Moldova, media və
şərab şəhərciyində Azərbaycan musiqisi
Yazıma bu haqda danışmaq və paralellər aparmaqla başlamaq istəməzdim. Amma lazım bildim... Moldovaya yollanmaq niyyətilə noyabrın 22-i səhər saatlarında “Azərbaycan Hava Yolları”nın Bakı-İstanbul aviareysi ilə hərəkət edən təyyarəsinə minməli oldum. Oradan Kişinyova “Air Moldova” aviaşirkətinin təyyarəsi ilə uçdum. Qayıdan baş isə “Türk Hava Yolları”na məxsus uçağın sərnişini idim. Beləcə, Azərbaycan, Moldova və Türkiyənin təyyarələri və onlardakı xidmət səviyyəsi arasında müqayisə aparmaq imkanım yarandı. Əlqərəz, bizimkindən yox idi...
Azərbaycanla Moldovanın inkişaf baxımdan fərqli cəhətlərini yada salmaq bəlkə də lüzumsuzdur. Amma istər-istəməz nəyəsə diqqət yetirməli olursan. İlk müqayisəm təyyarələrdən başladı. Özümü daha konfortlu ölkənin vətəndaşı hiss etdim. İnanın, bu hissi yaşamaq və ona uyğun hərəkət və davranışların nümayişi adama yetərincə üstünlük verir. Həmin üstünlük hissi məni səfər boyu bir an da yalnız buraxmadı.
Köhnə
həyat,yeni mer və trolleybus
Üstün ölkənin vətəndaşı
üst-üstə dörd saatlıq uçuşdan sonra
Kişinyova çatdı. Hava limanında onu
İqor Çervatyuk adlı şəxs qarşıladı.
Danışığından anladım ki,
İqor təkcə sürücü deyil. Ölkəsində baş verən bütün
proseslərdən, xüsusən də siyasi məsələlərdən
sadə vətəndaş üçün mükəmməl
sayılacaq qədər məlumatlı idi. Tələsik danışığı ilə
ucdantutma bütün siyasilər barədə oğru, quldur,
mafioz kimi ifadələr işlətdikdən sonra qəfil
toxunduğum mətləb onu sanki yuxudan ayıltdı. Sadəcə ölkədə bir dənə də
olsa, fərli adamın olub-olmadığını
soruşmuşdum və sualım kişini əməllicə
tutmuşdu. Özünü düzəldərək
Kişinyovun yeni merinin adını çəkdi. Amma mafiozların ona da maneçilik törətdiklərini
ağız dolusu vurğuladı və tədricən əvvəlki
yüksək tempinə qayıtmağı üstün tutdu.
Kişinyov hava limanı şəhərin mərkəzi
hissəsindən təxminən 30-35 kilometr aralıdır. Yol boyu
qarşılaşdığım mənzərələri
seyr edəndə gözümün önündə sovet
dövründə çəkilmiş filmlərdəki
görüntülər canlandı. Tədricən
Bakımızın 1995-1997-ci illərdə olan vəziyyətinə
bənzər nələrisə gördüm. Tezliklə inkişafın bizdəki 2000-ci ilin səviyyəsinə
çatdığına şahidlik etdim. Bundan
yuxarısı sadəcə mümkün deyildi.
Kişinyovda bizdən fərqli olaraq küçələrdə
trolleybuslar dolaşır. Həddən artıq
köhnə görkəmlərinə rəğmən
insanlara xidmət göstərməkdə davam edirlər.
Hərçənd tamam yenilərilə də
rastlaşmaq mümkündür. İqor
ikincilərin Belarusdan 100 min dollara alındığını
bildirdi. Tez-tez sıradan çıxaraq sərnişinləri
yarı yolda qoymalarından, tıxac yaratmalarından gileyləndi
və elə buna görə Belarus prezidenti Aleksandr Lukaşenkonun
ünvanına az qala tərif səviyyəsinə
qaldırdığı xoşagəlməz sözlərdən
əsirgəmədi... Kişinin qeyri-adi ifadə
tərzi qarşısında möhkəm gülmək istəyimi
boğsam da, özümü azacıq gülümsəməkdən
qurtara bilmədim. Trolleybuslar şəhərə
gözəllik verir – deyərək söhbətimizin ciddiliyini
qorumağa çalışdım. Xatırladım
ki, bizdə bu nəqliyyat növünün canını
tapşırmadığı vaxtlarda demək olar, hər yerə
onunla gedirdik. Benzin iyini götürmədiyimdən
valideynlərim üçün məni ora-bura trolleybusda
aparmaq daha əziyyətsiz idi.
