Ceyhun Məmmədov: "Məqsədimiz
dini və dünyəvi biliklərə malik mütəxəssislər
yetişdirməkdir"
Azərbaycan İlahiyyat İnstitutu öz dəst-xətti
olan bir institutdur. Tezliklə doktorantura pilləsində də təhsil
verməyə hazırlaşan Azərbaycan İlahiyyat
İnstitutunda, sadəcə, din xadimləri deyil, həmçinin,
pedaqoqlar da hazırlanır. Keyfiyyətli
təhsil vermək, tarixinə, mədəniyyətinə,
dilinə bağlı insan yetişdirmək, zəngin
dünyagörüşü olan din xadimləri hazırlamaq
institutun əsas hədəflərindəndir.
İnstitutun rektoru, ilahiyyat üzrə fəlsəfə
doktoru Ceyhun Məmmədovun sözlərinə görə,
institutun yaradılması zərurəti, ilk növbədə,
ölkədə tarixən mövcud olan yüksək mənəvi
mühitin qorunması ehtiyacından doğdu. Azərbaycan
dünya ölkələri arasında öz nüfuzu,
mövqeyi, maraqları olan dövlətdir və ona təsir
göstərmək üçün bir çox vasitələrdən,
o cümlədən, dindən istifadə edilməsi gözləniləndir.
Dövlət olaraq Azərbaycanda bu ehtimal nəzərə
alınmalı, ölkənin dini təhlükəsizliyi təmin
edilməlidir. Bu, zərurətdir: "Başqa bir zərurət
isə bu sahədə ehtiyac duyulan kadr hazırlığı
ilə bağlıdır. Zaman-zaman
müşahidə olunan dini təsirlərin
qarşısının alınması üçün
ölkədə mütəxəssislərin yetişdirilməsinə
ehtiyac açıq görünürdü. Müasir dövrdə din dünyada elmin bir sahəsi
kimi araşdırılır, öyrənilir. Dinə elmi yanaşma, dinin elmi baxımdan öyrənilməsi
xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. Ölkəmizdə
çoxlu sayda məscid, kilsə, sinaqoq var. Onların dini
mütəxəssislərlə təminatına ehtiyac var.
İndiyədək bu sahədə kadr hazırlığı
kiçik miqyaslı, pərakəndə təşkil edilib.
Müxtəlif təhsil müəssisələrində
dinlə bağlı müəyyən ixtisaslar tədris
olunur. Həmin ixtisasları tədris edəcək
kadrlar da hazırlanmalıdır. Hüquq-mühafizə
də daxil olmaqla, dövlət orqanlarında bu sahənin
mütəxəssislərinə xüsusi ehtiyac var. Azərbaycan
İlahiyyat İnstitutunun qarşısına bir sıra məqsəd
və hədəflər qoyulub. Əsas məqsədlərdən
biri müasir dövrümüzün tələblərinə
cavab verən, zəngin dünyagörüşünə, dərin
dini və dünyəvi biliklərə, güclü şəxsiyyətə
malik mütəxəssislərin yetişdirilməsidir".
DÜNYƏVİ
TƏHSİL
Rektor
deyir ki, Azərbaycan dünyəvi dövlət olduğu
üçün burada tədris də dünyəvi mahiyyətdədir:
"Biz ənənəvi üsullarla yanaşı,
dövrün tələblərinə uyğun daha müasir
metodlarla tələbələrə dərs deməyə səy
göstəririk. Məqsədimiz yüksəkixtisaslı
ilahiyyatçı kadrlar yetişdirməkdir. Dinə elmi yanaşırıq və onu elmi əsaslarla,
dünya təcrübəsinə uyğun tətbiq edirik.
Biz burada Din fəlsəfəsi, Dinin
psixologiyası, sosiologiyası, müqəddəs mətnlər,
hind-Çin dinləri, Xristianlıq, Yəhudilik, müqəddəs
kitabların müqayisəli təhlili kimi tədrisi geniş
spektrdə həyata keçiririk. İnstitutu
bitirən tələbələrin gələcəkdə
xarici ölkələrdə təhsillərini müxtəlif
istiqamətlərdə davam etdirmələri, xarici dil biliklərini
təkmilləşdirmələri nəzərdə tutulur.
