"Sərbəst geyim
tərzi", yoxsa milli-mənəvi dəyərlərə
etinasızlıq?!
Böyük yazıçımız Cəlil Məmmədquluzadə
"Molla Nəsrəddin" jurnalında
belə bir şəkil vermişdi.
Yarıçılpaq bir qadın və onun yanında
donunun ətəkləri,
qolları yırtıq-yamaq
bir qızcığaz. Qız aşağıdan yuxarı
qadına baxaraq deyir:
- Xala, sən də mənim kimi yetimsən?
Böyük satirikin "yetimsən"
ifadəsi kinayə ilə verilib, qadının yetimliyinə
deyil, sahibsizliyinə,
sahibi olsa belə, saya salmayıb, kimsəsizlik, səllimilik etməsinə
dəlalət edir.
Səllimi sözü
ilə yetim sözü arasında fərq odur ki,yetim kimsəsizdir.
Səllimi olanın isə ətrafi var, amma o, heç kəsi hesaba almır, sahibsiz, yiyəsiz kimi hərəkət edir. Məsələn,
avtobusda bir qadın ucadan deyir: "İndi kişi yoxdur, kişilər ölüb gedib". Bəli,görünür,
bu qadın öz ərini, qardaşını, atasını
da kişi hesab eləmir. Özünə, ailəsinə hörmət
qoyan qadın bu səviyyədə danışmaz. Bax bu, səllimilik əlamətidir.
Səllimilik şəxsin sadəcə
nitqində, geyimində,
bəzək-düzəyində, insanlara münasibətində
də üzə çıxır.
Hər bir xalqın milli geyimləri var. Bir çox xalqlar milli geyimlərini qoruyub saxlayıb, bu gün də
milli geyimləri ilə fərqlənir və tanınır. Bəzi xalqlarin milli geyimləri isə yalnız muzeylərdə qorunur. Müsbət haldir ki,
televiziya işçiləri
Novruz bayramı günlərində milli geyimdə ekrana çıxırlar.
Yaxşı olardı
ki, milli geyimi bütün telekanallarımız iş
geyimi kimi qəbul edəydilər.
Son illərdə bizdə başqa ölkələrin
geyimlərinə baxıb
onları təqlid eləmək
dəbə çevrilib.
Əlli il bundan əvvəl kəndlərimizdə geyimlərinə
görə uzaqdan
gələn qadının
qız, gəlin, qarı olduğunu bilmək olardı. Bu gün isə sifətini
görməsən, 60-70 yaşlarında
qadını məktəbli
qıza bənzədirsən. Geyim fərqi
tamamilə itmişdir.
Bu azmış kimi, qadınlar şalvar geyindikdən sonra bəzən cinsini də ayırd etmək çətinləşir.
Müxtəlif ölkələrin səhnə
adamlarının geyimlərini
məişətimizə daxil
edən elə qızlar, qadınlar var ki, israrla
bildirirlər:
"Mənim geyimimin
heç kəsə dəxli yoxdur". Hətta bir yerdə yaşadığı əri
belə, ona söz deyə bilmir. Qəribədir, hər bir insan yaşadığı
cəmiyyətə uyğun
hərəkət etsə,
pis olarmı? Belə ananın qızı özünə ləyaqətli
həyat yoldaşı
tapa bilərmi? Sərbəst olmağı üstün
tutan qızlar qayınana, ər məsləhətlərini də
qəbul etmirlər.
Öz tay-tuşları
arasında ərli qadın kimi geyinənlərə lağ
edir: "Sən lap arvadskoy geyinirsən" -
deyirlər.
Bəzən belələri əri
ilə yanaşı gedəndə tanımayan adam bilmir
ki, bu cavan
oğlanın yanındakı
həyat yoldaşıdır,
yoxsa... Çox pis haldır
ki, bu fərqi
cavan ərlər də düşünmürlər.
Kişi unutmamalıdır ki, onun həyat yoldaşı bir anadır. Onu övladları modabaz,
özü üçün
yaşayan bir qadın deyil, qayğıkeş, evini, ərini, övladlarını
sevən bir ana kimi görməlidir.
Müasir cavanlar "arvad" sözünə bir köhnəlik nümunəsi
kimi baxırlar. Həyat yoldaşı
ifadəsi üstün
tutulur. Diqqət etsək, həyat
yoldaşı ifadəsində
ailə məsuliyyəti
zəifləyir. Ailə
məsuliyyəti kişi və arvad ifadələrində
daha güclüdür.
Arvad evinə, uşaqlarına, ərinə
himayədar, qayğıkeş,
yeri gələndə
sahib ola bilən şəxsdir. Bunu bacarmayan və ya özü
üçün yaşayıb
bu məsuliyyəti öz
üzərinə götürmək
istəməyən qadın
arvad ola bilməz. Belə qadının əri
də əsl kişi kimi tanınmaz. Bu cür həyat yoldaşlarının çoxunu yalnız cinsi bağlılıq bir araya gətirir.
