“Sənə olan eşqimi sənə də
alçaltmaram...”
Alman yazıçısı Brext Bertold yazırdı ki, incəsənətin bütün növləri sənətin ən böyüyünə-həyatda yaşaya bilmək sənətinə xidmət edir. Məncə,
yazıçı bu fikrilə incəsənətin üzərinə
çox böyük missiya və məsuliyyət yükləyib. Bu məsuliyyəti də hər
şeydən öncə incəsənəti yaradanlar hiss etməlidir.
Tanrıdan başqa əbədi heç nəyin
olmadığı kainatda baqi deməzdim, amma qalıcı sənət
nümunəsi yaratmağa iddialı olan sənətkar da bu amili
gözaltına almalı, ortaya elə əsər qoymalıdır ki, sənətlərin
ən böyüyü, eyni zamanda ən çətini olan
yaşaya bilmək sənətinə xidmətə yarasın.
40 illik
bir filmi –”Baladadaşın ilk məhəbbəti”ni söhbət mövzusu etmək istəyirik. Zaman hakimi-mütləqdir, məhək
daşıdır, hər şeyin əsl dəyəri zaman
keçəndən sonra bəlli olur. Əbədiyyət
gözlüyündən baxanda 40 il an
misalıdır, amma həm də bir igidin ömrüdür. Düşündük ki, filmin yaradıcı heyətinin
40 illik sənət xatirələrini dinləmək,
kadrarxasında qalan məqamlara yenidən işıq salmaq cəhdi
oxucularımızın da ürəyincə olacaq.
“Baladadaşın
ilk məhəbbəti” Xalq artisti Həsən Seyidbəylinin
layihəsi olan, 1974-cü ildə, “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında ekranlaşdırılan “Ömrün səhifələri”
adlı kinoalmanaxdakı üç novelladan sadəcə
biridir.
“Rəqiblər” novellasında küçəyə
qoyulmuş iki pivə köşkünün
satıcıları arasındakı rəqabət filmin məğzini
təşkil edir. Amma rəqiblər arasında bu çəkişmələr
düşmənçilik xarakteri daşımır.
Filmin rejissoru
Teymur Bəkirzadə, ssenari müəllifləri Ramiz Fətəliyev, Teymur Bəkirzadə,
operatoru Arif Nərimanbəyov, rəssamı Firəngiz
Qurbanova, bəstəkarı Aqşin Əlizadədir. Rolları Fazil Salayev (Fazil) və Eldəniz Zeynalov
(Eldəniz) ifa edib.
“Nəğmə dərsi”
novellasının mövzusunu şəxsi həyatı
alınmayan cavan fəhlənin (Əliabbas Qədirov) I sinifdə
oxuyan oğlu-Fəxrəddinlə gizli və alt
yapısında kədər, həsrət gizlənən
görüşləri təşkil edir. Ata
oğlunu sevir və ona özünü sevdirməyə
çalışır. Filmdə valideynlərin öz
uşaqları üçün məsuliyyət hiss etmələri
məsələsi önə çəkilib. Ekran əsərinin rejissoru Gülbəniz
Əzimzadə, ssenaristi Rüstəm İbrahimbəyov, operatoru
Valeri Kərimov, rəssamı Firəngiz Qurbanova, bəstəkarı
Fikrət Əmirovdur. Rollarda Əliabbas Qədirov
(ata), F.Həsənov (oğul) rolunda çıxış
ediblər.
“Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndə isə
ilk sevginin saflığından, ülviliyindən bəhs
olunur. Lakin bu
qarşılıqsız sevgidir və Baladadaş (Şamil
Süleymanov) bu təktərəfli sevgidən
sarsılmır, “böyüyür”.
Rejissor
Fikrət Əliyev kinoda ilk işi olan “Baladadaşın ilk məhəbbəti”ni xalq yazıçısı Elçinin
ssenarisi əsasında ekranlaşdırıb. Filmin
operatoru Valeri Kərimov, rəssamı Elbəy Rzaquliyev, bəstəkarı
Emin Sabitoğludur. Səs operatoru Kamal
Seyidov, redaktoru Ədhəm Qulubəyov, direktoru Yusif Yusifzadədir.
