Sənətin zirvəsində: Xalq rəssamı Altay
Hacıyev
Xalq rəssamı, yüksək
səmimiyyətə və
mənəvi keyfiyyətlərə
malik ustad sənətkar Altay Hacıyevlə
ünsiyyətimiz zamanı
bir daha yəqin etdik ki, o, çağdaş rəssamlıq sənətimizin
ağsaqqalı, təsviri
sənət tariximizin
isə sözün əsl mənasında “canlı ensiklopediyasıdır”.
A.Hacıyev 1931-ci ildə rəssam Əmir Hacıyevin ailəsində dünyaya göz açıb. 1951-ci ildə
Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Texnikumunu, 1959-cu ildə
isə Kiyev Dövlət Rəssamlıq
İnstitutunu bitirib. 1959-cu ildən beynəlxalq
və respublika əhəmiyyətli sərgilərin
iştirakçısıdır. 1960-cı ildə SSR Rəssamlar İttifaqının
üzvlüyünə qəbul
edilib. 1962-1967-ci illərdə Azərbaycan
SSRİ Nazirlər Soveti
yanında Dövlət
Mətbuat Komitəsinin
baş rəssamı vəzifəsində çalışıb.
1982-ci ildə Altay Hacıyev
Əməkdar rəssam,
2002-ci ildə isə Xalq rəssamı
fəxri adlarına
layiq görülüb.
1995-ci ildə “Humay”, 1999-cu ildə Açıq Cəmiyyət
İnstitutunun mükafatlarına
layiq görülüb.
O, 2003-cü ildən Prezident
təqaüdçüsüdür.
A.Hacıyevin doğma vətənində
bir neçə fərdi sərgisi təşkil olunub. Onun
1987-ci ildə qrafika əsərlərinin, 1991-ci ildə
“Natəvan-Şuşa”, 2001-ci ildə isə “Xalqımızın ulduzları”
adlı tematik,
2006-cı ildə 75, 2011-ci ildə isə 80 illik yubileyi münasibəti ilə ictimaiyyətə təqdim
olunan yaradıcılıq
hesabatını yaddaqalan
sərgilərdən hesab
etmək olar.
Rəssamın əsərləri R.Mustafayev
adına Azərbaycan Milli İncəsənət Muzeyində,
Azərbaycan Dövlət
Rəsm Qalereyasında,
xarici ölkə muzeylərində və nüfuzlu şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
Artıq qeyd etdik ki,
Altay müəllim rəssam
ailəsində doğulub. Atası Azərbaycanın
ilk qrafika ustalarından
olan Əməkdar incəsənət xadimi Əmir Hacıyev olub. Rəssam etiraf edir ki, rəssamlıq sənətini öyrənməkdə
atama borcluyam, lakin mənim əlimdən tutub sənət aləminə
gətirən ailəvi
dostluq münasibətlərimiz
olan tanınmış
rəssam Böyükağa
Mirzəzadə oldu.
Lap kiçik yaşlarından Altay müəllim
sanki canlı sənət akademiyasında,
dövrün məşhur
şəxsiyyətləri ilə
ünsiyyətdə böyüyüb.
Rəssam qeyd edir ki, atam
uzun müddət o zaman yeganə olan Azərbaycan Dövlət Nəşriyyatında
(Azərnəşr) baş
rəssam işlədiyinə
görə yazıçılar,
kitab çap etdirmək istəyənlərin
əksəriyyəti bizdə
olardı...
A.Hacıyevin ailəsində və yaxın qohumları arasında hələlik səkkiz rəssam yetişdiyini vurğulamaqla,
Altay müəllimgilin rəssamlar
ailəsi olduğunu qeyd etmək mümkündür. Atası Əmir Hacıyev, xalası Xalq rəssamı Bədurə
Əfqanlı, dayısı
Əməkdar rəssam
Arif Ağamalov, əmisi Həsən Hacıyev, dayısı oğlanları Əməkdar
rəssam Məlik və Eldar Ağamalovlar,
oğlu Addis Hacıyev
təsviri sənətimizdə
özünəməxsus yeri
olan sənətkarlardır.