Yeni yaşantılar axtarırdım ki, avtomobil
mehmanxananın qarşısında dayandı. Divardakı yerli dildə
yazılmış “31 avqust 1989-cu il”
lövhəsini oxumaq çətinlik yaratmadı. Bu, küçəninmi adıdır – sormaq istəyirdim
ki, baxışlarımı izləyən İqor məni
qabaqladı. Dedi ki, bu tarixdə Moldova SSR Ali Soveti
dövlət dilinin statusu və latın əlifbasına
keçidlə bağlı qərar çıxarıb. Sürücü “Kodru”da qalacağımı yada
salanda ötəri mehmanxananın dörd ulduzluluğuna diqqət
yetirdim. İçəri daxil olarkən
qeyri-ixtiyari şəkildə sonuncu dəfə buradakı
liftin bənzərinə nə vaxt mindiyimi
düşündüm. Altıncı mərtəbənin
foyesində də hər şeyin mənə cəmi 8 ilini
yaşadığım quruluşu
xatırlatdığını zənn etmişdim. Yol boyu eyni zamanda o dövrün yalnız
oktyabryatı kimi pencəyimin yaxasından qırmızı
ulduzu taxmaqla qürrələndiyim anları yada
salmışdım. Sən demə, həmin
vaxtın mehmanxanaları gördüyüm kimi imiş –
döşəmə boyanmış parketlə, tavan
yaxşı işlənmiş digər ağac məmulatı
ilə örtülmüşdü. Otaqdakı
telefon aparatına baxanda yadıma növbəlilik əsasında
aldığımız evə telefon xəttinin çəkildiyi
vaxtlar düşdü. Həmin qurğudan
bizdə var idi. Çantamın içərisindəkiləri
dolabda yerləşdirdikdən sonra vaxt itirmədən birinci mərtəbəyə
düşməli idim ki, şam yeməyini
qaçırmayım. Əlbəttə,
şamdan sonrakı tədbiri də.
Bethoven
violonçeldə və ya birinci Ştefanın məharəti
Kişinyovun
arqan zalında bolqarıstanlı violonçel ustası Ştefan Papovun ifasında səslənəcək
Bethoveni dinləmək üçün səbirsizlənirdim. “Kodru”dan oraya piyada məsafə 15 dəqiqə
çəkdi. Yol boyu Moldovanın bir
sıra dövlət binalarının yanından keçirdik.
Bizə böyük həvəslə bələdçilik
edən Moldova Mətbuat Şurasının baş katibi Petru
Makoveyin tikililər barədə ətraflı məlumatları
ölkənin yaxın tarixində baş verən hadisələrin
üzərində cəmləşirdi. O, insanların
2009-cu ildəki kütləvi iğtişaşlar zamanı
harada dayandıqları, hökumət qüvvələrinin
onlara necə hücum çəkdikləri və sair məsələlər
haqqında nə qədər desəniz danışdı. Tezliklə yol aldığımız məkana
çatmağımız bu maraqlı söhbəti az-maz
yarımçıq qoysa da, cənab Makoveyi sözün
yaxşı mənasında susdurmaq mümkün deyildi. Zalım oğlu hər şeyi anlatmaq
üçün dəridən-qabıqdan
çıxırdı. Elə sürətlə
danışırdı ki, sanki nəyisə ötürəcəyindən
ehtiyatlanırdı. Yeri gəlmişkən,
Petru İqorun azca təriflədiyi merdən yaxşı nə
isə demədi. Hərçənd
seçkilərdə ona səs verdiyini öncədən
bildirmişdi.