Qadının səllimiliyi bəzənməsində
də hiss olunur. Bütün sifəti rənglərlə
boyanmış qadını
görəndə başa
düşürsən ki,
bunda gözəllik deyilən heç nə yoxdur. Gözə görunən ancaq rənglərdir. Bunu
özü də başa düşür, bu yolla ört-basdır edir. Böyük şairimiz Molla Pənah Vaqif gözəlin real gözəlliklərini
vəsf edərək deyir:
Ənliyi,
kirşanı neylər
camalın
Sən elə gözəlsən binadan, Pəri.
Doğrudan da, bir qadına Allah gözəllik
veribsə, ona əlavələr etmək o
gözəlliyi artırmır,
əksinə, xələl
gətirir.
İstər paltarla, istərsə də rənglərlə əndazədən çıxanlar
mənəvi kasıblıqlarını
üzə çıxarırlar. Qadının
gözəlliyi, üstünlüyü
qayğıkeş ana,
sədaqətli həyat
yoldaşı, xoş
münasibətli insan
və Allahını sevən bəndə ola bilməsindədir.
Öz üstünlüyünü
bildirmək üçün
qadınların istifadə
etdiyi üsullardan biri zinət əşyalarıdır. Görkəmli
şairimiz B.Vahabzadə
müsahibələrinin birində
həyat yoldaşı
haqqında deyir ki ,o, heç vaxt məndən qızıl,
daş-qaş tələb
etməyib, ailə quranda nə almışıqsa, odur.
Belə də olmalıdır. Böyük
bir sənətkarın
qadını qızılla,
daş-qaşla fəxr edəcəkdimi?
Onun ailəsi ən böyük sərvətdir.
Ailəsini qiymətləndirməyi bacarmayanlar
ailəsi ilə deyil, daş-qaşla öyünmək istərlər.
Qadınların bir-birinin bəhsinə bəzənmələrini şadlıq
saraylarında daha çox görmək mümkündür. Geyimini göstərənlər, zinət
əşyalarını nümayiş etdirənlər,
kiməsə acıq verənlər ağılla
deyil, nəfsinə uyub hərəkət edir və bu heç kimə xoş gəlmir.Ən pisi odur ki,
15-20 il bundan əvvəl bar qızlarının geyindiyi formanı bu gün dəb sayaraq geyinib əri ilə toya gələnlər var və bu,
xüsusilə ikrah doğurur.
Mənə belə gəlir ki, qadın açıq-saçıq geyimi ilə ilk növbədə özünü aşağılayır. Qadın ailənin isməti, abır-həyası, dəyəridir. İnsan dəyərli olanı qoruyur. Qadını da pis nəzərlərdən, pis gözlərdən həm özü, həm də kişisi qorumalıdır. Bir çox əsərlərdə, "Kitabi- Dədə Qorqud"da oxumuşuq ki, qadının ismətini qorumaq üçün övlad canına qıymış, kişi savaşa girmişdir. Özünü dəyərləndirməyən qadının açıq-saçıqlığı bu ismətin dəyərini heçə endirir, bunun üçün kişi fədakarlığına ehtiyac qalmır. Peyğəmbərimiz buyurur:"Qadınların ən yaxşısı nəcib, mömin, uşaqlarına mehriban, ərinin malına və sərvətinə ürək yandırandır".
Milli dəyərlərimizə əskiklik gətirən səllimiliklərdən biri də bu gün, xüsusilə telekanallarımızda qadın və kişilərin görüşərkən öpüşməsidir. Yaşlı nəsil buna pis baxır, cavan nəsil isə bunu adi hal kimi qəbul edir. Sovet hakimiyyəti illərində kinoda öpüşənləri görəndə yan-yörəmizdə oturanlardan utanaraq üzümüzü döndərər, özümüzü görməzliyə qoyardıq. Yadıma düşür ki, elə o vaxtlarda qonşu kəndlərin birində yaşayan babanı oğlu şəhərə, qızının toyuna çağırır. Toyda rus dəbli gənclər "qorko" deyib qışqırır, bəylə gəlini öpüşməyə məcbur edirlər. Bu vəziyyəti görən baba toyu yarımçıq tərk edib evinə qayıdır, ölənədək oğlu ilə danışmır.
Milli dəyərləri bəzi gənclər arxivə vermək əzmindədirlər. İstər-istəməz adama elə gəlir ki, bir neçə onillikdən sonra tamam başqa "dəyərlər"in diktəsi altında yaşayacağıq.
Tahir HƏSƏNLİ
Quba rayonu, Yerfi kəndi
525-ci qəzet.-
2016.- 21 aprel.- S.7.