Novellada səslənən mahnıların mətninin
müəllifi Xalq şairi Fikrət Qocadır. Baş rollarda Şamil
Süleymanov və Ruhəngiz Musəvi çəkilib. Sevincin
anası rolunu Mirvari Novruzova, nişanlısı rolunu Yusif Muxtarov ifa edib.
Göründüyü kimi filmi təşkil edən hər
bir novella ayrı-ayrılıqda böyük bir kollektivin,
yaradıcı heyətin zəhməti hesabına başa gəlib.
“Ömrün səhifələri”ndən “Baladadaşın
ilk məhəbbəti”ni seçib ayrıca
işıqlandırmaqda məqsədimiz həm bütövlükdə kinoalmanaxı və orada əməyi
keçənləri xatırlatmaqdır, həm də
böyüklü-kiçikli hər kəsə doğma, məhrəm
olan əzəli-əbədi eşq mövzusunu yada salmaqla
keçmişə boylanmaqdır...
lll
Keçdiyin
bütün yolla
Qəlbimdən keçib gedir.
Gözlərin
bu dünyaya
Sevilməyi
öyrədir...
Kipriklərinlə
qorun
Saçlarınla
yaşın, yar
Amandı,
yar, baxışla
Gözəlliyin
daşınar...
lll
“Baladadaşın
ilk məhəbbəti”nin bu qədər
sevilməyi mənim xoşbəxtliyimdir
Gözdən söhbət düşmüşkən,
ibarəli desək, “Baladadaşın ilk məhəbbəti”
rejissor Fikrət Əliyevin kinoda gözünün ilk ovudur. Flober yazırdı: “Sənətkar
öz əsərində Tanrı kainatda mövcud olduğu
kimi mövcud olmalıdır-hər şeyi görməli və
gözə görünməməlidir”. Yəqin,
bu fikri rejissorlara daha artıq şamil etmək olar. Bizə
hər şeyi göstərən, ancaq özü
görünməyən rejissorlara...
Kinodakı
uğurlu debütü haqqında rejissor Fikrət Əliyevin
dedikləri: “İnstitutda oxuyanda Pirşağıda
bağımız vardı. O bağı da çəkirdim,
institutda oxuya –oxuya özüm üçün qeydlər
aparırdım. 4 il kinostudiyada işlədim,
sonra Moskvaya ikiillik kursa oxumağa getdim. Ordan qayıdanda əvvəllər
apardığım həmin qeydlər və etüdlər əsasında
film çəkmək istədiyimi Ədil müəllimə
dedim. Ədil müəllim dedi ki, heç kim
öz ssenarisi əsasında film çəkməyəcək.
Siz rejissorluğu eləyin, amma ssenarini
başqası yazsın. O vaxt Xalq
yazıçısı Elçin də mənim qeydlərimlə
tanış oldu, işlədi və ortaya
həddindən artıq gözəl bir ssenari qoydu. Həmin vaxt Anar, Rüstəm İbrahimbəyov,
Elçin çox gözəl ssenarilər yazırdılar.
Elçinin yazdığı ssenari
–”Baladadaşın ilk məhəbbəti” mənim ürəyimdən
xəbər verirdi, çünki mən həmişə qəlbən
dənizlə, o uşaqlarla, bağa köçənlərlə
yaşayırdım. Elçin əsəri elə
gözəl yazmışdı ki, buna müdaxilə eləmək
artıq idi.Təbii ki, filmdə mənim də epizodlarım
vardı, ancaq əsər özü çox professional
yazılmışdı...