Kişinyovun arqan zalı Avropada ən
yaxşılardandır. Ötən əsrin əvvəllərində
tikilən bina ilk dəfə şəhər dumasının qərarı
ilə dövlət bankı kimi istifadəyə verilib. Burada birinci konsert proqramı isə 1978-ci ildə
baş tutub. Keçmiş SSRİ-nin
musiqi həyatında böyük səs-küy doğurmuş
bu hadisənin təsiri ilə ölkənin digər bölgələrində
də arqan zallarının açılışı
geniş vüsət alıb. Hazırda
binada yerlilərlə yanaşı, İtaliyadan, Almaniyadan,
Fransadan, İspaniyadan, Rumıniyadan, ABŞ-dan, Çexiyadan
olan musiqiçilərin çıxışları
böyük həvəs və coşğu ilə
qarşılanmaqdadır. Bu baxımdan
bolqarıstanlı Ştefan Papovun
“Bethoven”i də xüsusi vurğulanmalı olay idi. Həm də ona görə ki, məhşur əsərlər
başlıca olaraq skripka və pianoda deyil, ənənəvilikdən
bir qədər uzaq şəkildə violonçeldə ifa
olunurdu. Ağzına qədər dolmuş
zalda isə səmiyyət coşğusu, əsl bayram
ab-havası hökm sürürdü. Bitmək
bilməyən sürəkli alqışlar
ifaçıları azı beş-altı dəfə səhnəyə
qayıtmağa məcbur etdi. Gözəl
musiqinin təsirindən qurtulmağın mümkünsüz
olduğuna görə salondan ayrılaraq yenidən hotelə tərəf
yol aldıq. Sən demə “Kodru” yalnız
mehmanxana deyilmiş. Bu adı eyni zamanda
Kişinyovdan 5 kilometr aralıda yerləşən, paytaxt
tabeliyindəki şəhər tipli qəsəbə də
daşıyırmış. Doğrudur, səfərimin
sonunda növbəti, belə demək mümkünsə, təyinatlı
“Kodru”nu da tanıdım.
Moldova
mediası, etik dəyərlər və prezidentsiz ölkə
Moldovaya gəlişimdən məqsəd postsovet ölkələrində
medianın özünütənzimləməsi ilə
bağlı qurumların nümayəndələrinin
iştirakı ilə baş tutan konfransda iştirak idi. Başlıca
müzakirə mövzusu şəxsi həyatın
toxunulmazlığı və təqsirsizlik prezumpsiyası
oldu. Tədbirin sonunda bunlarla əlaqədar
yerli kütləvi informasiya vasitələri üçün
tövsiyyələr hazırlandı. Görüş
ölkənin Mətbuat Şurasının YUNESKO-nun maliyyə
dəstəyi ilə reallaşdırdığı layihə
çərçivəsində keçirilirdi.
Toplantı üçün maraqlı format
seçilmişdi. Əvvəlcə təşkilatçı
qurumun prosedur qaydalara uyğun olaraq şikayətləri
araşdırma təcrübəsi əyani nümayiş
olundu. Sonra qonaqların
çıxışları səsləndi. Azərbaycanla yanaşı, Rusiya, Rumıniya, Ukrayna,
Gürcüstan və Ermənistan təmsilçilərinin məruzələrində
medianın özünütənzimləməsinin aktual tərəflərindən
geniş bəhs olundu, müxtəlif praktik situasiyaların təhlili
aparıldı. Məlum oldu ki, Sovetlər
Birliyi məkanındakı media orqanlarının fəaliyyətində
müəyyən oxşarlıqlar var. Ümumən bəzi nəzəri
məsələlərdə də vahid fikir nümayişi
gözə dəydi. Əsasən yeni media
və sosial şəbəkələrlə bağlı
diskussiyalarda isə Rumıniyadan olan ekspert İonna Avadaninin
facebookla əlaqədar fikirləri xüsusi maraq doğurdu.
Xanım Avadani bildirdi ki, facebookdakı
müzakirə həmin diskussiyanı açan şəxsin
ictimailik dərəcəsindən asılı olaraq eyni əhəmiyyət
daşıya bilər. Hər kəs öz
statusuna görə cavabdehdir. Statusda digər
insanlar tərəfindən verilən şərhlərin məsuliyyəti
həmin statusu müəyyənləşdirən şəxsə
aid edilə bilməz. Bütün bunların və bir
sıra təcrübələrin təhlili nəticəsində
belə rəyə gəlindi ki, internet üzərindən
yayımlanan medianın, eləcə də hüquqi
baxımdan KİV olmayan portalların və sosial şəbəkələrin
özünütənzimləmə obyektinə daxili zəruridir
və bu prosesdə aidi qurumların səlahiyyət
kateqoriyalarının qətiləşdirilməsinə, yerli
etika kodekslərində yeni müvafiq bəndlərin təsbitinə
ehtiyac var.
