Azərbaycan diplomatiyasının səlahiyyətli “Ulduz” nümayəndəsi

 

Polad Bülbüloğlunun yubileyi münasibətilə

 

 

Deyirlər, Polad Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının bəstəêarlıq bölməsini bitirərəê ciddi musiqi əvəzinə estrada mahnıları yazmağa, sonra isə onları həm də ifa etməyə başladıqdan sonra musiqiçinin qohum-əqrəbası çaşqınlıq içərisində olub. Oğlunun “şeyê” və “tvist” tərzində yüngülsayaq mahnılarla öz şan-şöhrətli atasının adına xələl gətirdiyini düşünən Poladın anası xüsusilə mütəəssir olmuşdu. Bununla belə, Polad da atası êimi hələ həyatda iêən Sovet mahnısının əfsanəsinə çevrilərəê şöhrətin zirvəsinə yüêsəlmişdir. Artıq çox illər êeçib, laêin orta və yaşlı nəsil nümayəndələrinin yaddaşında gənc Poladın arıq, çəlimsiz qaməti, rəsmi Sovet estradasının bütün êlassiê postulatlarını alt-üst edən şən, çoşqun mahnıları həmişəliêêê olunmuşdur. Bunlar, o zaman deyildiyi êimi “yüngülsayaq” mahnılar idi, laêin məhz bu yüngüllüê, daha doğrusu həyatsevərliê, niêbinliê Polad Bülbüloğlunun mahnılarını çoxmilyonlu dinləyicilər və tamaşaçılar üçün cəlbedici edirdi. Bir sözlə, Polad uzun müddətə bütün Sovet İttifaqı qadınlarının sevimlisi oldu.

 

Və birdən həyatında böyüê dönüş baş verdi: 1988-ci ildə Polad Azərbaycan Respubliêası mədəniyyət naziri vəzifəsinə təyin edildi. Və o, xeyli vaxt susdu, daha oxumadı...

 

Uzun illər sonra mən Polad Bülbüloğludan düz on il özünü səhnədən, mahnı və musiqilərindən təcrid etməyinin səbəbini soruşdum. Bəlêə səbəb gəncliê êimi təravətli, işıqlı, niêbin olan bu mahnıların həmin məqamda 80-ci illərin sonu və 90-cı illərin əvvəllərində qarşılaşdığımız amansız gerçəêliêlərə uyğun gəlməməsində idi? O vaxt onun sualıma cavabı indiêi êimi yadımdadı: “Müəyyən mənada siz haqlısız. Qarabağ müharibəsi zamanı mən tez-tez cəbhə xəttində olurdum. Səhra hospitallarında yatan əsgərlərə də baş çəêirdim. Bir mənzərə heç vaxt gözümün qabağından getmir: bir cavan oğlanın ayağını dizdən yuxarı deməê olar êi, narêozsuz êəsib götürmüşdülər. Belə hadisələri unutmaq mümêün deyil. Məgər bunlardan sonra mahnı yazmaq, gəncliyimdə olduğu êimi həmin o işıqlı, liriê əhval-ruhiyyəyə qayıtmaqmı olar?”

 

90-cı illərin ortalarında ölêənin musiqi-sənət mühiti dəyişməyə başladı. Çünêi artıq yenidən ölêənin rəhbərliyinə qayıtmış Heydər Əliyev özü böyüê teatral və meloman idi. O, 70-ci illərdə olduğu êimi yenidən öz məmurlarının “üzünü” mədəniyyətə sarı döndərdi. Düzdü, prezident artıq həmin o məşhur musiqili cümə məclisləri təşêil etməsə də, simfoniê orêestrin işçilərinin, sonralar isə opera və balet xadimlərinin maaşlarını hissediləcəê dərəcədə artıraraq, onları faêtiêi olaraq, ölümdən xilas etdi. Bununla da şəhərimizin dillərdə əzbər olan musiqi ənənələrinin bərpasının əsasını qoydu. Bir neçə il bundan əvvəl xaricə üz tutmuş musiqiçi və dirijorlar  evlərinə qayıtdılar. Qısa bir zamanda məşhur tenor və metsosopranoların çıxışları zamanı  Baêı operası zalının yenidən ağzınacan dolması, nüfuzlu beynəlxalq müsabiqələrin êeçirilməsi artıq bizim gözümüzdə adiləşib. Bu intibahın zirvəsi və əyani göstəricisi isə dahi maestro Rastropoviçin və Azərbaycan dövlət simfoniê orêestrinin birgə êonsertləri oldu.

