“Dünyanın
ağrıyan yeridi şair”
50 ildi
ağrıyan şair dostum Hüseyn Bağıroğluya
yubiley mesajı...
Demə, “Ağrın alım, haran ağrıyır?”
Yaram yoxdu deyim, yaram ağrıyır.
Eh, mənim
hər yerim hər an ağrıyır,
Dünyanın
ağrıyan yeridi şair...
Qəlbində
dil açıb, söz can istədi.
Hər
sözü bir gündə yüz can istədi.
Bir an
ağrımasa, bil, can üstədi,
Hər an ağrıyırsa, diridi şair.
Bu şeiri nə vaxt yazıb, bilmirəm. Amma onu dəqiq
bilirəm ki, Hüseyn Bağıroğlu şair olanlardan yox,
şair doğulanlardandır deyə, 50 ildir ki, ağrıyır.
Ağrıdığı üçün də
sözə sığınıb, sözə pənah gətirib.
Axı Tanrı insanları sözlə ovutduğu kimi,
Hüseyn Bağıroğlu da sözə
sığınıb ki, bir az
ağrılarını dindirsin, ağrılarını
sözlə ovutsun...
Hər şeir yazdığında
ağrılarının ən şiddətli anını
yaşayır şair. Bir dəfə belə bir məqamında
anası onun ağrısına şahid olur. Ana ürəyidi axı. Necə
dözsün. Bir ah çəkir ki,
şair ağrılarını unudur. Yox,
unutmur, o ahdan ağrıları dinir. Ana
ahı ona ağrıdan bir şeir bəxş edir. Elə
oradaca qələmindən süzülən bu misraları pıçıldayır
ağ vərəqlərə...
Dərd
çəkmirəm ki, ay ana,
Ah çəkmə
ahın dağlara.
Dərdin
üzün köçürürəm
Ürəyimdən varaqlara.
Əslində qoca anasının ahlarına sığal
çəkir şair. Amma bu sığal da ana ürəyi sakitləsin deyədir...
Çünki Hüseyn Bağıroğluya
görə şair olanların qisməti el dərdini çəkməkdi,
yurd yaddaşını təzələməkdi. Peyğəmbərlər Tanrı əmri ilə
azmış qövmlərə göndərildiyi kimi, şairlər
də dərdləri başlarından aşan, sinələri
çalın-çarpaz dağa dönən insanları
ovutmaq üçün göndərilir.
...1961-ci
ilin 26 noyabrında Naxçıvan Muxtar Respublikasının
Babək rayonunun Nehrəm kəndində dünyaya göz
açıb Hüseyn Bağıroğlu. Bu
gün o, əsrin ekvatorunda dayanıb. Hüseyn
Bağıroğlunun yarıməsrlik ömrünə nələr
sığınıb? “Adam kölgəsinə səsləmə
məni”, “Mən çiynimdən yerə qoydum dünyanı”,
“Başımda qar olur, ayağımda yaz”, Təbrizdə təkrar
nəşr olunan “Mən çiynimdən yerə qoydum
dünyanı” şeirlər kitabı. Mehdi,
Gülşən və Orxan adlı üç şirin
övlad. Qələm, varaq və bir də fikirləriylə
dərdləri...
“Ömrünün
ən müdrik çağındadı” demək də bir az qəribə gəlir mənə. Şeirlərini hələ tələbəlik illərimdən
oxusam da, sevsəm də, şəxsi
tanışlığımız 2003-cü ildən
başlayır. Şeirlərində
müdrik görünən bu adamı şəxsən
tanıyanda isə elə bilirdim məni əhatə edən
insanların ən müdriki ilə
qarşılaşmışam, hətta bir ruh adamıyla
yanaşı addımladığını
düşünürsən. Çoxlarına
boğazdan yuxarı söz kimi də gələ bilər, amma
onu şəxsən tanıyanlar da mənimlə eyni qənaətdə
olduqlarını etiraf edərlər. Həddindən
artıq sakitdi(baxmayaraq ki, daxilində daim
püskürməyə hazır bir vulkan olduğunu hiss
etmişəm), həddindən artıq səbrlidi, həddindən
artıq dözümlüdü və həddindən artıq
müsbət auralı biridi.
Tanışlığımızın ilk illəri idi. Ədəbiyyat,
ədəbi tənqid və digər söhbətlər edərdik.
Mən hamının şeir yazmasından,
özlərini sözə sırıdığından, qələmə
söykənmək istədiklərindən şikayətlənəndə
qayıtdı ki, ay Elxan, neyniyirlər ki, şeir yazırlar
da. Təəccübləndiyimi görəndə isə
belə davam elədi: “Gedib adam
öldürmürlər, oğurluq eləmirlər, kimisə
söymürlər, döymürlər,
qaçaqmalçılığınan məşğul
olmurlar ki, şeir yazırlar da. Qoy yazsınlar.
