Yeddi ilməyə doğru yeddi addım...
Uzun illər bundan öncə, mətbuata yeni-yeni addımlar atdığım vaxtlarda müsahiblərimdən birinə
belə bir sual vermişdim: "Ritm sizin üçün
nə deməkdir?"
Sualım çox sadə səslənsə də, cavabı sadə olmayacaqdı kimi bir hissim vardı. Düzdür, müsahibim də musiqiçi idi və bəlkə də o mənə ritmin musiqiyə aidiyyatından danışacaqdı,
bəlkə də deyəcəkdi ki, ritm olmasaydı, mən musiqiçi olmazdım. Amma müsahibim musiqiçi
olmaqla yanaşı, həm də fəlsəfi düşüncələrə
malik insan idi. Onun üçün ritmsiz yaşamaq da mümkün deyildi. İndi bəlkə də
bəziləriniz fikirləşirsiniz
ki, əgər bir musiqiçi "Mənim üçün ritm həyatdı" deyirsə, bu, normal haldı. Yox, əzizlərim, o, sənətinə vurğunluqdan
demirdi bu sözləri. Damarından axan
qanı və ritmlə vuran nəbzini nəzərdə
tutub öz fəlsəfəsindən yanaşırdı
ritmə. Bəlkə də
onu sənət dünyasına gətirib çıxaran və bu dünyada yaşadan da elə bu fikirləri
idi. Necə ki, beş
milyard ildi ritm dünyanı yaşadır. Ritm can alıb-can verir... Amma ritmi təkcə
canlılara deyil, cansız əşyalara da can verən
kimi qəbub edə bilərik. Misal üçün, xalça
ilmələnəndə onun
uzunömürlü olması
üçün bir qayda olaraq döyülməsi
də lazımdı.
Həmin prosesdə iştirak edənlər bilir, bilməyənlər
üçün deyirəm
ki, bu hərəkət
xüsusi qaydada ritmlə həyata keçirilməsə, xalça
çox az
zamandan sonra sökülər və yararsız hala gələ bilər. Yəni xalçada ritm olmasa, yaşamaz...
Deyəsən, ritmdən
və musiqidən xeyli danışdım, axı...
Amma məni
ritmdən danışdıran
başqa sənət sahəsidi, musiqi deyil. Bəzən el arasında
belə bir ifadə işlədilir:
"Gündəlik qayğılar
ucbatından, yaşadığımı
unutmuşam". Bəs mən
yaşadığımı niyə unutmuşdum və necə oldu ki, yenidən
yaşadığımın fərqinə vardım?
Bunu sizə özəl sirrim olaraq açıqlayacam.
Hər gün eyni xəbərlər
oxuyur, eyni musiqilər dinləyir və eyni rəngli
telekanallara baxırıq.
Bununla da ruhumuz yaşadığını
unudur. İnsan o zaman yaşayır
ki, onun ruhu oxşanır. İnsanın o zaman ruhu oxşanır ki, o, həqiqətən də öz soy - kökünü
görür və onu hiss edə bilir. Sənin, mənim və
hamımızın soy-kökümüz
bu gün cansız saydığımız
əşyalarda yaşayır,
əzizlərim. Misal üçün,
mənim dünyasını
dəyişmiş doğmalarımın
ruhu bu gün
qədim xalçalarla,
onların naxışları
ilə üzümə
gülür. Mən
xalçanın təkcə
ilmələrinə baxmaqdan
deyil, onun toxunuşundan da zövq alan
biri kimi günün ən qızmar saatında yolumu "Azərilmə"dən
saldım. İndi durub sizə
desəm ki, "Azərilmə" məni
yaşadığımın fərqinə vardırdı,
bəlkə də şübhə ilə yanaşacaqsınız. Amma necə
deyərlər, getməli,
gəzməli-görməli yerdi. İsti yay günü tozlu, bir az da küləkli
Bakı... Qapı açılır, cənnətə daxil olursan. Bir, iki, üç
addım bəs edir ki, həm
nəbzinin vurduğunu,
həm də xalçaların həyata
yaşamaq üçün
atıldığını eşidəsən. Bura sanki
bir dünyadı.
Divarlarında böyük xalçalar
asılıb. Yəni
xalçaların ağsaqqalları
və ağbirçəkləri...
Qonaqları öz sinəsi
üstündə əsl
Azərbaycan qonaqpərvərliyi
ilə qarşılayan
"oğul, igid, qız, gəlin" xalçalar və xanalarda ilmələnib ritmlə möhkəmlənən
"körpə çağalar"
var bu dünyada.
