Yuxuya gedib gecə

 

povestdən parça

 

Hop-hop quşunun nəğməsi

 

Həbib yatağına uzanıb gözlərini yummuşdu. Özünü yuxuya vermək üçün dildən-ağızdan eşidib-bildiyi nələr vardısa, hamısını bir-bir yadına salıb ağlına gətirir, hətta bir vaxtlar yeniyetməlik çağlarında kəndlərində həyət-həyət gördüyü təndirləri də xatırlayır, o təndirlərdə bişən isti pencəkəş çörəyin tamını da duyurdu.

 Görünür, elə o zaman təndirlərdə bişən çörəyin xoş ətrini duyduğundan idi ki, beyni azacıq da olsa durulub toxtamışdı, ani “huş” aparmışdı onu...

 

***

 

Sanki yuxudaydı. Və qəribədi ki, yuxuda gördükləri elə bir gün əvvəl düşündükləriylə eyniydi. Çoxu da lap açıq, ap-aydın.

 

***

 

... Nədənsə heç sevmədiyi, ancaq çoxdan bəri tanıdığı bir zalım oğlu zalımın evinə qonaq düşmüşdü. Yuxusunda bu ev sahibi aşkarda gördüyündən daha gümrah idi, həm də səliqə-səhmanlı geyinmişdi. Özü də qəribədi ki, əvvəllər zəndeyi-zəhləsi gedən bu adamla indi yanaşı qoyulmuş qoltuqlarda əyləşib şirin-şirin söhbətləşirdi...

Oturduqları otaqla üzbəüz mətbəxdə yemək bişirirdilər. Hələ ki, onlara yalnız xoş qoxusu çatan, o qazandakı pıqhapıqla qaynayan təamın hasilə gəlməsini iştahla gözləyirdilər. Deyəsən, onun özünün də, bəlkə elə həmsöhbətinin də xörəyin hazır olmasını gözləməyə daha səbrləri çatmadı. Yemək ortaya gələnəcən dözməyib həyətə çıxdılar, ora-bura gəzişdilər, gəzişə-gəzişə ordan-burdan danışdılar.

Açığı bayaqdan bəri ürəyindən keçsə də, xörəyin iyi vursa da, nədənsə təzədən evə dönüb, yemək istəmədi. İştahı tamam qaçmışdı. Qəfildən ev sahibinə tərəf çevrilib:

- Sağ olun, daha gecdi, qoyun çıxım gedim, - dedi və cavab gözləmədən yerindən tərpəndi. Minib gəldiyi səmənd atını həyətdə çəpərin dirəyinə bağlamışdı. Ev sahibinin qonaqpərvərliyinin fərqinə varmadan (deyəsən- heç ev yiyəsi də “əşi, qal, bir tikə loxma kəsək”, - deyə təkid eləyənə oxşamırdı) yeriyib atının yüyənini dirəkdən açdı. Atın yüyənini çəkdi, sağ ayağını yerdən üzüb üzəngiyə taxdı, yəhərin üstünə qalxmaq istəyirdi ki, ev sahibinin arvadı qəfildən qapının ağzında görünüb:

- Mən də işə gedirəm, - dedi, - sizin də yolunuz elə o tərəfdən keçir, bəlkə məni də tərkinizə alıb götürəsiniz...

Sonra da qonağın nə deyəcəyini gözləmədi, nazü-qəmzə ilə ona tərəf addımladı.

Tərəddüd elədi. Atının belində, tərkində yad bir qadını görənlər haqqında nə düşünərlər, onu qınağa çəkməzlərmi? Qəfil bir qərara gəlməli idi. Zənən xeylağının istəyini yerə salmaq bəyəm ər kişiyə yaraşan işdi?

Özlüyündə beləcə götür-qoydaydı. Nə isə, nəhayət, təkid edən qadını yəhərdə oturdar, özümsə yedəyimdə çəkib apararam, - deyə bir qərara gəlmişdi ki, kilid kimi gicgahlarında düşüb qalan nərilti səsinə qəfildən ayılıb yerindən dik qalxdı.

...Yatağının içində oturdu. Demə, yuxu görürmüş... Yuxudan ayılandan sonra da o tükürpədən nəriltini vecinə almamağa, qulaqlarından çıxarıb atmağa çalışır, bir yandan da geyinib, bəzənib-düzənib atının tərkinə minmək üçün ona sarı gələn qadının çöhrəsini zehnindən, düşüncəsindən uzaqlaşdıra bilmirdi. Tezcənə də özünə təsəlli verirdi ki, hə, nə yaxşı, bu gördükləri yuxu imiş... Yoxsa özü piyada qalıb xoşu gəlməyən birisinin xanımını tərkinə alıb atına süvar edəcəkdi...

