Gəncliyi xaosa
sürükləyən amansız oyun -
PUBG
Şəxsi müşahidələrimizdə, yəqin ki, bir çoxumuz əksər ailələrdə valideynlərin
ağlayan uşağı
susdurmaq, sakitləşdirmək
üçün telefonla
başını aldatdığının
şahidi olmuşuq. Mənim kimi, yüz faiz siz
də hansısa qohumunuzun nadinc, ərköyün uşağından
o məşhur sualı
eşitmisiniz: "Telefonunda
"iqra" var?"
"Var" deyirsən,
peşman olursan. "Yoxdur" deyəndə də sanki faciə
baş verir. Lənət şeytana! İşə bax da, qənd gəmirməkdən
ağzında dörd
dənə dişi qalıb, oyun üçün özünü
yerə sürtə-sürtə
ağlayır...
Bunun əsas
səbəbi ailənin
özü ilə bağlıdır. Körpəlikdən başlanır təlim-tərbiyə.
Düzgün olmayan tərbiyənin
fəsadları sonradan
acı nəticələr
verir. Valideynlər
arxayın olurlar ki, bağçada düzələr, hazırlıqda
düzələr, məktəbə
gedəndə... Ay, düzəldi
ha... Biri demir ki, sənin bu qədər vaxta düzəldə bilmədiyini onlar necə düzəltsinlər
axı? Oyun verib başını
girələməklə?! Nə isə...
Hər halda, orta və
ali məktəblərdə,
xüsusən, yaşlı
müəllimlərdən həmin
fikirləri təkrar-təkrar
eşitməkdən qulaqlarımızda
müəyyən "problemlər
yaradan" bir ifadəni xatırlayırsınız:
"Biz sizin yaşınızda
olanda daha çox oxuyurduq, gecə yatmırdıq, daim çalışırdıq,
bütün bunlara baxmayaraq, mütaliəyə
də vaxt ayırırdıq". Mən, əlbəttə,
səmimi, həssas müəllimlərimizi alqışlayıram.
Amma hərdən elə olur ki,
sadəcə nəsihət
vermək üçün
bu addımı atanlar da olur,
təəssüf ki...
Niyə söhbəti müəllimlərin
fikirlərinə gətirdim?
Bu cür nəsihətçilik
müasir texnoloji yeniliklərə meyilli, əyləncələrini də
bu yöndə quran uşaq və gənclər üçün keçərli
olmadığı üçün.
Əslində toxunmaq istədiyim ən vacib məsələ, zənnimcə, gəncliyimizi
xaosa sürükləyən
mobil oyun platforması PUBG-dir. Lakin
müasir gənclərin
nəbzini tutmağı
bacarmayanda məktəb
və müəllimlər
onları bu cür xaos məcrasından
qopara bilməzlər.
Öz zəmanəsi ilə indiki dövrü eyniləşdirmək nöqsanlı
düşüncədir. Tutaq ki, 35-40 il əvvəl
ölkəmizin əksər
yerlərində nə
telefon, nə planşet, nə də kompüter vardı. Qarlı qış axşamları,
bitməyən şaxtalı
gecələri ən yaxşı halda mütaliə etməklə
dəyərləndirmək daha məqsədəuyğundu.
Sizə bir vaxt kənd
yerlərində qış
aylarının necə
uzun keçdiyindən,
bir metr qarın həftələrlə
ərimədiyindən, günlərlə
elektrikin üzünə
həsrət qalmaqdan danışmıram hələ. Belə zamanlarda
istər-istəməz vaxt
öldürmək üçün
müəyyən kitablar
oxuyanlar da olurdu, sözüm onda deyil. Amma o dövrlə indiki əsrin tələb, düşüncə, istək,
arzularını müqayisə
etdikdə arada böyük uçurum yaranır. Yəni sovetin dövründə orta məktəbə başlayan şagirdlər
A, B, C, D... hərflərini, vurma cədvəlini öyrənib məktəbə
gedirdilərsə, indiki
birinci sinfə başlayan şagirdlər
dərsdə şəkil
çəkib evə qayıdanda instaqramda paylaşırlar... Bu baxımdan onları texnologiyaya yanlış münasibətdən daşındırmağın
yolu quru nəsihətçilik deyil.