Xarici dilləri yüksək səviyyədə
bilən ilahiyyatçılara da ehtiyacımız var ki, onlar
bizi müxtəlif ölkələrdə layiqincə təmsil
etsinlər. Əsas hədəflərdən
biri də odur ki, yetişdirdiyimiz şəxslərdə
dövlətçilik mövqeyi, Vətənə
bağlılıq, sevgi olmalıdır. Eyni
zamanda, dini kimlik milli kimlikdən üstün
tutulmamalıdır".
PEDAQOJİ
FƏALİYYƏTLƏ MƏŞĞUL OLMAQ MÜMKÜN
OLACAQ
S.Məmmədov
bildirib ki, İnstitutda bir fakültə var: İlahiyyat
fakültəsi. Fakültədə 3 kafedra fəaliyyət
göstərir: İslamşünaslıq,
Dinşünaslıq, Dillər və ictimai fənlər
kafedraları. Bakalavr səviyyəsində
İslamşünaslıq və Dinşünaslıq
ixtisasları üzrə 102 tələbə, 5 ixtisas üzrə
7 tələbə magistratura pilləsində təhsil
alır. Magistratura səviyyəsində
İslamşünaslıq, Dinin psixologiyası, Dinin
sosiologiyası və Dinlərin tarixi ixtisasları üzrə
hazırlıq həyata keçirilir. Magistraturada
ixtisaslaşma aparılmalı olduğu üçün bu
pillədə daha çox ixtisas üzrə hazırlıq həyata
keçirilir. Onlar gələcəkdə
həm də pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
olmaq imkanı əldə edirlər.
ÖDƏNİŞSİZ
TƏHSİL, AVROPA, AMERİKA VƏ ŞƏRQ
ÖLKƏLƏRİNDƏ TƏHSİL ALMAQ İMKANI...
Rektorun dediyinə görə, Azərbaycan İlahiyyat
İnstitutunda təhsil ödənişsizdir. Bütün qəbul
olan tələbələr təqaüdlə təmin edilirlər.
Təhsilalanlar beynəlxalq mübadilə proqramları vasitəsilə
bir semestr, yaxud daha artıq Avropa, Amerika və Şərq
ölkələrində təhsil almaq imkanı əldə
edirlər: "Eyni zamanda, yüksək nəticə ilə məzun
olan bakalavrlar ixtisasları üzrə magistratura və
doktorantura təhsilini dövlət xətti ilə xarici
ölkələrdə davam etdirə bilərlər.
İnstitutu bitirənlər Azərbaycanın elm və təhsil
müəssisələri, Dini Qurumlarla İş üzrə
Dövlət Komitəsi və digər dövlət
qurumlarında, həmçinin, din xadimi kimi işləmək
imkanı qazanacaqlar. İnstitutun əsas fərqli
cəhətlərindən biri dövlət təhsil müəssisəsi
olması və dövlət tərəfindən maliyyələşdirilməsidir.
Əsas özəlliklərimizdən biri də
bu təhsil müəssisəni bitirənlərin işlə
təmin olunmasıdır. Onların
institutu bitirəndən sonra işlə təmin olunması ilə
bağlı planlarımız var və bu istiqamətdə
işlər aparılır".
İSLAMŞÜNASLIQ
İXTİSASI ÜZRƏ QABİLİYYƏT İMTAHANI
C.Məmmədov
qeyd edib ki, növbəti tədris ili
üçün İnstitutda 72 plan yerinin ayrılması nəzərdə
tutulub. Ümumiyyətlə, istənilən məktəbli
Azərbaycan İlahiyyat İnstitutunu seçə bilər.
