“Azərbaycan turizmi: mövcud vəziyyət və perspektiv
imkanların dəyərləndirilməsi zərurəti”
Azərbaycan:
Turistlərin cazibə mərkəzi
10 yaşını
qeyd edən “Yol” jurnalı səyahətsevərlər üçün
ən gözəl bələdçidir
Hələ orta məktəbin aşağı siniflərində
oxuyanda bizi ciddi “narahat” edən məsələlərdən
biri də dünyanın siyasi xəritəsində ölkəmizi
tapa bilməməyimiz
idi. Xəritəni az qala qarış-qarış
“gəzib” qartala bənzəyən dövləti
- Azərbaycanı axtarırdıq.
Xəzər dənizini, Bakını
tapıb ətrafında
hey dövrə vururduq.
Artıq
yuxarı siniflərdə
xəritələrin miqyasını,
Azərbaycanın kiçik
dövlətlərdən olmasını
öyrəndik. Amma onu da öyrəndik ki, təbiət bu kiçik dövlətə qarşı
nə qədər səxavətli imiş.
Ölkəmizin tarixini, coğrafiyasını,
təbiətini kitablardan,
dərsliklərdən oxuyub,
dərinliklərinə getdikcə
təəccübdən gözümüz
dörd oldu bəzən. Dünyanın 11 iqlimindən 9-u Azərbaycanda
varmış. Yerin üstü
bir cür zəngindir, altı ayrı cür. Hələ təzadlı tarix, bu tarix boyu
müxtəlif dinlərin,
mədəniyyətlərin bir-birini əvəz etməsi. Zamanla yaşadıqca, ölkədən
kənara, müxtəlif
şəhərlərə səyahət etdikcə müqayisə imkanlarımız
da yarandı. Və bəlkə də məhz müqayisələr
nəticəsində vətənimizin
nə qədər maraqlı, fərqli olduğunu dərk etdik.
...Belə qeyri-adi təbiətə, iqlimə,
tarixə, mədəniyyətə
malik dövlətin turistlərin də diqqət mərkəzində
olması, vaxt keçdikcə turist ölkəsinə çevrilməsi
təbiidir. Uzun illər Azərbaycanın
özünü, əsrarəngiz
təbiətini, tarixini,
mədəniyyətini dünyaya
çatdırmaq, təqdim
etmək yolunda maneələr olub. Əvvəlcə Sovetlər
Birliyinin içərisində
sadəcə böyük
dövlətin tərkibi
kimi özünü göstərmək imkanı,
daha doğrusu imkansızlığı... Müstəqilliyə
çatar-çatmaz ölkənin
başının üstünü
alan bəlalar,
Qarabağ müharibəsi,
itkilər. Amma çox çəkmədi
ki, Azərbaycanın müstəqil dövlət
kimi güclənməsi,
iqtisadiyyatının inkişaf
etməsi, dünyada nüfuzlu bir ölkəyə çevrilməsi
bütün sahələrə
öz müsbət təsirini göstərdi.
Həmçinin də turizm
sahəsində artıq
ikimininci illərin əvvəllərindən ciddi
irəliləyişlər müşahidə
olunmağa başladı.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin imzaladığı
“Azərbaycan Respublikasında
2002-2005-ci illərdə turizmin
inkişafına dair Dövlət Proqramı” ölkə turizminin tərəqqisi yolunda böyük hadisə idi. Prezident İlham
Əliyevin 6 aprel
2010-cu il tarixli sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında
2010-2014-cü illərdə turizmin inkişafına dair Dövlət Proqramı” ilə isə bu sahədə
görünməmiş nailiyyətlər
əldə olundu. Həmçinin 2011-ci ilin
Turizm ili
elan olunması da bu yolda
uğurlu işlərdən
biri hesab edilir. Xüsusən son bir neçə
ildə turizmin inkişafı üçün
görülən işlər,
tikilən obyektlər,
keçirilən sərgilər,
tədbirlər, turistik
bölgələrin dünyaya
orijinal təqdimatı
öz effektini verir. Eyni zamanda gənclərin
bu sahəyə marağının artması
da xüsusi diqqətəlayiq məqamdır.
