Şəfəq Əlixanlı:
“Azərbaycan radiosu 85 il ərzində böyük bir
akademiyaya məxsus missiyanı yerinə yetirib”
1926-cı
il noyabrın 6-da Azərbaycan radiosunun fəaliyyətə
başlaması ölkəmizdə mühüm ictimai-siyasi və
mədəni hadisə idi. Müstəqil Azərbaycanda həmin
gün teleradio işçilərinin peşə bayramı
kimi qeyd olunur. Azərbaycan Radiosunun ədəbiyyat və incəsənət
redaksiyasının baş redaktoru, Əməkdar incəsənət
xadimi Şəfəq Əlixanlı əmindir ki, jurnalistdən
böyük ürək və sevgi tələb edən Radio –
özü də böyük sevgiyə layiqdir!..
– 85
yaşlı radioda çalışmaq sizin üçün nə
deməkdir?
– Radio həyatımın mənasıdır. Gənclik çağımdan radiomuzun ən sədaqətli dinləyicilərindən olmuşam. Nə vaxtsa eşitdiyim bir ifadəni yüz kərə təsdiqləyirəm: Azərbaycan radiosu böyük bir akademiyadır, elm və bilik mənbəyidir. Bu verilişləri dinləyə-dinləyə, insan özündən bixəbər, böyük elmlərin qapılarını açır. O üzdən burda çalışmaq insana qürur verir.
– Necə oldu ki, radioda işləmək qərarına gəldiniz?
– Oxuduğum 132 saylı orta məktəb Azteleradioya yaxın olduğundan, müxbirlərin yolu çox tez-tez düşərdi. Son sinifdə bizdən müsahibə almağa gələn müxbirin “kim olmaq istəyirsən?” sualının cavabında “jurnalist, sözün əsl mənasında ədəbiyyatçı” olacağımı söyləməyimlə müxbirin mikrofonu mənə uzatmağı bir oldu. Sinif yoldaşlarımdan müsahibə almağı mənə həvalə etdi. Məktəbdə ədəbi tədbirlər aparmaq təcrübəm olduğundan, bu mənə çətin gəlmədi. O müsahibədən sonra, yəni 1973-cü ildən Radionun “Ədəbi-dram” verilişləri redaksiyası ilə əməkdaşlıq etməyə başladım. Sonradan ADU-nun filologiya fakültəsini bitirib, Azərbaycan radiosunda çalışdım. Bu ocaqda kiçik redaktorluqdan baş redaktorluğa qədər yaradıcılıq yolu keçdim. İlk dəfə efirə “Sabahınız xeyir”lə çıxdım. İndi “Sabahınız xeyir” verilişinin 37 yaşı var və hər bazar günü onu ilk günkü sevgiylə efirə hazırlayıram.
– 70-ci illərdə
TV artıq populyar idi. Nə əcəb radioya
üstünlük verdiniz?
– Radioya
sevgimi heç əskiltməmişəm. Televiziyadakı
parlaqlıq mənim gözümü qamaşdırmayıb.
TV-də çalışan həmkarlarımın əməyini
hədsiz dərəcədə yüksək qiymətləndirirəm.
Orada iş böyük zəhmət tələb edir. Amma radio
insandan daha çox ürək istəyir. Efirdən deyilən
söz qulaqdan birbaşa ürəyə yol alır. Radio dinləyicinin
təsəvvürünü zənginləşdirir. Mən
efirdəki sözü bütün çalarları, boyaları
ilə görür və dinləyicimə
ünvanlayıram...
– Bir zaman
TV-lərin radionu, teatrı, qəzetləri
sıxışdırıb meydandan çıxaracağı
iddia olunurdu. Amma bu gün ölkəmizdə radioların da
sayı artıb, teatr və qəzetlər də fəaliyyətdədir.
İndi isə deyirlər ki, internet hər şeyi
sıxışdırıb atacaq...
– ...Əlbəttə,
texnogen əsrində dinləyicini heyrətləndirmək,
öz efir tezliyində saxlamaq o qədər də asan deyil. Hərdən
təlaşlanırsan, görəsən TV-də praym-taym
zamanı radiodakı verilişimiz dinlənirmi? Dinlənir,
canlı efirə, redaksiyaya çox sayda zəng gəlir. Buna
görə bir daha əminliklə deyirəm, radio, televiziya,
“net” saytları, eləcə də sənətin başqa
növləri bir-birinə paralel, mane olmayacaq, heç vaxt kəsişməyəcək
xətlərə bənzəyir... Tamaşaçı, dinləyiciyi
o yollardan istədiyini seçir.
– Əsasını
Ordubadinin qoyduğu ədəbi-dram redaksiyasının radio
tamaşaları hələ də yaşlı nəslin
xatirindədir. Azərbaycan radiosu bu ənənəni qoruya
bilibmi?
