Bir şair uyuyur dağlar qoynunda
Tənqidçi Əsəd Cahangir
Xalq şairi Musa Yaqubun dəfnindən sonra sosial şəbəkədə
belə bir fikir paylaşmışdı:
"Deyənlər var
ki, Xalq şairi Musa Yaqubu gərək Fəxri xiyabanda basdıraydılar.
Musa Yaqub harada
dəfn edilsə, ora sözün, şeirin Fəxri xiyabanıdır. Nizaminin
Gəncədə, Füzulinin
Kərbəlada, Nəsiminin
Hələbdə, Vaqifin
Şuşada, Cavidin Naxçıvanda, Əli Kərimin Göyçaydakı
məzarları hər
biri Fəxri xiyaban olduğu kimi. İndi Allahla aramızda
üz tutmağa daha bir ziyarətgahımız
var - Musa Yaqubun Buynuzdakı məzarı!"
İllərdir sevimli şairim,
saflığına, duruluğuna,
təbiət və
Allah sevgisinə, insan
məhəbbətinə heyrətləndiyim
Xalq şairi Musa Yaqubu şeirlərində
vəsf etdiyi, mənliyində yaşatdığı,
söhbətlərində ucaltdığı
vətənində - İsmayıllının
Buynuz kəndində, öz evində, ocağında ziyarət etmək arzum vardı. Təəssüf ki, ömür
vəfa etmədi, Musa
dədə bir səhər köçünü
bu dünyadan çəkib, vətən
torpağında bir ovuc torpaq olmağa
yollandı. Bu da qəlbimdə arzu olaraq qaldı.
Ancaq Musa
dədə öz vəsiyyətiylə Buynuzda
dəfn olunanda anladım ki, böyük şair onu mənzilində ziyarət etmək, sözlərin nəfəsində
yaşatdığı elini-obasını
görmək, onun ruhunu daha dərindən
duymaq istəyənlər
üçün özünə
məhz bu mənzili seçdi.
Bir vaxtlar sözlərinin qanadında, poeziyasının
diliylə müqəddəsləşdirdiyi
kəndini indi də yoxluğuyla ziyarətgaha çevirdi.
Sonra da başladı mənim Buynuzda uyuyan ustadın məzarını
ziyarət arzum...
Nəhayət, bu müqəddəs arzuma bir neçə
gün öncə çatdım. İsmayıllıya
gedəcəyimi biləndə
ilk ağlıma gələn,
qəlbimi riqqətə
gətirən, məni
həyəcana salan da bu arzu
idi - Buynuza Musa Yaqubun məzarına baş çəkmək...
Beləcə, yolumuza Musa Dədənin
şeirlərindən cığır
salaraq üz tutduq İsmayıllıya
- Buynuza sarı.
Düzü, Buynuza gedirdik,
amma bəs Dədənin uyuduğu məzarlığı necə
tapacaqdıq? Kəndə girəndən
gözümüz insan
axtarışında idi.
Lakin səhərlə günortanın
arası bir vaxt olduğundan, günün qızmar çağına düşdüyümüzdən
gözümüzə kimsə
dəymirdi. Kəndin
içiylə gedə-gedə
Xalq şairi Sabir Rüstəmxanlının
Musa Yaqubun məzarını
ziyarət edərkən
yazdığı misralardakı
təsvirin eynisini yaşayırdıq:
Evlər məni çəkmədi,
Musa, məzarın çəkdi.
Qapılar bağlı, yollar boş, dağlar cansız.
Payız
meşələri qan
ağlayırdı,
Buynuz ögey idi doğma
insansız...
Qəfil qəbiristanlığın yanından
keçdiyimizi anladım. Hətta maşında
olmağımıza rəğmən,
Musa Dədənin yol kənarından görünən
abidəsini tanıyıb
dayandıq. Heyrət içində
abidəyə baxırdıq.
Yolu tanımadan, kimsədən
soruşmadan, heç
qarışıqlıq yaşamadan
çox rahat şəkildə tapmışdıq
Ustadın məzarını.
Bilmirəm, bəlkə də
o, özü tapmışdı
bizi?! Bəlkə də hələ
Bakıdan çıxdığımız
andan bəri gözləyir, səsləyirdi
bizi?! Bəlkə elə əlimizdən
tutub özü gətirmişdi bizi buraya?! Nə hikmət idisə,
yaşadığımız əsrarəngiz idi.
Tələsik abidəyə doğru yol aldıq. Məzarlığın elə bir yerində
uyuyur ki, ustad, gəlib-keçənləri
ilk özü salamlayır,
özü qarşılayır.
