Azərbaycan-BMT: 27 illik əməkdaşlığın
inkişaf özəllikləri
Azərbaycanın
BMT üzvlüyünə qəbul edilməsinin 27-ci ili tamam olub. 1992-ci il
martın 2-dən bu günə qədər tərəflər
arasında əlaqələrin xüsusi dinamika ilə
inkişaf etdiyi ilə bağlı ekspertlərin yekdil fikri
vardır.
Keçən müddətdə bütün sahələr
üzrə Azərbaycan bu nüfuzlu beynəlxalq təşkilatla
əlaqələrini yüksələn xətlə inkişaf
etdirib. Lakin müstəqilliyin ilk illərində BMT ilə
münasibətlərdə problemlər mövcud idi. O
dövrdəki rəhbərliyin siyasi
naşılığı və bir sıra dairələrin təxribatçı
fəaliyyəti nəticəsində ölkəmiz bu beynəlxalq
təşkilatla fəal əməkdaşlıq edə bilmədi.
Ulu öndər Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı ilə vəziyyət kökündən
dəyişdi. O zamandan bu yana Azərbaycanla
BMT arasında əməkdaşlıq həm sistemli xarakter
aldı, həm də Azərbaycanın müstəqil dövlətçilik
maraqlarına tam cavab verdi. Həmin kontekstdə
Azərbaycan-BMT münasibətlərinin geosiyasi aspektinin
analizi üzərində bir qədər geniş dayanmağa
ehtiyac görürük.
Bretton-Vuds
sistemi və BMT: 1945-ci ildən sonrakı ziddiyyət
Birləşmiş Millətlər Təşkilatı
(BMT) ən nüfuzlu dövlətlərarası beynəlxalq təşkilatdır. Onun tarixi və
məqsədləri haqqında kifayət qədər
informasiyalar mövcuddur. BMT-nin Nizamnaməsi
1945-ci ilin aprelində ABŞ-ın San-Fransisko şəhərində
SSRİ və Amerika nümayəndələri arasında bir
neçə aylıq çalışmalardan sonra
razılaşdırılıb. Nizamnamə
həmin ilin iyun ayında yenə həmin şəhərdə
keçirilən beynəlxalq konfransın təsdiqinə
verilib. İştirakçı dövlətlərin
sayı 50 olub. Ancaq aparıcı qüvvə
kimi SSRİ və ABŞ çıxış edib. 1945-ci ilin oktyabrında BMT-nin Nizamnaməsi qüvvəyə
minib. Bu təşkilatı Almaniya üzərində
qələbə qazanan böyük dövlətlər
dünya siyasətində prosesləri beynəlxalq hüquqa
uyğun tənzimləmək üçün yaradıblar.
Lakin bir məqamın üzərində nədənsə
mütəxəssislər dayanmaq istəmirlər. Bu məqam
hazırda BMT ilə bağlı müəyyən ziddiyyətli
vəziyyətlərin yaranmasında az rol
oynamayıb. İndi BMT-nin üzvləri
çoxdur, lakin onun dünya siyasətinə təsirinin səmərəsi
heç də keçən əsrdən çox deyil. Səbəblər müxtəlifdir. Biz yalnız BMT yarandığı dövrdə
özünü göstərən bir ziddiyyətə diqqət
yetirmək istərdik.
Məsələ ondan ibarətdir ki, həmin dövrdə
Amerika ilə SSRİ arasında yaradılacaq dünya
nizamında hansı faktora üstünlük verməklə
bağlı fikir ayrılığı mövcud idi. Vaşinqton dünya
iqtisadiyyatında inkişafa və tənzimlənməyə
nail olmaq üçün qlobal sülhü və
barışı təmin etməyin mümkünlüyünə
inanıb. SSRİ isə Amerikanın təklif
etdiyi bu yanaşmaya dəstək verməyib, dünya
miqyasında siyasəti tənzimləməyin daha perspektivli
olduğunu iddia edib. Nəticədə, iki qlobal sistem
yaranıb: Bretton-Vuds sistemi və Birləşmiş Millətlər
Təşkilatı.
