Ülvi Almaz
Yer-yurdu ürəklərdə
bəndlənmiş sənət məbədgahı - İrəvan teatrı
İrəvan Dövlət
Azərbaycan Dram Teatrı - 125
“... 117 illik tarixi olan teatrı qorumaq lazımdır”.
Heydər Əliyev
Ümummilli lider
1998, dekabr
İrəvan teatrı tarix səhifələrində
Artıq 18 ildir ki, deportasiya həyatı yaşayan İrəvan Dövlət Azərbaycan
Dram Teatrının 125 illiyi ilə əlaqədar ölkə Prezidenti 30
avqust 2006-cı ildə sərəncam imzalamışdır.
Teatrın tarixi müxtəlif mənbələrə istinadən
1882-ci ildən müəyyənləşdirilmişdir. Tarixçi-alim, çox hörmətli
ziyalımız İsrafil Məmmədovun araşdırmalarında teatrın tarixinə
dair maraqlı məlumatlar kifayət qədərdir. O, bildirir ki,
İrəvanda Azərbaycan teatrının tarixi ən azı 1880-81-ci illərdən
başlayır. İrəvanda çıxan “Psak” (“Çələng”) qəzeti 1882-ci
il 10 aprel, 7-ci sayında “
1886-cı ildə 23 yaşlı gimnaziya müəllimi Firudin bəy Köçərli
İrəvanda teatr tamaşası təşkil edir (qeyd edim ki, Qori seminariyasının
məzunu Firudin bəy Köçərli 1885-ci ildə İrəvana gəlmişdi).
Həmin tamaşa — M. F. Axundovun “Müsyö
1909-cu ildə ölməz sənətkarımız Hüseyn Ərəblinski
“Bəxtsiz cavan” (Ə. Haqverdiyev), “Nadir şah” (N. Nərimanov)
tamaşaları ilə İrəvan teatrında çıxış etmişdir. 1912-ci ildə isə
Zülfüqar Hacıbəyovun rəhbərliyi ilə İrəvan teatrında
“Evli ikən subay”, “Xor-xor”, “O olmasın, bu olsun”, “Əlli yaşında
cavan”, “Kərbəlayi Şükür xalça satan” əsərləri
oynanılır. Az sonra “Hacı Qara”, “Arşın mal alan”, “Məşədi İbad” kimi
məşhur tamaşalar teatrın daimi repertuarında idi. Bu, 1916-cı ilə təsadüf
edirdi.
1918-ci ildə daşnakların növbəti qətliamları, hücumları teatrı
da yerindən-yurdundan elədi. Teatrın rəhbəri və bir
qrup aktyor İranın Xoy şəhərində məskunlaşdılar. Lakin
sovet hökuməti qurulduqdan sonra 1922-ci ildə, didərgin düşmüş
bütün insanlar kimi, onlar da geriyə döndülər. Teatrın yenidən
dirçəlməsi, inkişaf etməsi üçün yerli ziyalılardan — Bala Əfəndiyev,
Əkbər Rzayev, Rza Şeyxzadə, Abbasəli Axundov, Əşrəf
Yusifzadə, Yusif Ziya... kimi milli mədəniyyət təəssübkeşləri
xeyli iş gördülər. Hətta Bala Əfəndiyev öz arvadı Fatma Əfəndiyevanı
teatra gətirərək ilk qadın aktrisa kimi səhnəyə
çıxarmışdı. Fatma xanım həmin vaxtlar İrəvan türk qadınlar klubunun
ilk müdiri idi. Əkbər Rzayev də öz arvadı Firəngiz xanımı
Fatma xanımla birgə səhnəyə çıxardı. Bala Əfəndiyev
1921-28-ci illərdə İrəvanda partiya işçisi kimi məsul vəzifə
daşıyırdı, o ərazidə Azərbaycan mədəniyyətinin, təhsilinin
inkişafında onun xidmətləri çox olmuşdur.
