Müəllim adı, müəllim
missiyası: şərəf və məsuliyyət daimi vəhdətdə
İnsanın şəxsiyyət kimi formalaşmasında, onun təhsil və inkişafında müəllimin
rolu danılmazdır. Müəllim gənc nəslin mənəvi aləminin və təfəkkürünün
memarı, cəmiyyətin
sabahını etibar etdiyi şəxsdir. Bu baxmdan, müəllimlik,
sözün əsl mənasında, çox şərəfli peşədir,
məsuliyyətli vəzifədir.
Müəllimlər tarix boyu cəmiyyətin ən fədakar, qayğıkeş,
etibarlı dayağı
olub. Ürəyinin istisi, zəkasının
nuru ilə ömrü boyu nəsil-nəsil vətəndaşlar
yetişdirir müəllimlər.
Bu və ya
digər peşə sahibləri nail olduqları
uğurlara görə
daha çox öz müəllimlərinə
borclu olduqlarını
həmişə iftixarla
qeyd ediblər. Bütün dövrlərdə müəllim
peşəsinin əhəmiyyəti,
şərəfliliyi, yüksəkliyi
barədə müdrik
kəlamlar söyləyiblər.
Müxtəlif dövrlərdə yaşamış müdriklərin
müəllim haqqında
deyimləri göstərir
ki, dövründən
asılı olmayaraq, həmişə əsl müəllim milli sərvət kimi qəbul edilib. Cəmiyyətin gələcək inkişaf mərhələlərində
hansı dəyərlərin
əsas kimi qəbul ediləcəyini,
hansı yeni dəyərlərin yaranacağını
indidən demək çətindir. Lakin
bir şey aydındır: müəllim
və şagirdlər
həmişə olub,
qətiyyətlə deyə
bilərik ki, zamandan asılı olmayaraq, daim də olacaq. Çünki insan bilik və təcrübənin
yeni nəsillərə
ötürülməsi ilə
sivilizasiyanın yüksək
zirvəsinə çata
bilər. Həmin təcrübəni
nəsillərə ötürmək
missiyası isə müəllimin üzərinə
düşür, müəllim
gələcəyə yol
açır. Azərbaycan xalqının
milli təfəkküründə
müəllim adı hər zaman ucalıq, ziyalılıq və mənəvi saflıq rəmzi kimi təcəssüm olunmuş, böyük hörmətlə, yüksək
ehtiramla çəkilib.
Sosial statusundan, tutduğu vəzifədən asılı
olmayaraq bu gün də hər bir azərbaycanlı
cəmiyyətdəki mövqeyinə,
qazandığı biliklərə,
ümumən, bir şəxsiyyət kimi formalaşmasına görə
özünü məhz
müəllimlərinə borclu
sayır.
Şərəfli, ancaq çətin və ən məsuliyyətli peşə
sayılan müəllimliyi
seçən bir vəzifənin öhdəsindən
layiqincə gələn
müəllim şagirdlərinin
yaddaşında bir ömür qalır. Peşəkar pedaqoq, sözün əsl mənasında yaxşı müəllim,
qayğıkeş və
dəyərli insan kimi şagirdləri tərəfindən sevilən
Ofeliya Məmmədova
da yaddaşlarda daim qalacaq müəllimlərdəndir.
Paşa Nəzərov
adına 60 nömrəli tam orta məktəbin ibtidai sinif müəllimi olan Ofeliya Məmmədova
ölkənin gələcəyi
üçün savadlı,
bilikli, vətənpərvər
insanlar yetişdirir. Ofeliya müəllimə müəllimlik
vəzifəsini layiqincə
yerinə yetirərək
müəllim adını
zirvəyə ucaldır.
