“Kreativ dərviş”
"YAŞAMAĞA,
GÖRDÜYÜM HƏR İŞDƏN, HƏYATDAN ZÖVQ
ALMAĞA TƏLƏSİRƏM"
Sizə
istedadlı bir gənc - rəssam, memar, dizayner, şair, səyyah,
eyni zamanda, olduqca maraqlı, geniş
dünyagörüşünə, fərqli düşüncə
tərzinə malik
bir insan - Elmir Hüseynov haqqında söhbət
açmaq istəyirəm.
Onun bu rəngarəng, zəngin dünyasına səyahət
zamanı ən yaxşı bələdçinin elə
Elmirin özü olacağı düşüncəsiylə
onunla görüşmək, maraq doğuran sualların
cavablarını məhz özündən, öz dilindən
eşitmək qərarına gəldim. Məncə,
söhbətimiz maraqlı alındı. Elə
bu üzdən söhbəti sizlərə də təqdim etmək
fikrinə düşdüm.
***
- Elmir, fəaliyyətinin
miqyası çoxşaxəlidir deyə, düzü, səni
təqdim etməkdə bir az çətinlik
çəkirəm. Necə bilirsən, səni
necə təqdim etsək, daha doğru olar?
- İlk növbədə insan kimi (gülür). Daha
doğrusu, insan olmağa çalışıram.
- Rəssam,
memar, dizayner, şair, səyyah... Bilmədiyimiz
daha hansı bacarıqların var?
- Peşəkar
olaraq bir də bilyard oynamaqla məşğul oluram. Tam peşəkar şəkildə. Bir çox yarışlarda iştirak etmişəm.
Hobbilərim çoxdur, ancaq peşəkar şəkildə
məşğul olduqlarım ancaq bunlardır.
-
Bunların özü az deyil ki.
- Peşəkar
şair olduğumu deyə bilmərəm, ancaq digər
sadaladığınız sahələrlə ciddi məşğul
oluram.
- Şeirlərini oxumuşam, hətta bir neçəsini
rus dilindən tərcümə də etmişəm. Və
düşünürəm ki, bu şeirlər heç də
həvəskar birinin yazdığı mətnlərə bənzəmir.
- Ola bilər
(gülür). Özümü daha çox
kreativ insan adlandırardım. Əgər əvvəllər
sadəcə evlərin və mənzillərin dizaynı ilə
məşğul idimsə, indi hər hansı mebel, avtomobil,
velosiped, bütöv bir şəhər - bir sözlə, müasir
və gözəl olan istənilən əşyanın,
obyektin dizaynı ilə məşğul olmaqdan zövq
alıram. Başqa sözlə, incəsənət
aləmində kreativ bir insan olmağa
çalışıram.
-
Hansı sahə üzrə təhsil almısan?
- Bakalavr
təhsilimi İnşaat və Memarlıq Universitetinin memarlıq
fakültəsində, magistr təhsilimi isə Dövlət Rəssamlıq
Akademiyasında almışam. Ancaq heç
birində dərslərə demək olar ki,
qatılmamışam (gülür).
- Onda gəl
öncə rəssamlıqdan danışaq. Adətən
müsahibə zamanı verilən ilk sual belə olur: necə
oldu ki, bu peşəni seçdiniz, ilk dəfə nə vaxt
bu istedadınızın olduğunu hiss etdiniz və s. Mənsə
sualı belə qoymaq istəyirəm: niyə rəsm çəkirsən?
- Everest
zirvəsini ilk fəth edən alpinist Edmund Hillaridən nə
üçün dağlara qalxdığını
soruşanda, belə cavab vermişdi: ona görə ki, o
dağlar mövcuddur.
Mənə elə gəlir ki, insan doğulanda təbiət
ona hansısa bir sahədə müəyyən bir vergi, istedad
verir. Məsələn, birində eşitmə orqanı,
birində hissetmə duyğusu daha çox inkişaf edir.
Məndə isə, düşünürəm
ki, görmə qabiiyyəti, müşahidə etmək
bacarığı daha güclüdür və məni də
uşaqlıqdan yönləndirən elə bu xüsusiyyətdir.
- Amma məncə,
burada irsi amil də müəyyən rol oynayır.