–
Şübhəsiz, qorunub saxlanılır. Mən özüm
həmin “radio-teatr”la böyüdüm. Bu gün çox
şadam ki, Azərbaycan radiosunun “Qızıl Fond”undakı
teatr xəzinəsində mənim də payım var. Müəllifi
olduğum və tərcümə edib, radio üçün səhnələşdirdiyim
tamaşalarla...
Azərbaycan
dövlət müstəqilliyini bərpa etdiyi o ağır
illərdə cəmiyyətdə çaşqınlıq
vardı, keçid dövrünün acıları hər bir
insanın, xüsusən gənclərin üzündən
oxunurdu. Jurnalistika fakültəsində dərs dediyim
üçün bütün bunları özüm
yaşayırdım. Hiss edirdim ki, radionun elmi təbliğatçıya
çevrilməsinə böyük ehtiyac var. Və...Nobel
mükafatı laureatlarının əsərlərini tərcümə
edib radio üçün səhnələşdirərək
silsilə tamaşalar təqdim etdik. Klassiklərimizin
seçilmiş əsərlərinin yenidən efirə gəlməsinə
çalışdıq. Bədii əsəri oxumağa səbri
çatmayan hər kəs qısa vaxt ərzində bu əsərləri
dinləmək, mənəvi qida almaq imkanı qazana bilsin deyə.
O zaman bu
işdə bizə dəstək olan insanlara sonsuz təşəkkürüm
var. Həmin dövrdə əsəri səsləndirmək
üçün akyorları radioya gətirmək çox
çətin idi. Rejissor işi ağır zəhmət tələb
edirdi. Belə vaxtda indiki sədrimiz, o zaman sədr müavini vəzifəsində
çalışan Arif Alışanov bizə çox dəstək
oldu. Arif müəllim: – Nə olursa-olsun, radio
tamaşalarını davam etdirmək lazımdır, – deyirdi.
Özü çox böyük ədəbiyyat həvəskarı,
zövqlü oxucu olduğu üçün təqdimatlara məmnuniyyətlə
qol çəkirdi. Bu inamın nəticəsidir ki,
radio-tamaşalarımız bu gün də dünyanın ən
aparıcı kanallarıyla rəqabət apara biləcək
gücdədir. O çətin günlərdə hər
birimiz “bu gün üçün deyil, sabah üçün”
yaşayırdıq. Azərbaycan radiosu zamanın
fövqündə dayanıb, efir əngəlliyindəki daha
uzaq hədəfləri görərək, geniş
üfüqlərə doğru addım atmağa
çalışırdı...
– Azərbaycan
radiosu özəl radiolarla rəqabət şəraitində
özünü necə hiss edir? Sizin onlardan
üstünlüyünüz və ya zəifliyiniz nədədir?
–
Düşünmürəm ki, Azərbaycan radiosu özəl
radiolarla rəqabət aparır. Onlar bizimlə rəqabət
aparmaq niyyətində ola bilər. Ən böyük
üstünlüyümüz odur ki, Azərbaycan radiosu
böyük məktəbə və səs xəzinəsinə
malikdir. Tarix öz işini görüb. Böyük sənətkarların
çıxışlarının Azərbaycan radiosundan
başqa bir yerdə lentə alınması daha mümkün
deyil. Yetər ki, bugünkü gənclik minnətdarlıq
hissi ilə həmin xəzinədən bəhrələnsin və
onu qoruyub gələcək nəsillərə
ötürsün. Zamanla ayaqlaşmağa
çalışdığımızdan sürət və ahəng
Azərbaycan radiosuna gəlib. Özəl radiolardakı həmkarlarıma
da uğurlar diləyirəm, amma onlar mütləq
böyük məktəb keçməlidirlər.
Çünki özəl radiolarda ara-sıra
rastlaşdığımız milli-mənəvi dəyərlərdən
uzaq, etik normaları aşan, ana dilinə hörmətsiz
münasibət var. Radio efirinə çıxan istənilən
gənc mikrofon önündə sözün məsuliyyətini
dərk edərək dayanmalıdır.
– Bəs
bugünkü gənclik üçün 85 yaşlı radio
maraqlıdırmı? Doğrudanmı, gəncləri
yalnız şou-biznes qalmaqalları və ya hansısa bəsit
ideyalar maraqlandırır...
– Dinləyici
haqlı olaraq, əsrin, zamanın surətini umur proqramlardan...
Zamansa, bizdən sanki bir addım öndə gedir,
dünyanın bir qütbündən – o biri qütbünə
yollar heç belə gödək olmamışdı...
Bir
neçə il öncə içimdə qəribə bir həyəcan
vardı. Azərbaycan radiosu sanki addımlarını ləngidir,
həyatla ayaqlaşmağa nəfəsi çatmırdı.
Radio üzrə indiki sədr müavini Cavanşir Cahangirov
kollektivə təqdim ediləndə fikirləşdim ki, həyatı
boyu televiziyada çalışan bir insan həqiqətənmi
radionu bizim qədər sevə, duya biləcək?
