Səmimiyyət və təbiilik

 

VAQİF NƏSİBİN YENİ KİTABINA YAZILMIŞ ÖNSÖZ

 

 

 

 

Mən ədəbiyyatdakənd nəsri”, “şəhər nəsrikimi bölgüləri bəsit bir təsnifat hesab edirəm, çünki istedad eynidir, “kənd nəsribir cür istedad, “şəhər nəsriisə başqa cür istedad tələb etmir bizim əsasən kənd mövzusunda yazan ən istedadlı nasirlərimizdən biri Vaqif Nəsibdir - o, “kənd nəsri”nin yox, müasir Azərbaycan nəsrinin görkəmli nümayəndəsidir.

 

Dünyada qədər yazıçı varsa, bir o qədər yazıçı taleyi var mən indiki məqamda deyə bilmərəm ki, Vaqif Nəsibin yazıçı taleyi xoşbəxtlikdən xəbər verir.

 

Məsələ burasındadır ki, tənqidimiz bu yazıçının əsərlərini indiyə qədər vaxtında görüb qiymətləndirə bilməyib ayrı-ayrı məqalələr yazılsa da, Vaqif Nəsibin yaradıcılığı bir küll halında təhlil edilməyib, bu yaradıcılığın bədii-estetik xüsusiyyətləri, məxsusiliyi müəyyənləşdirilməyib, halbuki bunu onun əsərlərinin səviyyəsi ədəbiyyatımızın maraqları tələb edir.

 

Onun hekayələri romanları haqqında yazılmış iki məqalə bu kitaba daxil edilib, ancaq baxın, bu məqalələrin müəllifləri bizim tənqidçilərimiz yox, hörmətli nasirlərimiz Məmməd Oruc Sadıq Elcanlıdır.

 

Mən Vaqifin yazıçı taleyindən danışandaindiki məqamsözlərini yazdım, çünki onun yazıçı taleyinin gələcək xoşbəxtliyinə tamam əminəm. Zaman istedadın müttəfiqidir biz, vaxtında qiymətləndirilməyən əsərlərin (yazıçının) yenidən doğuşunun, ədəbiyyatda öz yerini tutmasının az şahidi olmamışıq.

 

Vaqifin hekayələrini oxuyanda, buradakı canlı insan xarakterləri, kolorit (yalançı xəlqilik, qrafoman ekzotikası yox, məhz kolorit!) həmişə Vasili Şukşinin hekayələrini mənim yadıma salıb bu yerdə söhbət müqayisədən, bənzətmədən, yaxud təsirdən getmir. Vaqif dərəcədə Azərbaycan ədəbiyyatının Şukşinidirsə, Şukşin o dərəcədə rus ədəbiyyatının Vaqif Nəsibidir.

 

Vaqifin hekayələrində , romanlarında da nəyisə bəyənmək, ya bəyənməmək mümkündür, olsun ki, hansı bir surət isə başqasına nisbətən zəif alınıb, bir hekayə uğurludur, o biri isə o qədər yox, hansı bir fikirləsə razılaşmırsan sair. Ancaq bu əsərlərdə qeyri-səmimi, qeyri-təbii heç nəyə rast gələ bilməzsən bu yaradıcılığı da bir küll halında məhz həmin səmimiyyət, həmin təbiilik səciyyələndirir - bu, estetik kateqoriyalı bir sadəlik təbiilikdir.

 

Bu yazıçıda qəti surətdəzorən-təbib”lik yoxdur o, sadə, iddiasız bir təhkiyə ilə yazır - əslindəyazıryox, danışır, söhbət edir - ancaq bu sadəlik mürəkkəb situasiyaları, psixoloji məqamları aça göstərə bilir.

 

Vaqifin nəsrində bir cəhəti xüsusi qeyd etmək istəyirəm: o, oxucu ilə elə söhbət edir ki, demədikləri, dediklərindən artıq olur sən o deyilməyənləri hiss edirsən, xislətin alt qatları səni özünə çəkir.

 

Adətən daha çox poeziyadan söhbət düşəndə hisslərdən danışırlar, ancaq Vaqif Nəsibin nəsri hisslərin ifadəsi ilə zəngindir yəqin bunun bir səbəbi odur ki, o, həm bizim görkəmli şairlərimizdən biridir.

 

Mən bu qısa ön sözü oxucuların xoş ovqatına şərik çıxaraq bitirmək istəyirəm, çünki bu kitabın onlarda xoş bir ovqat yaradacağına şübhə etmirəm.

 

4 aprel 2017.

Bakı.

ELÇİN

 

 

525-ci qəzet.- 2017.- 8 aprel.- S.12.