- Əlbəttə. Əgər insanın anası,
atası, babası rəsm çəkirsə, bu qabiliyyət
istər-istəməz onda da özünü büruzə verir. İlk vaxtlar
bu məndə bir bioloji faktor idi. Mən
dünyanı primitiv şəkildə vizual olaraq dərk
edirdim deyə, bu da məni gördüyüm gözəllikləri
əks etdirməyə yönəldirdi. İnsan
gözəl şeyləri adətən paylaşmaq istəyir.
Sonralar isə zamanla insan daha çox həyat təcrübəsi
qazanır, daha dərin hiss və həyəcanlar, problemlər
yaşayır, beləcə, bu iş səninçün
bütün hiss və duyğularını. yaşadıqlarını
əks etdirmək vasitəsinə çevrilir.
Gördüyun,
yaşadığın hər şeyi danışa bilmirsən,
ancaq onları rəsm çəkərək, yaxud yazaraq ifadə edirsən və
sanki rahatlaşırsan.
- Sən
bir az məni qabaqladın. Mən
elə bu haqda sual vermək isyəyirdim. Sən
ilk başda gördüyün gözəllikləri çəkirdin,
məsələn peyzaj, natürmort və s. Ancaq son dövrlərdə
mənə elə gəlir, sən daha çox görmədiklərini
çəkirsən - yəni düşüncələrini,
hisslərini, həyata baxışını. Sanki bir etiraz, bir üsyan var sənin əsərlərində.
Səncə, bu sənətdə inkişafla
bağlıdır, yoxsa daha çox şəxsiyyətin
formalaşmasından, dərinləşməsindən
asılı olan bir şeydir?
-
Böyük danışmaq istəmirəm, amma istər rəssam
olsun, istər şair, yazıçı -
tanıdığım bütün böyük sənətkarların
hamısı üsyankar olublar. Bu, onların
ideyaları ilə bağlıdır. Yəni
onlar öz dövrlərində mövcud olan problemlərə
öz əsərləri vasitəsilə etiraz ediblər və
öz ideyalarından dönməyiblər, mübariz olublar.
İnsan ətrafında olub-bitənlərə laqeyd qala
bilməyəndə bu problemlər, bu mübarizə ruhu onun
daxilində şişir, qabarır və sən bu etiraz, bu
üsyan hissindən öz yaratdıqların vasitəsilə
azad olursan sanki.
Mən əvvəllər öz mentalitetimizlə
heç vaxt barışa bilmirdim. Amma zaman keçdikcə,
oturub dərindən düşündükcə, gördüm
ki, burda çoxlu gözəlliklər də mövcuddur və
hər şey sadəcə ağ-və qaradan ibarət deyil.
Doğrudur, çatışmayan cəhətlər də az
deyil, məsələn qeyri-səmimilik, ətrafdakılarn
fikirlərindən asılılıq və s. Lakin
düşünəndə ki, insanlar bunları ayaqda qala bilmək,
problemlərlə başa çıxmaq üçün edirlər,
sakitləşdim. Görünməyən
şeyləri çəkməyə gəldikdə isə, mənimçün
insanların yaşadığı müxtəlif psixoloji sarsıntılar,
onların anomaliyaları, depressiyaları çox
maraqlıdır. Bu müşahidələri
kətana köçürəndə isə rəsmlərim
bir qədər aqressiv alınır. Elə bil, həyatı,
insanları daha yaxşı anlamaq üçün bir az daha dərinliklərə baş vurursan və
gördüklərini çəkib onlara göstərirsən.
Onların bunu qəbul edib-etməmələri
isə artıq başqa mövzudur. Əslində,
mən yenə də gördüklərimi çəkirəm,
amma indi başqa cür görürəm.
- Rəssamlıq
və memarlıq - ilk baxışdan nə qədər
oxşar görünsə də, əslində, çox fərqli,
demək olar, bir-birinə tam əks qütbdə dayanan sənət
sahələridir. Rəssamlıqda insan nə qədər azad
ruh, hərəkət, düşüncə, fikir sərbəstliyin
içindədirsə, memarlıq bir o qədər dəqiqlik, səlistlik
tələb edən bir peşədir. Müşahidələrim
deyir ki, sən azadlığına düşkün birisən.
Bu mənada, memarlıqla məşğul olmaq
çətinlik yaratmır ki?