Altay müəllimin yaradıcılığı
maraqlı cəhətləri
ilə diqqət çəkir. Ukraynada ali təhsil
alan sənətkar klassik Avropa rəssamlıq ənənələrini
dərindən öyrənib
və akademik rəsmin incəliklərinə
yiyələnib. Buna baxmayaraq Altay müəllim
yaradıcılığında hər zaman şərqli duyumuna malik olduğunu büruzə verir. Belə ki, əsərlərinin mövzusu, ideya tutumu, işlənmə üslubu, kompozisiya biçimi, kolorit həlli ilə rəssamın yaradıcılığında
iki istiqaməti paralel apardığını,
bədii sintez etdiyini müşahidə etmiş oluruq.
Altay Hacıyev yaradıcılığının
böyük bir dövrünü kitab qrafikasının inkişafına
sərf edib. Neçə-neçə kitaba bədii tərtibat verib, bir çox əsərlərə illüstrasiyalar
çəkib. Rəssam həm
də bir çox silsilələr yaradıb. Ali təhsilini
başa vurub vətənə dönən
rəssam 60-cı illərdə
doğma Bakıda gedən tikinti-quruculuq, əsaslı təmir-bərpa
işlərini, Bakının
inkişaf etmiş sənaye şəhərləri
səviyyəsinə yüksəldiyini
görür və paytaxtımızın nə
qədər dəyişildiyini
incə rəssam qəlbi ilə duyur və sonda
“Yeni Bakı” adlı ilk silsiləsini yaradır. Rəssam deyir ki, Bakıya
döndükdən sonra
Bakımızın çox
dəyişdiyini gördüm,
artıq çadralı
qadınların indiki
bulvarın ərazisində
vertolyotlara mindiklərini,
müxtəlif sahələrdə
çalışdıqlarını gördüm... bu məndə yeni yaradıcılıq imkanlarının
açılmasına ruhlandırdı
və bir neçə silsilələr
yaratdım... Bu dövrdə
rəssamın “Xəzər”,
“Dənizin iftixarı”
və “Xəzərin sahibi” adlı yeni silsilələr yaratmış olduğunu görürük. Rəssamın həmin vaxt yaratdığı işlərdə
həqiqətən də
insan əməyinin böyüklüyünü, əməyə
inamın təntənəsini,
gələcəyə olan
ümidin incə məqamlarla dolu çalarlarını duymaq
mümkündür. A.Hacıyevin
linoqravüra seriyalarına
nümunə olaraq, “Yeni Bakı” (1961), “Xəzər” (1963), “Sakt səma” (1965), “Macarıstanda”
(1967), “Xalq mahnıları”(1967),
“Bahar nəğməsi”
(1971), “Şimal küləyi
- Xəzri” (1973), “Üzümçülük”
(1975) və başqalarını
qeyd etmək olar. Yuxarıda sadalananlarla yanaşı
rəssamın “Azərbaycan.
Doğma
nəğmələr” və
“Milli məişət
əşyaları” adlı
silsilələrini xüsusi
vurğulamaq istərdik.
Ümumiyyətlə, milli dəyərlərə
bağlılıq onun
yaradıcılığından qırmızı xətt kimi keçir.
Rəssamın “Azərbaycan. Doğma
nəğmələr” silsiləsinə
daxil olan “Aşıqlar”, “Bahar”, “Payız”, “Ceyranlar” adlı linoqravüra əsərlərində rəssam
son dərəcə ali
sənət amallarını
əldə rəhbər
tutaraq güclü bədii təsir qüvvəsinə malik lirik lövhələr yaratmışdır. A.Hacıyev poeziyanı,
söz sənətini
daha çox sevdiyindən onun əsərlərində incə
lirizm, poeziyadan süzülən axıcı
melodiklik hiss olunur.
“Aşıqlar” linoqravüründə rəssam
kompozisiyada üç
aşıq obrazını
başlarında buxara
papaq əllərində
saz tutmuş vəziyyədə təsvir
edib. Obrazların
bədii ifadəliliyini
artırmaq məqsədi
ilə rəssam aşıqları qədim
Qobustan qayalarında təsvir edilmiş üslubda çəkib. Əsərin
fonunda isə möhtəşəm tarixi
Qız Qalasının
və neft buruqlarının təsvirləri
əks olunub.
