Alim və müəllim ömrünün müdriklik
çağı
İlk baxışda
illər uzunu tanıdığın, bələd
olduğun insan haqqında söz demək adama asan gəlir. Lakin söhbət
şəxsiyyətinə hər
zaman pərəstiş
etdiyin müəllimindən
gedəndə bunun nə qədər çətin və məsuliyyətli olduğunu
başa düşürsən.
Çünki hər birimizin
həyatında, dünyagörüşümüzün
düzgün formalaşmasında
mühüm rol oynayan müəllim haqqında dediyin hər bir kəlmə,
hər bir söz onun şəxsiyyətinə
uyğun olmalıdır.
Mənim və mənim kimi bir çoxlarının həyatında böyük
rol oynayan müəllimlər arasında
Ü.Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının professoru Aida xanım Tağızadənin xüsusi
yeri var.
Milli musiqişünaslıq elmimizdə
özünəməxsus yeri
olan, dəst - xətti öz zəngin yaradıcılığı, qüdrətli
şəxsiyyəti, istedadı
ilə seçilən
Əməkdar İncəsənət
Xadimi, sənətşünaslıq
namizədi, professor Aidə
xanımın bu günlərdə 80 yaşı
tamam olur. Aida xanım musiqi elmində sözünü
deyib, özünü
hər zaman yeni fikir, yeni
ideya, tədqiqat üslublu axtarışlarında
fərqli elmi - estetik mövqedən çıxış edən
bir alim kimi təsdiq edib.
Onun professional keyfiyyətləri,
yüksək erudisiyası,
çoxcəhətli, məhsuldar
yaradıcılığı tələbələri üçün
hər zaman örnək, bizi daim irəli aparan bir işıq
olub. Aida xanım mənim üçün həmişə insanpərvərliyin,
zəhmətsevərliyin və
professionallığın bariz
nümunəsidir. O, konservatoriyada
oxuduğum illərdə
"Azərbaycan musiqi
tarixi" fənnini tədris edən müəllimim, həm də elmi rəhbərim
olub. Aida xanım
o vaxt "Musiqi tarixi" kafedrasının
müdiri idi, onun rəhbərliyi altında diplom işi yazmaq çox şərəfli
və ikiqat məsuliyyətli idi.
Diplom rəhbərim kimi onunla ünsiyyətdə olduğum hər gün peşəkarlığa
gedən bir yol idi. Aida xanım musiqişünaslığın ən qabaqcıl ənənələrini hər
zaman öz tələbələrinə təlqin
etməyə çalışan,
onların yaradıcılıq
potensialını inkişaf
etdirən, müstəqil
düşünməyə qabil insanlar yetişdirən, ən əsası onları zəhmətə alışdıran bir müəllimdir. Mükəmməl erudisiya və
intellektə malik Aidə xanım bədii zövqü, toxunduğu hər bir mövzuya kübarcasına münasibəti,
xüsusi yazı və araşdırma üslubu və prinsipiallığı ilə
fərqlənir və
bunu öz tələbələrinə də
təlqin edir. Bu gün onun
dissertantları milli musiqi elmimizə sanki yeni bir
nəfəs, fəqrli
və əsl yaradıcı axtarışlar
abu - havası gətirib, desək, səhv etmərik.
Azərbaycan bəstəkarlarının və
ifaçılarının yaradıcılığına, milli və professional musiqi janrlarına, musiqi elminin həm inkişafına, həm də aktual problemlərinə həsr olunmuş monoqrafiya və külli miqdarda məqalələri ilə
milli musiqi elmimizə öz imzasını atmış
Aida xanım musiqişünaslığımızın
salnaməsini yaradanlardan
biridir. Niyazi, Soltan Hacıbəyov, Fikrət Əmirov, Aqşin Əlizadə, Arif Məlikov kimi milli musiqimizin
korifeylərinə həsr
olunmuş dəyərli
əsərləri onun
özünəməxsus məntiqini,
bir nəzəriyyəçi
kimi müfəssəl
təhliletmə qabiliyyətini
və ən yüksək mənada peşəkarlığını nümayiş etdirir. Onun qələminə məxsus
"Cövdət Hacıyev",
"Soltan Hacıbəyov"
monoqrafiyaları bu görkəmli bəstəkarlar
haqqında sanballı
tədqiqat əsəri
kimi hər bir musiqişünasın masaüstü kitabıdır.
"Soltan Hacıbəyov" monoqrafiyasında görkəmli
bəstəkarın yaşadığı
zəmanənin ruhuna,
nəbzinə uyğun
olaraq, simfonik forma axtarışlarını, milli
üslubun inkişaf etdirilməsi və yenilənməsini işıqlandıran
müəllif bəstəkarın
hərtərəfli portretini
yaradıb, musiqisinin ruhunu göstərib, əsərlərinin obraz quruluşunun müasir məzmunla, müasir insanın hiss və fikirləri ilə zənginləşdiyini araşdıraraq,
üzə çıxarıb.