- Tam
doğru dediniz. Əslində, bu məsələ
illərlə mənə depressiyalar yaşadıb. Bu sahədə çalışarkən,
özümü nəyəsə məcbur hiss edərkən
uzun illər mənəvi cəhətdən çox
sıxıntılar çəkmişəm. Amma maddi çətinliklər ucbatından bu işlə
məşğul olmağa məcbur idim. İndi
isə artıq memarlığın da sırf bədii hissəsilə
məşğul oluram və özümü daha rahat, daha sərbəst
hiss edirəm.
- Çəkdiyin
rəsm əsərlərini satmaq barədə
düşünmüsənmi heç?
- Hə, əvvəllər, işləmədiyim
zamanlarda olurdu. Lakin artıq daimi işim
olduğu üçün əsərlərimi prinsipial olaraq
satmıram. Onlar qurban vetdiyim
azadlığımın mükafatıdır.
- Bəs
şeirlər hansı hallarda yaranır.
- İçimdəkiləri ifadə etməyə
fırçanın gücü çatmayanda. Bəzən
elə hala düşürsən ki, sən bunu rəsm kimi
görmürsən.
- Hər
bir insan ünsiyyət qurduğu insanlarda müəyyən
assosiasiya yaradır. Sənin məndə yaratdığın
təəssüratı Nəsiminin məşhur misrası ilə ifadə edərdim:
"Məndə sığar iki cahan...”
-
Razıyam. Bəzən elə olur ki, hər şey mənasını
itirir - rəngkarlıq da, sənət də... Özünü
heç yerə aid edə bilmirsən. Bir
də, mənə elə gəlir, hər bir insanın daxilində
bir neçə insan yaşayır. Hərdən
çox müxtəlif, fərqli təbəqələrin
insanları ilə ünsiyyət zamanı özümü
onlarla eyni dalğada hiss edirəm. Mənə
elə gəlir ki, bu insanların, bu xarakterlərin hərəsindən
bir parça daşıyıram daxilimdə. Son vaxtlar mən insanların daxili aləminə, bir
insan kimi məziyyətlərinə daha çox önəm
verirəm, nəinki onların istedadına, sənətinə
və ya bacarığına. Mənim üçün yaxşı insan olmayan kəs
yaxşı rəssam və ya şair deyil. Mən
belələrinin sənətini qəbul etmirəm.
- Elmir, səyyahlıqla
bağlı bir sual verim: səncə, sən səyyahsan, yoxsa
dərviş?
- Kreativ dərviş
(gülür).
-
Çox maraqlıdır, necə oldu ki, velosipedlə dünyanın
o biri başına səyahət etmək qərarına gəldin?
- Düşünürəm ki, bunun kökü uşaqlıqdan gəlir. Uşaq vaxtı, 6-7 yaşım olarkən bir dəfə dayəmlə parkda gəzməyə çıxmışdıq. Dayəmin baxdığı digər uşaqlarla oynayarkən belə bir fikir söylədim ki, xeyir həmişə şərə qalib gəlir. Mənim bu sözümə uşaqlar güldülər ki, bu nə danışır? Və tam əksini söylədilər. Sonra bunu dayədən soruşduq və o da mənə güldü. İlk dəfə ürəyini insanlara açan bir uşağın ürəyinə həmin insanlar tüpürməyə başladılar. Sonralar belə hadisələr dəfələrlə təkrarlandıqca bu ürək get-gedə yığılmağa, qapanmağa başladı və sonunda tamamilə özünə qapandı. Beləliklə, məndə insanlara, cəmiyyətə qarşı mənfi hisslər yarandı. Yəqin bu qərarı aldığım an elə o qapanmanın son noqtəsi idi və üstəlik, həm şəxsi, həm də sosial problemlər bu qərara təkan verən amillərdən oldu. Bir neçə il öncə bir dostumla dağlara getmişdik. Dağlarda əvvəllər də olmuşdum, ancaq bu qədər sərt, sıldırım dağlara ilk dəfə idi ki, gedirdim. O zaman başa düşdüm ki, mən nə qədər qorxaq adamam, öz həyatım üçün nə qədər həyəcan keçirir, ölümdən nə qədər çox qorxuram. Bunu dərk etdiyim an özüm-özümə nifrət etdim. Əslində, bu qorxaqlıq məndə uşaqlıqdan ən çox kompleks yaradan bir xüsusiyyət idi və məni rahat yaşamağa qoymurdu. Və fikirləşirdim, bir çarə axtarırdım ki, necə edim, bu qorxu hissindən, bütün varlığımı bürüyən bu nifrət hissindən azad olum. Mən bu qorxunun üstünə getməliydim mütləq. Bəzən dənizə girib İrana qədər üzməyi düşünürdüm. Bütün bunların üst-üstə yığılıb məni yaşamağa qoymadığı ağır günlərdən biri idi. Emalatxanada oturmuşdum. Sonra çıxdım gəzməyə, bu vaxt velosipedlə iki xanım üst-başları çirk içində qarşımdan keçdi. Deyəsən, Avropadan gəlmişdilər. Və həmin an ağlıma bu fikir gəldi. Sonra bir dostumla məsləhətləşdim, bir mədəni layihə kimi bu fikri Heydər Əliyev Fonduna təklif etdik. Beləliklə, fondun dəstəyilə həmin layihə baş tutdu.