1928-ci ildə teatr dövlət statusu almışdır. 1935-ci ildə teatra
görkəmli dramaturq Cəfər Cabbarlının adı verilir. Dramaturqun
“Aydın” pyesi həmin dövrdə teatrın səhnəsində uğurla
oynanılırdı.
1948-ci ildən başlayaraq İrəvan və onun ətraf rayonlarında
yaşayan türk əhalisinin məcburi olaraq Azərbaycana köçürülmə
prosesi teatra da öz acı təsirini göstərdi və 1949-cu ildə
teatr Göyçə mahalının Basarkeçər rayonuna köçürüldü. Oradakı bir
illik fəaliyyətindən sonra isə teatrın işi dayandırıldı və
əvəzində həmin bazada xalq teatrı təşkil olundu. Çünki
həmin ərəfədə Göyçə əhalisini də
“könüllü köçürmə” adı altında gecə-gündüz maşınlarda Azərbaycana
— Mil, Muğan düzünə daşıyıb tökürdülər. Belə bir şəraitdə
isə teatrın işini yenidən qurmaq və eləcə də fəaliyyətindən
danışmaq çətin məsələ idi. Az sonra “köçürülmə siyasəti”
dayansa da teatrın inkişafında yeni bir mərhələ açılmadı. Nəhayət,
1967-ci ildə cəmi Ermənistan əhalisinin, o cümlədən
bütün ziyalıların, Basarkeçər rayon partiya komitəsinin birinci
katibi Yunis Rzayevin və Azərbaycan KP MK-nın katibi Şıxəli
Qurbanovun ciddi, birgə səyləri nəticəsində C.
Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrı hökumətin
qərarı ilə yenidən yaradıldı (və ya bərpa olundu) və
paytaxt İrəvan şəhərinə köçürüldü. Teatra əməkdar
artist, 50 il teatrın rəhbəri olmuş Yunis Nurinin nəvəsi Əziz
Süleymanov direktor təyin olundu. Teatrın işini canlandırmaq üçün həmin
il Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutundan da bir
qrup tələbə təyinatla İrəvana göndərildi. Ermənistan
rəhbərliyi teatrın fəaliyyətinin gücləndirilməsinə
o qədər də maraqlı deyildi. Əksinə, işini qura bilmədiyinə
görə teatrı yenidən və bəlkə də birdəfəlik
bağlamaq niyyətində müəyyən tədbirlərə də
əl atırdı. Belə tədbirlərdən ilki teatrın rəhbərliyini
dəyişmək qərarı oldu. Daim teatr mühiti görmüş, ziyalı və
nüfuzlu bir ailədə böyümüş direktor cəmi iki ildi ki, kənd
müəllimliyindən gəlib “Sovet Ermənistanı” qəzetində
ədəbi işçi vəzifəsində çalışan gənc qələm
sahibi Hidayət Orucovla əvəzləndi. Hidayət Orucov isə
o vaxt istedadlı və kəsərli qələm sahibi kimi az müddətdə
mətbuatda özünü təsdiq etmişdi. Bəlkə də bu təyinatla
artıq peşəkarlaşmış gənc jurnalisti mətbuatdan uzaqlaşdırmaq,
eyni zamanda teatra bələdçiliyi olmadığından yeni təyinatla
teatrın dağılması məqsədini güdürdülər. Türkə qarşı daim
düşmən məkrli erməninin heç vaxt xoş niyyəti olmadığını qəti
bildiyimizdən belə qərarlıyıq. “Sovet Ermənistanı”nın baş
redaktoru, nüfuzlu və vətənpərvər ziyalı Həbib Rəhimoğlu
redkollegiya iclasında “bir divarımız getdi” deyərkən yeni direktorun
uğurlarına inanmışdı. Ermənilər isə az sonra peşimançılıq təəssüflərini
gizlədə bilmədilər. Çünki 24 yaşlı bu gəncin — Hidayətin
gəlişi ilə teatrın yeni bir intibah dövrü başladı. Əvvəldə
də qeyd etmişdik, Azərbaycandan bir qrup məzun teatra dəvət
almışdı. Doğrudur, ötən onilliklərdə olduğu kimi teatrın yenə
də binası yox idi. Uzun danışıqlar nəticəsində yenidən
açılan teatra yenə də bina verilməmişdi. Peşəkar kollektiv
Mədəniyyət evində yerləşdirildi. Amma heç bir şəraitlə
təmin olunmayan teatr öz fantastik şöhrətini yollar yoraraq, eldən-elə
gəzərək — səyyar həyatında, qastrol səfərlərində
qazandı. Bu teatr bir ailəyə çevrildi. Harada bir türk obası vardısa,
teatr orada göründü. Xalq onları doğmalıqla, sevinclə, məhəbbətlə
qarşılayırdı. Onlar gələn yollara qurban kəsərdilər.