Bunun üçün III ixtisas qrupu üzrə
imtahanlarda iştirak etmək kifayətdir. Yalnız
İslamşünaslıq ixtisası üzrə qabiliyyət
imtahanı tələb ediləcək. Belə ki,
Dövlət İmtahan Mərkəzinin təşkil etdiyi ali məktəblərə qəbul
imtahanından keçərək tələb olunan müvafiq
keçid balını toplayanlar İslamşünaslıq
ixtisası üzrə qabiliyyət imtahanı da verməlidirlər:
"Qabiliyyət imtahanı zamanı ilk növbədə
onların bu sahəyə marağı nəzərə
alınacaq. Çünki bu ixtisas üzrə
hazırladığımız kadrların əsasən din
xadimi kimi fəaliyyəti nəzərdə tutulur. Ona görə də bu ixtisasa din xadimi kimi fəaliyyət
göstərməyə marağı olanların seçilməsini
nəzərdə tuturuq. Qabiliyyət
imtahanı da götürməklə həmin ixtisasa
hazırlığın səmərəliliyini
artırmağı düşünürük. Əvvəlcədən bu ixtisası seçən
abituriyentlərlə mütləq görüşür,
onları psixoloji testdən keçiririk.
Yanaşmamız ondan ibarətdir ki, din xadimləri
gələcəkdə kütlə ilə işləyəcəklər.
Əhali, insanlarla daimi münasibətdə olacaqlar. Ona görə
də bu ixtisasa qəbul olunanların qabiliyyəti,
düşüncəsi, psixoloji durumu, iradəsi, təsirə
nə dərəcədə məruz qalması, ən əsası,
ixtisasa marağı nəzərə alınmalıdır. Bu
sahədə kadrlara ehtiyac var və həmin ixtisasa qəbul
olunanların bu sahəyə marağı onların həmin
sahədə işləyəcəyinin təminatı ola bilər.
Hesab edirəm ki, Azərbaycan İlahiyyat İnstitutu artıq
tanınır. Cəmiyyətdə bu təhsil müəssisəsi
ilə bağlı kifayət qədər məlumat var. Öz
tələbələrimiz də fəal şəkildə
institutun təbliğatını aparırlar. Müşahidələr
göstərir ki, institutumuza rəğbət get-gedə
artır. Azərbaycan İlahiyyat İnstitutunda təhsil almaq
istəyənlərin sayı çoxdur. Bununla bağlı
kifayət qədər müraciət alırıq. Bir faktı
qeyd edim.
İnstituta qəbul elan olunanda keçid 150 bal
müəyyənləşdirdik. Fəaliyyətə yenicə
başlayan bir ali təhsil müəssisəsi
üçün kifayət qədər ürəkaçan nəticələr
qeydə alındı. Ali məktəblərə keçirilən
qəbul imtahanlarında institutumuzu seçən abituriyentlər
arasında ən aşağı nəticə 177 bal idi. Həmin qəbulda 400-440
balla instituta qəbul olunan tələbələrimiz oldu.
Növbəti tədris ilində institutumuza daha
yüksəkballı tələbələrin qəbul
olacağını düşünürük. Ancaq düşünməklə, gözləməklə
kifayətlənmirik. Hesab edirik ki, bölgələrdə
institutumuzu seçəcək çoxsaylı gənclər
var. Onların da müəyyən fikirləri, sualları, tərəddüdləri
ola bilər. Odur ki, tələbəmiz ola biləcək həmin uşaqları və
onların valideynlərini məlumatlandırmaq məqsədi
ilə bölgələrə səfərlər təşkil
etdik. Bunun üçün də 2019-2020-ci tədris ili üzrə instituta yüksək intellektli və
savadlı gənclərin cəlb olunması məqsədilə
ölkənin bir sıra bölgələrində yerləşən
orta məktəblərin yuxarı sinif şagirdləri
üçün maarifləndirici xarakterli məlumatlandırma
tədbirləri həyata keçiririk".
YEGANƏ
TƏLƏB OXUMAQ
C.Məmmədovun
sözlərinə əsasən, tələbə mərkəzli
bir ali məktəb olmaqları ən
böyük üstünlükləridir: "Artıq qeyd
etdiyim kimi, təhsil tamamilə ödənişsizdir. Tələbələrimiz minimum 75 manat təqaüd
alır. Onlara yemək pulu da verilməsi nəzərdə
tutulub. Bu da əlavə olaraq onlara 80-100
manat veriləcəyi deməkdir. Hazırda
30 tələbəmizə Mənəvi Dəyərlərin Təbliği
Fondunun xətti ilə hər ay 100 manat təqaüd verilirsə,
gələcəkdə onların da sayı artırılacaq.