- Marşrutu da özün seçmişdin?
- Hə, mən təklif etdim, onlar da düzəliş verdi və yeddi ölkə - Gürcüstan, Türkiyə, Bolqarıstan, Rumıniya, Moldova, Ukrayna, Rusiya marşrutu üzrə velosipedlə səyahətə çıxmağım qərara alındı.
- Aldığın qərardan peşman olmadın ki? Yəni qorxu hissi, filan.
- Təbii ki, tərəddüdlərim vardı. Yola çıxdığım ilk anlarda sual verirdim ki, Elmir, sən neynədin? Bu ağır missiyanın öhdəsindən gələ biləcəksənmi? Və əlbəttə ki, qorxu hissi də var idi. Ömrumdə ilk dəfə çöldə, meşədə, yolda bir çadırda gecələyəcəkdim. Bunların düşüncəsi belə ürküdücü gəlirdi ilk başda. Ancaq artıq geriyə yol yox idi. Doğrudur, çox çətinliklər yaşadım. Bəzən günlərlə yaş paltarlar əynimdən çıxmır, çirk-pas içində, ac-susuz qalırdım. Gecələr çadırda yatarkən heyvanların səsləri tük ürpədirdi. Amma bir müddət sonra alışdım.
- Səyahətdən əvvəki və sonrakı Elmir arasında fərq görürsənmi?
- Çox böyük fərq var. Düşünürəm ki, bu səyahət məni və həyatımı büsbütün dəyişdi. Mən insanları sevməyi öyrəndim, onların nə qədər xeyirxah, yardımsevər ola biləcəyini gördüm. getdiyim hər ölkədə insanların dəstəyini, qayğısını hiss etdim. Bütün bunlar illərdir, mənə əziyyət verən nifrət hissindən azad olmağıma kömək etdi.
- Bütün yaradıcı insanlar kimi, sən də daima axtarışda, daima bir narahatlıq içindəsən. Sanki hansısa gözəgörünməz bir qüvvə səni harasa qovur, tələsdirir. Bildiyim qədərilə çox erkən ailə qurmusan. Artıq özün boyda övladların var. Bu yaşda çox şey əldə etmisən. Sanki etmək istədiklərini bir insan ömrünə sığdıra bilməməkdən qorxursan. Elmir, hara tələsirsən?
- Yaşamağa. Yaşamağa, gördüyüm hər işdən, ümumiyyətlə, həyatdan zövq almağa tələsirəm.
- Yaratdığın əsərlərlə, gördüyün işlərlə insanlara, cəmiyyətə, ümumiyyətlə, insanlığa hansı ismarıcı, mesajı vermək istəyirsən?
- Düşünürəm ki, dünyada ən çətin və ən qiymətli şey özün olmağı bacarmaqdır. Mən hər kəsə özü ola bilməyin xoşbəxtliyini yaşamağı və həyatdan zövq almağı arzulayıram.
- Elmir, söhbət üçün təşəkkür. Uğurların bol olsun.
- Çox sağ olun.
Şahrun SÜLEYMANOVA
525-ci qəzet.- 2021.- 17 mart.- S.20;21.