Bu məhəbbət teatr kollektivinə hər dəfə yeni
ruh, yeni həvəs gətirirdi. Artıq bütün Zaqafqaziyada aparıcı
teatrlardan birinə çevrilmişdilər. Ermənilər isə yanıb
tökülürdülər. 70-ci illərdə Ermənistan Mədəniyyət
Nazirliyinin kollegiya iclasının birində teatrın fəaliyyəti erməni
teatrlarına nümunə göstərilərək, belə bir fikir ortaya
çıxarılmışdı ki, “fəaliyyət göstərmək üçün Azərbaycan
teatrından öyrənmək lazımdır”. Bu fikir erməni teatr ictimaiyyətini
silkələsə də, nazir sözünü axıracan demişdi: “Bunun üçün Azərbaycana
ezam olunmağa ehtiyac olmayacaq. İrəvandakı Azərbaycan teatrına baxıb
öyrənmək kifayət edəcəkdir”. Gərgin mübarizə
nəticəsində yenidən açılmış İrəvan teatrı üçün çox önəmli,
əhəmiyyət kəsb edən fikir idi. Həm də o mənada
ki, teatrın yeni fəaliyyəti o milləti bizim haqqımızda bu cür
danışmağa məcbur edirdi. Aydındır ki, teatrın fəaliyyətinin
düzgün qurulması, repertuarının zənginliyi, məhdud imkanlar çərçivəsində
işləməsi ilə yanaşı, yaradıcı heyətin yaradıcılığındakı bədii
keyfiyyətlərin yüksək olması da əsas şərtlərdən
idi. Bəli, dəfələrlə deportasiyaya uğramış teatrın bu
yüksəlişi elə milli teatr tariximiz üçün də böyük nailiyyətdir.
Ermənilər teatrın bu uğurlarının davam etməsində maraqlı
olmadıqlarını açıq-aşkar büruzə verməyə başladılar. Hökumət
dairələrindən hər kiçik daşnak məmur belə müxtəlif
təzyiqlər etməkdən çəkinmirdi. Nəhayət,
bütün bu məkrli münasibətlərdən yorulan, bezən
direktor 16 illik işindən ayrılaraq Bakıya köçməyi, orada işləməyi
qərarlaşdırdı və 1983-cü ildə teatrdan getdi. Sonrakı qeydlərində
Hidayət yazırdı: “Erməni istehzaları içində elə uşaqlar —
aktyorlar vardı ki, əsl fədakarlıq eləyirdilər. Onlar gözəl
bir tamaşa oynayıb səhnədə ölməyə də razıydılar.
Ona görə də bina və texniki imkanları son dərəcə
məhdud olan İrəvan Azərbaycan teatrı o illərdə, mütəxəssislərin
fikrincə, Zaqafqaziyada öz yeri, öz böyük uğurları olan maraqlı sənət
ocaqlarından birinə çevrildi. Və birdən... elə bil ki, mən
tükəndim. Daha doğrusu, teatrda deyiləcək sözüm qalmamışdı. Amma
kollektivimiz axtarışlar səfərindəydi, ”qatarı"
etibarlıydı. Heç ağlıma da gəlməzdi ki, məndən sonra teatr
pis günə düşəcək".
