Fövqəlinsan

Məcburi yazmaq zərurəti hiss etmirəm. Bu nə peşəm, nə sənətim, nə də öhdəliyimdir. Yazmağı qeyd-şərtsiz mənəvi nəfəsim hesab edirəm. Mübaliğəyə də gərək duymuram.
Mənim ehtiyacım yoxdur ki, yazarkən necə sərxoşa çevrildiyimi açıqlayım və ya gecələri səhərə qədər simfoniya dinləyərək yazmağın ömrümü qısaltmasından duyduğum həzzi oxucu ilə bölüşüm. Bu, çox qəribə eqoizmdir. Sanki mənliyim tamamilə ruhsal dünyaların əks olunmasından yaranmış mənəvi muzey, oxucu isə heyranlığını gizlədə bilməyən tamaşaçıdır. Fikirlərimin sərtliyi və ya mülayimliyi oxucu üçün o qədər də maraqlı deyil. O, susuz bədəviyə bənzəyir. Həyəcanla gözləyir ki, yazıçı möhtəşəm ideyalarla onu həyata bağlasın, hərçənd bəzən onun istəkləri reallaşmır. Elə oxucu var, anlamır ki, depressiv hal yazarın da şüurunda dərin iz buraxır. O da istirahətə ehtiyac duyur, hər kəs kimi o da sakitləşmək istəyir. Bunu anlamayan şəxslər qəbul edə bilmirlər ki, mənəviyyat - yazıçı və oxucu üçün özəlləşdirilmiş məfhum deyil. Bu səbəbdən də hər hansı oxucunun diqqətlə izlədiyi bu fikirləri yazmağa məcburam (Oxucu, ola bilər, bu hissədən sonrası ilə öncəsi arasında məntiqli əlaqə tapa bilməsin. Heç mən də tapmamışam). Məsələn, elə bu gün, axşam saatlarında keçirdiyim sarsıntını, ləyaqətimə sığışdırmağı bacarmadığım lənət sözləri, əzgin halda, üşüməkdən, az qala, titrəməyə başlayan bədənimi güclə idarə etdiyimi, qızdırmanın beynimi dondurduğunu - oxucu yəqin ki, bunu hiss edir - mən, əlbəttə, izah etməliyəm. Əsas məsələ baş verən bu hadisələri açıqlamaqda yox, proseslərin əzabverici həzlə dolu olan ruhundadır.

Yazar - həyatın ruhu ilə sevişə bilən kəsdir. Bu mənada, yazıçı mütləq şəkildə hərflərdən istifadə etməyə məcbur deyil. Bəziləri, sadəcə, bəsit cümlələrdən istifadə edərək ətrafdakıları öz qəribə xüsusiyyətləri ilə təəccübləndirdikdə, əslində, təbiətin, daha doğrusu, kainatın heyrətamizliyini minimal səviyyədə olsa belə, bəşərə çatdırmış olurlar. Hər insanın ruhi bətnində yazarlıq potensialı var. Bir çoxları 70-100 illik quru ömürləri boyunca ruhani abortla məşğul olduqları zaman, çox az qism gənc yaşlarında valideyn olur: "ruh valideynləri".

Yazdıqlarımı gələcəyə ünvanlasam da, tam olaraq məqsədim yoxdur. "Tam" sözünü elə konkret şəkildə yazıram. Başqa niyyətim olsaydı, bunu yəqin ki, açıqlamağı düşünərdim. Hərçənd, məni yazmağa təhrik edən səbəb həqiqətən də, içimdəki istəkdir. Bu qədər bəsit! Oxucu "Mən bu şəxsin dediklərindən nə anlamalıyam, o, bizə hansı fikri çatdırmaq istəyir?" sualını verərkən, mənim gerçək hədəfimi reallaşdırmış olur. Sırf öz iradəsi ilə düşünüb ideya yaratmağa çalışan insan azad insandır. Burada, söhbət bədii azadlıqdan gedir. Gerçək həyatda belə məfhumun mövcudluğuna zərrə qədər şübhə etmirəm. Axı, heç azadlıq özü yoxdur ki, barəsində şübhə də duyulsun. Həqiqi olmayan azadlığa qarşı inam, ümidarzu hiss etmədiyimi bildirməliyəm. Mənim marağımda deyil ki, nə vaxtsa həbs edilsəm, məhbəsdə keçirəcəyim müddət nə qədər sıxıcı olacaq, ya da sevdiyim şəxs bir gün öz kefini kökəldib bəsləsin deyə, məni tərk edərsə, bu mükəmməl bədii yaradıcılıq nümunəsindən başqa nə sayıla bilər?