O deyir ki, müəllim gənc nəslin formalaşmasında
böyük rol oynayır. Uşaq ikən bizə qələm tutub yazmağı öyrədən,
hər il
keçdikcə öz
bildiklərini bizimlə
bölüşən dəyərli
varlıqdır müəllim:
"Bu peşəni digərlərindən
fərqləndirən daha
bir cəhət ondan ibarətdir ki, bütün insanlar müəllimdən
öyrənir. Elə bir
dəyərli insan tapılmaz ki, onun müəllimi olmasın. Dünyanı dəyişən, idarə edən, tarixi yaradan dahi şəxsiyyətləri
də müəllimlər
yetişdirib. Müəllimlik yeganə peşədir ki, həyatda onun heç bir alternativi yoxdur. Zaman keçəcək, on illər, yüz illər ötəcək,
cəmiyyət və həyat daha yüksək inkişaf mərhələsinə çatacaq,
lakin müəllim peşəsi yenə də bütün peşələrin zirvəsində
dayanacaq".
Ofeliya Məmmədovanın
fikrincə, müəllimlərimiz
ictimai etimadı peşələrinə sədaqət,
millətə sevgi ilə, yüksək peşəkarlıq və
dərin məsuliyyət
hissi ilə doğrulda bilirlər. Bu gün
onların üzərinə daha
böyük və məsuliyyətli vəzifə
düşür: texnoloji
tərəqqinin tamamilə
dəyişdiyi yeni dünyanın vətəndaşlarını
yetişdirmək. Həmişə öz missiyasının öhdəsindən peşəkarlıq
və ləyaqətlə
gələn Azərbaycan
müəlliminin bu gün zamanın yeni çağırışlarına
da adekvat cavab verə biləcəyinə şübhəmiz
yoxdur. Tərəqqini təmin edən
təhsilə, insan tərbiyəsinə cavabdehlik
daşımaq böyük
şərəf və
məsuliyyət yüküdür.
Bu məsuliyyəti anlayan Azərbaycan müəllimi bu gün ölkədə həyata keçirilən
təhsil islahatlarının
önündə gedir,
onun aparıcı qüvvəsini təşkil
edir. Bu da
təsadüfi deyil.
Çünki təhsil üçün
yaradılan ən yaxşı şərait,
ən mükəmməl
maddi-texniki təchizat,
ən müasir texnologiya və təlim üsulları peşəkar müəllim
olduqda daha çox səmərə verə bilər.
O.Məmmədova vurğulayır ki, müəllim gənc nəslin mənəvi aləminin memarı, cəmiyyətin etibar etdiyi şəxsdir. Cəmiyyət ən əziz, ən qiymətli sərvətini - uşaqları,
öz ümidini, öz gələcəyini
müəllimə etibar
edir. Bununla sanki məktəbin,
müəllimin məqsədi,
vəzifəsi müəyyənləşdirilir
- xalqın, dövlətin
gələcəyini formalaşdırmaq.
Ofeliya Məmmədovanın qənaətinə
görə, bu gün Azərbaycan müəlliminin əsas vəzifəsi dövləti
qarşısında öz
məsuliyyətini dərk
edən, xalqın milli ənənələrinə
və demokratiya prinsiplərinə, insan hüquqları və azadlıqlarına hörmət
edən, vətənpərvərlik,
azərbaycançılıq ideyalarına sadiq olan, müstəqil və yaradıcı düşünən vətəndaş
və şəxsiyyət
yetişdirməkdir: "Müəllimin
qarşısındakı şagirdi
öyrətməyi üçün
sevməyi və bu sevgini ötürməyi
də əsas şərtlərdən biridir.
İnsan
nəyisə sevməsə,
onu ürəksiz etdiyi kimi, şagird
də həm öyrəndiyini, həm də onu öyrədəni
sevməlidir. Ona görə
də öyrədən
və öyrənən
arasında qarşılıqlı
hörmək və sevgi vacibdir. Müəllim şagirdlərinə öz övladı kimi yanaşmalı, qayğı və diqqət göstərməlidir.
Mənim
üçün şagirdlərimin
hər biri əzizdir. Müəllim kimi onlara daim diqqət və qayğı ilə yanaşır, şagirdlərimi öz ölkəsinə və millətinə layiqli savadlı, bilikli vətəndaşlar kimi yetişdirməyə çalışıram.