Əlbəttə, Azərbaycanda media sahəsindəki vəziyyəti
heç də tam normal saymaq olmaz. Amma bu da bir faktdır
ki, ötən müddətdə ölkəmizdə KİV-lərin
siyasiləşmə göstəricilərində geriləmələr,
hadisə və proseslərə yanaşmalarında pozitiv
tendensiyalar nəzərə çarpmaqdadır. Bu, bir tərəfdən ölkənin ictimai həyatının,
ictimai qınağın təsiri ilə bağlıdır.
Digər tərəfdən, fikrimcə, siyasi
sistemdəki sabitlik də vurğulanmalıdır. Mövcud mühit əslində medianı kənar
qüvvələrin təsirindən sığortalayır, cəmiyyəti
qeyri-müəyyənliyə sürükləyən meylləri
sıradan çıxarır.
Moldovada vəziyyət fərqlidir. Fikrimi
isbatlamaq üçün diqqətinizi bir neçə məqama
çəkmək istərdim. Ölkədə
jurnalistlərin kifayət qədər təkmil sayıla biləcək
peşə davranışı qaydaları – Moldova Respublikası
jurnalistlərinin deantaloji etika kodeksi mövcuddur. Sənəd KİV-lərin fəaliyyətinin ən
müxtəlif situasiyalarına nüfuz etmək nöqteyi-nəzərdən
qənaətbəxşdir. Ümumən hiss olunur ki, Qərb
institutları, xüsusən də ABŞ media sahəsinə
kifayət qədər investisiya yatırıb və həmin sərmayənin
təyinatına uyğun mühit formalaşdıra bilib. Necə bir mühit, bu da maraqlı sualdır.
Çünki Moldova Mətbuat Şurasının müzakirəyə
çıxardığı şikayətlərin təbiətinə
nəzər salanda KİV-lərin azadlığının cəmiyyətin
məqbul qiymətləndirdiyi norma və
prinsiplərə uyğunsuzluğu aşkar
görünürdü. Əlbəttə,
analoji problemlər digər postsovet ölkələri, o
cümlədən, Azərbaycan üçün də
xarakterik sayıla bilər. Amma burada tamam
başqa, məxsusi cəhətlər diqqətdən
yayınmır. Qərbin hələ də
kommunizmin cəngində inləyən siyasi sistemi medianın əli
ilə oyatmaq, çalxalandırmaq niyyəti aşkar duyulur.
Müxtəlif layihələrin köməyi ilə
KİV-lərin ilk baxışdan xaotik təsir
bağışlamağa hesablanmış strukturu əslində
heç də siyasi mühitdəki deqredasiyaya uyğun deyil.
Mediadakı xaosda bir sistematiklik var və burada
başlıca məqsəd vətəndaşlara demokratik dəyər
kimi qəbul edilən söz və ifadə
azadlığını loru desəm, təkcə qapıdan
deyil, pəncərədən və bacadan da
çatdırmaqdır. Bu vəziyyətdə
media cəmiyyətə fundamental təsir göstərəcək
mütərəqqi institut yox, vəhşi təbiətdəki
çaqqal funksiyasını daşıyır. Zəif
bildiyi hər nə varsa, üzərinə çox
amansızcasına, total surətdə hücum çəkir. Əslində kommunizmə qarşı
çıxmalı olan KİV-lər birinciyə
batmağın çətinliyi səbəbindən “fövqəlmissiyalarına”
arxalanaraq qarşılarına çıxan hər şeyə
asanlıqla savaş açırlar. Yerli media fəaliyyət
tərzi ilə moldovan cəmiyyətindəki tarixən
formalaşmış dəyərlərə də az zərər yetirmir. Baxın, Mətbuat
Şurası telekanalların birinin din xadiminə
ünvanlanmış olduğu şokedici sualını və
məsələ ilə bağlı yayımlandığı
müvafiq kadrları müzakirəyə çıxarır
(burada Mətbuat Şurası telekanallarla bağlı şikayətləri
də araşdırmaq səlahiyyətinə malikdir).