1983-cü ildə teatra Yunis Nurinin ikinci nəvəsi Yunis Süleymanov
direktor təyin oldu. “Az sonra teatr yerləşdiyi 1 nömrəli Mədəniyyət
evindən bir tərəfi balaca bir Azərbaycan məktəbi,
bir tərəfi də ruhi xəstəxana olan binanın damına
köçürüldü, o damda ki, nə səhnə var, nə sex, cəmisi
iki-üç otaqdan ibarətdi. Dövlət teatrını demirəm, hələ
kiçik bir özfəaliyyət truppası üçün də orada minimum şərait
yox idi. O dövlət teatrı ki, yaşı yüzü adlayıb, Firudin bəy Köçərli,
Cəmil Əliyev, Abbasqulu Tağıyev, İsmayıl Dağıstanlı, Əli
Zeynalov, Ətayə Əliyeva, Kazım Ziya kimi görkəmli aktyorlar
çıxış etmiş, Baxşı Qələndərli... kimi rejissorlar ilk böyük
uğurlarını həmin bu səhnədə qazanmışlar.”
Bakıya ilk qastrol səfəri
1978-ci ildə teatr Azərbaycana – Bakı şəhərinə böyük
qastrol səfəri ilə pənah gətirdi. Teatr “Sən nə
üçün yaşayırsan”, “Qızıl zəncir”, “Hər evdə sevinc olsun”, “Əkizlər”,
“Daha bir qurban”, “Nəsrəddin” və “Məhəbbət
yaşayır hələ” tamaşaları ilə Musiqili Komediya Teatrında və
26 Bakı komissarı adına Mədəniyyət sarayında çıxış etdi. Bu səfər
dövlət statusu almış İrəvan teatrının 50 illiyi münasibətilə
təşkil olunmuşdu. Tamaşalar noyabrın 14-dən 27-dək oynanılmışdı.
Səfər ərzində 25 tamaşa göstərilmiş və 16 min nəfərdən
çox tamaşaçı baxmışdır. Respublikanın o vaxtkı rəhbəri Heydər Əliyevin
milli təəssübkeşliklə sənətə, mədəniyyətə
olan diqqəti bu teatrın tarixində də öz izini qoymuşdur. Məhz
onun qayğıkeşliyinin, diqqət-nəzərinin nəticəsi idi
ki, bu səfəri ərəfəsində–24 noyabr 1978-ci il
tarixdə İrəvan teatrı Azərbaycan Respublikası Ali Soveti Rəyasət
Heyətinin Fəxri Fərmanı ilə təltif edildi. Eləcə
də teatrın bir qrup işçisi–baş rejissoru Tofiq Ağayev əməkdar
incəsənət xadimi, Tamilla Abdullayeva, Marietta Kərimova və
Vidadi Əliyev əməkdar artist kimi Azərbaycanın fəxri
adlarına və teatrın direktoru Hidayət, aktrisalar Elmira İsmayılova və
Raya Qafarova Respublika Ali Soveti Rəyasət Heyətinin Fəxri
Fərmanına layiq görüldülər. Səfərin yekun günü — noyabrın
27-də mükafatlar təltif olunanlara təqdim edilmiş və onlara
yaradıcılıq uğurları arzulanmışdı.
Didərgin
taleyi yaşayan teatr
1988-ci ilin payız ayları. Teatr Azərbaycanın Neftçala rayonunda qastrol
tamaşaları göstərirdi. Səfərin yekun günü xəbər gəldi
ki, İrəvan ərazisindəki bütün azərbaycanlılar öz
yurd-yuvalarından qovulublar. Teatrın yeri-yurdu erməni tapdağında,
silahlı quldurların əlində qalmışdı. Fəaliyyət göstərdiyi
bir əsrdən çox ömründə heç vaxt müstəqil binası, avadanlığı
olmayan teatr repertuarındakı bütün tamaşaları hansısa bir mədəniyyət
evinin dar, balaca otaqlarında hazırlamış, sonra isə müxtəlif teatr
binalarında göstərmişdi. Teatra olan bu münasibət, əslində,
bütöv bir xalqa olan münasibətin tərkib hissəsi idi. İndi də
belə...