Xeyr. Oxucu əsla düşünməsin ki, mən hissləri ölmüş birisiyəm. Əksinə, anlasın ki, hisslər zatən ruhun ölümü üçün durmadan çalışan muzdlu qatillərdir. Həqiqət, yalnız hisslərin (emosiya da demək olar) fövqündə parlayan insan şüuru ilə dərk edilə bilər. Hərdən, fikirləşirəm ki, hazırda əlçatmaz görünən fövqəlşüur, bəlkə də, həqiqətin özüdür. Sonra barəsində daha çox baş sındırır və həqiqətin mütləq özdən təzahür etdiyinin, bizim isə əslində, bu həqiqətin zərrəsi olduğumuz qənaətinə gəlirəm. Belə fikirlər, razıyam, insanı bir qədər yorur. Lakin bütünün parçası olduğumu duyarkən - bəli, hər nə qədər qəribə olsa belə, hiss edirəm - mənim azadlıq kimi cəfəng anlayışa da ehtiyacım qalmır. Axı, bizi kim aldadıb ki, mütləq şəkildə məhbusuq? Biz öz beynimizdən asılıyıq, fəqət bu, ümumiyyətlə, kütləni mütləq əsirə çevirmir. Bir gün zəkanın daha üst qatlarını öyrənərək, mövcud ideyalarımızı dərindən təhlil edə, onların kökündə dayanmış saf mənaları aydınlaşdıra bilərik. Bu vəziyyətdə insan məgər kimsə tərəfindən, nəyəsə və ya harasa pərçimlənmiş qaya parçası kimi, həbs edilibmi ki, indi də azadlıq eşqinə düşsün? - Zənn etmirəm.

Məhrumiyyət olmadığı yerdə azadlıq arzulamaq axmaqlıqdan savayı bir şey deyil...

Əslində, daha çoxunu da yaza bilərəm. Hətta bir qədər özümü bərkə salsam, hansısa əcaib aforizmlərlə oxucuda "əjdahasan!" təsəvvürü formalaşdıra və öz eqomu təmin etməyi də bacararam. Lakin əgər mən həyat eşqi tamamilə sönmüş insan kimi, "var olmaq üçün ehkamlaşdırılmış səbəbə ehtiyacımız yoxdur" - fikrinə varıramsa,  deməli, oxucu həmin cümlədən təsirlənəcək (Doğrusu, bəzən həyat eşqimin sönməsinə təəccüb edirəm. Bəlkə, mən özümü aldadan bir yalançıyam?). Ancaq məqsədim oxuyan şəxsi həyəcanlandırmaq, şübhələrə qərq etmək deyil. Hazırda sidq ürəkdən çalışıram ki, bu fikirlərimi analiz edən müəmmalı, öz ruhundan xəbərsiz - bəlkə də xəbərdar - insan dünyəvi həyatın əslində, nemət yox, zülm olduğunun fərqinə varsın. Bəşəriyyətə həzz verən bütün gözəlliklər gerçəkdə, kəsilmiş arteriyadan fışqıran al qana bənzər bədbəxtlikdir - məsumiyyəti məhv edir. Məgər O (kimliyi önəmsizdir), fərqində deyilmi ki, doğulmaq əzablarla çarpışmadan məğlub olmaqdır? Zənnimcə, ən xoşbəxt şəxs bu günə qədər təxminən yüzlərlə yazıçının bildirdiyi kimi, "heç doğulmamış insandır". Ancaq cəsədi tarixlə çürüyən bu yazarlardan fərqli olaraq mən iddia edirəm ki, biz o xoşbəxt insan obrazını özümüz uydurmuşuq. Sonra adını kökündən dəyişərək, xəyal, ümid və arzularımızla bütünləşdirərək yeni "Xoşbəxtlik simvolu" yaratmışıq - saxta tanrı (Burada gerçək tanrıdan bəhs etmək lüzumsuzdur).

Deməli, fövqəlinsan zəkalı şəxsin tapındığı bütdür? Bu, inanılmazdır! Bəlkə də, kütlə məhz onun belə inanılmaz olmasında bir ilahilik görməyə çalışır? Artıq şübhə etmirəm... 

 

Mirçingiz AĞAZADƏ

525-ci qəzet.- 2019.- 13 iyul. S. 23.