“Təhsil sahəsində Azərbaycan-Türkiyə
əlaqələri daha da
güclənməlidir”
Müsahibimiz jurnalist və yazar, Türkiyənin Qazi Universitetinin təhsil araşdırmaları
üzrə doktorantı
Şəhla Aslandır.
- Şəhla xanım,
bilirik ki, “Təhsilin idarəedilməsi”
ixtisası üzrə
doktorantura təhsili alırsınız. İxtisaslaşmaq üzrə olduğunuz
sahədə hazırkı
vəziyyət necədir?
Nə kimi yeniliklər və perspektivlər var?
- Qısaca bəhs etsəm, təhsilin idarəedilməsi bütövlükdə
ölkənin təhsil
sistemini analiz və sintez etmək məqsədi daşıyan fənlərarası
elmdir. Elm sahəsi
kimi təhsilin idarə edilməsinin əsas məqsəditəhsil
müəssisələrini sosial sistem olaraq
araşdırmaqdır. Təhsil idarəçiliyində elm və
tədqiqatın son məqsədi
isə öyrənilən
mövzu ilə bağlı nəzəriyyələr
hazırlamaqdır. Bu nəzəriyyələr, təhsil
və məktəb həyatındakı qanunauyğunluqları
bəzi anlayış
və təriflərlə
izah edərək, ümumiləşdirmələrə nail olmağa çalışır.
Dissertasiya işimlə bağlı
mən təhsilin idarəedilməsində liderlik,
təşkilati kommunikasiya
və kültür əlaqəsini araşdırıram.Tədqiqat
sahəm çox maraqlıdır və idarəetmədə olduqca
vacibdir. Ümid edirəm,
araşdırmam bu sahənin gələcək
tədqiqatçıları üçün faydalı
mənbə olacaq.
- Türkiyədəki təhsil
mühitinə dair müşahidələrinizi öyrənmək
istərdik. Bu baxımdan, Azərbaycanla müqayisə etsək, hansı fərqlər diqqət çəkir?
- Məsələn,oradan başlayaq ki, Türkiyə universitetlərində
“tələbə tapşırma”
anlayışı yoxdur.
Bu cür hal
baş verərsə,
ciddi problem yaranar.
Bəlkə də, o tələbə
müəllimi tərəfindən
tədrisdən uzaqlaşdırılar.
Təhsildə rüşvət məsələsindən ümumiyyətlə
söz gedə bilməz. Yəni universitetlərdə bu mədəniyyət formalaşıb:
çox çalışmalısan
ki, uğurlu olasan. Buna görə də, Türkiyədə
universitetlərə qəbul
olunan çox tələbə, təbii
ki, məzun ola bilmir.
Digər bir məsələ, tədris olunan materialların müasirliyi,
faydalılığıdır. Tələbələrə
günün tələblərinə
uyğun, müasir iş dünyasının
ehtiyaclarını qarşılaya
biləcək yeni biliklər aşılanmağa
çalışılır.Tələbələrin
tədris zamanı öyrəndikləri nəzəri
biliklərin praktikada tətbiqi üçün
də şərait yaradılır. Bunun üçün böyük
staj proqramları var. Staj zamanı isə tələbələrə
maaş verilir.
Digər bir məqam budur ki, Türkiyə
universitetlərində ciddi
şəkildə “kampus
kültürü” var. Nədir
bu? Buna universitet şəhərciyi də deyə bilərik. Tələbələrin universitet daxilində
vaxt keçirdikləri
yer. Universitet şəhərciyində yataqxana,
kitabxana, səhiyyə
xidməti, kültür mərkəzləri,
idman zalları, aptek, kiçik marketlər, köşk, poçt şöbələri,
bankomat, laboratoriyalar və sağlamlıq mərkəzi və sair olur.
Burada bəzi universitet kitabxanaları hər gün 24 saat açıqdır və tələbələrə müəyyən
şəkildə qidalar
da verilir. Bizim universitetin də yaxşı kampusu var.
- Bildiyim qədər Türkiyə universitetləri
xarici tələbələrin
çoxluğuna görə
də fərqlənir...
- Bəli. Mövcud məlumatlara görə,
Türkiyədə indi
198 ölkədən 300 mindən
çox tələbə
təhsil alır.
Bu o deməkdir ki, dünyadakı xarici tələbə sayının yüzdə
3-ə yaxını Türkiyənin
payına düşür.
Aydındır ki, xarici tələbələr təhsil
aldıqları ölkələrə
həm iqtisadi gəlir, həm də insan kapitalı
baxımından töhfə
verirlər. Bu kontekstdə
inkişaf etmiş ölkələr xarici tələbələrin say üstünlüyünə
malikdir. Təhsilə ən çox
üstünlük verilən
ölkələrin iqtisadiyyatı
araşdırıldığında bu ölkələrin xarici tələbələrdən
ciddi gəlir əldə etdiyi görülür. Bu da onu göstərir
ki, xarici tələbələrin təhsili
məsələsinə dövlət
siyasəti kimi baxılmalı və həyata keçirilməlidir.