2005-ci ildə yaradılmış gənc təhsil ocağı - Azərbaycan Turizm İnstitutu (ATİ) bu gün abituriyentlərin ən çox maraq göstərdiyi ali məktəblərdən biridir. İl ildən burda təhsil alan, müvəffəqiyyətlə bitirən gənclərin sayı artır. Bu da turizm sahəsində peşəkar və təcrübəli (ATİ-ni bitirən tələbələr xaricdə təcrübə keçirlər) kadrların çoxalması deməkdir. Beləliklə əgər ölkədə yeni turizm obyektləri tikilirsə, xarici vətəndaşların bura maraq göstərməsi üçün, diqqət mərkəzində olması üçün müxtəlif işlər görülürsə, həmçinin bu sahədə çalışacaq peşəkar kadrlar da hazırlanır. Amma bu məqamda bütün rəsmi məlumatlar, statistika ilə yanaşı təbiətin millətimizə bəxş etdiyi qonaqpərvərliyi də xüsusi qeyd etmək yerinə düşər. Bir il öncə I Avropa Olimpiya Oyunlarına ev sahibliyi edən Bakı gələn qonaqları ən çox bununla təəccübləndirmişdi. Daha doğrusu “çoxşaxəli”, “çoxsaylı” heyrət və heyranlıqlardan birinin də səbəbi qonaqpərvərliyimizdi. O zaman elə təkrarsız, bənzərsiz Bakı bulvarında gəzmək bəs idi ki, turistlərin şəhərimizə, ölkəmizə, adət-ənənələrimizə, mədəniyyətimizə, mətbəximizə marağını, yerli əhali ilə necə ünsiyyət qurmağa çalışmasını görəsən.
Olimpiya Oyunlarından və ümumiyyətlə bu hadisənin paytaxtda yaratdığı ab-havadan ardıcıl esselər yazdığım üçün bir neçə turistlə, idmançıların azarkeşləri ilə söhbətlər etmişdim. Bakının simasında Şərq koloriti ilə Qərb müasirliyinin qovuşması, qədimliklə çağdaşlığın vəhdəti, insanlarımızın gülərüz, mehriban, qonaqpərvər olması, yeməklərimizin dadı, bütün bunlar turistlərin ən çox vurğuladığı məsələlər idi. Bu mənada müxtəlif mədəni tədbirlər, həmçinin ev sahibliyi etdiyimiz idman yarışları ölkəyə turist marağının artmasına kömək edir. Belə ki, hər il təşkil olunan Qəbələ Beynəlxalq Musiqi Festivalı, 2012-ci ildə Bakıda Avrovizion musiqi müsabiqəsinin keçirilməsi, ötən il baş tutan I Avropa Olimpiya Oyunları, nəhayət bu il nüfuzlu Formula 1 yarışı və sadalamaqla bitməyən neçə-neçə belə tədbirlər, oyunlar ölkəmizin dünyaya tanıdılması istiqamətində son dərəcə mühüm yer tutur. Dünya mətbuatının diqqət mərkəzində olmaq, telekanalların iri planlarında görünmək heç şübhəsiz ki, öz effektini verir. Lakin bununla belə Azərbaycan turizminin inkişafında, daha doğrusu gəzməli-görməli yerlərin təbliğatında əsas güc, vəzifə yerli mətbuatın üzərinə düşür. Çünki bir qayda olaraq necə təqdim edilmək az önəmli deyil. Təqdimat-təbliğat isə mətbuatın, yəni sözün, söz adamlarının vəzifəsidir.
Bu sahədə uğurlu mətbu orqanlardan
biri kimi azerbaijan.travel.az portalını misal göstərmək olar.
Bir neçə dildə fəaliyyət
göstərən saytda Azərbaycanı
öyrənmək istəyən, bura səyahət
etmək arzulayan insan üçün hər cür
məlumat var. Və bu cür əhatəli
informasiya hər bir turistin ürəyincə
olar. Lakin onu da vurğulamalıyam ki, çağdaş zamanda sadəcə informasiya yetərli deyil, reklamın daha fərqli, üstün növlərinə ehtiyac duyulur.
Bu günlərdə 10 yaşını qeyd edən “Yol” jurnalı səyahətsevərlər
üçün ən
gözəl bələdçidir. Həmçinin artıq vurğuladığım
fərqli, istedadlı
təqdimat jurnalın
əsas konsepsiyası
hesab oluna bilər. On il
bir dərgi üçün az vaxt deyil və
jurnalın istənilən
sayını vərəqləyəndə
səhifələrdən gözə
çarpan səviyyə,
zövq oxucunu təsirləndirməyə bilməz.
Peşəkar şəkildə təsvir edilən yerlərə baxdıqca insanda ilk yaranan arzu bu məkanları
canlı-canlı görmək,
qarış-qarış gəzmək
olur. Jurnalın konsepsiyasında bəyənilən
cəhətlərdən biri
də çoxtərəfliliyidir.
Burada müasir, Avropa standartlarına uyğun turizm obyektləri də, qədim tarixi abidələr də, zamanın “yaratdığı” təbiət
möcüzələri də
oxucuya, turistə təqdim olunur.
Mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs Qarayev turizmin inkişafında, xarici turistlərin ölkəmizə
cəlb olunmasında əfsanələrin, rəvayətlərin
rolunu dəfələrlə
öz çıxışlarında
vurğulayır. Tarixi abidələrimizə, qədim məkanlarımıza
aid əfsanələrin uydurulmasının
mühümlüyünü söyləyir. Axı
bir az
dərinə gedəndə
doğrudan da bu əfsanələri, rəvayətləri yaradan
xalqdı və bu gün qoşulan,
ayrı-ayrı insanlar
tərəfindən uydurulan
bu cür nümunələr zamanla yenə də xalqın malına çevriləcək. Bu mənada da “Yol” jurnalının xidmətləri danılmazdır.
Jurnalın kağız variantından
savayı saytı da fəaliyyət göstərir. Bu saytda kiçik bir “gəzinti” kifayətdir ki, müxtəlif müəlliflərin
qədim məkanlara
aid maraqlı yol qeydlərindən, peşəkar
fotoqrafların qeyri-adi
fotolarından zövq
alasan. Nazirin söylədiyi kimi,
bu məkanlara aid müxtəlif təsirli əhvalat, rəvayətlər
də dərgidə yer alır. Həm Azərbaycan, həm də xarici ölkə turistik bölgələri
barədə materiallar
maraqla oxunur. Jurnalın ölkəmizlə
bağlı yazılarını
ardıcıl oxuduqca düşündüm ki, bunları ümumi bir ad altında birləşdirmək olar:
Bilinməyən Azərbaycan.
Çünki həqiqətən nəinki xarici turistin, hətta bizim özümüzün
də bilmədiyimiz, dərinlərinə varmadığımız
məqamlar burada açılır, göstərilir.
Məsələn, Xaraba-Gilan,
Qrız kəndi, Qədim Qəbələ haqqında yazıları oxuduqca, bu yerlərdən
çəkilmiş fotoları
seyr etdikcə adama elə gəlir ki, söhbət hansısa eqzotik, kəşf olunmamış uzaq bir ölkədən gedir. Və bu zənginliklə,
dərinliklə, vətəninə
aid gözəlliklərlə qürur duyursan. Qürurdan danışanda
“Yol”un bir
üstünlüyünü də vurğulamaq yerinə düşər.
Dərgi
təkcə məkanları,
gəzməli yerləri,
tarixi abidələri təqdim etməklə kifayətlənmir. “Ömür yolu” adlı bölümdə Azərbaycanın mədəniyyət
xəzinəsini zənginləşdirən
tarixi şəxsiyyətlər
haqqında ardıcıl
yazılar-esselər oxucuya
təqdim olunur. Doğrudan da axı Azərbaycan təkcə məkan deyil, həm də Niyazidir, Lütfəli Abdullayevdir, Güllü Mustafayevadır,
Yusif Səfərovdur və bu rubrikada
haqqında yazılar yer alan neçə-neçə
başqa sənətkardır.
Azərbaycana həm də
bu cür sənətkarların, belə
mədəniyyətin, tarixin
varlığına görə
maraq göstərilməlidir.
Və heç şübhəsiz,
istedadlı qələm
adamı Raya Abbasovanın
bu qeyri-adi, dərindən dərin esseləri oxucunu, turisti maraqlandırır.
Turizmin inkişafından
danışanda mütəxəssislər,
bu sahənin biliciləri xarici ölkə təcrübələrindən
öyrənməyin mühümlüyünü
dəfələrlə vurğulayırlar. Ən azından
son on ildə böyük
bir turist ölkəsinə çevrilmiş
qardaş ölkə,
Türkiyə təcrübəsindən
bir çox şeyləri əxz etmək olar. Bu mənada da
“Yol” mütəxəssislər
üçün əhəmiyyətlidir.
Dərgidə yer alan xarici
ölkələrin turistik
bölgələrinə aid yazılar xeyli maraq doğurur, həm də peşəkar məlumat verir.
Beləliklə, bu gün ölkəmizin
həyatında baş
verən intibah, çiçəklənmə bütün
sahələrə olduğu
kimi turizmə də müsbət təsirini göstərir. “Yol” dərgisi kimi peşəkar, fərqli mətbuat orqanı isə bu sahəni daha dərindən anlamağımıza kömək
edir.
Yazı
Azərbaycan Respublikasının
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi ilə Azərbaycan Mətbuat Şurasının
“Azərbaycan turizmi: mövcud vəziyyət və perspektiv imkanların dəyərləndirilməsi
zərurəti” mövzusunda
keçirdiyi müsabiqəyə
təqdim olunur.
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2016.- 18 iyun.- S.8.