İsveçrə təhsil sistemi ilə
tanışlıq: görüşlər, müşahidələr,
nəticələr
İsveçrə Konfederasiyası Orta Avropada Alp Dağlarında və dənizə sahili olan bir ölkədir. Şimalında Almaniya, qərbində Fransa, cənubunda İtaliya və şərqində Avstriya ilə Lixtenşteyn ilə qonşu olan və tarixi olaraq bir konfederasiya olan ölkə 1848-ci ildən bəri bir federasiyadır. Bankçılıq və maliyyə sektorlarında çox güclü bir iqtisadiyyata sahib olan İsveçrə uzun müddətdir siyasi və hərbi tərəfsizlik ənənəsinə malikdir. İsveçrədə ibtidai və orta məktəblər dövlət və özəl məktəblərə ayrılırlar. Burada 120-ə yaxın kollec var. Kolleclər peşəkar təhsil verirlər. İsveçrədə universitetlər əsasən dövlət universitetləridirlər. 7 kanton (inzibati ərazi bölgüsü) universitet – Bazel, Bern, Friburq, Cenevrə, Lozan, Nevşateli, Sürix və Sant-Qallendə, 2 kanton universitet statuslu ali məktəb isə Lüsern və Luqanoda yerləşir. Bu şəhərlərdə iki politexnik məktəbləri də var. Ən böyük ali məktəb 20 min tələbənin təhsil aldığı Sürix universitetidir. Burada xarici tələbələr 15-20% təşkil edir. Təhsil müddəti 4-6 ildir. İsveçrənin alman-dilli bölgələrindəki universitetlərdə tədris alman dilində, fransızdilli bölgədə isə fransız dilindədir. Lakin Friburq Universiteti istisnalıq təşkil edir. Belə ki, burada ikidilli tədris var. Fransız dilli universitetə daxil olmaq (yalnız orta məktəbi bitirmək haqqında şəhadətnamənin olması və xaricilər üçün təşkil olunmuş imtahanı vermək kifayət edir) alman-dilli universitetə daxil olmaqdan nisbətən asandır. İsveçrənin dil məktəbləri bir neçə xarici dil: fransız, alman, italyan və ingilis dil kursları təklif edirlər. Montredəki C&L Study Centre kimi bəzi məktəblərdə paralel olaraq iki dil öyrənmək mümkündür. İsveçrənin ali məktəb və universitetlərində tələbələrin sayı günbəgün artır. Buna görə də qəbul olmaq hər bir xarici vətəndaşa nəsib olmur. Burada tibbin hər sahəsini və farmakologiyanı oxumaq isə tamamilə qeyri-mümkündür. Səbəb boş yerin olmamasıdır. İsveçrədə 12 universitet və ali məktəb 10 kanton universitet, 2 federal politexnik məktəb – Ecole Federale Polytechnique (EPFL) və bir neçə bu tip ali məktəb fəaliyyət göstərir. Bazel, Bern, Sant-Qalen, Sürix, həmçinin Sürixin Federal Politexnik Universiteti və Lusernin ali məktəbi Universitare Hochschule Luzern İsveçrənin alman bölgəsində yerləşirlər.
Bu günlərdə sözügedən ölkədə rəsmi səfərdə olan təhsil naziri Misir Mərdanovun sözlərinə görə, səfəri çərçivəsində ilk olaraq Azərbaycanın İsveçrə Konfederasiyasındakı səfiri Əkrəm Zeynallı ilə görüşüb. Səfir İsveçrə-Azərbaycan əlaqələrinin inkişafı ilə bağlı görülmüş işlərdən söhbət açıb, qeyd edib ki, İsveçrə ali məktəblərində 100-ə yaxın azərbaycanlı tələbə təhsil alır.
