"Nüşabə günü"

 

TANINMIŞ ƏDİB VƏ JURNALİST NÜŞABƏ MƏMMƏDLİNİN GƏNCƏ FİLARMONİYASINDA TƏŞKİL OLUNAN YARADICILIQ GECƏSİ DÖRD SAAT ÇƏKDİ

 

Dahi Nizami özünün "İsgəndərnamə"sində qılıncla ucalan fateh ilə sadəlik yoluyla müdrikliyə çatan qadın hökmdarı görüşdürür.

İsgəndəri ibrətamiz misalları ilə fəth edən bu qadının adı Nüşabədir. Bəşəriyyətin ən güclü poetik-fəlsəfi yaradıcılıq təcəssümü olan Nizami Gəncəvi "dirilik suyu", "həyat cövhəri" mənası verən "nüşabə" ifadəsini taxt-tacı Azərbaycanın köksündə bərqərar olan  nəcib qadın obrazının adı üçün heç   əbəs yerə seçməyib. Nizaminin müdrikliyə ədalətə işarə olan, "dirilik suyu" kimi, insani keyfiyyətləri qoruya bilən  "Nüşabə"sinə olan sevgi   yüzillər boyu azərbaycanlıların qəlbində özünə əbədi taxt-tac qurub. Əsrlər ötür, nəsillər dəyişir, amma Nüşabə xalqımızın ən sevilən qadın adlarından, özü həm ənənəvi, həm müasir səslənən, həm gənc, həm yaşlıya yaraşan isim kimi yaşamaqda davam edir.

Gəncənin əməlləri öz adının yuxarıda sadaladığımız yüksək məqamları ilə neçə onilliklərdir ki, səsləşən öz Nüşabəsi var. O, 1968-ci ildən, ilk yazısı çap üzü gödükdən bu yana,  20-ci əsrin axırının 32, 21-ci əsrin əvvəlinin isə hələlik 22 ilini, yəni üst-üstə yarım əsrdən çox bir dövrü haqq ədaləti tərənnüm müdafiə edən fəal yaradıcılıq ictimai fəaliyyət içrə keçirib.

Yazıçı-dramaturq, publisist, ictimai xadim, əməkdar jurnalist Nüşabə Əsəd Məmmədlinin yaradıcılıq gecəsi Gəncə şəhər İcra Hakimiyyətinin, Gəncə Regional Mədəniyyət İdrarəsinin dəstəyi "Cavad xan" Tarix-Mədəniyyət Fondunun təşəbbüsü ilə Gəncə Dövlət Filarmoniyasının böyük salonunda keçirilib.

Yaradıcılıq gecəsinin ab-havasını da bu ziyalı xanımın millətsevərliyi, vətəndaş mövqeyi, insanları yüksək amallara, qəhrəmanlığa səsləyən yaradıcılığı, həmçinin, onun bir mahir yazıçı kimi əsərlərində klassik müasir ədəbi priyomları ustalıqla istifadə edə bilməsi haqda söylənilənlər müəyyən edirdi.

Tədbirdə Gəncə şəhər İcra Hakimiyyətinin başçısı Niyazi Bayramov Türkiyə Respublikasının Gəncədəki Baş konsulu Zeki Öztürk iştirak edib təbrik nitqi söyləyiblər. Niyazi Bayramov Gəncə şəhərinin ictimai-mədəni həyatında səmərəli fəaliyyətinə görə Nüşabə Məmmədliyə "Təşəkkürnamə" təqdim edib.

Onlarla insan - həmkarlar, sənət adamları, ziyalılar, sadə gəncəlilər yaradıcılıq gecəsinin səbəbkarı haqda ürək sözlərini çatdırıblar. Çıxış edənlərin sayı olduqca çox olduğundan görüş dörd saata yaxın müddət ərzində davam edib.

Çıxışlarda Nüşabə xanımın bioqrafiyasının zəngin faktları haqda da geniş söhbət açılıb.

Nüşabə Əsəd qızı Məmmədova 1972-ci ildə Azərbaycan  Dövlət Universitetinin Jurnalistika fakültəsini bitirib. Elə həmin ildən Gəncənin rusca çıxan "Novosti Gyandji" qəzetində fəaliyyətə başlayıb. 1991-1995-ci illərdə həmin qəzetin baş redaktoru olub. O, Gəncə Jurnalist Assosiasiyasının sədri, Ümumdünya Qadın Jurnalistləri təşkilatının üzvüdür. Nüşabə Əsəd Məmmədlinin əsərləri rus, ingilis, polyak, türk, gürcü, fars dillərinə tərcümə edilib, onun kitabları İngiltərə, Rusiya, Ukrayna, ABŞ, Polşa Gurcüstanda çap olunub.