Bütün tələbələrimizin yataqxana
ilə təmin olunması və ya yaşayış yeri
üçün xərcinin ödənilməsi də nəzərdə
tutulub. Hazırda tələbələrimizin
bir qismi üçün bu vəsaiti ödəyirik. Ancaq gələcəkdə bu, bütün tələbələrə
şamil olunacaq. Tələbələrimizin
vahid geyim forması da təhsil müəssisəsi tərəfindən
təmin edildi. Başqa təhsil müəssisələrində
ödənişli olan, amma bizdə tamamilə pulsuz
yaradılan imkanlardan da danışa bilərəm, məsələn:
ölkədəki bütün ali təhsil
müəssisələrində tələbənin
buraxdığı, iştirak etmədiyi dərslərin
sayı 25 faizi keçərsə, onlar üçün
sonradan təşkil edilən imtahanlar mütləq ödənişli
olmalıdır. Lakin institutumuzda tələbələrin
alt qrupda oturması və imtahan verməsi ödənişsizdir.
Bir sözlə, İlahiyyat İnstitutunda nəinki
imtahan, hətta dərs vəsaiti belə ödənişli
deyil. Dərslikləri də biz təmin
edirik. Hazırda tələbələrimiz
heç nəyə vəsait ödəmir. Onların bütün ehtiyacını dövlət
qarşılayır. Bunun
qarşılığında yeganə istəyimiz isə
oxumaqlarıdır. İnstitutumuz ali
təhsil verir. Tələbələrimiz
dövlət qurumlarında çalışmaq imkanına
malik olacaqlar. İlahiyyat İnstitutunu bitirənlər
tam ali təhsilli şəxslərdir. Hətta hüquq-mühafizə orqanlarında, təhsil
sistemində çalışa bilərlər".
İNSTİTUTUN HƏDƏFLƏRİ
Rektor vurğulayıb ki, İnstitutun qarşısında duran bir neçə əsas hədəf var. Onlardan biri də, Azərbaycan hüdudlarından kənarda yaşayan azərbaycanlıları təhsil prosesinə cəlb etməkdir. Bununla bağlı Prezident İlham Əliyevin tövsiyələri, göstərişləri var: "Bilirsiniz ki, xarici ölkə vətəndaşları Azərbaycanda ödənişsiz təhsil ala bilməzlər. Amma biz başqa ölkələrin vətəndaşları olan azərbaycanlıların pulsuz təhsil almaq imkanları üzərində düşünürük. Növbəti illərdə, institut olaraq tam formalaşdıqdan sonra xaricdən tələbələrin daha geniş şəkildə cəlbini düşünürük. Bunun üçün də ingilis, rus, ərəb dillərində qrupların yaradılması ilə bağlı fikirlərimiz var. Düşünürəm ki, bu planımızın reallaşdırılması zamana bağlı olacaq. Azərbaycan İslam dünyasında böyük nüfuza malikdir. Müsəlman ölkələrində keçirilən böyük miqyaslı tədbirlərdə, layihələrdə fəal iştirak edirik. İlahiyyat İnstitutunun məqsədyönlü fəaliyyəti sayəsində ölkəmiz yaxın vaxtlarda əsas dini təhsil mərkəzlərindən birinə çevrilə bilər. Hesab edirəm ki, buna imkanımız var. Müəllimlərimizin böyük əksəriyyəti ingilis, ərəb dillərini yüksək səviyyədə bilirlər. Fars və ivrit dillərini bilənlərimiz də var. Bu baxımdan imkanlarımızın geniş və əhatəli olduğunu düşünürəm. Hədəflərimizin əksəriyyətinə nail olmuşuq. Hesab edirik ki, qısa müddətdə bir çox layihələri həyata keçirdik. Görüləcək işlər isə çoxdur. Bizdən asılı olmayan işlər də var. Ümumən götürdükdə, bir kollektiv olaraq bu müddətdə kifayət qədər səmərəli və məhsuldar çalışdıq".
S.QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2019.- 24 may.- S.12.