Sonra nazir Lozanna Federal Politexnik Məktəbində, Qlion Ali Təhsil İnstitutunda Lüsern Mərkəzi İsveçrə Pedaqoji İnstitutunda, İsveçrənin Lüsern şəhərində yerləşən orta məktəbdə və Bern Universitetində olub. Görüşlər zamanı nazir universitetlərin nümayəndələrini Azərbaycan ali məktəbləri ilə tanış olmaq üçün ölkəmizə dəvət edib. Nazir bildirib ki, Azərbaycan universitetləri dünyanın qabaqcıl ali məktəbləri ilə əməkdaşlığa xüsusi maraq göstərir və müvafiq əlaqələrin genişləndirilməsini dəstəkləyir.
Sonra təhsil naziri Misir Mərdanov İsveçrə Konfederasiyasında təhsil alan azərbaycanlı tələbələrlə görüşüb. Cenevrə şəhərində keçirilən görüşdə İsveçrənin müxtəlif ali məktəblərində təhsil alan 30-dan çox azərbaycanlı tələbə iştirak edib. Səfəri çərçivəsində nazir Qlion Ali Təhsil İnstitutunda olub. Əvvəlcə universitetlə tanış olan nazir bu tədris ocağında təhsil alan azərbaycanlı tələbələrlə görüşüb, onların problemləri ilə maraqlanıb.
Təhsil naziri Qlion Ali Təhsil İnstitutunun baş direktoru Arye van der Spek ilə görüşüb. Arye van der Spek rəhbərlik etdiyi təhsil müəssisəsinin turizm sahəsində dünya üzrə aparıcı ali məktəblərdən biri olduğunu bildirib. Qlion Ali Təhsil İnstitutunda 20-dən çox azərbaycanlı tələbənin təhsil aldığını nəzərə çatdıran baş direktor onların təhsil göstəricilərindən razılığını ifadə edib. M. Mərdanov Prezident İlham Əliyevin sərəncamına əsasən 2015-ci ilədək 5000 nəfər azərbaycanlı gəncin dünyanın ən nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almağa göndərilməsini nəzərdə tutan müvafiq proqramın qəbul edildiyini bildirib. Qlion Ali Təhsil İnstitutu da daxil olmaqla, İsveçrənin 12 ali məktəbinin bu proqram üzrə müvafiq siyahıya daxil edildiyini söyləyən M.Mərdanov Dövlət Proqramı çərçivəsində xaricdə təhsil alan gənclərin bütün xərclərinin dövlət tərəfindən ödənildiyini nəzərə çatdırıb. Nazir yüksək səviyyəli mütəxəssis hazırlayan bu ali təhsil müəssisəsində daha çox azərbaycanlı tələbənin təhsil almasında ölkəmizin maraqlı olduğunu vurğulayıb.
M. Mərdanovun rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyəti Lüsern Mərkəzi İsveçrə Pedaqoji İnstitutunda da olub.
İnstitutun rektoru Hans-Rudolf Şerer bildirib ki, bu tədris ocağı ölkədə müəllim hazırlığı ilə məşğul olan 15 ali məktəb arasında öncül mövqedə qərarlaşıb. 2003-cü ildən fəaliyyət göstərən təhsil müəssisəsində 1500 tələbənin oxuduğunu söyləyən rektor, eyni zamanda institutda ildə 6 min müəllimin ixtisasartırmadan keçdiyini nəzərə çatdırıb. 450 müəllimin çalışdığı ali məktəbin beynəlxalq əlaqələrindən bəhs edən Hans-Rudolf Şerer institutun Avropada 36, dünyada 100-ə yaxın universitetlə əməkdaşlıq etdiyini, tələbə, müəllim və təcrübə mübadiləsi apardığını vurğulayıb.
Hans-Rudolf Şerer İsveçrədə müəllimlərin statusu, işə qəbul qaydaları, müəllimlərin ixtisasının artırılması, ali məktəblərə qəbul qaydaları və maraq doğuran digər məsələlər barədə məlumat verib. Müəllimlərin işə qəbulu prosesinin ölkənin hər bir kantonunda ümumi təhsil məktəblərindən vakansiyalarla bağlı daxil olan məlumatlar əsasında Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata keçirildiyini söyləyən rektor bildirib ki, İsveçrədə müəllimlər dövlət qulluqçusu hesab edilirlər.