Lap şeir yazmasalar da, zəif yazsalar da qoy
yazsınlar. Əliəyrilikdəndisə,
oğurluqdandısa, mən elə zəif şeir
yazmalarının tərəfdarıyam. Söz
elə bir məfhumdur ki, istər-istəməz insanı tərbiyə
edir, doğru yola çəkir. Qoy sözlə
məşğul olsunlar.
Hətta
bir dəfə gənc bir oğlan ilk şeir kitabını
çıxartmışdı... “Ana həsrətiylə
döyünən ürək” adlanan həmin kitabı vərəqləyəndə
dəhşətə gəldim. Bu gənc
“yazar” kitabına daxil etdiyi şeirlərinin əksəriyyətini
Hüseyn müəllimin şeirləri idi. Bu necə ola bilərdi axı... Elə
oradaca “Plagiat” adlı bir yazı yazdım və gəncliyin də
verdiyi od-alovlu cümlələrlə o gənci yaxşıca
tənqid elədim. Sabahısı yazı
qəzetdə çıxandan sonra Hüseyn müəllimdən
zəng gəldi, razılaşdıq və bir çay süfrəsində
söhbət etdik. Sən demə, bu hadisədən
Hüseyn Bağıroğlunun xəbəri varmış.
Mənə dedi ki, gərək o cavanı tənqid eləməyəydin.
Uşaqdı hələ, sözə
marağını gözündə qoya bilərsən. Evimə girib oğurluq eləməyib ki, xoşuna gələn
3-5 şeirimi (düz 14 şeirini mənimsəmişdilər)
öz kitabında çap etdirib. Sən
bilirsən axı, şeir ki, yazıldı, oxucuya təqdim
olundu, o artıq sənin deyil. Oxucunundur.
Cavan oğlan da oxuculuq haqqından istifadə
edib.
Əvvəl
elə bildim, Hüseyn müəllim zarafat edir..
Amma yox, ciddi idi.
Hə, o belə bir insandı, özü nə qədər
müsbət auralı biridirsə, hər kəsin də
müsbət düşüncəli olduğunu
düşünür, hər kəsi özü kimi təsəvvür
edir, bəzən yanılsa da, bəziləri onun bu sadəliyindən
(sadəlövhlüyündən yox ha...) istifadə etsələr
də, o öz dünyasına xəyanət etmir və daim
böyüklüyündə qalır. Ona daş
atanlara belə əhəmiyyət vermir, çünki o
dumdurudur, şirin dadlı bir kənd çeşməsi kimi.
İnsan
eşq oduna qalanaydı kaş,
Sevgisiz daş olub qaralaydı kaş.
Daş
atıb dedilər, bulanaydı kaş,
Gördülər bulaq tək durudu şair.
“Şərq qapısı” qəzetində işlədiyim
vaxtlarda Hüseyn Bağıroğlu ilə dəfələrlə
ədəbi söhbətlərimiz olub. Müsahibələr
almışam, haqqında yazılar yazmışam. Naxçıvan Televiziyasında müəllifi
olduğum “Oxucu və zaman” verilişində onunla doyunca ədəbiyyatdan
danışmışıq.
Bir dəfə onun şeirləri haqqında “Gərəkli
adama gərəkdi Vətən” adlı bir yazı
yazmışdım. Oradakı bir abzası olduğu kimi vermək istəyirəm:
“Mənə görə hər bir insanın
varlığı onun boya-başa çatdığı
torpağa, yurda, müqəddəs ocağa olan sevgisi qədərdir. H.Bağıroğlu
da bir-birindən doyumsuz olan misralarında elə o sevgi boyda
varlığını göstərir. Bəzən adi
bir qara daş da, heç birimizin diqqətini çəkməyən
çopur bir qaya da böyük bir Vətən anlamını
ifadə edir onun şeirlərində:Diz
çöküb Vətənin qara daşına, Çopur
qayasına salam verərəm”.
Azərbaycanın hər qarış torpağı kimi
Naxçıvan da özünün qara daşıyla,
çopur qayasıyla da şairlərin sözündə
özünün həqiqi dəyərini həmişə
tapıb. Hələ Məmməd Araz sözündə sehr
kimi müqəddəsləşən məfhumlar bu gün
Hüseyn Bağıroğlu misralarında bir daha möcüzələşir.
11 il bundan əvvəl nəşr olunan ilk
kitabı belə bir şeirlə başlayır:
Mən bu
şeiri gör haçandı
Ağlım kəsəndən yazıram.
Yadda qalan
günahlarım
Məni üzəndən yazıram.