Kanalın müxbiri keşişə onun azyaşlı
oğlan uşaqlarını seksual hərəkətə təhrik
etməsinin əks olunduğu lent yazısının
mövcudluğunu açıq-açığına
bildirir... Şuranın
araşdırdığı digər məsələlərin
kökündə də oxşar aşağılayıcı
motivlər yer alır. Doğrudur, qurum
bütün bunların yolverilməzliyinə dair qərarlar
çıxarır. Lakin belə xoşagəlməz
hallarla birgə cəmiyyətə yeni əxlaq tərzinin
sırındığı və o tərzin katalizatoru qismində
çıxış edən mətbu
özbaşınalığın, bu
özbaşınalığın siyasi təlatümlər
yaratmaq potensialının daha böyük məqsədin
icrasına – Moldovanı Rusiyanın təsir dairəsindən çıxarmağa
yönəldiyi məlumdur. Şübhəsiz,
bunun üçün münasib zaman və şərait nəzərdən
keçirilir.
2009-cu ildən bəri Moldovada prezident yoxdur. Həmin il
ölkədə keçirilmiş parlament seçkisindən
sonra yaşanmış iğtişaşların əsas səbəbi
“Bizim Moldova” alyansına qoşulan siyasi partiyaların
seçkidə qalib gəldiyi bildirilən kommunistlərin qələbəsini
tanımamaları olub. Hazırda vəziyyət
elə gətirib ki, prezidenti seçmək üçün
alyansa 61 səs lazımdır. Bu səsi
isə ölkə parlamentində 48 mandatlı kommunistlərsiz
əldə etmək mümkünsüzdür. Kommunistlərdən söz düşmüşkən,
Moldovanın eks kommunist prezidenti Vladimir Varonin hazırda
parlamentin deputatıdır. P.Makovey sözarası
xalqın onu dövlət hesabına “təntənəli şəkildə”
“dəfn etməyə” hazırlaşdığını dəfələrlə
vurğulasa da, söhbətlərdən o da məlum oldu ki,
“qoca qurd”un tərəfdarlarının mövqeləri
heç də zəif deyil. Belədə
moldovanların nə vaxt prezident seçəcəkləri
qeyri-müəyyən qalır. Ölkədə
keçirilən rəy sorğularının nəticələrinə
görə isə insanların 80 faizi hesab edir ki, Moldovada
prezident olsa, həyatları müsbətə doğru dəyişəcək.
“Enozis”
mümkünsüzdür
Hətta bir vaxtlar Moldovanın Rumıniyaya birləşdiriliməsinin
tərəfdarı kimi çıxış edən yunionistlər
adlandırılan qüvvələr olub. Tarixdə
onlara qarşı çıxan moldavanizm cərəyanı da
fəaliyyət göstərib. XX əsrdə, konkret
olaraq I Dünya Müharibəsi başa çatdıqdan sonra
Translivaniyanın, Bessarabiyanın, Cənubi Dobruca və
Bukovinanın Rumıniyanın tərkibinə daxil olması
rumınların bir dövlətdə – Böyük
Rumıniyada müvəffəqiyyətli “enozisi” üçün
şanslar yaradırdı. Lakin bu təşəbbüs
sonralar Almaniya və SSRİ-nin Şərqi Avropadakı siyasəti
səbəbindən uğursuzluqla üzləşdi. Mövcud istiqamətdə növbəti cəhdlər
1989-cu ildə baş qaldırdı. SSRİ-nin süquta
uğradığı vaxtda rumın yunionistlərini zəif
salan cəhət həmin il
Çauşevski rejiminin devrilməsi ilə əlaqədar
ölkədə siyasi-iqtisadi böhranın yaşanması
idi.
Ölkəsi
Avropa Birliyinə qəbul olmamışdan təxminən 6 ay
öncə – 2006-cı ilin iyulunda Rumıniya prezidenti Trayan
Basusku moldovalı həmkarı V.Varoninə quruma daxil olmaq
üçün birləşməyi təklif etmiş, lakin
ikinci buna razı olmamışdı. Hazırda
sosioloji sorğular göstərir ki, Moldova cəmiyyətində
birləşmə ideyasının tərəfdarları əhalinin
yalnız 12 faizini təşkil edir. Əksəriyyət
ölkəni müstəqil dövlət kimi görmək istəyir.
Rumıniyada isə əksinə, əhalinin 44
faizi birləşmənin tərəfdarı, 28 faizi isə əleyhdarıdır.