İnstitutun rektoru ali məktəblərin bakalavr pilləsini bitirən məzunların ümumi təhsil müəssisələrinin yalnız ibtidai siniflərində, magistr pilləsini bitirənlərin isə yuxarı siniflərdə dərs demək hüququ qazandıqlarını nəzərə çatdırıb. M.Mərdanovun İsveçrənin Lüsern şəhərində yerləşən orta məktəbdə də olub. Orta təhsildə tətbiq olunan son yeniliklər, həyata keçirilən islahatlar haqqında nazirə məlumat verilib. Mütəxəssislər arasında fikir mübadiləsi aparılıb.
Nazir İsveçrə Konfederasiyasında təhsil alan azərbaycanlı tələbələrlə görüşüb. Cenevrə şəhərində keçirilən görüşdə İsveçrənin müxtəlif ali məktəblərində təhsil alan 30-dan çox azərbaycanlı tələbə iştirak edib. Sonra nazir tələbələrin problemləri ilə maraqlanıb, onları düşündürən çoxsaylı suallara cavab verib.
Daha sonra M. Mərdanovun rəhbərlik etdiyi nümayəndə heyəti İsveçrə Konfederasiyasının Təhsil və Tədqiqat Məsələləri üzrə dövlət katibi Mauro Del Ambroco ilə görüşüb.
Mauro Del Ambroco qonaqları salamlayaraq belə yüksək səviyyəli nümayəndə heyəti ilə görüşdən məmnunluğunu bildirib. Dövlət katibi Azərbaycanla İsveçrənin ikitərəfli təhsil əlaqələrinin əhəmiyyətindən bəhs edib, xeyli sayda azərbaycanlı gəncin İsveçrə Konfederasiyasının nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almasını müsbət hal kimi dəyərləndirib.
M. Mərdanov səmimi sözlərə və Azərbaycanla təhsil sahəsindəki əlaqələrə verdiyi önəmə görə Mauro Del Ambrocoya təşəkkürünü bildirib. Nazir İsveçrə Konfederasiyasının Təhsil və Tədqiqat Məsələləri üzrə dövlət katibi Mauro Del Ambroconu Azərbaycana dəvət edərək təhsil sahəsində təşəkkül tapmış əlaqələrin daha da möhkəmlənəcəyinə əminliyini ifadə edib.
Nazir İsveçrənin Bern Universitetində də
olub. Görüşdə İsveçrə
Konfederasiyasında fəaliyyət göstərən Rektorlar
Şurasının baş katibi Tonas Baxoter rəhbərlik etdiyi
qurum haqqında geniş təqdimat-məruzə ilə
çıxış edib. Rektorlar Şurasına üzv
olan ali məktəblərin fəaliyyəti
barədə ətraflı məlumat verən T.Baxoter ali təhsil
üzrə beynəlxalq reytinq təşkilatlarının
siyahılarında İsveçrə universitetlərinin
tutduğu yüksək yerlərdən söhbət
açıb. Baş katib bildirib ki, rəhbərlik etdiyi
qurumun fəaliyyətinin əsas qayəsi İsveçrənin
ali məktəbləri arasında
koordinasiya işinin təşkilindən ibarətdir.
Təhsil naziri görüşə görə minnətdarlığını
bildirib, keçirilən müzakirələrin gələcək
əməkdaşlığa töhfə verəcəyinə
inamını ifadə edib.
Sonra hər iki tərəfdən olan mütəxəssislər
arasında qarşılıqlı maraq doğuran müxtəlif
məsələlər ətrafında fikir mübadiləsi
aparılıb.
Nazirin dediyinə görə, İsveçdə
1-5 yaş arasındakı uşaqlar üçün pulsuz
bağçalar mövcuddur. Məktəbəqədər
təhsil və məktəb yaşlı uşaqlar
üçün qayğı sistemi isə həm 1-5
yaşlı, həm də 6-12 yaşlı uşaqları əhatə
edir. İsveçdə icbari təhsilə başlamazdan
öncə 6 yaşlı uşaqlar 1-illik məktəbəqədər
hazırlıq siniflərinə gedə bilərlər.