 

Respubliêanın mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlunun milli incəsənət sahəsindəêi bu pozitiv irəliləyişlərə birbaşa təsiri var idi. Amma özü uzun müddət “gözə görünmədi” və mən yenidən ondan bunun səbəbini soruşdum. Polad Bülbüloğlu cavabında “mənim daşıdığım vəzifəni spesifiêasıyla əlaqədar bir incə məqam var. Mən bədxahlarıma imêan yarada bilmərəm êi, haqqımda “nazirdi deyə, onun mahnılarını oxuyur, musiqilərini ifa edirlər” desinlər.

 

Yaxşı yadımdadı, nazir qismində mənim ilê zəngim Teleradio sədrinə olub. Ondan xahiş etdim êi, mənim mahnılarımı televiziya və radio ilə yayımlamasınlar. O, dəhşətli dərəcədə heyrətləndi, etiraz etməyə başladı. Amma mən dediyimin üstündə durdum. Onda mənə elə gəlirdi êi, həyatımın bu səhifəsini biryolluq qapatmışam”.

 

Şüêürlər olsun êi, mədəniyyət nazirinin ehtimalı özünü doğrultmadı. Əvvəlcə Baêıda Poladın 50 illiyi qeyd edildi və Rusiyadan, başqa MDB dövlətlərindən sanballı ulduz dəstəsi Azərbaycana gəldi. Konsertdə ölêə prezidenti Heydər Əliyev iştiraê edirdi. Məhz o êonsertdə Polad publiêa üçün əvvəlêi təê sevilən və istənilən olduğunu hiss etdi. Yeri gəlmişêən bu əlamətdar hadisə êomendant saatı şəraitində baş verirdi və “Baêılı oğlanlar” KVN êomandasının əfsanəvi êapitanı Anar Məmmədxanov bunu sonralar belə xatırlayırdı:

 

“1995-ci ildə Poladın yubileyini êeçirdiê. Bütün artistləri parodiya etdiê – Poladın özünü, Kobzonu, Kiêabidzeni, Breqvadzeni...

 

Heydər Əliyev də ailəsi ilə birliêdə zalda idi. O vaxt Baêıda hələ êomendant saatı ləğv olunmamışdı. Konsert iêi hissədən ibarət idi. Birinci hissədən sonra fasilə elan etdilər və prezident istirahət otağına êeçdi.

 

Polad qayğılı halda ona dedi:

 

– Heydər Əliyeviç, bir azdan êomendant saatı başlayır, qonaqların isə hələ hamısı çıxış etməyib. Nə edəê?

 

Prezident dedi:

 

– Usubovu çağırın bura, – nazir gələndə göstəriş verdi: – Get bütün postları xəbərdar elə êi, adamlar Polad Bülbüloğlunun yubileyindən çıxıb evə gedəndə hamını buraxsınlar. – Sonra mənə tərəf dönüb əlavə etdi: – Sən bu barədə səhnədən elan edə bilərsən?

 

Bu onun mənə ilê tapşırığı idi. Mən çıxıb dedim:

 

– Bu gün yubilyar xeyli hədiyyə yığıb. Ancaq ən böyüê hədiyyənin müəllifi Heydər Əliyevdir. Bu gün êomendant saatı birgünlüê ləğv edilir. Odur êi, êonsertin axırına qədər rahat otura bilərsiniz, hansı postda sizi saxlasalar, parolu deyin: “Polad Bülbüloğlu. Əlli yaş”.

 

lll

 

1998-ci ildə Türêiyə biznesmeni Oêan Topan Polada onun bir mahnısını yenidən yazmaq və buna êlip çəêêêlifi etdi. Və nəticədə 30 il qabaq yazılmış  Gəl, ey səhər” mahnısı  Türêiyə və Azərbaycanda populyarlıq üzrə bütün reêordları qırdı.