Həmişə gənc aktyorlarla işləməkdən
uzaq qaçmağa çalışmışam. Çünki
onlar artistlik eləməyə başlayırlar. İşlədiyim aktyorları artistlik eləməyə
qoymuram. Ən yaxşı artistlik artistlik
eləməməkdi. Ömrü boyu buna
çalışmışam. Təbii ki, lazım gələndə
situasiyanı da duymaq, hiss eləmək lazımdı. Gənc aktyorlar 10-15 ildən sonra püxtələşəndə,
aktyorluğun, əsl sənətin nə olduğunu başa
düşəndən sonra sözün əsl mənasında,
oynamağa başlayırlar. Amma cavan
aktyorlar gələndə özlərindən çox razı
olurlar, öz bildiklərini eləyirlər. Şamil isə gənc olsa da fərqli idi, nə desəm,
onu eləyirdi. Şamili həmin filmdə çəkməyə kinostudiyada qrimçi işləyən
bir nəfər tövsiyə etmişdi. Rol üçün
aktyor axtaranda dedi ki, bizim qonşuluğumuzda bu rola uyğun
maraqlı, tipaj bir oğlan var, onu da çağıraq, bir
bax. Şamili çağırdıq, mən
buna nə dedimsə, elədi. Soruşdum
ki, bütün bunları hardan bilirsən? Cavab verdi ki, əsəri oxumuşam. Bu
da işin xeyrinə oldu. Deməli, o,
artıq bu obrazla yaşayırdı. Durub
desəm ki, bu obrazı mən belə gördüm, belə
yaratdım, mübaliğəyə yol vermiş olaram. Təbii ki, o filmdə mənim də ürəyim,
işim, dəst-xəttim var, amma rolları oynayan aktyorlar da
var axı. Mən Şamili səmimiliyinə,
daxili aləminin paklığına görə sevirəm və
buna görə onunla çox işləmişəm. “Ölüm növbəsi” filmimdə də onu
çəkmişəm.
Ruhəngiz Musəvini Sevinc roluna dəvət edənə
qədər o, Şamil Mahmudbəyovun Sumqayıt haqqında
çəkdiyi bir filmdə rol oynamışdı. Cavan qız
idi, xarici görünüşü də pis deyildi. “Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndə də
mənə Ruhəngiz Musəvinin aktyor oyunu o qədər də
lazım deyildi. Çünki burda artıq
sözə yer yox idi. Filmdə Sevincin
nişanlısı-Yusif roluna Tariyel Qasımovu da sınaqdan
keçirmişdim, Yusif Muxtarovu da. Sınaq
çəkilişindən sonra Ruhəngizdən soruşdum
ki, bu oğlanlardan hansının sənin nişanlın
olmasını istərdin? Dedi ki, Tariyel Qasımovun. Dedim, onda Yusifi seçəcəyəm. Çünki onlar bir-birinə zidd olmalıdır,
bir-birinə uyğun olmamalıdırlar. Amma
Tariyellə Ruhəngiz bir-birinə uyğun idilər. Ona görə də Yusif Muxtarovu seçdim.
Ədil İskəndərov o vaxt kinostudiyanın direktoru
idi. O, mənə
4 il dərs deyib, sonra kinostudiyada işə
götürüb. Diplom işimi çəkmək
ərəfəsində Ədil müəllim başqa aktyorun
seçimi üzərində dayandı. Mən
isə öz rol seçimimdə israr elədim. Qayıtdı, ay bala, nöş tərslik eləyirsən?
Cavab verdim ki, Ədil müəllim, institutda
deyirdiniz ki, bildiyinizi atanıza da verməyin, mən də bu
sözünüzə əməl eləyirəm.
Ədil müəllim dedi, yaxşı, amma sonra bir şey
olsa, ağlaya-ağlaya üstümə qaçma. Filmi
görəndən sonra Ədil müəllim dedi ki, hə,
indi səndən arxayın oldum. Sonra bu
qısametrajlı filmi “Ömrün səhifələri”
kinoalmanaxına əlavə etdilər. 40 ildi
baxılır, düşünürəm ki, bundan sonra hələ
100 il də baxılacaq. Bilirsiniz,
orda rejissorluqdan çox insan hissləri var. “Baladadaşın
ilk məhəbbəti” lirikadı, poeziyadı. O vaxt da
filmi bəyənirdilər, indiyə kimi də bəyənirlər.
“Baladadaşın ilk məhəbbəti”nin bu qədər
sevilməyi mənim xoşbəxtliyimdir”.
lll
Ürəyimi
atsam da,
Öz sevgimi atmaram.
Sənə
olan eşqimi
Sənə
də alçaltmaram...
lll
Sənət
uğurlarım “Baladadaşın ilk məhəbbəti” ilə
başlayıb...
Amerika filosofu Henri Toronun fikrincə,
çılğın məhəbbətdən qorxmaq
lazımdır, çünki o hər ani nifrətə çevrilə
bilər. “Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndə də
buna bənzər situasiya yaşanır. Ancaq
fərq bundadır ki, burada çılğın sevgi
özünüdərketmə, qüruruna, mənliyinə
sahibçıxma ilə nəticələnir. Sevgi susur
və qürur danışır: “sənə olan eşqimi, sənə
də alçaltmaram”.
