Oralarda kimlər var:YAZAR
AİLƏLƏR
YAZAR FƏXRİ UĞURLU -
PUBLİSİST SƏADƏT AKİFQIZI-1
Bu işin müxtəlif tərəfləri var.Bir ailədə eyni sənət və eyni iş adamlarının öz aralarında dil tapması və sakit günlər yaşaması məncə bir o qədər də asan iş deyil.Çünki ayrı-ayrı sənət sahibləri olanda yanlışlar o saat aradan götürülə bilir.Vay o gündən ki, bizim bu günlərin yazar ailələri kimi olasan və işlərin də yağ kimi gedə.Ən azından mənəvi təsəlli tapmasınız da, maddi durum heç zaman yetər dərəcədə ola bilməyib məncə. Bunu mən apaydın bilirəm.Amma bir-birini başa düşmək baxımından bunun həm də zor tərəfləri də var.Xatırlayıram : dünyaca məşhur yazarlardan birindən soruşublar ki,sizin üçün ən acı,ən ağır olan nədir? Deyib : ən çox ona yanıram ki, mənim bu uzun ömrüm boyu nə işlə məşğul olduğumu anam bilmədi.Soruşublar niyə? Deyib : çünki mən ingilis dilində yazdım anam isə ingilis dilində heç bilmədi.
Şükürlər Allaha ki, mənim bu proyektimin sahibləri nə işlə məşğuldular özləri də bilirlər.Və düşünürəm ki, bu YAZAR AİLƏLƏR həm də mehriban ailələrdir.Amma bunların da ən qorxulu tərəfi, birinin yazısını o birisi bəyənməməsi və inkarlığıdır.
Ailədə bir oğlan uşağı var.
–Yuxarıdakı mənim təxminim olan “belə mehriban ailələrdən biri” ifadəsinə münasibətiniz?
S.A. – Məncə, “mehriban ailə” yox, bir-biriylə yola gedən cütlük anlayışı daha uyğun olar. Çünki ailədə münasibətləri təkcə sevgi həll eləmir. Necə ki, dövlət strukturunda vəzifələr bölünür, ailədə də vəzifələr, öhdəliklər var, tərəflərin hər biri gərək bu öhdəliklərə məsuliyyətlə yanaşsın. Məsuliyyət hissi azalanda münasibətlərə təsir göstərir.
F.U. – Marksist filosoflar ailəni dövlətin mənşəyi
sayırdılar, ancaq mən bilən, tərsinədi,
yəni dövlət ailənin yox, ailə
dövlətin yaranması nəticəsində meydana gəlib.Artıq tərəqqipərvər
bəşəriyyət klassik dövlət
anlayışını tarixin arxivinə
göndərməkdədi, çünki
daha bu orqanizm
özünün ayrı-ayrı üzvlərini
dinc,yanaşı yaşatmağa nəinki
qadir deyil, əksinə,
adamların, qrupların, təbəqələrin
arasını vurur, hamını bir-birinə
düşmən eləyib bu düşmənçiliyin
hesabına ömrünü uzatmaq istəyir (ərəb ölkələrində baş verənlər buna əyani misaldı). Klassik dövlətlə
yanaşı, onun törəmələrindən
olan klassik ailə modeli də getdikcə köhnəlir, bu model min
illərdən qalma patriarxal-əsgəri
nizamnaməsiylə çağdaş
düşüncənin əyninə – biz
istəsək də, istəməsək də gəlmir.
Ona
görə də, klassik ailə institutu bir çox
hallarda cütlüklərin evlənənə
qədərki xoşbəxt, təmənnasız münasibətlərini
korlayır, ailəni duyğusuz, zorakı
birliyə döndərir, bəzi hallarda
isə bir dam
altında yaşayan insanları bir-birinin düşməninə, hətta
qatilinə çevirir.
Mənim
gümanımca, sivil insanlar sosial birgə
yaşayışın yeni-yeni formalarını
düşünüb tapdıqca ailə institutu da ciddi islahata
uğrayacaq. Hər halda, iki yüz ildən, bəlkə də
lap yüz ildən sonra dünyada nə indiki dövlət
quruluşları, nə də indiki ailə institutu hökm
sürəcək. Bax, insanlar arasında əsl
mehribanlığın, səmimiliyin bünövrəsi də
– istər cəmiyyətdə olsun, istər ailədə –
onda qoyulacaq.
– İlk dəfə
harada və nə vaxt tanış olmusuz?