Bizi də beləcə sevinc içində qarşıladı. Hər zaman
dağ bildiyimiz, şeirlərindəki dağlarla
müqayisə etdiyimiz
şairimiz indi özü bir dağ kimi heykəlləşmişdi
qarşımızda. Sağlığında dəfələrlə görüşmək
şansı tapdığım,
xoş söhbətlərini,
nəsihələrini bu
günə kimi xatirimdə dipdiri saxladığım Musa Yaqub
indi həm çox yaxın, həm də çox uzaq idi. Anası, həyat yoldaşı
və qardaşıyla
qol-boyun uyuduğu məzarının üzərindəki
misralar isə sanki şairin ta əvvəldən arzuladığı sona yetişdiyini göstərirdi.
Bəlkə də bundan idi məzar
daşından boylanan
gözlərindəki sonsuz
hüzur:
Bəlkə də borcundan çıxmadım, Vətən,
Ömür bahar deyil bir
də qayıtsın.
Ölsəm də, qoynunda qoy ölüm ki, mən
Çürüyüm bir ovuc torpağın artsın!
Musa Yaqubun uşaqlığından
könül verib sevdiyi, yarım əsrdən çox zamanda qələmiylə vəsf etdiyi, könül həmdəmi,
dərd ortağı seçdiyi ağaclar, dağlar, çaylar, çiçəklər onu
son mənzilində də
tək qoymamışdılar. Fıstıq
ağacının kölgəsində,
dağ çayının
sahilində, dağ ətəyində uyuyan şair özü özünə etdiyi nəsihətində axır
ünvanında vəsiyyət
kimi sahib çıxmışdı:
Musa, bu yerlərdən uzaq düşmə heç,
Təpə kölgəsində daldalanma
heç,
Arxa seçəndə də dağdan arxa seç,
Ram edər özünə zamanı dağlar.
Sakitcə xəyallara dalmışdım. Üzümü sərin meh sığallayır, qulağıma
quşların civiltisi
dəyirdi. Başım üstündəki
ağacın yarpaqları
da bu melodiyanı
tamamlarcasına xışıltılarına
qızırqalanmırdılar. Bütün yer üzü sükuta qərq olmuşdu. "Danışan" təkcə
təbiət idi.
Bir də Musa Yaqubun qəlbimdə səslənən
şeirləri. Əsəd Cahangir
necə də haqlı imiş. Təbiətə könül verən,
kiçicik çayı,
rəngarəng çiçəkləri,
başı dumanlı
dağları özünə
kainat seçən bir şairin Fəxri xiyabanda tənhalaşmasına nə
lüzum var ki?! Axı o, özü hələ xeyli vaxt qabaqdan
təsvir etmişdi sonuncu mənzilini, əbədi kainatını:
Dünyaya gəlmədim hayla-harayla,
Bir sakit guşədə, bir döşdəyəm mən.
Gündüzlər günəşlə, gecələr ayla,
Səhərlər quşlarla görüşdəyəm
mən.
Hansı
çiçəklər ki
burda uyuyar,
O çay ki, yanımdan axar sübhədək,
O yer ki nəğməmi
eşidib duyar -
Mənim kainatım burdadır, demək.
Musa Dədənin görüşünə onun illər öncə mənimçün imzaladığı kitabıyla gəlmişdim. O kitab mənim şairlə xatirələrimin saxlanc yeridir. O kitabı özümlə götürərək həm xatirələrimi aparmışdım, həm də yeni xatirələrimi əlavə edirdim. Onunla qəlbimdəki söhbət, aramızda yaranan bu sükut sonsuzadək davam edə bilərdi. Nə biz onunla söhbətlərimizdən doyan idik, nə də o, bizi yola salmağa niyyətli. Ancaq vaxt gedir, zaman daralırdı. Hər şeyin bir sonu olduğu kimi, bu ziyarətimiz də bitmək üzrə idi. Ona görə də Musa Yaqubun bayaqdan əlimdə bərk-bərk tutduğum "Payıza baxıram" kitabını vərəqləyib anasının məzarı başında yazdığı "Laylay"ı tapdım. Onu həm oğlanları, gəliniylə birgə uyuyan Rəbiyyə xanımın, həm də Musa Dədənin ruhuna dua kimi oxuyub yenidən görüşmək diləyiylə vidalaşdım şairimlə:
Xeyrə alqış, şərə qarğış,
Bir yuvadı tək qaranquş,
Burda çarpış, orda çarpış -
Dincəl, əzabkeşim, laylay,
A qeyrətli kişi, laylay.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2022.- 25 avqust.- S.8.