Üç-dörd ay keçdi. Bura cavanların axını
vardı. Cavanşir müəllim həm gənclərə, həm
də səriştəli nəslə bərabər
yaradıcı mühit yaratdı və: – Radiomuzun əvvəlki
şöhrətini qaytarmalıyıq, – dedi, – bu isə gənclikdən
necə istifadə etməyimizdən asılıdır.
Sürət, zamanın ritmini tutmaq cavanlardan, yaşlı nəsildənsə
peşəkarlığı ilə yüksək efir mədəniyyəti,
intellekt tələb olunurdu. Bu gün 85 yaşını
haqlayan radiomuz gəncləşərək, yeniliyin
üzünə qapı açaraq, istədiyinə nail olub.
Efirimizdəki yeni nəfəslər, gənc səslər, bəzən
hətta ilk anda efirə yaramadığını
düşündüyün səslər var. Amma bu səsin
arxasında ağıl, ritm, həyat dayanır. Və
artıq onun səsilə barışırsan. İntellekt
mütləq öz varlığını təsdiq edir.
Gənclərin
şou-biznes qalmaqallarına marağına gəldikdə isə,
görkəmli ədibimiz Nəriman Nərimanovun çox
gözəl bir fikri var: Əsl natiq
çıxışını nə alimin, nə
çobanın səviyyəsinə kökləməz. Ən
çətini də o “qızıl mərkəzi” tapmaqdı.
Aparıcı sıradan dinləyicinin səviyyəsindən
bir boy ucada durmalıdır. Yüngül şou, bayağı
söhbətlər, qeybət bir müddət öz ətrafına
dinləyici toplaya bilər. Amma düşünün, bu
insanlara nə verir? Yalnız yanlışlıq və
çaşqınlıq. Ona görə, hərdən “dinləyicini
başımıza toplaya bilirik ki...” deməklə öyünən
insanlara, xüsusilə gənclərə xatırlatmaq istərdim
ki, belə kiçik, bəsit duyğular dəryadakı yelkənsiz
qayıqlar kimidir, dərin dəryalarda üzən
böyük gəmilərə bənzəməyə
çalışın.
– Bu
gün ədəbiyyatımızdakı boşluqdan, ssenari
qıtlığından, aktyorların
cılızlaşmasından tez-tez söhbət
açılır. Radio mövcud vəziyyətdən necə
çıxır?
– Biz hələ
ki, kasadlıq çəkmirik. Azərbaycan radiosu 24 saat fasiləsiz
çalışır. Amma redaksiyanın qovluğunda növbəsini
gözləyən maraqlı hekayə, əsər,
tamaşalarımız əksilmir. Düşünürəm
təbiət kimi, ədəbiyyat və söz sənəti də
qabarma və çəkilmələr dövrünü
yaşayır. İndi bəlkə də Azərbaycan mədəniyyətində
növbəti qabarmaya təkan anıdır. Deyim ki, gün də
dəyərli əsərlərlə Azərbaycan radiosuna
üz tutanlar az deyil.
– 85
yaşlı radio xalqımıza nə verdi?
– Azərbaycan radiosu 85 il ərzində böyük bir akademiyaya məxsus missiyanı yerinə yetirib. Bir sıra ölkədə milli-mənəvi dəyərləri, dilin saflığını qorumaq üçün böyük institutlar çalışır. Bizdə isə bunu Radio təkbaşına həyata keçirib. Milli Radiomuz hətta imperiya illərində xalqımızın dilini, adət-ənənələrini qoruyub, milli şüurun, ziyalılarımızın formalaşmasında, dövlətçilik ənənələrimizin unudulmamasında müstəsna rol oynayıb. Tariximizi əks etdirən tamaşa və verilişlər, ilk baxışdan adi görünən bədii qiraət parçaları keçmişimizə inam, sabahımıza, gələcəyimizə ümid aşılayıb. Müstəqilliyin bərpasında da radio əməkdaşlarının uzun illər çəkdiyi zəhmətin payı var. Azərbaycan radiosuna nahaq “Ana radio” demirlər. Həyatımız ana laylasının 4 misralıq bayatısından, xeyir-duasından boy verir. Mənə elə gəlir ki, 85 yaşlı Azərbaycan radiosu xalqımızın taleyində “Ana laylası” rolunu oynayıb.
– Yubiley qarşısında həmkarlarınıza nə arzulayırsınız?
– Radioya məhəbbət. Çünki radio fədakarlıq sevir. Qeybdən gələn səsin ürəklərə yol tapması üçün əllərindən gələni əsirgəməsinlər. Dinləyici soyuqda, ya istidə əyləşdiyinin, əhvalının yaxşı, ya da pis olduğunun fərqinə varmaz. O, səndən həmişə isti ürək sözünü gözləyir. Səmimi olmağı və radionu ləyaqəti ilə sevməyi arzulayıram. Radio bu böyük sevgiyə layiqdir.
SEVİNC
525-ci qəzet.- 2011.- 27 oktyabr.- S.7.