A.Hacıyevin “Milli məişət
əşyaları” silsiləsinə
aid olan linoqravürlərində
isə adından da hiss olunduğu kimi Azərbaycanın qədim məişət əşyalarının, mis
qabların, qədim silahların, qılıncların,
bel kəmərlərinin
özünəməxsus bədii
təsvirlərini əks
etdirməklə, tamaşaçının
nəzər diqqətini
cəlb edən maraqlı yaddaqalan kompozisiyalar yaratmışdır.
A.Hacıyev, həmçinin bir çox kitablara illüstrasiyalar yaradıb
və kitabların bədii tərtibatını
hazırlayıb. Bunlara misal olaraq, S.Rəhimovun
“Mehman” (1956), M.F.Axundzadənin
“Hekayəti-xırs-quldurbasan” (1962), milli qəhrəmanlıq dastanı “Koroğlu”
(1965), “Nəsiminin lirikası”
(1971) və başqalarını
qeyd etmək olar.
Qeyd etdiyimiz
kimi rəssam qədim miniatür sənətinə, ədəbiyyata
və milli ənənələrə bağlı
olduğundan onun hazırladığı kitab
illüstrasiyaları bu
sahədə mövcud
olan sənət nümunələri kimi xüsusi incə zövqlə yaradılıb
və tamaşaçının
zövqünü oxşayır. A.Hacıyevin “Koroğlu” dastanının
bədii tərtibatına
apardığı gərgin
sənət axtarışları
və yaratdığı
illüstrasiyalar bu gün də dastanın məzmunun əyani qavranılması
baxımından xüsusi
önəm kəsb edir.
Altay müəllimin yaradıcılığının əsas istiqamətindən birini onun rəngkarlıq əsərləri təşkil edir. Bu sahənin ana xəttini isə şanlı keçmişimiz, tarixi şəxsiyyətlərimiz və zəngin mənəviyyat xəzinəmizin tərənnümü təşkil edir. Tariximizdə elə işıqlı əməl sahibləri var ki, onlarla fəxarət duymamaq olmur. Bu mənada qocaman ustadın tarixə, eləcə də görkəmli şəxsiyyətlərə bağlılığı həm də bir vətəndaş mövqeyinin ifadəsi olduğundan qürurvericidir. “Xalqımızın ulduzları” silsiləsində bu ehtiramın yaddaqalan ifadəsini görmək olar. Altay müəllim hesab edir ki, bu qədirbilən, el dərdini çiyinlərində daşıyanların, vətən həsrətini hər amaldan yüksək tutanların obrazlarını yaratmaq hər bir rəssamın borcudur. Bu mənada “Tomris”, “Məhsəti Gəncəvi”, “Sara Xatun”, “Xurşudbanu Natəvan”, “Mömünə Xatun”, “Dədə Qorqud”, “Tuti Bikə”, “Aşıq Pəri”, “Ağa Bəyim Ağa” və başqaları tariximizi əyaniləşdirən çox dəyərli sənət nümunələri olmaqla bərabər, həm də onun sənətkar-vətəndaş mövqeyinin nümayişidir. O, Xurşudbanu Natəvanın bir neçə portretini yaradıb. A.Hacıyevin yaradıcılığında bu obraz olduqca tutumlu, parlaq əksini tapıb desək, əsla yanılmarıq.
Altay müəllim ömrünün bu ixtiyar çağında da yeni-yeni əsərlər yaratmaqdadır. Nizami Gəncəvinin “Yeddi gözəl” əsərinə çəkilmiş əsərlər üzərində son tamamlama işləri aparır. Mövzunun əzəmətli təqdimatına görə tamaşaçıya olduqca güclü təsir bağışlayan Şeyx Şamilin monumental obrazı da onun yeni tablolarındandır.
Altay müəllimi tez-tez müxtəlif tədbirlərdə, sərgi salonlarında görmək olar. Bu cəhəti ilə də o, təsviri sənətimizin çətin yollarında yenicə addımlamağa başlayan rəssamlarımıza nümunədir.
Ümid edirik ki, yaratmaq eşqi tükənməyən ustadın gözəl əsərləri hələ neçə-neçə sərgi salonunda dəfələrlə nümayiş olunacaq və müəllifinə daha geniş şöhrət qazandıracaq.
Əsəd QULİYEV
Milli İncəsənət Muzeyinin böyük elmi işçisi
525-ci qəzet.- 2016.- 9 aprel.- S.16