Moldova əhalisinin ümumi sayı 4 milyondan azca
çoxdur. Separatçı Dnestryanı respublikanı saymasaq,
bu rəqəm 3 milyon yarıma çatmır. Maraqlıdır ki, məhz Avropa Birliyi məkanında
sərbəst hərəkət azadlığı əldə
etmək üçün ölkədə Rumıniya vətəndaşlığını
almaq istəyənlərin say göstəricisi 1 milyona
yaxınlaşmaqdadır. Dostumuz Petrunun
bildirdiyinə görə, bu məqsədlə 2009-cu ildə
müvafiq quruma müraciət ünvanlayıb və yalnız
indi məktubuna müsbət cavab ala bilib. Cənab
Makoveylə bu mövzudakı söhbəti
yekunlaşdırmışdıq ki, o, bir saatdan sonra hotelin
giriş qapısında olmağımızı xahiş etdi.
Planda Moldova mətbəxi ilə
tanışlıq var idi. “Acasa la mama”
restoranı bunun üçün ideal məkan idi. Onu da
deyim ki, özünəməxsusluğu ilə seçilən
Moldova mətbəxində yunan, türk, balkan, eləcə də
Rusiya və Ukrayna mətbəxinin elementləri var. Milli yeməklərin
hazırlanmasında tərəvəzlərdən geniş
istifadə olunur. Mətbəxdə donuz ətinin
yeri böyükdür. İçkilərə
gəlincə, şərabın növlərini sadalamaqla
qurtarmaq mümkün deyil. “Acasa la mama”dan
sonra bizləri bu mənada daha böyük tanışlıq
gözləyirdi.
Milesti
Micinin şərab
şəhərciyi, ikinci Ştefan və Azərbaycan
musiqisi
Moldovada üzümçülüyün qədim tarixi
var. Rəvayətlərdən birində deyilir ki, Qrodeşt
qalasını türklərdən müdafiə edən
moldovan döyüşçülərin qüvvəsi tamamilə
tükənəndə leylək dimdiyində onlara üzüm
gətirib. Elə həmin vaxtdan üzüm salxımı
üzərində leylək üzümçülüyün
başlıca simvoluna çevrilib. Hazırda
üzümçülük və şərabçılıq
Moldova iqtisadiyyatının mühüm tərkib hissəsidir.
Ölkə ərazisi bu baxımdan 4 hissəyə
bölünür ki, həmin yerlər təbii xüsusiyyətlərinə
görə bir-birilərindən fərqlənirlər.
Şərab istehsalı əsasən ölkənin müxtəlif bölgələrində yerləşən yeraltı şəhərciklərdə cəmləşib. Onların ən məhşurları Kojina, Braneşt, Purkar, Krikova və Kişinyovdan 15-20 kilometr aralıda yerləşən və qonağı olduğumuz Laloveni rayonunun məhşur Milesti Mici şəhərciyidir. Təsadüfə baxın ki, Moldovaya səfərimin əvvəlində olduğu kimi, sonunda da Ştefan adlı şəxslə qarşılaşırdım. Birincisi ahıl yaşlı musiqi xadimi, digəri gənc bələdçi – gid idi. Beləliklə Ştefan Milesti Micinin özəllikləri barədə geniş və maraqlı söhbətə başladı. Onun sözlərinə görə, uzunluq baxımdan 200 kilometrlə ölçülən yeraltı məbəd Avropada ən böyük şərab bazasıdır və Ginnesin Rekordlar Kitabına düşüb. Kombinatın qızıl kolleksiyasına 2 milyon butulka, 65 milyon litr şərab daxildir. Yerin altına doğru 85 metr dərinliyinədək uzanan şəhərcikdəki içkilər 1968-1991-ci illərin məhsullarından hazırlanıb. Ərazinin bəzi hissələrində nəqliyyatla hərəkət etmək mümkündür. Elə yerlər də var ki, istifadə olunmur.