Şeiri ağlı kəsəndən
yazdığına inanıram Hüseyn müəllimin. Amma günahlarının
onu üzəndən yazmasını Füzulinin “Aldanma
şair sözü əlbəttə yalandır” misrasıyla
yozduğuma bağışlasınlar...
Hüseyn Bağıroğlunun yaddaşlara hopan o qədər
misrası var ki, hərdən öz-özümə
pıçıldadıqlarımı, hər hansı bir hadisə
gərəyincə söylədiklərimi elə bura yazsam
onun sözünün dəyərinin hansı mərtəbədə
dayandığını özünüz yəqinləşdirəcəksiniz.
Mən hərdən
havamı dəyişmək üçün
Gedib o dünyaya dəyib-gəlirəm.
lll
İlahi,
görürsən bəndələrini
Məndə yaşamağa hal qoymadılar.
Dərdinən
hördülər dörd tərəfimi
Bir yana çıxmağa yol qoymadılar.
lll
Gah
başım üstündən göyü aparır,
Gah ayağım altdan Yeri çəkirlər.
Vaxtı
qabaqlayan saat kimiyəm,
Gündə neçə dəfə geri çəkirlər.
lll
Bu sənin
ətrindi hər yandan gələn
Yoxsa ki, dünyanın ətiri yoxdu.
lll
Bəlkə,
bəxtimin də heç bəxti yoxdu,
Bəlkə ona görə mənə tuş gəlir.
lll
Mən bu
köhnə sözlərə,
Təzə tale yazıram.
lll
Fikirsiz
ötən gün dərd olur, şair,
Çəkdiyim ahı da fikir aparır.
Yerdə
fikirlərə qərq olur şair,
Göydə Allahı da fikir aparır.
Hüseyn Bağıroğlunun bu cür
misralarının sayı bilinmir. Bir çox şeiri isə
bütövlükdə bir insan taleyidi. Elə bil o
şeirlərdə bir ömürün
ağırlığı, ağrısı var. “İnsana
insanı sevmək qalacaq”, “Mən çiynimdən yerə
qoydum dünyanı”, “Badam ağacının ağ
çiçəkləri”, “Ömür uzaqlarda qaldı”,
“Tanrı kölgəsidi ağac kölgəsi”, “Gəl qoyaq
sapanda ataq Hüseyni”...
Hansını
deyim, hansından söz açım bilmirəm ki... Bu şeirləri təkcə oxumaq kifayət etmir, gərək
həm də yaşayasan. Özü də
şair ağrısıyla yaşayasan.
Bu gün Hüseyn Bağıroğlunun 50 yaşı
tamam olur. Zarafat deyil, 50 yaş. Amma hələ
də bəzi yazılarda o ədəbi mühitin gənc
üzvü kimi təqdim olunur. Bunun bir səbəbi
də Hüseyn müəllimin özünün sadəliyindəndir.
İlk kitabı 1998-ci ildə nəşr olunub.
37 yaşında. O vaxta kimi isə
yazdıqlarını ancaq özü üçün
yazıb, özü oxuyub, bir də çəkinə-çəkinə,
utana-utana dediyi dost-tanışları bilib şeir
yazdığını. Bir şeirində də işarə
edir bu məqama:
Dərdimin
yanında çox oluram mən,
Dərdinən, qəminən tox oluram mən.
Bəzən
bilə-bilə yox oluram mən,
Bəzən bilə-bilə gözə dəymirəm.
Doğrudur, o bilə-bilə gözə dəyməməyə
çalışıb. Bir şeyi unudub şair dostum. Sən sözünü gizlətsən də
sözün səni gizlətməyəcək. Dəyərli söz hər zaman ona dəyər verəni
dəyərləndirib, qiymətləndirib.
Hüseyn müəllim, bu gün – 50 yaşınızda
telefonunuza bir mesaj yazmağı düşünürdüm. Uzun
alınacağını bildiyim üçün
bilgisayarımın arxasına keçdim. Bu
yazı sizə yubiley mesajım kimi ərsəyə gəldi.
Sizə nə arzulamaq olar ki, hər zaman sözlə
qalın. Bir şeirinizdə deyirdiniz ha...
Gah ah
qopar, gah da nida dilimdən,
Günlər ötər, nələr bitər
külümdən.
Nə
yaxşı ki, qələm tutur əlimdən,
Nə yaxşı gümanım sözə
qalıbdı.
Arzu edirəm ki, əlinizdən tutan qələm
heç vaxt əlinizdən düşməsin. Bir də ki 50 yaş hələ
nədi ki, bunu da siz demişdiniz axı...
Od qala
sinəndə odun eşqinə,
Yurda bayraq olan adın eşqinə.
Dar
gündə təklənən yurdun eşqinə,
Dəyər bu dünyada yaşamağına.
Dostun
Elxan YURDOĞLU
525-ci qəzet.-
2011.- 26 noyabr.- S.20.