S.A. – 1993-cü ildə
“Yol” qəzetinin redaksiyasında. Birinci kursda oxuyurdum, bizə
tapşırmışdılar ki, hərəmiz bir qəzet
redaksiyası seçib oradan yazı hazırlayaq. Mən də
“Yol” qəzetini çox sevirdim, ona görə bu redaksiyanı
seçdim. Orada Qurban Yaquboğlu təklif elədi ki,
suallarıma Fəxri Uğurlu cavab versin. Beləcə
tanış olduq. Amma bu tanışlıq elə
tanışlıq olaraq qaldı. Arada mətbəədə
rastlaşırdıq, vəssalam. Bir də 1997-ci ilin
sonlarında “Rezonans” qəzetində yolumuz kəsişdi. Bu qəzetlə
əməkdaşlıq etmək istəyirdim. Fəxri
Uğurlu isə baş redaktorun müavini idi. İlk
yazılarımı bəyəndilər, az sonra işə
götürüldüm. İkinci qarşılaşmanın
sonu da belə oldu...
F.U. – Bu
qiymətli tarixi bilgilərə əlavə
olunası bir xatirə tapmasam
da, mövzuya
yaxından-uzaqdan aid bir
mətləbə toxunmaq istərdim. Məsələn,
Səadət xanımla mən xaraktercə, temperamentcə çox-çox fərqli adamlarıq.
İnsanların bənzərsizliyi, təkrarsızlığı
mənim icadım deyil. Hərdən
düşünürəm: bir-birindən bu
qədər seçilən adamları (söhbət yalnız
bizdən getmir), ulduzlar
qədər uzaq, yad
adamları bir könülün
başına, bir günəşin
altına, bir torpağın üstünə
hansı qüvvə yığa bilərdi? Yerdə-göydə
yalnız bir belə güc
var, onun adına sevgi deyirlər. Sevgidən başqa
nə varsa, insanları ayırmaq üçündü. Dünyalarca
uzaq, fərqli, bənzərsiz adamlar yalnız sevəndə bir-birinə bənzəyirlər;
bənzəyirlər demək azdı, eyni cür olurlar.Yeri
gəlmişkən, “Anna Karenina”nın çox məşhur, çox
da sirli birinci cümləsinin (“Bütün
xoşbəxt ailələr bir-birinə bənzəyir, bədbəxt
ailələrinsə hərəsi bir cür bədbəxt olur”)
açmasını da mən belə
qanıram. Dünyada yalnız bir gerçək birlik var – könül birliyi, ruh birliyi,
əqidə birliyi. Qalan birliklər hamısı yalandı.
– Ailə
quranda sizə mane olan vardımı?
S.A. – Yox.
Əslində artıq 29 yaşım
vardı, bu yaşda qızın ailə qurmaması valideynləri narahat eləyir. Amma valideynlərim nə
mənim, nə də bacılarımın
seçiminə qarşı
çıxıblar. Bizi çox
müstəqil böyüdüblər,
daha doğrusu, atam bizə qarşı heç vaxt bir çox
ailələrdə dildən
düşməyən “qızsan,
sən nə anlayırsan!” şüarını
işlətməyib. Hətta evdə
bir dəyişiklik eləmək istəyəndə,
kiçik olsaq da, bizimlə məsləhətləşərdi. 12-13 yaşımda artıq hansı peşəni seçəcəyimi
bilirdim, atam da məni lap həvəsləndirirdi. Valideynlərin
öz övladlarına
inanması, onlara şəxsiyyət kimi yanaşması, onları müstəqil böyütməyə
çalışması çox
nadir halda uğursuzluğa
düçar olur, sanıram.Fəxriyə gəlincə,
onu əvvəldən
iş yoldaşım,
dostum kimi (biz sonralar “Avropa” qəzetində də birlikdə çalışdıq)
tanıyırdılar, çox
da sevirdilər. Seçimimi biləndə xüsusilə
atam çox sevindi. Bu günə
qədər də atam üçün Fəxri kürəkən
yox, oğul kimidi. Mən deyərdim, artıq dost olublar, hətta birləşib mənə
qarşı çıxmaqları
da olur.
F.U. – Mən
uşaqlıqdan çox
sərbəst, bir az da ərköyün böyümüşəm.
Mənə mane olmaq, fikrimdən
döndərmək, yolumdan
sapdırmaq elə də asan deyil.
Mənə həmişə hamıdan çox özüm mane olmuşam.
Düzünü desəm, Səadət
xanımı qeyri-müəyyən
vəziyyətdən çıxarmaq
zərurəti yaranmasaydı,
bəlkə də mən indiyəcən subay qalardım. Yeni ailə modeli yaranana qədər biz də işimizi köhnə model əsasında
qurmağa məcbur olduq. Ancaq buna peşiman
deyiləm. Evlənənə qədər mənim iki gözüm vardı, ikisi də göyə baxırdı, ayağımın
altını görmürdüm.
İndisə mənim dörd
gözüm var – ikisi göyə baxır, ikisi ayağımın altına.
– Hər
halda siz indiki həyat yoldaşınızla evlənəndə
bilirdiniz ki, o da yazar dünyasının
insanıdı və açığını deyək
ki, jurnalist qadınlara baxış bir az ayrı cürdü. Ortama baxıb bu sualı
verirəm. Məntiqsiz çıxırsa,
üzr istəyirəm.