Teatr deportasiya olunduqdan sonra — Bakıda Akademik Milli Dram Teatrının nəzdində
teatr–studiya kimi fəaliyyətini davam etdirməyə başladı və
Abşeron mədəniyyət sarayında yerləşdirildi. Lakin 1995-ci
ildə mədəniyyətin, elmin təəssübkeşi Heydər Əliyevin
qayğı və diqqəti ilə teatra yenidən dövlət statusu
verildi. İndiki H.Sarabski adına Mədəniyyət Sarayında məskunlaşdırıldı.
Bu, teatrın tarixi keçmişinin qorunması, ənənələrinin davam
etdirilməsi, ölməməsi, Qərbi Azərbaycanı özündə təcəssüm
etdirən bir sənət məbədi kimi yaşaması istiqamətində
atılan çox dəyərli, vacib bir addım idi. İrəvan teatrı burada da
həm repertuar planı, həm də fəaliyyət dairəsi ilə
tamaşaçıları olan teatrdır. 1998-ci ilin dekabrında Zəlimxan Yaqubun
yaradıcılıq gecəsində şairin “Didərginlər” əsərindən
bir parçanı oynayan teatr kollektivi ilə ölkə Prezidenti görüşəndə
teatrın taleyi ilə də maraqlanmışdır. Prezident Heydər Əliyev
nazir Polad Bülbüloğlundan teatrın vəziyyətini soruşur. Mədəniyyət
naziri P.Bülbüloğlu teatrın çətinliklərini və hazırda yerləşdiyi
binanın pis vəziyyətdə olduğunu söyləyir. “Bəs nə
gözləyirsiniz, tədbir görün. ...yerləşdirin, 117 illik tarixi
olan teatrı qorumaq lazımdır” — deyə nazirə qəti şəkildə
tapşırığını verir.
Aktyorlar – səhnə
fədailəri
Teatrın direktoru, sevimli aktyorumuz İftixar Piriyev burada fəaliyyətə
başladığı ilk gündən işə cani-dildən yanaşdı. Teatrın özünəməxsus
ənənələrinə söykənərək, yeni ruhla,
yeni baxışla, yeni repertuarla teatrın yeni səhifəsini açdı. O,
1981-ci ildən Akademik Milli Dram Teatrında aktyor kimi fəaliyyətə
başlamışdı. 1998-ci ildə Mədəniyyət Nazirliyinin əmrinə
əsasən Tbilisi Azərbaycan Dram Teatrının bərpası ilə əlaqədar
Tbilisiyə bərpa rəhbəri kimi göndərilmişdi. Oradakı
uğurlu fəaliyyətinin nəticəsi olaraq qayıtdıqdan sonra
2000-ci ildə İrəvan teatrına rəhbər təyin olunmuşdu.
İftixar müəllim teatrın yaradıcı kollektivi — istedadlı, peşəkar
aktyorları haqqında fikrini hörmətlə, ürəkdolusu məhəbbətlə,
heyranlıqla bildirdi.
Əməkdar artist Vidadi Əliyev teatrın Qərbi Azərbaycandan
buraya gətirilib fəaliyyətinin yenidən davam etdirilməsi
üçün xidməti olan fədakar teatr rəhbəri olub. Teatrın bütün
bazasını Ermənistan Respublikası əlindən aldıqdan sonra, sadəcə,
istedadlı aktyorları ilə əl-ələ verərək teatrı
dağılmaqdan, məhv olmaqdan qoruyub. Əlbəttə, o çətin məqamlarda
— hamı ağır psixoloji sarsıntılar içində çıxılmaz vəziyyətə
düşəndə Vidadi müəllim, bəlkə də, qəhrəmanlıq
göstərərək teatrın kollektivini bir araya cəmlədi. Hələ
yeni tamaşalarla çıxışlar da etdilər. Bütün bunlar heç bir texniki—maddi
bazası olmayan teatr üçün əvəzsiz xidmətlər idi. O, həm
aktyor kimi, həm rejissor, həm də direktor kimi layiqli sənətkar,
vətəndaşdır. Ümumiyyətlə, İrəvan teatrında onun
haqq-sayı sonsuzdur. Vaxt olub ki, direktorluğu dövründə, elə indinin
özündə də bəzən fəhlə yerinə də iş
görür. O, bundan çəkinmir. Çünki bu teatrı özünün teatrı hesab edir. Buna
ancaq belə dəyər vermək olar.