Uşaqlar məktəbəqədər siniflərdə daha
erkən yaşlarında təhsil almaq imkanına da malikdir. Məktəbəqədər
siniflərdə illik dərs yükü minimum 525 saat müəyyən
olunub. Məktəbəqədər siniflər dövlət təhsil
sistemi daxilində pulsuz və könüllü təhsil
formasıdır. Ölkədə 6 yaşlı
uşaqların təxminən 96 faizi məktəbəqədər
sinfə cəlb olunub. Məktəbəqədər
sinfin əsas məqsədi məktəbəqədər təhsil
pilləsi ilə icbari təhsil pilləsi arasında əlaqəni
təmin etməkdir. 2008-2009-cu tədris ilinin statistik məlumatlarına
görə, 3843 məktəbəqədər sinifdə 97000-dən
çox uşaq təhsil alıb. Məktəbəqədər
siniflərə getmədən icbari məktəbə daxil
olmaq da mümkündür. 7-16 yaş arasındakı
uşaqlar 9-illik icbari təhsilə cəlb olunur. Ölkədə
bəzən uşaqlar 6 yaşdan icbari məktəblərdə
oxuyur. İcbari təhsili başa vuran gənclərin 90
faizdən çoxu 3 il davam edən orta təhsilin yuxarı
pilləsində təhsil alırlar. Yuxarı siniflər
gimnaziya adlandırılır. Gimnaziyanı bitirənlər həm
işləmək imkanı qazanır, həm də ali təhsil
almaq üçün müraciət hüququ əldə edirlər.
Nazir bildirib ki, İsveçdə mövcud olan məktəbyaşlı
uşaqlar üçün qayğı mərkəzləri
bir sıra özünəməxsus xüsusiyyətləri ilə
fərqlənir. Ailə gündəlik
qayğı evləri və məktəbdənkənar mərkəzləri
adı ilə fəaliyyət göstərən bu
qurumların əsas məqsədi uşaqlara asudə
vaxtın mənalı təşkili imkanı yaratmaq və
onların hərtərəfli inkişafına yardım etməkdir.
M.Mərdanovun dediyinə görə, məktəbyaşlı
uşaqlar üçün qayğı mərkəzlərinə
məktəbəqədər siniflərdə və icbari məktəblərdə
oxuyan 12 yaşa qədər uşaqlar cəlb edilir. Bu mərkəzlərin
fəaliyyətinə bələdiyyələr nəzarət
edir. Ölkə üzrə təxminən 330000 uşaq məktəbyaşlı
uşaqlar üçün qayğı ilə əhatə
olunub: “İsveçdə çoxsaylı universitet və
kolleclər mövcuddur. Onlardan ən məşhurları
Uppsala Universiteti, Göteborq Universiteti, Stokholm Universiteti, Lund
Universiteti və Kral Texnologiya Universitetidir. Avropa Birliyi
ölkələri və İsveçdən olan bütün
tələbələr təhsil haqqından azaddır. Ölkədə yaşlıların təhsilinə
xüsusi diqqət yetirilir. Hər il
müvafiq yaş qrupundakı əhalinin təxminən yarıdan
çoxu yaşlıların təhsili proqramlarına cəlb
olunur”. Nazir deyir ki, məktəbəqədər
təhsil 1 yaşdan 5 yaşa qədər olan dövrü əhatə
edir. Məktəbəqədər təhsil
məktəbəqədər və açıq məktəbəqədər
təhsil müəssisələrində, eləcə də
ailə gündəlik qayğı evlərində həyata
keçirilir. Məktəbəqədər
təhsilin məqsədi uşaqların hərtərəfli
inkişafını və təlimini təmin etməkdən
ibarətdir. Ölkə üzrə təxminən
800 mindən artıq uşaq məktəbəqədər təhsilə,
asudə vaxtın təşkili mərkəzlərinə və
məktəbyaşlı uşaqlar üçün
qayğı sisteminə cəlb olunur. Onların
433 mindən çoxu məktəbəqədər təhsil
müəssisələrində, 25 mini ailə gündəlik
qayğı evlərində, 346 mini isə asudə vaxtın təşkili
mərkəzlərində təhsil alırlar. Məktəbəqədər təhsil müəssisələrində
təxminən 94 min işçi çalışır.