Şəhərcikdəki temperatur +12-14 dərəcədə saxlanıldığı halda rütubət 85-95 faiz arasında dəyişir. Ştefan yaradılan şəraitin Moldovanın strateji ehtiyatının saxlanılması baxımından əlverişliliyinə diqqət çəkərək şərabın yerli əhalinin tələbatından dəfələrlə artıq istehsal olunduğunu vurğuladı. Milesti Micinin digər xüsusiyyətləri barədə məlumat verən bələdçi bu məkanda dünyanın ən etibarlı seysmik mərkəzlərindən birinin yerləşdiyini bildirdi. Əlavə etdi ki, Yaponiyadakı sonuncu dəhşətli zəlzələdən yarım saat öncə həmin mərkəz belə bir olayın baş verəcəyi barədə xəbər verib. Zəlzələdən söz düşmüşkən, Moldovanın radiasiya təhlükəsindən zərər çəkmiş yaponlara yardımı məhz şərab olub. Təkcə ona görə yox ki, ölkənin bundan başqa yardım edəcək çox az resursu var. O səbəbdən ki, Milesti Micinin müəyyən şərab növləri insan bədənini şüalanmadan tamamilə qorumaq xüsusiyyətinə malikdir.
Ucsuz-bucaqsız yeraltı şəhərciyin dolanbac küçələrini gəzdikcə dünyanın müxtəlif ölkələrinə məxsus şərab guşələri bir-birini əvəzləyirdi. Ştefan həmin guşələrin ayrı-ayrı dövlətlərin sifarişi əsasında hazırlandığını bildirərək xüsusən Çin hökumətinin məsələyə böyük önəm verdiyini dedi.
Söhbətləşə-söhbətləşə tədricən dequstasiya zalına çatırdıq. Şəhərcikdəki belə zalların sayı çoxdur. Onların bəzisi muzey kimi saxlanılır. Ştefan sovet liderlərinin bura ali rütbəli xarici qonaqları gətirdiklərindən də söhbət açdı. Nəhayət, bir az müasir, xeyli miqdarda qədim elementlərlə zəngin restorana çatdıq. Bura Milesti Micinin hazırda fəaliyyətdə olan dequstasiya zalı idi. Petru əvvəlcədən masanı sifariş vermişdi. Masalar menyunun tərkibinə görə müxtəlifdir. Menyu isə başlıca olaraq şərabın təklif olunan növlərinin çoxluğuna görə dəyişir. Təbii ki, aralarında qiymət fərqi də var.
Növbə ilə yeddi növ şərabı sınaqdan keçirdikdən sonra qonaqlar onlardan yalnız ikisinin üzərində dayandılar – “Merlot” və “Kodru”. İkinci ad tanış gəldi. Bəli, bir saatdan sonra məni və Gürcüstandan olan təmsilçini Moldova hava limanından Vətənə yola salacaq sürücü bizi “Kodru”da, yəni hoteldə gözləyəcəkdi. Buna qədərsə səfərimə məntiqi yekun vuran bir hadisə yaşandı.
Milesti Micinin musiqiçiləri masamıza yaxınlaşan zaman yerlilərdən fərqləndiyimizi duymuşdular. Buna görə də haradan təşrif buyurduğumuzu soruşdular ki, mənsub olduqlarımız bölgəyə uyğun musiqi ifa etsinlər. Təsadüfi oturma ardıcıllığımızla dilləndik – Rumıniya, Azərbaycan, Rusiya, Gürcüstan, Ermənistan, Moldova. Əlində skripka tutmuş musiqiçi Azərbaycan, Gürcüstan və Ermənistan nümayəndələrinin şərəfinə Qafqaza aid musiqi səsləndirəcəyini bildirdi. Beləliklə Rumıniya musiqisindən sonra Yaqub Zurufçunun möhtəşəm ifası ilə ürəkləri riqqətə gətirən “Aman ayrılığ”ı səsləndi. Qafqaz bölgəsinə aid ikinci musiqi də bizə məxsus idi – bu dəfə “Qal sənə qurban” “canımı aldı”. Növbə rus mahnısının idi. Amma həmin mahnını nə mən eşitdim, nə də Qafqaz musiqisi altında səslənən iki musiqinin onlara məxsus olmamasından pəjmürdə vəziyyətə düşən Gürcüstan və Ermənistan nümayəndələri. Vətəndən uzaq yerdə yad ölkənin musiqiçisi tərəfindən səslənmiş Vətən mahnısı məni xəyallar aləminə aparmışdı. Musiqimizin böyüklüyünə yenidən şahidliyimin məhz bu şəraitə təsadüf edəcəyini ağlımdan keçirməzdim.
Əvəz
RÜSTƏMOV
525-ci qəzet.- 2011.-
3 dekabr.- S.14-15.