 

***

 

O nərilti hardan gəlirdi, kimin nəriltisi idi, gicgahlarını ovuşdurub düşünməyə başladı.

...Vahid, hə, Vahid, boğazı sanki gavahınla deşilən o yekə gövdəli bor-bor səsli adamı unutmamışdı, yaxşı xatırlayırdı. Elə bil dünən baş vermişdi.

...Öz başına gələnlərdəndi...Təkləndiyi, özüylə iç-içə, baş-başa, dil-dilə, qulaq-qulağa, lal-dinməz, kar, kor qaldığı vaxtlar idi...

 

***

 

... Gözü dörd olmuşdu. Gah çiyni üstən sağına çevrilir, gah da soluna zənd yetirir, ora-bura baxa-baxa döyükürdü. Ara-sıra kənardan ona gözucu nəzər yetirənlərlə də kəlmə kəsmirdi. Könlündən kimisə dindirmək, həmsöhbət olmaq keçsə də, sanki danışmağa ürək eləmir, sıxılırdı. Deyəsən, ətrafa göz dolandırıb beləcə baxmaqdan bezikdi. Axır ki, bayaqdan bəri dayanıb durduğu yerdən asta addımlarla tərpənib uzaqlaşdı. Əslində getdiyi yolla addımlamırdı, ayaqlarını sürüyür, elə bil yolun “tozunu silirdi”.

Uzun dəhlizi ötüb dördmərtəbəli binanın ikinci qatındakı pilləkənin başına çatmış, indi də məhəccərə söykənib durmuşdu. Bir hovur nəfəsini dərəndən sonra elə beləcə, yavaş-yavaş pillələri enib həyətə düşəcəkdi. Həyət içəriyə nisbətən, əlbəttə, xeyli mübah idi. Gəzib-dolaşan da, ötüb keçənlər də çox olurdu. Adamların əhatəsində sıxıntısı bəlkə də keçib gedəcək, fikri dağılacaqdı.

...Birdən aşağıdan kiminsə bağırdığını eşitdi. Dinşək kəsildi və səs yiyəsini tanıdı. Elə iki gün əvvəl burada, həyətdə axşam gəzintisi zamanı rastlaşdığı Vahidin səsiydi. O böyür- başında əl uşaqları kimi hərlənib-dolaşan yoldaşlarından birini - “Səfər, hey” - deyib haraylayır, - ədə, nə oldu mənim əşyalarım yığılan o çanta, harda qaldın, gətirib çıxarsana? - deyə nərildəyirdi.

Onun özünü də qaldığı yerdə diksindirən, heç də xoş olmayan bu bağırtıdan yəqin ki, yol ötüb keçənlər, yatıb dincələnlər də çox narahat olmuşdular.

Səfər deyilən gəlib çıxanacan kişi pillələri yavaş-yavaş enib alt qatdakı meydançada, pilləkənləri “sındırıb” yarılayan nəfəsliyin, kiçik meydançanın başına gəlib çatdı. O kiçik meydançanın başı üstündəki divarın içində, qəfəsdə, barmaqlıqların arxasında -bülbüldən tutmuş cüllütəcən xeyli canlı quş sərgilənirdi. Bu istirahət evində dincələnlərin çoxu, lap elə onun özü kimi qoldan-qıçdan yarımçıqları da bəlkə daha çox elə o quşları görüb seyr etmək, nəğmələrinə, civiltilərinə qulaq asmaq üçün əziyyətə qatlaşıb o pillələri sürünə-sürünə olsa da çıxır, yuxarı mərtəbələrə qalxan yolun ortasındakı bu pilləkənlər arası meydançada, divardakı qəfəsin önündə kimisi az, kimisi çox dayanıb-durub nəfəslərini dərir, quşların həzin nəğməsini qulaqları doyanacan dinləyir, sonra da asta addımlarla (sanki ayaq səsləri quşları narahat edəcəkmiş) yollarına davam edirdilər.

Kişi Vahidin durduğu yerə çatmışdı. Elə o Səfər deyilən də gəlib yetişmişdi, əlində də özü hündürlükdə iri bir zənbil.

...Ötənlərdə Vahidi bulaqda su dolu stəkanı başına çəkib boşqabı kənarda duran yoldaşlarından birinə saymazyana uzadıb hökmlə:

- Al apar, yerinə qoy, - deyə üstünə çımxırdığını da görmüşdü.

O şəxs də qaçaraq özünü yetirib stəkanı Vahidin göydən asılı qalmış əlindən alaraq əlbəəl sinəsinə sıxmış, sonra da səssizcə keçib bir kənarda əmrəmüntəzir, dimdik dayanmışdı.