Bretton-Vuds (ABŞ-da şəhərdir) sistemində
başlıca olaraq iqtisadi-maliyyə sahəsində dünya
dövlətlərini bir araya gətirmək nəzərdə
tutulub. Bu təşkilatın yaradılması
üçün ilk konfrans 1944-cü ildə Bretton-Vudsda
keçirilib. Orada üç əsas institutun
yaradılması nəzərdə tutulub - Beynəlxalq Valyuta
Fondu (BVF), Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf
Bankı (BYİB) və Tariflər və Ticarət üzrə
Baş Saziş (TTBŞ). Lakin Tariflər və
Ticarət üzrə Baş Sazişi SSRİ imzalamaqdan imtina
edib. Bütövlükdə sovetlər
yuxarıda vurğulanan beynəlxalq qurumlarda iştirakdan imtina
edib. TTBŞ yalnız 1947-ci ildə
razılaşdırılıb. BVF və
BYİB BMT-nin təsisatları sırasına daxil edilib.
Bununla da öncədən Qərblə SSRİ
arasında dünyanın siyasi və iqtisadi idarə edilməsi
məsələsində fikir ayrılığı olub. Moskva beynəlxalq
iqtisadi proseslərə qarışmayıb, buna görə də
iqtisadi fəaliyyətdə sərbəstlik əldə edib.
Lakin o, dünyanın aparıcı hissəsinin
liderlik etdiyi beynəlxalq iqtisadi proseslərdən təcrid
olunub. Düşünürük ki, bu
ziddiyyət XX əsin ikinci yarısından başlayaraq getdikcə
daha da dərinləşib və iki tərəfdən birinin
sıradan çıxması ilə nəticələnməli
idi. Bu hadisə keçən əsrin 90-cı illərinin
əvvəllərində baş verdi -
sosialist düşərgəsi əsas olaraq iqtisadi çətinliklərə
görə yarışa dayana bilmədi və
çökdü.
Bütün bunlar qlobal geosiyasi proseslərə çox
ciddi təsir göstərdi. Təbii ki, bir
böyük gücün dağılması siyasətə təsirsiz
qala bilməzdi. ABŞ başda olmaqla Qərb
öz qələbələrini böyük təntənə
hesab etdi və beynəlxalq təşkilatların qlobal siyasəti
tənzimləməsi məsələsinə elə də səmimi
yanaşmadı. Məhz belə bir
qarışıq mərhələdə - ötən əsrin
90-cı illərinin əvvəllərində müstəqilliyini
əldə etmiş keçmiş sovet respublikaları BMT-yə
üzv oldular. Azərbaycan BMT-yə daxil olan 181-ci ölkə
idi!
Azərbaycan
və BMT: Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu əməkdaşlıq
yolu
Təbii ki, belə bir dolaşıq mərhələdə
gənc müsəlman ölkəsinin ən böyük beynəlxalq
təşkilata üzv olması sadə məsələ
deyildi. Böyük güclərin illərdir
çarpışdığı bir təşkilatda
düzgün mövqe tutmaq və milli dövlətçiliyi
müdafiə etmək siyasi iradə, ustalıq və diplomatik
bacarıq tələb edirdi. Heydər
Əliyevdən öncəki siyasi iqtidarların heç biri
bu vəzifənin öhdəsindən gələ bilmədi.
Azərbaycan nəinki hüquqlarını
müdafiə edə bilirdi, hətta dövlət olaraq tarixdən
silinməsi təhlükəsi ilə üzləşmişdi.
Bunun əsas səbəbi naşı rəhbərlik və
havadarlarının ciddi yardımı və istiqamətləndirmələri
ilə Ermənistanın aramsız olaraq Azərbaycan
torpaqlarını işğal etməyə
çalışması idi. 1993-cü ilin iyun
ayına qədər bu istiqamətdə Azərbaycan
üçün çox əlverişsiz bir vəziyyət
yaranmışdı. Ulu öndər məhz
bu cür ağır, məşəqqətli və təhlükəli
dövrdə xalqın tələbi ilə ölkəyə rəhbər
oldu. Bununla da tədricən bütün
istiqamətlərdə dövlətin siyasəti sistemli və
səmərəli xarakter almağa başladı. Heydər
Əliyev həmin aspektdə beynəlxalq təşkilatlarla,
ilk növbədə isə BMT ilə əməkdaşlığa
çox böyük önəm verdi.
1994-cü və 1995-ci illərdə BMT tribunasından
çıxış edərək Heydər Əliyev gənc
Azərbaycan dövlətinin müstəqil xarici siyasətinin
və demokratik dövlət quruculuğu konsepsiyasının əsas
məqamlarını dünyaya bəyan etdi. Məlum oldu
ki, Cənubi Qafqazda yeni demokratik və sülhsevər bir
dövlət yaranıb. Bu, Azərbaycan-BMT
münasibətlərinin perspektivindən xəbər verirdi.