1998-ci ildən məktəbəqədər təhsil
müəssisələrində yeni kurikulum əsasında tədris
aparılır. Yeni kurikulum fasiləsiz təhsilin
ilkin mərhələsi kimi məktəbəqədər təhsilin
səviyyəsini yüksəltməyə xidmət edir. Məktəbəqədər təhsil kurikulumunda
müxtəlif oyunların uşaqların təlim və
inkişafındakı əhəmiyyəti, uşaqların fəal
özünüifadə qabiliyyətinin artırılması məsələləri
daha qabarıq əksini tapıb. 2010-cu ildə
aparılan müəyyən təkmilləşdirmə nəticəsində
məktəbəqədər təhsil kurikulumunda
uşağın dil və riyazi, təbiət elmləri,
texnologiya sahəsindəki bacarıqlarının inkişaf
etdirilməsi məsələləri də nəzərə
alınıb. Bununla da məktəbəqədər təhsil
sahəsində çalışanların, müvafiq təhsil
müəssisələri rəhbərlərinin
qarşısında duran vəzifələr daha dəqiq
müəyyən olunub: “İsveçdə icbari təhsil 9
il davam edir. Uşaqlar 7 yaşdan etibarən
pulsuz icbari təhsil almağa başlayırlar. İcbari təhsilin əsas məqsədi
bütün şagirdlərə ictimai həyatda fəal
iştirak etmək və fasiləsiz təhsilə cəlb
olunmaq üçün lazım olan bilik və
bacarıqları verməkdir. Statistik məlumatlara
görə, 2008-2009-cu tədris ilində icbari təhsilə cəlb
olunmuş 900 min şagirdin təlim-tərbiyəsi ilə 88
min müəllim məşğul olub. Onların
90 faizi bələdiyyə məktəblərində oxuyub.
Məktəbdə çətinlikləri olan
şagirdlərə xüsusi diqqət verilir. Məktəb təhsili pulsuz olsa da, bəzən bir
sıra xidmətlər üçün kiçik miqdarda haqq
tələb oluna bilər. Məktəblərdə
heç bir şagird müəllimin diqqətindən kənarda
qalmır. Müntəzəm bilik testləri
tətbiq edilməklə şagirdlərin müvəffəqiyyət
göstəriciləri izlənilir. Təhsildə
çətinliklə qarşılaşan şagirdlər
qısa zamanda müəyyən edilir və onlarla müəllimlər
əlavə məşğul olur, belə uşaqlara biliyin
gücləndirilməsinə xidmət edən əlavə
tapşırıqlar verilir. Təhsilin məzmunu
kurikulum və fənn proqramları əsasında müəyyən
olunur. Şagirdlərə 8-ci sinifdən
başlayaraq qiymətlər verilir. Bələdiyyə
(dövlət) məktəbləri ilə yanaşı,
İsveçdə müstəqil məktəblər də fəaliyyət
göstərir. Müstəqil məktəblərin
fəaliyyətinə Təhsil üzrə Milli Agentlik tərəfindən
icazə verilir. Müstəqil məktəblər
bələdiyyə məktəbləri ilə eyni statusa malik
olsa da, belə məktəblərdə əlavə fənlər
də tədris edilə bilər. Fiziki
qüsurlu uşaqların əksəriyyəti icbari məktəblərdə
digər şagirdlərlə bərabər təhsil
alırlar. Buna baxmayaraq, daha ciddi qüsuru
olanlar xüsusi ehtiyaclı uşaqlar üçün məktəblərdə
oxuyurlar. Xüsusi ehtiyaclı uşaqlar
üçün məktəblərdə eşitmə,
görmə, dil zəifliyi olan uşaqlara əlavə
qayğı göstərilir. Belə məktəblərdə
təhsil 10 il davam edir ki, bu da icbari məktəblərdə
verilən təhsilə ekvivalent hesab olunur. Təlim
çətinlikləri olan şagirdlər üçün məktəblərdə
isə əqli qüsurlu uşaqlar təhsil alır. Təlim çətinlikləri olan şagirdlər
üçün icbari təhsil 9 il müəyyən edilib”.