Monoqrafiyada bəstəkarın xalq tərəfindən sevilən, geniş şöhrət tapan əsərləri - "Karvan",
"Uvertüra", "Konsert",
"Gülşən" baleti
müfəssəl şəkildə
araşdırılıb.
Zəmanəmizin görkəmli bəstəkarı
Cövdət Hacıyevə
həsr etdiyi monoqrafiyada müəllif bəstəkarın həm
şəxsiyyət, həm
də sənətkar kimi portretini yaradıb. Çox önəmlidir ki,
bu araşdırma yalnız bəstəkarın
şəxsiyyəti və
yaradıcılığı ilə məhdudlaşmayıb,
geniş mədəni
- tarixi kontekstdə, ictimai - tarixi hadisələrlə paralel
şəkildə aparılıb.
Bəstəkarın yaradıcılıq yolunu, onu bir
şəxsiyyət kimi
formalaşdıran mənbələri,
bəstəkarın milli,
Avropa və rus musiqi ənənələrinin
təbii qovuşuğundan
qaynaqlanmış musiqi
üslubunu ardıcıl
şəkildə araşdıran
müəllif bəstəkarın
hər əsərini dərindən təhlil edib. Müəllif haqlı olaraq,
bəstəkarın qələminə
məxsus hər bir əsərin yeni nəslin yetişməsi və formalaşmasında mühüm
rola malik olduğunu, neçə-neçə
bəstəkarlarımızın öz yaradıcılığında
məhz bu mənbədən qaynaqlanıb,
bu mənbədən bəhrələndiyini qeyd
edir. Bəstəkarın həyat və
yaradıcılığı haqda bilgilərlə zəngin olan monoqrafiya musiqi elmimizə çox qiymətli bir töhfədir.
Aida xanım dövrün, zəmanənin nəbzini tutmağı bacaran bir insandır. O, bütün yaradıcılığı boyu istər radio dalğalarından, istər konsert salonlarından Azərbaycan bəstəkarlarının yaradıcılığının, onların əsərlərinin təbliğatçısı olub. 1995-ci ildə Kirxada Azərbaycan qadın bəstəkarlarının yaradıcılığına həsr olunmuş tədbir Aida xanımın təşkilatçılıq qabiliyyətindən də xəbər verir. Çox önəmlidir ki, hər zaman sənətə və sənətkarlara, yaradıcı insanlara yüksək qiymət verən Ulu Öndər də bu tədbirdə iştirak edib və tədbirin təşkilatçılığını yüksək qiymətləndirib. Aida xanımın bu fəaliyyəti nəinki doğma Vətənində, hətta ondan uzaqlarda, 1996 -2007- ci illərdə Ankaranın Bilkənd Universitetində işlədiyi vaxtlarda da davam edib. Hər zaman Vətənini, xalqını sevən, ona bağlı olan Aida xanım Ankara Televiziyasında Azərbaycan musiqisinin tarixinə, görkəmli bəstəkarların yaradıcılığına aid verlişlər təşkil edib və bu verilişlərin həm müəllifi, həm də aparıcısı kimi də çıxış edib. Aida xanımın gözəl natiqlik qabiliyyəti ilə bu layihələri dinləyici və tamaşaçıların yaddaşına həkk edə bilib. Bu tədbirlər təbii ki, gənclərin estetik dünyagörüşünün formalaşmasına müsbət təsir göstərir, təbliğat vasitəsi kimi yüksək bədii əhəmiyyətə malikdir.
A.Tağızadənin "XX əsr Azərbaycan musiqisi" məqalələr toplusunda müəllifin müxtəlif dövrlərdə mətbuat səhifələrində dərc olunan müasirləri, ifaçılar, musiqişünaslığın aktual problemləri, musiqi həyatında baş verən və müəllifi düşündürən məsələlər haqqında fikir və mülahizələri, oçerkləri, məqalələri öz ifadəsini tapıb.
Hal - hazırda Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının musiqi tarixi kafedrasında professor vəzifəsində fəaliyyətini davam ertdirən Aida xanımın əsas fəaliyyət dairəsi təbii ki, müəllimlikdir. Azərbaycan, rus musiqi tarixindən oxuduğu mühazirələri onun sözün əsl mənasında peşəkarlığından xəbər verir. Aida xanım Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının üzvüdür, musiqi elmi sahəsindəki nailiyyətlərinə görə Azərbaycanın əməkdar incəsənət xadimi adına layiq görülüb.
Aida Tağızadə həm də daxil və zahiri gözəlliyi bir - birini tamamlayan çox gözəl bir xanımdır. Onunla adi bir söhbət də insanı mənən zənginləşdirir, saflaşdırır və elmi axtarışlara sövq edir. Mən əziz müəlliməmi yubiley münasibəti ilə təbrik edir və onun yetişdirdiyi çox böyük tələbə ordusu adından ona cansağlığı, uzun ömür və yeni nailiyyətlər arzulayıram.
Ellada Hüseynova
sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə doktoru, dosent
525-ci qəzet.-
2014.- 11 fevral.- S.7.