Kişi onda öz-özünə “zəhrimara qalsın belə çörək” deyib köks ötürmüşdü.

Qoca həm də düşünmüşdü ki, yəqin bu adam, bu Vahid deyilən heç vaxt əyilmir. Səsini qısıb danışması isə heç ağla-gümana sığası iş deyil. Nədənsə o anda ağlına içi kövül yekə palıd ağacı gəldi. Kənarlarındakı kilkəli vələs, uruq ağaclarının, əzgil kollarının əhatəsindəki, bir gün sərt rüzgara dözməyib şaqqıltıyla yıxılıb ətrafındakı o miskin kolu-kosu da basıb əzib puça çıxaran kövül palıd. İndi özlüyündə düşündü ki, hə, Vahidin də bağırtısı, bax, o yerə dəyəndə şaqqıldayıb parçalanan, içi boş ağacın sədasına oxşayır.

Kişi Səfəri tanımışdı. Bu, Vahidin su içdiyi stəkanı göydə qapıb sinəsinə sıxan adam idi. İndi də nəfəscik deyilən bu kiçik meydançanı əlindəki zənbiliylə tən yarıyacan tutub farağat dayanmışdı. Sanki sahibinin növbəti qısqırığını gözləyirdi. Elə bir vəziyyətdə idi ki, arxadan hara desən sıçrayıb tullanmağa hazır idi.

Kişi indi onu da xatırlayırdı ki, elə neçə gün əvvəl aynadan baxdığı yerdən bu Səfər deyə çağırılanı həyətdə zil qara rəngdə yekə bir maşının sükanı arxasından enən görmüşdü. Maşının da qabağında iri metal hərflərlə, zənni onu aldatmırsa, deyəsən “HAMBAL” yazılmışdı. Kişi indi ona məəttəlçiliklə baxır və acı-acı düşünürdü ki, döşünə boş stəkan sıxıb zənbil daşıyan bu adam üstündə “hambal” yazılan o yekə maşını nə “zülmlə” qazanıb.

Kişi ətrafa baxdı, elə həmin anda da Vahidin sağ tərəfində duran yaşlı bir qadının üz-gözünü büzüşdürə-büzüşdürə heyrətdən gözlərini bərəldib, qulaqlarını da iki əlli qapayaraq: -Siz Allah, belə bağırmayın da, nə olar, - deyə az qala ona yalvardığını eşitdi.

Vahid isə qadının üzünə qəzəb qarışıq dirənişlə baxaraq:

- Kaftar qarıya bax e, nədi, olmaya səsimi alacaqsan! -deyə amiranə tərzdə hirs-hikkə ilə, bağıra-bağıra nərildəyirdi.

Bu özünübilməz indi də anası yaşında ağbirçək qadına “kaftar” deyirdi. Axmaq, buqələmun, velmoj. Kişi belə naqislərin ünvanına söylənilən eşitdiyi-bildiyi, yadında qalan nə ki pis sözlər vardısa, hamısını sicilləmə sıralayıb onu yamanlaya-yamanlaya (əlbəttə ki, ürəyində) Vahidə ikrah hissi ilə baxa-baxa salamsız-kəlamsız yanından ötüb yaşlı qadına yaxınlaşdı. Səsinin ahənginə bacardığı qədər mülayim, məlhəm ahəng qatıb mehribanlıqla:

 -Gəl gedək, bacı, gəl gedək, çıxaq həyətə, bu “pis” havadan uzaqlaşaq, bir hovur nəfəsimizi dərək, -deyə nəzakətlə onun qolundan yapışıb elə əvvəlki yerişiylə, yavaş-yavaş yoluna davam edib pillələri enməyə başladı.

 

***

 

Meydançanın üstündə divardakı qəfəslikdə barmaqlıqlar arasındakı quşların da daha səsi gəlmirdi, ora-bura vurnuxur, heç civildəşmirdilər də. Bəlkə də “kaftar” deyə təhqir edilmiş ağbirçək qadının halına yanıb utandıqlarından susur, ya da kölgə kimi dayanmış bu yekəpər adamın, Vahidin bağırtısından qorxub-ürkür, duruşundan xoflanır, çıxıb getməsini gözləyirdilər.

 

***

 

Yadına Hop-hop quşunun nəğməsi ilə bağlı bir əhvalat düşdü.

Bir Hop-hop quşu varmış. Onu heç yerdə görmək mümkün deyilmiş. Amma hara gedirsən get, onun səsini eşidib, hardasa yaxınlığında, lap eləcə bir addımlığında olduğunu zənn edərsənmiş...