M.Mərdanov vurğulayıb ki, İsveçdə
icbari təhsili başa vuran şagirdlərin demək olar ki,
hamısı orta təhsilin yuxarı pilləsində təhsilini
davam etdirir. Könüllülük
prinsipinə əsaslanan orta təhsilin yuxarı pilləsində
də təhsil pulsuzdur. Müvafiq qaydalara əsasən,
ölkədə icbari təhsili tamamlayan hər bir gənc 20
yaşının ilk 6 ayına qədər orta təhsilin
yuxarı pilləsində oxuya bilər. Bu
təhsil pilləsi 3 illik 17 milli proqrama bölünür.
Onlardan 13-ü peşə təhsili proqramları, 4-ü isə
ali təhsilə hazırlıq
proqramlarıdır. Bütün proqramlar ali
təhsil almağa imkan verir. Qeyd olunan proqramlardan
11-i orta təhsilin yuxarı pilləsinin ikinci ilindən
başlayaraq ixtisaslaşmalara ayrılır. Pilot peşə
təhsili proqramlarında tədris saatının
yarısından çoxu istehsalat müəssisəsində
keçirilən təcrübəyə əsaslanır. İsveç hökuməti orta təhsilin yuxarı
pilləsini daha da təkmilləşdirmək məqsədilə
davamlı islahatlar həyata keçirməkdədir. Bu
islahatlar orta təhsilin yuxarı pilləsinin yeni strukturunun
yaradılmasını, orta təhsilin yuxarı pilləsinə
qəbul qaydalarını, yaşlıların orta təhsilin
yuxarı pilləsində təhsil almasına dair məsələləri,
peşə və ali təhsilə
hazırlıq proqramlarını əhatə edir. Nazirin
sözlərinə əsasən, İsveçin davamlı
inkişafı, əhalinin məşğulluğunun təmin
olunması, müasir texnologiyalardan istifadənin genişləndirilməsi
ali təhsilin keyfiyyəti və elmi-tədqiqat
işlərinin səmərəli təşkili ilə sıx
bağlıdır. Ölkədə 36 dövlət və təxminən
10 özəl ali təhsil müəssisəsi
fəaliyyət göstərir. Bütün bu ali
məktəblərdə ümumilikdə, 400000-dən
artıq tələbə təhsil alır, 63000-ə yaxın
işçi çalışır. Ölkə üzrə
orta məktəbi bitirənlərin 40 faizindən çoxu ali təhsilə yiyələnir. Ali təhsilə ayrılan illik vəsaitin ümumi məbləği
50 milyard kron təşkil edir. Bunun da 65
faizi dövlətin birbaşa ayırdığı vəsaitlərdən
ibarətdir. İsveç ali təhsil
müəssisələrində oxumaq üçün sənəd
vermiş abituriyentlərin sayı yerlərin sayından
artıq olduqda müvafiq seçim proseduru həyata
keçirilir. Seçim abituriyentin orta təhsilin yuxarı
pilləsi üzrə aldığı qiymətlərə,
könüllü qabiliyyət testinə və ali
təhsil müəssisəsinin müəyyən etdiyi
meyarlara əsaslanır. Pulsuz ali təhsilin
mövcudluğu İsveçi əcnəbilər
üçün olduqca cəlbedici ölkə kimi şərtləndirir.
Bu baxımdan yaradılmış olduqca əlverişli
imkanlardan yalnız Avropa Birliyi ölkələri və
İsveçdən olan tələbələr istifadə edə
bilərlər. 2010-cu ilin iyun ayında İsveç
parlamentində qəbul edilmiş qanuna görə digər
ölkələrin vətəndaşları üçün
ali təhsil pulludur. Bu dəyişikliyin əsas
məqsədi ali təhsil müəssisələrinin
beynəlxalq rəqabətə davamlılığını
pulsuz təhsilə görə deyil, keyfiyyətə görə
təmin etməkdir. İsveç əhalisinin
sayına görə dövlət resurslarını elmi-tədqiqatlara
ən çox yatıran ölkələrdən biridir.