Əsl müəllim pedaqoji metodlardan məharətlə
istifadə edərək
oxumayan, ipə-sapa yatmayan şagirdlərdə
oxumağa həvəs
və maraq yaratmağı bacarandır.
Peşəsini vicdanla yerinə
yetirən əsl müəllim hər bir şagirdə şəxsiyyət kimi baxmalı, tələbkarlığı
ilə yanaşı, qayğıkeş, gülərüz,
mehriban münasibətilə
şagirdin qəlbində
taxt qurmağı, onun yaddaşında yaxşı mənada həmişəlik qalmağı
bacarmalıdır. Şagird isə
bunun müqabilində
sadəcə müəllimə
hörmət etməlidir.
Çünki şagird-müəllim münasibətlərində ən
başlıca amil qarşılıqlı hörmət
və sevgidir. Müəllim olduğu kimi
davranarsa, uşağın
qəlbinə yol taparsa, şagird onu sevəcək. Ən gözəl sevgi şagirdlərin sevgisidir.
Bu sevgi təmənnasız,
şərtsiz və sidq ürəklə olur".
O.Məmmədovanın söylədiyinə görə, dünənin şagirdləri ilə bugünün şagirdlərinin davranışı, həyata baxışı çox fərqlidir. Müəllimlər də zəmanə şagirdlərinin bu davranışlarına hazır olmalıdırlar. Bugünün müəllimi həm peşəkar pedaqoq, həm də psixoloq olmalıdır: "Müəllim dərs dediyi şagirdlərin hər birinin fərdi xüsusiyyətlərini bilməli, buna uyğun davranmalı və rəftar etməlidir. Müəllim səbrli, təmkinli olmalı və nəzərə almalıdır ki, onun yetişdirdiyi şagirdlərdən Azərbaycanın gələcəyi asılıdır. Şagirdlər günlərinin çox hissəsini məktəbdə keçirirlər. Onların həm müsbət, həm də mənfi tərəfləri müəllim tərəfindən aşkar olunur. Müəllim şagirlərdə aşkar etdiyi mənfi cəhətlərlə aradan qaldırmağa çalışmalı, onları müsbət istiqamətə yönəltməlidir. Müəllim şagirdə öz övladı kimi davranmalı, ona həm təhsil, həm də tərbiyə verməlidir. Müəllimlik peşəsini seçən insanda öyrətmək sevgisi olmalıdır. İlk dəfə sinfə daxil olanda, artıq hiss edirsən ki, sən məsuliyyət daşıyırsan. Məhz ilk dəfə sinfə daxil olanda, bu peşəyə aid olduğumu bildim. O zaman anlayırsan ki, sən çox məsuliyyətli, bir o qədər də şərəfli bir yükün altına girmisən. Mən hər gün bu peşənin məsuliyyətini daha çox dərk edirəm. Valideyn tək öz övladı üçün narahat olur, müəllim isə sinifdəki bütün uşaqların gələcəyi haqqında fikirləşir, onların düzgün təlim-tərbiyə almaları üçün əlimdən gələni edirəm. Valideyn tək övladının valideynidirsə, müəllim bütün sinfin, şagirdlərinin valideynidir. Bu, çox təsirli, ağır, həm də qürurvericidir".
Müəllim adı şərəfli addır. Bu adı layiqincə daşıyanlar gələcək nəsillərə əvəzedilməz mənəvi sərvət bağışlayırlar. Bəşəriyyətin xilasına yönələn ali idealları yaşatmağa, mənəvi meyarların cəmiyyətdə hakim olmasına çalışan bu irfan sahibləri üzərlərinə götürdükləri müqəddəs missiya ilə həm də ucalığa qovuşurlar. Ofeliya Məmmədova da üzərinə götürdüyü bu şərəfli missiyanı layiqincə yerinə yetirərək hər bir şagirdi üçün ideal müəllim obrazına çevrilib.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2023.- 26 may.- S.13.