O Hop-hop quşu onu sevən insanların ürəyində, baxışlarında, düşüncələrində yaşayarmış. Təbiətin ən gözəl, ən füsunkar guşəsində onun səsini eşitmək mümkünmüş. Dənizin sahilində olanda dəli və coşqun dalğaların ağuşunda, meşədə olarkən gizli-gizli öpüşən qovaq yarpaqlarının pıçıltısında, dağ başındasa sərin mehlərdən, kəhrəba küləklərdən alarmışlar Hop-hop quşunun nəfəsini.

Səsin batıncaya qədər hayqırıb özünü əldən salandan sonra dizlərini qucaqlayıb için-için ağlayarsanmış o quşun yanıqlı nəğməsinə. Ancaq onu görmək üçün nə dənizlərə baş vurmaq, nə meşələrə enmək, nə də dağlara qalxmaq lazım gəlməzmiş. Hardasa içində bir yarımçıq sevda şişə çəkilirsə, demək ki, o quş sənin ətrafındadı, qəmli harayına da özünü yetirəcəkdir. Bəzən nağıllarda da belə olur. Bir quş lələyi yandırarsan, imdadına özünü yetirər. Hop-hop quşu da belə idi. Kədərlənəndə yanında oxuyar, dərdinə ortaq olmaq, şərik çıxmaq istəyər, çırpınar hayqırışına. Qanadlarının səsini eşidərsən, nəğməsi ilə ürəyini riqqətə gətirər, göz yaşlarına çəkər incəcik lələklərini, qurudar...ovudar...haray salar... Amma özünü nə görə bilərsən, nə də toxunub, zərif qanadlarını oxşayıb əzizləyə...

Yenə də onu dinləmək keçər ürəyindən...Onu dinləmək üçün nələrisə unutmağın lazım gələr hər dəfə...Başqa cür mümkün olmazmış onu hiss etmək...

Bir gün özündən çıxıb gedərsən Hop-hop quşunun nəğməsi gələn tərəfə. Gedərsən...gedərsən...Bir quyu başında su içmək istəyən kor bir qoca çıxar rastına. Böyük savab qazanarsan, o quyudan su çəkib içirərsən kor qocaya. Sonra yenə Hop-hop quşunun nəğməsi çəkər səni...Yaralı bir ceyran balasına rast gələrsən. Köynəyini cırıb sarıyarsan onun yaralı ayağını sağalsın deyə... Öz yaralarını unudarsan... Ceyran balasını götürüb buraxarsan anası olan talaya. Gedərsən... gedərsən...Bir ovçunun tələsində çabalayan bir kəklik görərsən, açıb azad edəsən onu da...Beləcə ən gözəl və xeyirxah işlərə-əməllərə çəkib aparar səni Hop-hop quşunun nəğməsi. Qoyub gəldiyin yerə dönmək üçün yolunu azarsan. Qalıb yaşayarsan Hop-hop dünyasının tənhalığında. Unudularsan, unudarsan... Gedərsən...gedərsən...

Beləcə kimsəsizliyinlə baş-başa azıb qalarsan, nə özünü tapa bilərsən, nə Hop-hop quşunu...

Həbib də indi bu halıyla Hop-hop quşunun ardınca düşmüşdü, onun sorağında idi.

...Vahid kimdir ki, belə müqəddəs avazları duyub dərk eləsin. Onun kimilərin anladığı öz nəriltisidir ki, əllərində “çul” tutanlar qulluğuna yetişsinlər.

Kişi içindən acı-acı gülümsədi.

İşə bax, Vahidin parovoz fitinə bənzər nəriltisi də səsdir, quşların nəğmələri də. Biri insan beynini qazıb aşındırıb korşalayır, o biri sığal çəkir, eşidənin, qulaq verənin qəlbinə, iliyinə qədər işləyib ruhunu dincəldib qanadlandırır.

Həbib düşündü ki, əslində gurultu-çığırtı səs, quşların oxuması, nəğməsi, civiltisi isə avazdır. Kimisi bülbülün xoş avazının, kimisi də Hop-hop quşunun nəğməsinin sorağındadır...

Vahidin nəriltisi isə...

Yox, onu yuxudan oyadan qadın çığırtısıydı, kişi səsi deyildi.

O Vahidin bağırtısına yox ee, heç kişnərtisinə də kirpik çalıb oyanmazdı.

Gecə keçirdisə də, səhərin açılmağına hələ çox vardı.

 

2 mart 2017-ci il

Şabran

 

Novruz NƏCƏFOĞLU

 

525-ci qəzet.- 2017.- 4 mart.- S.18.