Nüşabə xanim sovet dövründə, 1987-ci il fevralın 13-də Azərbaycan jurnalistlərinin VII qurultayında Azərbaycanın ən qədim şəhərlərindən olan Gəncənin adının qaytarılması məsələsini qaldirıb buna gorə müxtəlif səviyyələrdə təqiblərə məruz qalıb.

Nüşabə xanım 1992-ci ildə "Tomris" Analar Cəmiyyətini yaradıb   bu təşkilat qaçqın məcburi köçkün həyatı yaşayan bir çox ailələrə mənəvi maddi yardım göstərib.

Qızıl Qələm Zərdabi mükafatları laureatı Nüşabə xanım həmçinin bir neçə səhnə əsəri   kinossenarilərin müəlliffdir.

O, Azərbaycanın mərd oğlu, əyilməz Cavad xan haqqında yazılmıs ilk bədii əsərin - eyni adlı pyesin müəllifidir. Gəncə Dövlət Dram Teatrında oynanılmış bu əsər Milli Televiziyanın Qızıl Fonduna daxil olunub.

Bu xüsusda, "Cavad xan"ın 32 il əvvəlki premyerasında yaşanan qürurlu anları yada salmamaq olmur. Taleyin hökmünə bax ki, azadlıq yolunda canından keçmiş Cavad xanın əhvalatı 1990-cı ilin qanlı 20 Yanvarından sonra işğalçılar tərəfindən tətbiq olunmuş fövqəladə vəziyyət dövründə göstərilirdi.

Həmin işğalın təzəcə yaşandığı dövrlərdə, 1990-cı ilin aprelin 29-da (! - ilk tamaşaya gəlmiş alim ictimai xadim Rafael Hüseynov tamaşadan sonrakı çıxışında həmin günü, daha doğrusu, aprelin 28-ni nəzərdə tutaraq "azadsızlığımızın 70-ci ilində..." ifadəsi işlətmişdi) Gəncə Dövlət Dram Teatrında, hələ 80-ci illərdən Gəncənin adının bərpası qəhrəmanlarımızın tariximizdəki yerinin müəyyənləşdirilməsi üçün sözün həqiqi mənasında mübarizə aparan dəyərli yazıçı-jurnalist Nüşabə xanımın "Cavad xan" pyesinin ilk tamaşası göstərilirdi. Salonu ağzınacan doldurmuş tamaşaçılar səhnədə cərəyan edən hadisələrlə müasir dövrdə yaşanan proseslər arasında bir eyniyyət görərək (işğal həmişə işğaldır) vətənpərvər şüarlar qışqırmaqdan, Cavad xanın cəsarətini şövqlə alqışlamaqdan çəkinmirdilər.

Amma taleyin daha bir hökmü vardı! Bir neçə ay əvvəl, Nüşabə Məmmədlinin "Cavad xan" pyesi 32 ildən sonra, 2022-ci ilin yanvarın 15-də, Cavad xanın anım günündə, səhnəyə qayıtdı. Yeni quruluşda, artıq cəmiyyətimizin qələbə ovqatının da hopduğu tərzdə təqdim olunan tamaşa alqışlarla qarşılandı. "Cavad xan"ın yeni quruluşlu  premyerası zamanı istər müəllif, istər qonaqlar tərəfindən söylənilən fikirlər Vətən, qəhrəmanlıq, işıqlı gələcəyə inam mövzusunda oldu. Tamaşa paytaxtda da Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində nümayiş olundu.

Doğrudan da Nüşabə xanımın şah əsəri olan həmin "Cavad xan"ın 32 ildən sonra  "qeybdən qayıtması"nda bir hikmət görünməkdədir. 1990-cı ilin 20 Yanvarında əliyalın dinc xalqın qətl edilməsi ilə üstümüzdə dolanmağa başlayan şər qüvvələrin məkrli planları 2020-ci ilin 8 noyabrında darmadağın edildi. Cavad xanın ruhu da bizim görüşümüzə bir başqa ovqatla qayıtdı.

Sonda təbrikli, təsirli, sözlü, musiqili, gül-çiçəkli yaradıcılıq gecəsinə dönərək bildirək ki,  tədbir zamanı "Cavad xan" Tarix-Mədəniyyət Fondu tərəfindən Nüşabə Məmmədliyə "Cavad Xan" medalı da təqdim edilib.

 

Zakir Muradov,

Gəncə

 

525-ci qəzet .- 2022.- 6 iyul.- S.12.