Baş
rolun ifaçısı Şamil Süleymanovun dedikləri:
“Filmə çəkilməmişdən Elçinin həmin
hekayəsini “Ulduz” jurnalında oxumuşdum. Hekayə
çox xoşuma gəlmişdi, filmə dəvət alanda
artıq rola hazır idim. Məni əvvəlcə
fotosınaq çəkilişinə
çağırdılar. Məndən
başqa mərhum Telman Adıgözəlov da fotosınaq
çəkilişlərində iştirak edirdi. Fotosınaq çəkilişindən keçə
bilmədim, şəkillərim çox pis alındı.
Qanuna görə, o vaxt fotosınaq çəkilişi bir dəfə
ola bilərdi. Fikrət Əliyev məni bu
rola çəkməkdə qərarlı idi, ona görə də
bir kənara çəkib dedi ki, heç harda deməmək
şərti ilə məni ikinci dəfə fotosınaqdan
keçirəcəklər. Fotoçəkilişdən
çıxıb gedəndən sonra hər yerdə
danışmağa başladım ki, mən kinoya çəkilirəm,
artıq ulduzam ...Dedilər, yox, elə şey yoxdu, hələ
kinosınaq çəkilişi var. Mən onda qorxdum. Axı hər yerdə demişdim ki, artıq
kinoulduzam. Fikrət Əliyevlə işləməyə
başlayanda gördüm ki, o, institutda öyrəndiklərimin
tam əksini deyir. Çəkiliş
meydançasına çox yekə-yekə gəlmişdim.
Çəkilişə qədər kitabları da
qabağıma qoyub hazırlaşmışdım, Stanislavski
sistemi, nə bilim nə...(gülür)
Çəkiliş vaxtı Ruhəngiz Musəvi məni
çox əsəbiləşdirirdi. Mənə uşaq
kimi baxırdı, deyirdi ki, bunu hardan tapmısız? Mən
də bərk hirslənirdim ki, baş rolun ifaçısı
ilə niyə belə danışır... Çəkiliş
zamanı ssenari müəllifini-Elçini gördüm, gəlib
materiallara baxanda məni ilk tərifləyən o olmuşdu.
Zalda hamı mənə baxırdı, mən isə
Elçinə...Böyük yazıçı idi, əsərlərini
hələ o vaxtdan sevirdim.
Rejissora gəlincə, Fikrət Əliyevlə sonralar
davam edən uzunmüddətli işbirliyim elə
“Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndən
başlayıb. O filmin mənim həyatımda böyük rolu olub. Məkkədə
milyonlarla insanın içində Azərbaycan zəvvarları
mənim ardımca qışqırırdılar: “eyyy,
Hacı Baladadaş...” Mən bütün diplom
işlərində müvəffəqiyyətlə çəkilmişəm,
indi çox məşhur olan adamların kinoda ilk işlərində
iştirak etmişəm. Almaniyada
yaşayan azərbaycanlı rejissorun çəkdiyi
“Tabutdüzəldənin yelləncəyi” filmi diplom işlərinin
müsabiqəsində Oskar mükafatına layiq
görülüb. Demək istəyirəm
ki, sənət uğurlarım “Baladadaşın ilk məhəbbəti”
ilə başlayıb. 40 ildi yol gələn
“Baladadaşın ilk məhəbbəti”nin belə sevilməsinin
səbəbi bu
filmdə Füzulinin nəfəsinin olmasıdır. Məcnun özünü dəliliyə qoyub Leylini,
Baladadaş da vedrələri doldurub Sevinci görməyə
gedirdi, hasara çıxırdı. Sevəndə
hərə bir cür dəlilik eləyir də.
Filmdə kamera arxasında da çoxlu maraqlı əhvalatlar
baş verib. Son kadrda da Fikrət deyir ki, papağı göyə
tulla, mən göyə yox, qabağa atırdım.
Neçə dəfə kadrı korladım, xeyli əlləşəndən
sonra axırda Fikrət bezib dedi ki, necə atır atsın. Və kadr mənim istədiyim kimi çəkildi.