Yeri gəlmişkən, xarici tələbə hərəkətliliyi
baxımından Türkiyənin
bir çox üstün xüsusiyyətlərini
qeyd etmək olar.Keçmişdən bəri
müxtəlif sivilizasiyalara
ev sahibliyi etmiş Türkiyənin özünəməxsus təbiəti,
tarixi, mədəni teksturası, dili, dini, irqi, mədəniyyəti
ilə insanları heyran edəcək gözəllikləri var. Eyni
zamanda, burada xarici vətəndaşları
cəlb edən
tolerant mühit mövcuddur.
Türk insanının istər yerli, istərsə də xarici insanlara pozitiv yanaşması, qonaqpərvərlik
və səmimiyyət
kimi humanitar xüsusiyyətlərə malik
olması xarici tələbələri heyran
edən digər önəmli məsələdir.
- Azərbaycan-Türkiyə qardaşlığı
tarix boyu fərqli önəmli hadisələrdə özünü
göstərib. Ən
müasir dövrdə
isə Azərbaycanın
44 günlük Vətən
müharibəsi və
Türkiyədəki 6 fevral
zəlzələsində yaşananlar,
iki ölkənin bir-birinə dəstəyi
bunu bir daha sübut etdi. Türkiyədən baxanda bu mənzərə necə görünür?
- Tarixə nəzər saldıqda görürük
ki, Azərbaycan və Türkiyə dərin etnik, tarixi və mədəni bağlara malikdir. 1991-ci ildə Azərbaycan müstəqilliyini
elan etdikdən sonra iki ölkə
arasında əlaqələr
daha dainkişaf
etməyə başlayıb.
Azərbaycanın neft və təbii qaz istehsalçısı, Türkiyənin
isə bu sahə üzrə əsas istehlakçısı
olması, eləcə
də Azərbaycan resurslarının Qərbə
daşınması üçün
təhlükəsiz marşrut
olması enerji sahəsində əməkdaşlığa
yol açıb və iki ölkə
arasında böyük
layihələr meydana
gəlib.
Türkiyə Azərbaycanın ikinci ən böyük ticarət tərəfdaşına çevrilib
və iki ölkə arasında ticarət həcmini artırmaq üçün
yeni hədəflər
müəyyən edilib.
Yaxın
tarixə gəlsək,
bildiyiniz kimi, 2020-ci il sentyabrın 27-də Ermənistanın hücumu
nəticəsində başlayan
İkinci Qarabağ müharibəsi boyu Türkiyə Azərbaycana
siyasi, diplomatik, texniki və ənəsası mənəvi
dəstək verdi. Türkiyənin bu dəstəyi
Azərbaycanın haqlı
qələbəsində ciddi
rol oynadı. Müharibə iki ölkə
arasındakı münasibətləri
fərqli bir müstəviyə çıxardı.
Türkiyə beynəlxalq aləmdə
Azərbaycanın əsl
müttəfiqi olduğunu
bir daha sübut etdi.
Bu ilin 6 fevralında Türkiyədə baş
vermiş “əsrin fəlakəti” olaraq xarakterizə edilən Kahramanmaraş mərkəzli
zəlzələ isəhər
bir azərbaycanlını
kədərə boğdu,
bunu öz dərdi kimi qəbul etdi. Türkiyənin çətin günündə
ilk yardıma yetişməyə
çalışan də
Azərbaycan oldu.
Bu, Azərbaycan xalqının Türkiyə
vəfa borcu idi və layiqincə
öhdəsindən gəlindi.
Qısacası, bütün bunlar
göstərdi ki, Türkiyə və Azərbaycan çətin
gündə də, yaxşı gündə də bir yerdədir.
Ancaq mövcud səviyyə ilə kifayətlənmək
düzgün deyil.
Odur ki, Azərbaycan-Türkiyə
əlaqələrini hər
sahədə, xüsusən
təhsil sahəsində
daha da gücləndirməyə
ehtiyac var.
- Türkiyədə təhsilinizi
bitirdikdən sonra iki ölkəylə bağlı ortaq layihələr düşünürsünüzmü?
- Dünyada Türkiyə
və Azərbaycan qədər bir-birinə bağlı ikinci ölkə yoxdur. Bu bağlılıq bizim böyük sərvətimizdir
və biz onu qoruyub möhkəmləndirməliyik. Mənim iki Vətənim var, doğulub boya başa çatdığım, dövlət
və milli maraqlarına hər zaman sadiq qalacağımAna
Yurdum Azərbaycan və güclü duyğularla bağlı olduğum Türkiyə!.. Gələcəkdə imkanlarım və
səlahiyyətim çərçivəsində
iki ölkənin dövlət maraqlarını
müdafiə etmək,
həyata keçirilən
ortaq layihələrdə
iştirak etmək fəaliyyətimin əsas
istiqaməti olacaq.
Türkiyənin könül
elçisi olaraq ölkələrimiz arasında
istər siyasi, istərsə də təhsil, mədəniyyət
və digər sahələrdə münasibətlərin
daha da güclənərək
davam etməsi üçün əlimdən
gələni edəcəyəm.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2023.- 28 mart.- S.13.