2010-cu ildə elmi-tədqiqatlara 29,47 milyard
İsveç kronu ayrılıb ki, bu da təxminən ölkənin
ümumi daxili məhsulunun 1 faizinə yaxındır.
İsveç elmi-tədqiqatlara və inkişafa
ayırdığı vəsaitin həcminə görə
dünyada yalnız İsraildən geri qalır:
“İsveçdə tətbiq olunan modelə əsasən,
elmi-tədqiqatlara yönəldilən dövlət vəsaitlərinin
böyük əksəriyyəti universitetlərə verilir.
İsveçdə dövlət tərəfindən maliyyələşdirilən
elmi-tədqiqatların üçdə ikisi ali
təhsil müəssisələrində həyata
keçirilir. Mərkəzi hökumətin
ayırdığı vəsaitlərlə bərabər,
İsveç Tədqiqat Şurası, müxtəlif agentliklər,
tədqiqat fondları, Avropa İttifaqı, bələdiyyələr,
Dairə Şuraları da elmi-tədqiqat işlərini maliyyələşdirirlər.
Böyük sənaye sahələrində tədqiqat
və inkişafa mərkəzi hökumətdən daha
çox vəsait ayrılır. 2009-cu ildə
İsveçin biznes sektoru elmi-tədqiqatlara 78 milyard
İsveç kronu həcmində vəsait yatırıb ki, bu
da ümumi daxili məhsulun 2,6 faizini təşkil
edir.
Bir çox proqramlar, təqaüdlər vasitəsi ilə xaricdə təhsil alan İsveç vətəndaşlarının sayı ilbəil artmaqdadır. Xarici ölkə universitetlərinin verdiyi diplomlar kvalifikasiyaların tanınması üzrə qeydiyyatdan keçirildikdən sonra İsveçdə daimi işləmək mümkündür”. M.Mərdanov qeyd edib ki, İsveçdə yaşlıların təhsili əsasən, bələdiyyə əsaslı, təlim çətinliyi olanlar üçün yaşlıların təhsili və miqrantlar üçün İsveç dilindən təhsilə əsaslanır. Bələdiyyə əsaslı yaşlıların təhsilinin əsas məqsədi cəmiyyətdə və iş həyatında iştirak etmək üçün yaşlılara müvafiq bilik və bacarıqlar verməkdir.
Təlim çətinliyi olanlar üçün yaşlıların təhsilinin əsas məqsədi əqli qüsura malik olan yaşlılara orta məktəblər səviyyəsində bilik və bacarıq aşılamaqdan ibarətdir. Miqrantlar üçün İsveç dilindən təhsilin əsas məqsədi isə yaşlı miqrantlara İsveç dili üzrə əsas bilikləri öyrətməkdir. Tamamlayıcı təhsil dövlət təhsil sistemi yaşlıların iş və peşə sahələri üzrə bilik və bacarıqlarının artırılmasına və ənənəvi peşə bacarıqlarının qorunmasına xidmət edir. Yaşlıların təhsilinin digər formalarından fərqli olaraq, bu təhsil fiziki şəxslər və ya təşkilatlar, özəl idarələr tərəfindən də təşkil oluna bilər.
Yaşlıların humanitar təhsili İsveç cəmiyyətində böyük bir ənənəyə malikdir. Bu təhsilə əhalinin öz həyat səviyyəsinə təsir etmək imkanlarının genişləndirilməsi və ayrı-ayrı fərdlərin cəmiyyətin inkişafındakı məsuliyyət hissinin artırılması daxildir. Demokratiyanın inkişafı, mədəni həyata olan marağın artırılması və ictimai həyatda iştirak səviyyəsinin yüksəldilməsi yaşlıların humanitar təhsilinin əsas məqsədlərindəndir. Yaşlıların humanitar təhsili xalq orta məktəbləri və tədris assosiasiyaları tərəfindən təşkil olunur.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2012.- 15 dekabr.- S.14-15.