Əməkdar artist
Əməkdar artist Tamilla xanım Abdullayeva aktyor fəaliyyətinin
ilk günlərindən taleyini bu teatra bağlayıb. Gənclik dövründən
tamaşaların baş qəhrəmanlarını — aparıcı rollar oynayıb. İndi də
bu teatrda son dərəcə əzmkarlıqla, fədakarlıqla
çalışır. İrəvan teatrının ən çətin günlərdə,
zamanlarda simasının qorunub saxlanmasında bu xanımın da çox böyük rolu
olmuşdur.
Əməkdar artist mərhum Şamil Dəmirçiyev xoşxasiyyətli,
gözəl xüsusiyyətli bir şəxsiyyət, sənətkar olub.
Aktyor sənətkarlığı ilə İrəvan teatrı tarixində özünəməxsus
yer tutmuşdur. Teatr, ümumiyyətlə incəsənət aləmi
onun müqtədir sənətkar olduğunu qeyd edir.
Əməkdar artist Süleyman Nəcəfov isə öz taleyini
bütövlükdə sənətə bağlamış bir adamdır. Vaxtilə o, İrəvanda
Dövlət Rəqs Ansamblında fəaliyyət göstərib. Yaxşı sənətkar
olduğu üçün belə bir təklif ediblər ki, familiyanı dəyiş, sənə
fəxri adlar, vəzifələr verək. O isə bunları rədd
etmiş və ömrünü bu teatra bağlamış, bu teatrla yaşayan, nəfəs
alan çox görkəmli bir sənətkardır. Elə rolları var ki, onu
Azərbaycanın çox qüdrətli sənətkarları ilə bir sırada
dayanmaq şansına çatdırıb.
Səmayə xanım İsmayılova isə teatrın İrəvandakı fəaliyyəti
dövründə yeganə müğənni solisti olub. O, gözəl ifaçı olduğu
kimi, həm də istedadlı aktrisa kimi tanınıb, sevilib.Səmayə
xanım 1967-ci ilin məzunları sırasında İrəvan teatrında işləməyə
gələn aktrisalardandır.
Teatrın gənc üzvləri — yeni aktrisaları, aktyorları artıq tamaşaçı
sevgisi qazanıblar. Dilarə Əliyeva, Tünzalə Əliyeva, Elnarə
Heydərova, Təhminə Hüseynli, Zəhra Baxşəliyeva, Aysel
Osmanlı, Samir Bayramov, Vaqif Kərimov, Niyaməddin Səfərəliyev...
teatrın sabahına ən böyük ümidlərimizdir.
Teatrın direktoru İftixar Piriyev deyir ki...
