“Ümid işığı” - Gəncliyin,
sevgilərin və cəmiyyətin güzgüsündə
Yazıçı-publisist, Əməkdar jurnalist
Zemfira Məhərrəmlinin ilk səhnə əsəri olan
“Ümid işığı” Şuşa Dövlət Musiqili
Dram Teatrının səhnəsində
tamaşaçılara təqdim olunaraq həm teatrsevərlərin,
həm də ictimaiyyətin diqqətini cəlb edib. Bir hissəli
lirik-psixoloji dram janrında qələmə alınmış
əsər və səhnəyə qoyulmuş bu tamaşa,
yalnız bir ailə hekayəsini deyil, həm də müasir cəmiyyətin
bəzən sarsıdıcı reallıqlarını sənət
dili ilə təqdim edən poetik və sosial bir manifestdir.
Əsərin mövzusu -
Ailə, sevgi və cəmiyyət arasında
Əsərin süjeti iki gəncin - Yalçın və
Nərgizin saf sevgisi üzərində qurulsa da, burada təkcə
şəxsi münasibətlərdən söhbət getmir.
Tamaşa ailədaxili ziddiyyətlər, cəmiyyətin
formalaşdırdığı stereotiplər, iqtisadi təbəqələşmə
və valideynlərin övladlarının seçimlərinə
müdaxilə etmək arzusu kimi mövzulara toxunur. Ən
başlıcası isə, tamaşa müasir gəncliyin cəmiyyətlə
və ailə institutları ilə yaşadığı
ziddiyyətləri incə psixoloji və estetik təhlil
çərçivəsində təqdim edir.
Əsərdə yer alan valideyn obrazları - xüsusilə
də Nərgizin atası Muxtar və anası Çöhrə
klassik düşüncə ilə müasir azad iradənin
toqquşmasını təmsil edərək ailə institutu
daxilindəki təzyiqləri qabardır. Onlar sevgi ilə
rifah, hisslərlə məcburiyyət arasında qalan gənclərin
acizliyinə, cəmiyyətin “doğru” saydığı qəliblərin
fərdi həyatlara necə təsir etdiyinə işıq
salırlar.
Səhnə və quruluş: Sözlərlə deyil,
işıqlarla danışan dram
Tamaşanın quruluşçu rejissoru Əməkdar
artist Nazir Rüstəmov, quruluşçu rəssamı Valeh
Məmmədov, musiqi tərtibatçısı isə Azər
Məmmədovdur. Səhnə quruluşu “az imkanla çox nəticə”
prinsipinə əsaslanaraq, minimalist səhnə həlləri,
işıq-kölgə oyunları, simvolik əşyalar
(oyuncaq ayı, ay işığı, sükut içində
pıçıltılar və s.) və emosional musiqi
parçaları ilə tamaşanın təsir
gücünü artırır.
Aktyorların performansı obrazların daxili
dünyasını və psixoloji gərginliyini
tamaşaçılara uğurla çatdırır.
Xüsusilə Nərgiz və anası arasındakı
dialoqlar, gənclərin sosial baryerlərlə
qarşılaşması səhnələri və dramatik
monoloqlar tamaşa zalında dərin düşüncələr
oyadır.
Bədii və ictimai anlam
“Ümid İşığı” ictimai
düşüncəyə, ailə dəyərlərinə,
sevgi anlayışına və cəmiyyətin gələcək
nəsillərlə münasibətinə
ünvanlanmış fəlsəfi və estetik
çağırışdır. Əsər, Azərbaycanda
ailədaxili problemlərin, boşanmaların, sosial
uçurumların və mənəvi dəyərlərin
aşınmasının ciddi şəkildə müzakirəyə
ehtiyac olduğunu xatırladır. Tamaşa, İlyas Əfəndiyev
kimi ustadların psixoloji dram ənənəsinə
bağlılıq göstərməklə yanaşı,
müasir Azərbaycan gəncliyinin portretini də təqdim
edir. Yəni əsərdə müasir problemlər klassik
üslubda çatdırılır. Və sanki
keçmişlə bu gün bir-birinə hörülüb,
bir vəhdət təşkil edir.
Zemfira Məhərrəmlinin sənət
baxışı
Zemfira Məhərrəmli bu əsərlə
yalnız dramaturgiya sahəsində ilk addımını
atmayıb, eyni zamanda, illərlə qəlbində
yetişdirdiyi duyğuların və müşahidələrin
bədii ifadəsini təqdim edib. Bu əsər bədii bir təcrübədən
çox, ictimai və insani bir duyarlığın səsinə
çevrilib.
Tamaşanın sonunda bədbinlik deyil, ümid hakimiyyətdədir.
Yalnız səhnədə deyil, həyatın içində
parlamalı olan işıq - sevginin, anlayışın və
vicdanın işığı tamaşaçıya
ötürülən əsas mesajdır.
Düşündürən tamaşanın verdiyi
ümid
“Ümid işığı” - bu günün Azərbaycan
cəmiyyətinə, xüsusən də ailələrə,
gənclərə və onların seçimlərinə
güzgü tutan, düşündürən və
duyğulandıran bir tamaşadır. Tamaşa zalında bitməyən,
tamaşaçının içində davam edən bir əsərdir.
Şuşa Dövlət Musiqili Dram Teatrına,
bütün yaradıcı heyətə və müəllifə
təşəkkür edirik. Qoy, bu “ümid
işığı” yalnız səhnədə deyil,
gerçək həyatımızda da parlasın.
Xanım AYDIN
525-ci qəzet .- 2025.- 18 iyul(¹124).-S.11.