Arada illər keçəndən Fikrətə bunun səbəbini
açdım: qorxurdum ki, papağı göyə atanda papaq
kadrdan çıxar. Fikrət əvvəlcə
maddım-maddım mənə baxdı, sonra da azından 20 dəqiqə
güldü. Sonra başa saldı ki, biz
kadrı elə qurmuşduq ki, papağı ənginliklərə,
buludlara qədər atsaydın, yenə də kadra düşəsiydi.
Həmin filmə görə aldığım
qonorarı da xatırlayıram. 1600 manat qonorarın 700
manatını ilk maaş kimi aldım. Alan kimi də evə gətirib atama verdim, o da fəxrlə
əlini çiynimə qoydu. Həmin pula
mənə çox bahalı, fransız kostyumu aldılar.
Atam hardansa hansısa tanışının
vasitəsilə almışdı. Kostyumu
da bəyənmədim, hay-küy saldım ki, qoca kişilərin
kostyumuna oxşayır, buna verdiyiniz pula iki dənə cins
almaq olardı, amma doğrudan yaxşı kostyum idi. İndiki ağlım olsaydı...O kostyumu da geymədim,
çünki çox şıq idi, mənə elə
şeylər yaraşmırdı.
Qızım
aparıcı Solmaz Süleymanlı da bu filmi çox sevir: hər
dəfə filmdə məni iri planda görəndə deyir ki,
ay dədə, sən necə də mənə
oxşayırsan?(gülür)
Bu film camaat arasında indi də çox sevilir. “Baladadaşın ilk məhəbbəti”nin belə sevilməsinin əsas səbəbi
isə onun şeiriyyətidir. Aradan nə qədər
illər keçsə də, həmin şeiriyyətə
görə bu filmə sevə-sevə baxacaqlar”.
lll
Mehriban
gülüşünlə
Nərgizlər
yaranıbdı...
Mehriban
baxışınla
Dalğalar
yaranıbdı...
lll
“Baladadaşın
ilk məhəbbəti” mənim həyatımın bir
parçasıdır...
Fransız yazıçısı Pol Leotod hesab edir ki,
qadın ona aşiq olmuş kişini çox da
ağıllı saymır. “Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndəki
Sevinc də bu fikirdəymiş hər halda...Gecə
–gündüz bilmədən, bircə dəfə sevdiyi
qızı görmək üçün divarların
üstündə bitən, əlində ağır vedrələrlə
su daşımaqdan utanmayan biri kənardan çox da
ağıllı görünməyə bilər...
Baladadaşın
Sevinci – Ruhəngiz Musəvinin dedikləri: “ “Baladadaşın
ilk məhəbbəti”nə dəvət almamışdan qabaq
Şamil Mahmudbəyovun “Həyat bizi sınayır” filmində
çəkilmişdim. Onda hələ yenicə
müğənniliyə başlayırdım, çox da
tanınmırdım. Rejissor məni
verilişlərin birində görüb filmə dəvət
etdi. Məni o vaxt “Nəsimi” filminə də
Şəms roluna çəkmək istədilər. Onda Mahnı Teatrında işləyirdim. Filmə
çəkmək üçün teatra icazə almağa gəldilər,
Rəşid müəllim onda açıqca dedi ki,
qızım, ya kinoya çəkil, ya da mahnı oxu. Müğənnilik mənim işim idi və mən
təbii ki, buna görə “Nəsimi”də çəkilməkdən
imtina etməli oldum.
O filmə
görə 500 manat qonorar almışdım. Həmin
vaxt o məbləğin maddi yox, mənəvi mahiyyəti mənim
üçün çox dəyərli idi. İndi deyirəm ki, ay Fikrət müəllim, nə
yaxşı, məni kinoya çəkmisiniz. Çünki film tarixdi. “Baladadaşın
ilk məhəbbəti” hələ də sevilir. Yəni, efirlərdə gedir, indi də hansı
verilişə getsəm, o filmlə bağlı suallar verirlər.
Filmin məşhur mahnısı tez-tez səslənir.
Yalçın Rzazadə o mahnıya möhürünü vurub,
onu o qədər gözəl ifa eləyib ki...Məncə,
ondan sonra heç kim o mahnını elə
möhtəşəm ifa etməyib...90-cı illərdə
Yalçınla o mahnıya duet yazdırdıq.