Təcrübə göstərdi ki, rəsmi
Bakı bu təşkilatla əməkdaşlığa ciddi
diqqət yetirir və onun Nizamnaməsinə tam əməl
edir.
Lakin yuxarıda vurğuladığımız kimi,
böyük güclər arasında öncədən
mövcud olan mövqe fərqliliyi bütün məsələlərdə
BMT-nin ədaləti müdafiə etməsinə əngəllər
törədirdi. Xüsusilə Ermənistanın Azərbaycana
təcavüzü nəticəsində erməni silahlı
qüvvələrinin işğalı altında qalan
torpaqların azad edilməsi məsələsi
dolaşıqlığa salındı. BMT
bu məsələ ilə bağlı dörd qətnamə qəbul
etsə də, indiyə qədər onlara əməl
olunmayıb. Azərbaycanın BMT-yə
üzv qəbul olunmasının 27-ci ilində vəziyyətin
bu şəkildə qallması, təbii ki, ürəkaçan
deyil. Ölkə böyük ümidlərlə
daxil olduğu nüfuzlu beynəlxalq təşkilatın Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı qəbul etdiyi sənədləri icra edə bilməməsini
böyük üzüntü ilə qarşılayır.
Bu, birbaşa BMT-nin Nizamnaməsinin pozulması və
beynəlxalq hüquq normalarının tapdanmasıdır.
Aydındır
ki, vəziyyətin bu cür olmasında BMT Təhlükəsizlik
Şurasının üzvlərinin tutduqları mövqe az rol oynamır. Bu səbəbdəndir
ki, hələ 1995-ci ildə BMT-nin 50 illik yubileyinə həsr
olunmuş tədbirdə çıxış edən Heydər
Əliyev təşkilatda ciddi islahatların aparılması zərurətini
vurğulamışdı. Nitqində Ulu
öndər xüsusi olaraq qeyd etmişdi ki, geosiyasi qaydalar
dünyada yeni əsaslara keçməlidir və bu prosesdə
BMT ayrıca rol oynamalıdır. Çünki
BMT dünyada ən nüfuzlu və ən səlahiyyətli təşkilatdır.
Xüsusilə BMT TŞ-nin fəallığı
və obyektivliyi yüksəldilməlidir. Çünki
Təhlukəsizlik Şurası beynəlxalq huququn əsas
prinsiplərinin pozulması faktlarına kollektiv reaksiya
prosesinin sistemli olaraq formalaşdırılmasında çox
vacib funksiya yerinə yetirməlidir. Həmin
normaların pozulması isə beynəlxalq sulhə və təhlukəsizliyə
ciddi təhdiddir.
Heydər Əliyevin BMT-yə yüksək əhəmiyyət
verməsi və bu əsasda həmin təşkilatla geniş əlaqələr
qurmağa başlaması öz müsbət nəticələrini
verməkdədir. Hələ 1993-cü ildə BMT
keçirdiyi 85-ci plenar iclasında "Azərbaycanda olan
qaçqın və məcburi köçkünlərə fövqəladə
beynəlxalq yardımın göstərilməsi
haqqında" qətnamə qəbul etmişdi. Heydər Əliyevin 1994-cü ilin sentyabrında BMT
Baş Assambleyasının 49-cu sessiyasındakı
çıxışı beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətinin
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə cəlb edilməsində
mühüm əhəmiyyət kəsb etdi. Biz artıq Dağlıq Qarabağ münaqişəsi
ilə bağlı BMT TŞ-nin dörd qətnamə qəbul
etməsini vurğulamışıq. Heydər
Əliyev 2000-ci ilin sentyabr ayında BMT-də minilliyin sammitində
çıxış edərək bir daha dünyanın diqqətini
bu münaqişənin həllinə yönəltmiş və
ölkəmizin ədalətli mövqeyini növbəti dəfə
ifadə etmişdi.
Sistemli və
çoxşaxəli əlaqələr: reallaşan uğurlu
proqramlar
Bununla Azərbaycanın BMT ilə əməkdaşlığı
yeni səviyyədə sistemli xarakter aldı. Nəticədə,
Azərbaycan BMT-nin müxtəlif orqanları ilə səmərəli
əməkdaşlıq əlaqələri qura bildi. Ölkəmiz onun seçkili orqanlarında, alt komitələrində,
ixtisaslaşmış və digər qurumlarında kifayət
qədər fəaldır.