Hə, bir də "Azərilmə"ni yəni bu dünyanı yaradan gözəl insanlar var. Yazımın bu yerində yeri gəlmişkən, bir bənzətmə edə bilərəm. Misal üçün, ən qədim xalça qayğısını çəkən
insanları özünə
bənzədib. Bu insanlarda keçmişini bilib gələcəyə
doğru addımlamaq
var. Hər bir sözünün, cümləsinin
arxasında duran naxışlar, ritmlər,
rənglər də sanki, bu insanlara
məhz elə xalça dili ilə danışmağı
öyrədib. Bura
daxil olanda üçüncü addımda
nəbzinin ritmini hiss edirsənsə, dördüncü
addımda təkcə
öz ürəyinin deyil, həm də buradakı ürəklərin döyüntüsünü
eşitməyə başlayırsan.
Səni
"Xoş gəlmisiz"
ifadəsi ilə qarşılayan rəhbərlikdən
tutmuş, ən adi işçiyə kimi, hər kəs sanki "ən əziz tikəm ürəyimdi"
- deyib, onu çıxarıb sənə
verməyə hazırdı.
Əziz oxucum, beşinci addımım "Azərilmə"nin
"Azərbaycan xalçaları"
jurnalının redaksiyasına
oldu. Məni mətbuat işçisi kimi maraqlandıran jurnalın redaksiyası olsa da, insanlığım
peşəmdən önə
keçir, səs gələn tərəfə
getmək istəyirəm
yenə də...
Səs gələn
tərəf haradı? Bunu bir azdan biləcəksiniz.
Amma redaksiyada diqqətimi bir hal da
özünə çəkir.
Burada nə qədər jurnal və çap aparatları olsa da, redaksiyadan
kağız qoxusu gəlmir ki, gəlmir. "Azərilmə"nin mühiti kimi, qoxuları da özünəməxsusdu.
Altıncı addımımı
"Azərilmə"nin
tədris mərkəzindən
saldım. Yeddinci addımı atmağa
tələsdiyimə baxmayaraq
tədris mərkəzindən
də nələrisə
öyrənmək istədim.
Mənə verilən məlumata
görə tədris mərkəzində tam ödənişsiz
dərslər keçirilməsinə
baxmayaraq, bura müraciət edənlər,
hələ ki, azdır. "Eybi yox, yaxşı olar", desəm də ürəyimdə bir "təəssüf olsun!" da dedim. Məyus olsam da, bu dəfə səs gələn tərəfə mütləq
getdim. Yeddinci addımda mən "Azərilmə"nin lap mərkəzinə düşdüm
desəm, yanılmaram.
Xalçalar xanalarda ilmələnir
və möhkəmlənir,
həyəcandan ürəyim
tələsik döyünür,
nəbzim tez-tez vurur, beynimə və ciyərlərimə
nənələrimin evinin
qoxusu dolur. İlahi, mən yaşayırammış,
ilahi, bura cənnətdi demişdim ki, cənnətin gözəl üzlü hurilərini də elə xalçaçı
xanımların simasında
görüb duruxub qaldım. Yüksək enerjiyə malik
olan bu xanımlar
ilmələrdən aldıqları
gücü sanki ritmə çevirərək
yenidən xalçalara
qaytarırlar və xalçalar həyata gəlir. Saatlarla burada dayansam,
bəlkə də keyim açılmazdı.
Xanımlardan biri "Qızım,
gəl, səni də öpüm!"
- deməsəydi. Xanımların yaşı çox
fərqlidir. Mənə bələdçilik
edən Ülviyyə
xanımın gündəlik
vərdişlərindən biri bura daxil
olanda xalçaçı
xanımların ən
yaşlısı ilə
görüşməsi imiş.
Həmin
xanım məni də uzun illərdən
bəri tanıyırmış
kimi, qucaqlayıb bağrına basdı.
İndi fikirləşirdim, görəsən
mən buradan necə ayrılıb evə gedəcəyəm?
Nağıllar dünyasındaydım sanki. Yeddi ilmə və yeddi addım... Yeddi ilmədən başlanan xalça kimi yeddi addımdan
başladım "Azərilmə"ni tanımağa. Xalça və xalçaçılıq
dünyası kimi tanınan "Azərilmə"
dünyasında duyduqlarımı
sizə danışdım.
Bir daha deyirəm, gedin, mənim kimi, siz də yaşadığınızın
fərqinə varın...
Günay NOVRUZ
525-ci qəzet.- 2016.- 21 iyun.- S.8.