Oradakı mövzu mənim ruhuma uyğundur. Həyatda saf
sevgi qədər gözəl heç nə yoxdur. Əgər insana təmiz sevgi ilə
yanaşırlarsa, onu dəyərləndirmək
lazımdır. O film mənim o qədər
uğurlarımın başlanğıcı olub ki...O filmdə
gəncliyim qorunub saxlanıb, həm də buna görə mənə
çox əzizdir. “Baladadaşın ilk məhəbbəti” mənim həyatımın
bir parçasıdır”.
lll
“Baladadaşın
ilk məhəbbəti” filmində mənim ən çox
xoşuma gələn cəhət sözdən az
istifadə olunmasıdır...
Dahi Tolstoy yazırdı ki, incəsənətin
başlıca vəzifəsi ən incə duyğuları ifadə
etmək, insanları düzgün yolla xoşbəxtliyə
çatdırmaqdır. Deməli, əsl incəsənət əsəri
ürəyin sarı siminə toxunmalıdır. Bu alındıqda hətta tənqidçi də
filmi peşəkar kimi yox, sadə tamaşaçı kimi
zövq alaraq izləyir.
Kinoşünas
Aygün Aslanlının dedikləri: “ “Baladadaşın
ilk məhəbbəti” mənim üçün o üç
film bir yerdə, yəni “Ömrün səhifələri”
kontekstində daha maraqlıdır. Bir müddət
əvvəl mən o filmə təzədən baxanda orada
aktyorların danışıq tərzi indiki dövrlə
müqayisəli götürsək, məni yaxşı mənada
məhv elədi. Elə bil hər gün
küçədə rastlaşdığın,
gördüyün insanların dialoqunu eşidirsən. Yəni, nə qulağı vurmur, nə diksindirmir,
çox təbii və rahat oturub iki real insanı efirdə izləyirsən.
Situasiya da çox təbiidi. Bu baxımdan “Ömrün səhifələri” mənim
üçün təkrar qiymətləndirdiyim bir filmdi.
Ümumiyyətlə, Fikrət Əliyevin
yaradıcılığından Abşeron mövzusu qırmızı
xətt kimi keçir. “Baladadaşın ilk məhəbbəti”ndə
də, “Yuxu” da da, “Ölüm növbəsində” də hiss
olunur ki, o, bu mövzuya yaxşı bələddir.
Bu zərurətdən yaranan bir qanunauyğunluq kimi onun filmləri elə bil ki,
bir qəhrəmanın həyatının müxtəlif
etaplarıdır. Məsələn, “Baladadaşın ilk məhəbbəti”
yeniyetməlik dövrüdü, “Yuxu” filmi bir az
yetkin vaxtı, gənclik dövrüdü, “Ölüm
növbəsi” isə onun yaşlılıq
dövrüdü. Fikrət Əliyevin filmlərində
sanki Abşeron ayrıca bir təbəqədirmi, zümrədirmi,
necə deyim, ayrıca bir planet kimi nəzərə
çarpır. Baxmayaraq ki, abşeronlular və
köklü bakılılar eyni sayılırlar, məhz o
Abşeron insanları, Abşeron mühiti şəhərlə,
özündən ətrafda olanlarla qarşı-qarşıya
qoyulur. Onlar mərd, sadəlövh, saf
olurlar, amma axmaq olmurlar, bu saflıqlarını kirlətməyə
imkan vermirlər. Daha çox ətraf aləmin
təsiri onlar üçün sınaq rolunu oynayır və
onlar bu sınaqdan çıxırlar. O filmləri Fikrət
Əliyev sevgiylə çəkir, mövzunu dərindən
hiss edən operatorlarla işləyir. Onun işlədiyi
operatorlar da işlərində, təsvirdə daha çox
poetikaya üstünlük verirlər. Rafiq Quliyevdi, Valeri
Kərimovdu..O filmlərin hamısında
Abşerona, onun qəhrəmanlarına sevgi hiss eləyirsən..Müəlliflərin sevgisini hiss eləyirsən,
anlayırsan ki, onlar öz qəhrəmanlarını sevir,
onları hər şeydən qorumağa hazırdı. Ümumiyyətlə, bizim rejissorların əksəriyyətinin
debüt fimlərinin əksəriyyəti çox