Azərbaycan 1995-ci ildən başlayaraq BMT-nin çox
sayda komissiya və şurasına üzv qəbul edilib və
orada kifayət qədər aktiv fəaliyyət göstərir. Həmin komissiyalar
sırasında UNESCO-nu, UNICEF-i, ECOSOC-u, habelə
Qadınların vəziyyəti haqqında Komissiyanı,
İnsan Hüquqları Komissiyasını, Dünya Səhiyyə
Təşkilatı İcraedici Şurasını və
başqalarını göstərmək olar. Bunlardan
başqa, Azərbaycan Atom Enerjisi üzrə Beynəlxalq
Agentliyin Heyətinə, BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasına və Ümumdünya Turizm Təşkilatının
İcra Şurasına üzv seçilib. Azərbaycan
BMT-nin Davamlı İnkişaf üzrə
Komissiyasının da üzvüdür.
Azərbaycanın BMT-nin ixtisaslaşmış və digər
qurumları ilə də yaxın əməkdaşlığı
diqqəti çəkir. O sırada BMT-nin İnkişaf Proqramı,
Qaçqınlar üzrə Ali Komissarlığı, Uşaq
Fondu, Təhsil, Elm və Mədəniyyət Təşkilatı,
Sənaye İnkişaf Təşkilatı, Ümumdünya Səhiyyə
Təşkilatı ilə daim inkişaf edən əlaqələri
göstərə bilərik.
Yuxarıda vurğuladıq ki, Azərbaycan UNESCO ilə də
sıx əməkdaşlıq edir. BMT-nin Təhsil, Elm və
Mədəniyyət Təşkilatı olan bu qurumla əlaqələr
üzərində bir qədər geniş dayanmaq olar. Hələ 1994-cü ildə Prezident Heydər
Əliyevin Sərəncamına əsasən, Azərbaycanın
UNESCO nəzdində Milli Komissiyası təsis edilib. Elm, təhsil və mədəniyyətin dünya
miqyasında əhəmiyyətini nəzərə alaraq Azərbaycan
rəhbərliyi bu prosesə xüsusi diqqət yetirib. UNESCO ilə əlaqələrin yüksək sürətlə
inkişaf etməsində Azərbaycanın birinci xanımı,
birinci vitse-prezident Mehriban Əliyeva xüsusi rol oynayır.
Heydər Əliyev Fondu həmin istiqamətdə
daim proqramlar həyata keçirir. Onlar cəmiyyətin
müxtəlif sferalarını əhatə edirlər. O
cümlədən Azərbaycan mədəniyyətinin BMT xətti
ilə dünyada tanıdılması istiqamətində
çox əhəmiyyətli addımlar atılır.
Hələ 1996-cı ildə dahi Azərbaycan şairi və
mütəfəkkiri Məhəmməd Füzulinin anadan
olmasının 500 illik yubileyi Parisdə - UNESCO-nun qərargahında
təntənə ilə qeyd edilmişdi. 2000-ci ildə
isə "Kitabi-Dədə Qorqud" dastanının 1300
illik yubileyi orada təşkil edildi. Bütövlükdə
UNESCO-nun Yubileylər Proqramı çərçivəsində
onlarca yubiley tədbiri beynəlxalq səviyyədə qeyd
edilib. Mehriban Əliyeva ənənəvi musiqinin, ədəbiyyat
və poeziyanın inkişafına verdiyi töhfələrə,
musiqi təhsili və dünya mədəniyyətlərinin
mübadiləsi sahəsindəki xidmətlərinə və
UNESCO-nun ideyalarına göstərdiyi sadiqliyə görə
2004-cü ilin sentyabrında onun xoşməramlı səfiri adına layiq görülüb. 2010-cu
ildə isə Mehriban xanım Əliyeva UNESCO-nun "Qızıl
Motsart" medalı ilə təltif edilib. Məhz
Mehriban Əliyevanın fəaliyyəti sayəsində Azərbaycanın
maddi-mədəni irs nümunələri -
İçərişəhər, Qız qalası və
Şirvanşahlar Saray Kompleksi və Qobustan Qaya Sənəti Mədəni
Landşaftı UNESCO-nun Ümumdünya İrs Siyahısına
daxil edilib. Bundan başqa, Azərbaycan
muğamı, aşıq sənəti, Novruz bayramı,
xalçaçılıq sənəti, eləcə də
tar və onun ifaçılıq sənəti Qeyri-maddi Mədəni
İrsin Reprezentativ Siyahısına salınıb. Çovkən ənənəvi atüstü oyunu da
UNESCO-nun Təcili qorunmaya ehtiyacı olan Qeyri-maddi Mədəni
İrs Siyahısına daxil edilib. Bunlara
bir sıra görkəmli Azərbaycan alim, filosof və mədəniyyət
xadimlərinin yubileylərinin təşkil edilməsini də əlavə
etmək olar.