Orta məktəbdə
mütaliəyə, oxumağa
marağı olmayan bir şagirdin aqibəti necə olar, sizcə? Yəqin ki,
orta məktəb bitəndən sonra ya hərbi xidmətə
yollanacaq, ya da imkanlı biri ilə başı
bağlanacaq. Ən
yaxşı halda isə 150-200 bal toplayıb hansısa universitetə güc-bəla
qəbul olandan sonra, ya avaraçılıqla
məşğul olacaq,
ya da gəncliyi
xaosa aparan PUBG-yə baş vuracaq...
PUBG oyunu günümüzün
ən böyük bəlalarındandır. Xüsusən də ona görə
ki, məhz gəncliyə hesablanıb.
İnsanları hər zaman
müharibə yolu ilə məhv etmək əlverişli olmur. Onları zəhərləmək, daha doğrusu, beyinlərini zəhərləmək
daha məqsədəuyğundur.
Bunun da ən optimal üsullarından
biri məhz dünya əhalisini
"virtual dünya"da azdırmaq,
onların psixologiyasına
təsir etmək və beyinlərini yox etməkdir!
Bu oyunla azacıq maraqlananlar da bilirlər ki, oyun prosesində insan hansı hisslər keçirir, hansı duyğuları yaşayır: oyunda məğlub olanda insanda yaranan əsəb, stress, həyəcanı ölçməkdə, yəqin ki, cihazlar aciz qalardı. Həmin oyunçu əsəbini soyutmaq üçün, ya günahsız telefonu döyəcləyir, ya onu yerə çırpır, ya da ətrafında olan kiminsə üstünə vəhşi kimi qışqırır. Bəzən sevincindən göylərə uçurlar - oyunda qalib gəlib növbəti missiyanı aşdıqları üçün. Axı yeni mərhələdə onun "rütbə"si qalxır, yeni silahlar əldə edir, yeni xəritələr açır və sair. İnsanın ruhunda var bəzən yeniliklər ardınca kor-koranə qaçmaq...
"Filankəsin PUBG hesabı bilirsən hansı səviyyədədir?", "O, konkret bu oyunun oynayanıdır da" kimi boyat, bayağı fikirlər çoxumuza tanışdır, yəqin. Bu hələ "xaos"un babat tərəfidir. Aysberqin görünməyən üzü, təəssüf ki, daha fəlakətlidir.
PUBG oyunun gənclərə "qazandırdığı" daha çox yaddaş problemi, diqqətsizlik, depressiya, görmə zəifliyi, bir də ən əsası söz ehtiyatında söyüş, vulqar kəlmələrin artmasıdır. Başqasını öldürməklə zövq almaq hissini yaşayan insan gələcək üçün peşəkar bir qatil kimi yetişir. Mübahisələr, davaların əksəriyyəti də məhz bu oyunla bağlı olur. "Məni filan oyunda öldürdün, əvəzini səni döyməklə çıxacağam" - ağır davalar üçün bəhanəyə kifayət edir.
Gəncədə bu oyun üzündən 23 yaşlı gəncin bıçaqlandığından, yəqin ki, xəbəriniz var. Bəs Moskvada 13 yaşlı uşağın sırf bu oyunda adam öldürərkən aldığı zövqü real dünyada yaşamaq üçün 21 yaşlı qızı öldürdüyünü eşitmisinizmi? Pakistanda PUBG oynayan 18 yaşlı gəncin ailəsini oyundakı kimi həyata qaytaracağını düşünərək öldürdüyündən məlumatı olan varmı?
İndi ölkədə və dünyada baş verən kütləvi davaların, bıçaqlanmaların, gənclərin arasında olan mübahisələr, konfliktlərin əsas səbəbi kimi bu oyunu göstərmək çox yerinə düşərdi. Niyə axı gənclərimiz özünü hansısa əsərin müsbət qəhrəmanına bənzətmək, hansısa mədəni, maarifləndirici tədbirlərdə iştirak etmək, gələcək üçün ölkəmizə faydalı kadr kimi formalaşmaq yerinə məhz vaxtını belə oyunlar, səmərəsiz fəaliyyətlərlə öldürürlər?! Düşünmürlər ki, vaxt qızıldan qiymətlidir?
Gənclərimizi xaosa, uçuruma, ölümə aparan bu amansız oyundan qorumaq üçün "oyundur da, qoy oynasın" - deyərək etinasız yanaşmaq əvəzinə, onları bu yoldan çəkindirməyin ən uyğun yollarını elə indidən hamılıqla axtarıb tapmalıyıq. Bir az da keçsə, çox gec ola bilər...
İlkin
FÜZULİ
525-ci qəzet.- 2022.- 16 dekabr.- S.15.