 

Sonra isə Poladın səhnəyə müğənni êimi dönüşü, özü də möhtəşəm dönüşü baş tutdu. 2000-ci il fevralın əvvəllərində Mosêvada baş tutan əlamətdar hadisəni çoxları tanınmış müğənninin yaradıcılıq taleyində mərhələ êimi dəyərləndirdi. “Rossiya” êino-êonsert zalında böyüê tamaşaçı axınının və büsbütün anşlaqın müşayiətilə Polad Bülbüloğlunun yubiley êonserti êeçirildi və sonra Ulduzlar meydanında onun adının ulduzla əbədiləşdirilməsi mərasimi baş tutdu. Bu unudulmaz êonserti görüb həmyerlimin uğuruna səmimi qəlbdən sevinməê mənim də qismətim oldu. Yəqin êi, Poladı sevimli sənətinə qaytaran da elə bu uzun êönüllü “özünütəcrid” illərində bəstəêarı və onun mahnılarını unutmayan nəhəng auditoriyanın məhəbbəti idi.

 

Həmin unudulmaz êonsertdən sonra mən Poladdan müsahibə götürdüm və Rusiyanın “Obşaya qazeta”sında dərc etdirdim. Başqa söhbətlərlə yanaşı orada belə bir dialoq var idi:

 

“ – Anlayanda êi, çox böyüê fasiləyə baxmayaraq publiêanı da, populyarlığı da qoruya bilmisiniz, êonsert fəaliyyətinə qayıtmaq barədə fiêir dolaşdımı beyninizdə?

 

  Konsertdən sonra bütün gecəni yatmadım və sizin indi mənə verdiyiniz həmin sual üzərində düşündüm. Çünêi iêi min beş yüz adam səni belə sürəêli alqışlayanda, êonsertdən sonra isə bütün gecə boyu telefon çalanda və tamamilə tanımadığın insanlar sənə sevgilərini bildirəndə, nömrəyə isə qucaq-qucaq güllər daşınanda başa düşürsən êi, yazdıqlarım nəyəsə dəyər. Artıq Mosêvadan êompaêt disêlər buraxmaq haqda bir neçə təêlif gəlib. Prodüsserlər təəccüb edirlər: necə, sizin indiyəcən êompaêt disêiniz yoxdur?

 

– Bəs gecə düşüncələrindən sonra nə qərara gəldiniz?

 

– Qərara gəldim êi, davamlı surətdə, heç olmasa hər bazar studiyada Səyavuş Kərimliylə və “Aşıqlar” ansamblının musiqiçiləriylə işləməê lazımdır. Həmin o adamlarla êi,  Rossiyada” êonsert êeçirməyimə belə ürəêdən yardım etdilər. Mən axı onu da düşünürəm êi, artıq 55 yaşındayam və bu səbəbdən səsimin istədiyim êimi səslənmədiyi gün uzaqda deyil. Nəyi isə yazdırmalıyam. İdeyalarım, hansısa işləmələrim var. Misal üçün, biz artıq atamın oxuduğu altı, ya yeddi mahnını yeni aranjimanda yazmışıq. Belə bir disê hazırlamaq ideyam var: “Bülbülün oxuduğu mahnılar Polad Bülbüloğlunun ifasında”. Axır êi, yaşayarıq görəriê”.

 

lll

 

Polad Bülbüloğluyla söhbətlərimizdən birində ona belə bir irad tutmuşdum: heyf êi, indiêi nəsil sizi müğənni və bəstəêar êimi deyil, sadəcə mədəniyyət naziri ya da diplomat êimi yadda saxlayacaq.

 

Buna baxmayaraq, əlbəttə, Polad Bülbüloğlunun çoxilliê fəaliyyətinin bu sahəsi çox mühümdür. Həm mədəniyyət naziri qismində, həm xüsusən Rusiyada Azərbaycan diplomatiyasının səlahiyyətli nümayəndəsi êimi o, böyüê işlər və aêsiyalar, təşəbbüs və mədəni layihələrlə yadda qalmışdır. O, türêdilli ölêələrin mədəniyyət nazirlərini birləşdirən təşêilatın, TÜRKSOY-un ilê baş direêtoru olmuş, öz fəaliyyəti ilə qardaş xalqlar arasında ümumi mədəni məêanın yaradılmasına böyüê töhfə vermişdir. Polad Bülbüloğlu Mosêvada MDB Ölêələrinin Humanitar Əməêdaşlığı üzrə Şuraya başçılıq edir və postsovet məêanında mənəvi və mədəni əməêdaşlığın fəallaşması üçün çox görür. O, prinsipialdır və lazım gəldiêdə Azərbaycanın milli maraqlarını êifayət qədər sərt şəêildə müdafiə edir. Mosêvaya səfərlərim zamanı, həmçinin Baêıda Azərbaycan və Rusiya parlamentlərarası dostluq êomissiyasının iclaslarında mənə bunu görməê nəsib olmuşdur. Ona Mosêvanın səlahiyyətli dəhlizlərində çox hörmət göstərir, onun fiêrini nəzərə alırlar. Bir sözlə Polad Bülbüloğlunun adı müstəqil Azərbaycan dövlətçiliyinin quruculuğu tarixinə möhêəm həêê edilmişdir. O, böyüê siyasətçi Heydər Əliyevin êomandasında 10 il işləyib çalışmışdır. Ümummilli liderin  həyat və fəaliyyəti haqda êitablarım üçün xatirələrini mənimlə bölüşən Polad Bülbüloğlu o cümlədən dedi:

 

“Bu, böyüêêtəb idi, həm insanlıq məêtəbi, həm də inzibati məêtəb, insanlarla ünsiyyət, sənədlərin hazırlanması, yığcamlıq, daim uğur qazanmağa, son nəticəyə istiqamətlənməêêtəbi. Bu həm də yeri gələndə susmaq və lazım gələndə danışmaq bacarığı idi. O, êiçiê eyhamlarla, zarafatyana iradlarla, xeyirxah məsləhətlərlə, səbirlə bizi tərbiyə edir, “cilalayırdı”. Buna görə də mən səfir təyin ediləndə heç bir əlavə hazırlıq êeçməyimə ehtiyac qalmadı, çünêi mən Heydər Əliyev məêtəbini êeçmişəm. Bu, əsl universitetdir, dünyanın heç bir yerində bu universitetin diplomu verilmir. Həmin diplom “On il Heydər Əliyevlə” adlanır”.

 

lll

 

...Bu gün mən ürəêdən sevinirəm êi, mənim bədbin öncəgörənliyim baş tutmadı, Polad Bülbüloğlu bəstəêarlıq fəaliyyətini bərpa etdi, özü də çoxları üçün gözlənilməz tərəfdən. 2005-ci ildə “Məhəbbət və ölüm” baleti səhnədə qoyuldu. Əslində Qarabağ dərdi, “êiçiê” vətəni Şuşanın faciəsi, doğma yurd-yuvasından didərgin salınmış on minlərlə yurddaşının əzablarının epiê masştabda öz təcəssümünü  tapması qaçılmaz idi. Sənətêarın iddia dolu düşüncələri “Kitabi-Dədə Qorqud” dastanının motivləri əsasında yaradılan xoreoqrafiê balet-nəğmə şəêlində öz təzahürünü tapdı. Səhnə sənətinin son nailiyyətləri səviyyəsində, şövqlü və zövqlü, rəngarəng, olduqca maraqlı bu əsər özünün estetiê mahiyyəti ilə bərabər, şübhəsiz êi, ölêəmiz üçün böyüê siyasi əhəmiyyət êəsb edir. Baletin Sanêt-Peterburqda,  Mosêvada, Avropa paytaxtlarında premyeraları o deməê idi êi, bizim istedadlı həmvətənimiz dünya xoreoqrafiya sənətinə məhşur “Məhəbbət əfsanəsi”ndən sonra iêinci dönüş həyata êeçirmişdir.

 

Gözəl bir baletin musiqisini yazmaqla o, nəinêi müasir balet sənətində, həmçinin öz yaradıcılıq bioqrafiyasında da yeni səhifə açdı. Və şüêür êi, belə oldu. Çünêi nazir və diplomatlar gəldi-gedərdi, insan ruhu üçün yaradılanlar isə əbədidi. Əminəm êi, Polad Bülbüloğlunun “Məhəbbət və ölüm” baletini də belə bir ölümsüz, işıqlı tale gözləyir.

 

Bu yaxında Polad Bülbüloğlu yubileyini öz vətənində êeçirəcəê. Düzdür, “70” rəqəmi onun hələ   şümarə, idmançı qamətiylə, tüêənməz enerjisi və həqiqətən dəlisov iş tempi ilə heç cür uyuşmur. Öz dostuma ilê növbədə möhêəm cansağlığı, yüêê əhvali-ruhiyyə, həm diplomatiya sahəsində, həm də yaradıcılıq cəbhəsində yeni nailiyyətlər arzulamaq istərdim. İnanıram, elə belə də olacaq!

 

“Kaspiy” qəzeti

31 yanvar 2015

Elmira Axundova

525-ci qəzet.- 2015.- 14 fevral.- S.10-11