Deyilənlər Azərbaycanın elm, təhsil və mədəniyyət
sahəsində BMT ilə yüksək səviyyədə əməkdaşlıq
etdiyini təsdiqləyən konkret faktlardandır. Keçən
müddət ərzində BMT ilə bütün istiqamətlərdə
uğurlu əlaqələrin inkişaf etdiyini deyə bilərik.
O cümlədən, Prezident İlham Əliyevin birbaşa təşəbbüsü
və fəallığı ilə Azərbaycan-BMT münasibətləri
geosiyasi, siyasi, təhlükəsizlik və digər sferalar
üzrə dinamik inkişaf edir.
Yeni mərhələ:
İlham Əliyevin siyasi iradəsi və
düşünülmüş əməkdaşlıq kursu
2003-cü ildə BMT Baş Assambleyasının 58-ci
sessiyasında Azərbaycan Respublikasının Baş naziri
kimi çıxış edən İlham Əliyev BMT Təhlükəsizlik
Şurasının şəraitə uyğun çevik və
adekvat münasibət göstərə bilməməsini qeyd
etmişdi. Bunun beynəlxalq aləmdə mürəkkəb
proseslərin cərəyan etdiyi dövrdə üzvlər
arasında qarşılıqlı
anlaşılmazlıqların meydana çıxması fonunda
baş verməsini vurğulamışdı. İlham Əliyev məntiqi nəticə olaraq BMT
TŞ-də müəyyən islahatların zəruri
olduğunu ifadə etmişdi. Konkret olaraq,
İlham Əliyev BMT mexanizmlərinin yenidən işlənməsinə
olan ehtiyacı açıq ifadə etmişdi. O cümlədən,
Təhlükəsizlik Şurasının daimi üzvlərinin
veto hüququna yenidən baxılması təklifini irəli
sürmüşdü.
Bundan bir il sonra isə artıq Prezident kimi İlham
Əliyev BMT Baş Assambleyasının 59-cu sessiyasında
(2004-cü ilin sentyabrı) çıxış edərkən
vurğulamışdı ki, "təkmilləşdirilmiş
Təhlükəsizlik Şurası daha geniş tərkibli,
daha çox məsuliyyətli və demokratik, onun iş
metodları daha şəffaf olmalı, XXI əsrin yeni təhdidləri,
riskləri və təhlükələrinə daha operativ
cavab verilməlidir".
Dövlət başçısı həmin sessiyada Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı Təhlükəsizlik Şurasının qəbul
etdiyi dörd qətnamənin yerinə yetirilmədiyini diqqətə
çatdırdı. Dövlət başçısı
onların həyata keçirilməsinin BMT TŞ
üçün vacib olduğunu ifadə etmişdi.
Bundan sonra, oktyabrın 29-da BMT Baş Assambleyasının
sessiyasında Azərbaycan nümayəndə heyətinin təşəbbüsü
ilə "Azərbaycanın işğal olunmuş ərazilərində
vəziyyət" adlı məsələ iclasın gündəliyinə
salındı.
Bu fəaliyyətin
məntiqi nəticəsi olaraq Baş Assambleyanın 2006-cı
il sentyabrın 7-də keçirilən 60-cı
sessiyasının 98-ci plenar iclası və 2008-ci il martın
14-də keçirilən 62-ci sessiyanın 86-cı plenar
iclasında "Azərbaycanın işğal edilmiş ərazilərində
vəziyyət" adlı qətnamələr qəbul edildi.
Həmin sənədlərdə Təhlükəsizlik
Şurasının məlum qətnamələrinə istinad
edilir və göstərilir ki, Azərbaycanın işğal
olunmuş ərazilərində ermənilərin məskunlaşdırılması
qəbuledilməzdir. Bundan əlavə,
işğal edilmiş Azərbaycan torpaqlarında ermənilərin
təxribatlar törətməsi, dağıntılar
yaratması, təbiətə zərər vurması qətiyyətlə
pislənilir.