Mənə elə gəlir, məni başa düşərsiz...
S.A. – Hesab eləmirəm ki, cəmiyyətdə jurnalist xanımlara münasibət fərqli olub. Açığı, bu cür ayrı-seçkiliyi çevrəmdə
hiss eləməmişəm. Mənim uzun illərdi tanıdığım jurnalist
qızların, demək
olar, hamısı uğurlu ailə qurub. Əksəriyyətinin də həyat
yoldaşı başqa
ixtisas sahibi, mediadan uzaq adamdı.
Ailə qurmayan jurnalist xanımlar varsa, əsas baiskar heç də onların peşəsi deyil. Müəllim, həkim xanımlar,
hətta evdən bayıra çıxmayan qızlar arasında da nə qədər
desəniz ailə qurmayanlar var. Peşənin nə günahı?
F.U. – Doğrusu, jurnalist xanımlarla bağlı cəmiyyətdə kütləvi mənfi rəy olduğunu indi eşidirəm. Şəxsən mənim işlədiyim kollektivlərdə ağıllı, namuslu, vəfalı qızlar-qadınlar mütləq çoxluq təşkil eləyib. Bu skeptik rəy yəqin azad jurnalistikadan uzaq, azad jurnalistləri tanımayan adamlar arasında, jurnalistikaya dal qapıdan dürtülən, həm şəxsi, həm də peşə namusunu qəpik-quruşa satmağa hazır olan qaraçı-dilənçi ordusunu müşahidə əsasında yaranıb. Mən bir qarnı ac, bir qarnı tox yaşasa da, balasının yanında xəcil olsa da, cibinə dürtülən rüşvətdən qəhrəmancasına imtina eləyən onlarla jurnalist tanıyıram. Onların arasında xanımlar çoxluq təşkil eləyir. Bir dəfə xanım həmkarlarımızdan biri nüfuzlu bir ruhanidən müsahibə götürməyə getmişdi. Orada ona “Quran” bağışlamışdılar. Redaksiyaya qayıdandan sonra kitabı varaqlayanda arasından pul çıxmışdı, hərçənd gördüyü işdə rüşvətlik bir şey yox idi. Onun necə sarsıldığı heç yadımdan çıxmaz. Bilmirdi pulu necə qaytarsın, məndən məsləhət istəyirdi.
Bir başqa xanım həmkarımıza qətlini araşdırdığı mərhumun qardaşı rüşvət verməyə cəhd göstərmişdi. Onun da bu hadisəni mənə danışanda necə heyrətləndiyi gözümün qabağından getmir. Daha bir xanım həmkarımız yazı hazırlamaq üçün yüksək vəzifəli şəxsin qəbulunda olmuşdu. Söhbətdən sonra həmin şəxs onu nə adlasa müavininin yanına göndərmişdi, müavin də ona jurnalist üçün yüksək məbləğ sayılası pul təklif eləmişdi. Xanım jurnalist çox nəzakətlə puldan imtina eləyəndən sonra başqa bir problem yaranmışdı: birdən müavin pulu qatlayıb qoyar cibinə, ləkəsi bizim üstümüzdə qalar. Xeyli baş sındırdıq, mən bir diplomatik mətn hazırladım, jurnalist hansısa bəhanəylə rəhbər şəxsə zəng vurdu, çox incə, dolayı yollarla pulu götürmədiyini onun nəzərinə çatdırdı. Bax, belə mənasız işlərə beyin sərf elədiyimiz vaxtlar da olub. Mən jurnalistlərin məsumluğuna dair onlarla belə fakt bilirəm. İnanmıram pulu üstünə qayıdan rüşvətxor bundan məmnun qalsın. Yəqin belələri də jurnalistləri gözdən salmağa çalışanlar sırasındadı. Mən xanımlarımız başda olmaqla qələmini haram sözə, dilini haram tikəyə bulamayan, peşəsinin də, doğmalarının da təəssübünü çəkən bütün jurnalistlərin əllərindən öpürəm. Kaş onlarda olan qeyrətin mində biri namuslu arvadını oğurluq pulla geyindirən rüşvətxorda, qırmızı alma kimi piştaxta üstündən müştəriyə gəl-gəl deyən yaltaqda olaydı.Yeri gəlmişkən, mən gənclərin qan qohumlarıyla yox, peşə “qohumlarıyla” evlənməsinə tərəfdaram. Sualınız bu əminliyimi bir daha təsdiqlədi. Kənardan baxana jurnalist xanım bəlkə də olduğu kimi görünməz, həmkarı, peşə yoldaşı isə onu hamıdan yaxşı tanıyır...
( Davam edəcək)
Tofiq ABDiN
525-ci qəzet.- 2011.- 2 iyul.- S.23.