2000-ci ildə bu teatra rəhbər təyin olunduqdan dərhal
sonra teatrın əvvəlki nüfuzunu özünə qaytarmaq, fəaliyyətini
canlandırmaq, ənənələrini daha layiqincə davam etdirmək
məqsədilə sırf peşəkarlıq nöqteyi-nəzərindən
müəyyən addımlar atmalı olduq. Bu sıradan — teatr Qərbi Azərbaycanda
olarkən dramatik teatr olmasına baxmayaraq, bir neçə janrda tamaşalar
hazırlayırdı. Bu da onunla bağlı idi ki, Qərbi Azərbaycanda yeganə
Azərbaycan teatrı idi. Ona görə də istər dramatik, istər
musiqili komediya, istər komik janrlı əsərlərə müraciət
edirdi. Biz də burada fəaliyyətimizi tənzimləyərkən,
teatrın ənənələrini bərpa edərkən bu məsələlərə
də diqqət yetirdik. O mənada repertuarımızda dramatik əsərlərlə
yanaşı, musiqili komediyalara da yer verdik. Onlardan bu il çərçivəsində
ölməz Ü.Hacıbəyovun “O olmasın, bu olsun”, S.Ələsgərovun
“Subaylarınızdan görəsiniz” musiqili komediya janrlı əsərlərinə,
həmçinin milli dramaturgiyamıza, Qərb ədəbiyyatı klassiklərinə
müraciət etməklə repertuarımızı zənginləşdirdik.Bir
şeyi də qarşımıza məqsəd qoyduq: teatr Qərbi Azərbaycandakı
ilk dövründən başlayaraq səyyar həyat yaşamışdır. Burada da biz
bu ənənəni davam etdirmək məqsədilə 2000-ci
ildən ölkəmizin bütün bölgələrinə qastrol səfərləri
təşkil etmişik. Həm də dönə-dönə. Bir bölgədə
ildə ən azı bir neçə dəfə tamaşaçılar qarşısında çıxış
etdik. Sanballı əsərlərlə, yaxşı mövzularla — həm vətənpərvərlik
mövzusunda, həm lirik, həm dramatik, həm musiqili komediya
janrlarından olan tamaşalarımızla bölgələrdə qastrol səfərlərində
olduq. Bu, həm də onunla bağlı idi ki, fəaliyyət göstərdiyimiz
H.Sarabski adına Mədəniyyət Sarayı teatr üçün heç bir imkanı
olmayan — istər texniki baxımdan, istərsə də ümumi
nöqteyi-nəzərdən teatr binası olmadığından biz orada yalnız məşqlər
edirdik. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin əmrinə
əsasən, biz Bakının beş böyük teatrında, — Akademik Milli Dram
Teatrında, Rus Dram Teatrında, Musiqili Komediya Teatrında, Gənclər
Teatrında və Mahnı Teatrında — hərəsində həftədə
bir dəfə oynamaq haqqı qazanmışıq. Bu fürsət bizə imkan
yaradır ki, əsərlərimizi Qərbi Azərbaycandakı intibah
dövrünün ənənələri şəklində hazırlayaq. Yəni,
biz teatrımızın qaçqın teatrı, imkansız, şəraitsiz teatr deyə sadəcə
fəaliyyət göstərməsini istəmədik. İctimaiyyətin
diqqətini cəlb edəcək, tamaşaçıları hər zaman razı
salacaq repertuarla tamaşaçıların qarşısına çıxdıq. Hazırlanan tamaşaların çox
hissəsini müxtəlif televiziyaların arxivləri üçün çəkdirdik.
Repertuarımızda milli klassikamız, sonra Çexov, Marsel, milli dramaturgiyamız —
yəni Anar, Elçin, Hidayət, Rüstəm İbrahimbəyov kimi sənətkarların
əsərləri var. Repertuarımız əhatəlidir. Keçən il
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi teatra “N.Nərimanov”
adına kinoteatrda yerləşmək imkanı verdi. O kinoteatr indi Mədəni
Mərkəz kimi layihələşdirilir. Orada kino ilə yanaşı,
teatr və digər mədəni müəssisələr də
yerləşəcək. Teatr indi yarı Sarabski adına sarayda, yarı “N.Nərimanov”
kinoteatrında işləyir. Məşq etməyə imkan olmadığı üçün
dekorlarımızın, kostyumlarımızın bir hissəsini “N.Nərimanov”
kinoteatrına köçürmüşük. Gündəlik tələbata olan ehtiyac əşyalarımızı
Sarabski adına Mədəniyyət Sarayında saxlayırıq. Tamaşalarımızın
ilkin məşq mərhələsində bu bina bizə lazımdır.
P.S. Arzu edirik ki, teatr şah tamaşasını öz yurdunda oynasın. Dağdan-daşdan
bir dəstə çiçək dərib ayaqlarına atardıq. Gün o gün olsun.
Xalq qəzeti.- 2006.- 7 oktyabr.- S. 10.