Onu da deyək ki, bu sənədlərdə erməni
silahlı qüvvələrinin işğal olunmuş Azərbaycan
ərazilərindən dərhal, tamamilə və qeyd-şərtsiz
çıxarılması tələb olunur, Azərbaycanın
suverenliyi, ərazi bütövlüyünə hörmət
ifadə edilir.
Bunlar, şübhəsiz ki, Prezident İlham
Əliyevin məsələni birbaşa BMT
qarşısında qətiyyətlə qaldırması sayəsində
mümkün oldu.
Bunlarla yanaşı, Azərbaycan-BMT əməkdaşlığında
sülh və təhlükəsizlik məsələləri
üzrə əlaqələr də xüsusi yer tutur. Azərbaycan
BMT orqanlarında sülh və təhlükəsizlik məsələlərinə
dair siyasi müzakirələrdə aktiv iştirak edir. Bakı BMT-nin mandatı ilə həyata keçirilən
praktiki fəaliyyətə töhfə verir. Bu baxımdan Azərbaycanın BMT çərçivəsində
terrorizmə qarşı aparılan mübarizədə fəal
iştirakı ayrıca vurğulanmalıdır. Ölkəmiz
BMT TŞ-nın Terrorizmə qarşı
Komitəsi ilə yaxından əməkdaşlıq edir və
ona Azərbaycanda terrorizmə qarşı mübarizə sahəsində
görülən tədbirlər haqqında müvafiq
hesabatlar təqdim edir.
Təbii ki, Azərbaycan-BMT münasibətlərindən
bəhs edərkən Azərbaycan Respublikasının
2012-2013-cü illər üçün BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qeyri-daimi üzvlüyünə
keçirilən seçkilərdə Şərqi Avropa
dövlətləri qrupundan namizədliyinin irəli
sürülməsini unutmaq olmaz. Azərbaycan seçkilərdə
155 səs əldə edərək BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qeyri-daimi üzvlüyünə
seçildi. İlham Əliyevin sədrliyi ilə 2012-ci
ilin may ayında Təhlükəsizlik Şurasının
iclasının keçirilməsi Azərbaycanın diplomatiya
tarixində əldə edilmiş ən böyük nailiyyətlərdən
biridir. Bu, həm də Azərbaycanın beynəlxalq
aləmdə çəkisinin artması və ayrılıqda
BMT-də böyük etibar qazanmasının əlaməti
idi.
Azərbaycan sivil, demokratik və əməkdaşlığa üstünlük verən müstəqil dövlət kimi BMT çərçivəsində siyasi, iqtisadi və mədəni sahələrdə həyata keçirilən proqramların bəşəriyyətin rifahına xidmət etməsi naminə də fəallıq göstərir. Bu məsələdə ölkəmiz geosiyasi, siyasi və təhlükəsizlik aspektləri arasında uyğunluq yaradılmasına çalışır. Məsələn, Azərbaycan BMT-nin davamlı inkişafa aid proqramlarında iştirak edir. Bu baxımdan 2015-ci il BMT sammitində növbəti 15 il ərzində (2030-cu ilə qədər) qlobal inkişafa dair bır sıra konkret hədəflərin (17 Davamlı İnkişaf Məqsədi üzrə 169 hədəf) müəyyən edilməsi xüsusi vurğulanmalıdır. Azərbaycanın bu istiqamətdə BMT ilə əməkdaşlığı iqtisadi artım, yoxsulluğun ləğvi, ərzaq təminatı, təhsil, ətraf mühit, gender bərabərliyi və s. kimi mühüm inkişaf məsələlərini əhatə edir. Şübhə yoxdur ki, həmin kontekstdə Azərbaycan-BMT əməkdaşlığı uzunmüddətli olacaqdır.
Beləliklə, BMT ilə Azərbaycanın əməkdaşlığı 27 ildir ki, yüksələn xətt üzrə inkişaf edir və güclənir. Bu, həm bu nüfuzlu beynəlxalq təşkilat üçün, həm də Azərbaycan üçün faydalıdır. Azərbaycan artıq dünyanın nüfuzlu təşkilatlarında öz yeri, rolu və müstəqil mövqeyi olan ölkə kimi qəbul edilir. Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə bu prosesin daha da sürətlənəcəyinə tam əminlik vardır.
Newtimes.az
Leyla
MƏMMƏDƏLİYEVA
Azərbaycan Milli
Elmlər Akademiyası Fəlsəfə İnstitutunun
doktorantı
525-ci qəzet.- 2019.- 12 mart.- S.5.