yaxşı filmlərdir. Adam hətta təəccüblənir
ki, bəs sonra bunlara nə oldu? (gülür)
“Baladadaşın ilk məhəbbəti” filmini bayaq da dediyim kimi “Ömrün nəğmələri”ndəki digər filmlərlə –”Rəqiblər” və “Nəğmə dərsi” filmləri ilə eyni kontekstdə görürəm. Çünki ordan çıxanda qısametrajlı bədii, lirik komediyamı, yaxud melodram janrına oxşayır: Şəhərdən bir qız gəldi, kənddə yaşayan gənc oğlan onu görən kimi vuruldu. Yeniyetməlik illüziyası və o illüziyanın suya düşməsi, yeniyetmənin böyüməsi, ayılması... Amma “Ömrün səhifələri”nin kontekstində baxanda orada insan həyatının üç həyatı uşaqlıq, yeniyetməlik və yaşlılıq başqa adla: saflıq dövrü, sınağı və təcrübəsi əks olunur. Və bu üçlü sivilizasiya ilə təbiətin qovuşmağında, qarşıdurmasında sınaqdan keçir. Ümumiyyətlə, “Ömrün səhifələrində elə bil ki, təbiətdən bir pillə yuxarıda olan insan və təbiətə yuxarıdan aşağı baxan insan qarşılaşdırılır. İnsanın gəncliyi, sınaqlardan keçdiyi dövr, gəncliyi və təcrübəsi onların-təbiətlə sivilizasiyanın qarşıdurmasında göstərilir. Və təbiət insanının səmimiliyi qalib gəlir. “Baladadaşın ilk məhəbbəti” bu kontekstdə olanda artıq başqa lirik komediyadan, ya melodram xəttindən bir pillə yuxarı qalxır, daha qlobal bir anlam kəsb eləməyə başlayır. “Baladadaşın ilk məhəbbəti” filmində mənim ən çox xoşuma gələn cəhət sözdən az istifadə olunmasıdır. Biz o filmlərə müqayisə ilə artıq 2014-cü ildən baxırıq. İndi çəkilən filmləri görürük və istər-istəməz sovet dövründə çəkilən filmlərlə müqayisələr, paralellər aparırıq. O filmdə sözdən çox az istifadə olunmağı, qəhrəmanın bütün o lirik vəziyyətlərinin, sadəlövhlüyünün, saflığının, aşiqliyinin vizual göstərilməsini və bunun həddə saxlanılmasını bəyənirəm. Rejissor qızıl ortanı tapıb, nə az deyil, sinizm yoxdur orda, nə də ki lirika bayağılaşdırılmayıb. Rejissor burada lirikanı şirinçay eləməyib. Və tamaşaçı olaraq o qəhrəmanı da, onun yaşadıqlarını da başa düşürsən, onunla empatiya qura bilirsən, bir az özünü onun yerində təsəvvür eləyə bilirsən.Yeniyetməlik illüziyalarının dağılması anı... Həmin dövr elə dövrdür ki, öldürmür, gücləndirir. Orada mahnının əsas sözü var: sənə olan eşqimi sənə də alçaltmaram. Bu baxımdan Baladadaşın yayda başına gələn epizodik hadisə özünü tanımaq yolunda onun üçün sınaq olur. Baladadaşın ilk məhəbbət illüziyasının qırılması onun xeyrinə olur. Bu sınaq onu güclü edir”.
lll
Bütün deyilənlərdən anlaşılır ki, sevgiylə yaradılanlar ürəklərin sevgisini qazanmağa qadirdir. Fransız yazıçısı Roman Rollanın fikrincə, yaratmaq ölümü öldürmək deməkdir. Yaratmaq eşqlə əlaqəlidir, deməli, sevgiylə yaradılan əsərlər də bu və digər dərəcədə əbədiyyətin ruhuna qovuşur- “Baladadaşın ilk məhəbbəti” kimi...
“Ulduz” jurnalının 2014 iyun tarixli sayında dərc olunub.
Sevinc Mürvətqızı
525-ci qəzet.-
2014.- 9 avqust.- S.14-15.