“İstəyərəm ki, tənqidlər
çox olsun”
Aktyor Elşən Əsgərov: “Bizdə yaxşı
aktyorlar da var, yaxşı rejissorlar da”
Müsahibimiz Yuğ və ƏSA teatrlarının
aktyoru Elşən Əsgərovdur. “Tənha insanın
monoluqu”, “Balıqçının qızı”, “Mərmər
soyuğu”, “İkinci pərdə”, “Qonşu”, “Qənimət”,
“Tanrının ritmi”, “Apatiya”, “Apatiya 2” , “Çılpaq”,
“İtgin”, “Simurq”, “Çilov”, “Son addım” kimi film və seriallara
çəkilən aktyor “Quş dili”, “Müəmmalı Qətl”,
“Mənəm mən”, “Toy dəstgahı”, “Asılqan”, “Birinci
Akt”, “And”, “Adamlar və siçanlar”, “Hamlet”, “Axtarış”,
“Çıxış yoxdur”, “Paris partladı”, “Yuxum”, “Göy
quş”, “Sirri ənəlhəqq” kimi tamaşalarda rol alıb.
Elşən Əsgərovla söhbəti təqdim
edirik.
- Elşən bəy, həm Yuğ, həm də
ƏSA teatrının aktyorusunuz. Amma bu iki teatrı birləşdirən
ortaq cəhətlər heç də ürəkaçan
deyil. Məsələn, hər iki teatrın binası yoxdur. Bu
kimi məhdudiyyətlər sizin
yaradıcılığınıza necə təsir göstərir?
- Əvvəlcə Yuğ Teatrından başlayaq.
Artıq on ilə yaxındır Yuğ Teatrında məkan
problemi var. Ümidimizi üzmürük,
düşünürük ki, nə vaxtsa həll olunacaq. Amma
bu məhdudiyyət teatrın yaradıcılığına təsir
göstərmir. Teatr öz fəaliyyətinə davam edir və
məhsuldar işlər ortaya qoyur. Məkan problemi
sözsüz ki, başqa məsələlərdə məhdudiyyətlər
yaradır. Məsələn, şəraitsizlik. Aktyorların
paltardəyişmə otağı yoxdur, biz orada pərdə
ilə çox kiçik bir yer ayırmışıq, əynimizi
həmin balaca yerdə dəyişirik. Həmçinin, teatr səhnəsi
Kukla Teatrının məşq zalıdır. Orada
tamaşalar nümayiş etdiririk, kulis anlayışı
yoxdur, məkan çox darısqaldır, səhnə
olmadığına görə işıqlar aktyora yaxın
olur, işıqların istisi bir tərəfdən, yayda
havanın istisi də bir tərəfdən vurur,
başımızdan buxar çıxır. Ümid edirik ki,
tezliklə Yuğ Teatrında bina məsələsi həll
olunacaq. İnşallah, yaxşı olar. Tamaşadan sonra olur
ki, tərləyirik və tərli-tərli çölə
çıxmalı oluruq. Xəstələnirik, aktyora da ki xəstələnmək
olmaz. Tutalım, bankda işləyirsən və xəstələnmisən,
işə getməyə bilərsən. Amma aktyorsansa və
bir tamaşada oynayırsansa, bunu edə bilməzsən, nə
olur-olsun mütləq o tamaşaya getməlisən. Getməsən,
tamaşa yarımçıq qalacaq. Ümumilikdə belə
problemlər var. ƏSA Teatrında da həmçinin uzun illərdir
ki, məkan problemi öz aktuallığını qoruyur. Bir
neçə ildir ofis kirayəyə
götürmüşük, məşqlərimizi orada
keçirik. Ofis 2 kvadratmetrdir və məşq zamanı iki
addım atırıq. Bizim səhnəmiz də yoxdur axı.
Tamaşalarımızı Rus Dram Teatrında oynayırıq,
orada səhnə 15 metrdir. Artıq sən məşq zamanı
atdığın iki addımı həmin məkana uyğun tənzimləməlisən.
Orada da bizə əlavə vaxt verilmir. Məsələn, sabah
tamaşamız var. Rus Dram Teatrına sabah - elə tamaşa
günü gedəcəyik. O müddət ərzində
bütün işləri görməliyik - səhnə
hazırlanmalıdır, işıqlar qurulmalıdır,
bunlar hamısı bir neçə saatın içində həll
olunsa da, hərəsi özlüyündə bir problemdir. Bir
neçə ildir ki, belə fəaliyyət göstərdiyimizə
görə daha çevik işləməyi öyrənmişik.
Bunun faydasını da görmüşük, xüsusən Lənkəran,
Naxçıvan teatrlarında. İzmirdə Beynəlxalq Teatr
festivalında tamaşaya hazırlıq üçün az
vaxt verilmişdi, amma artıq bizdə bu yöndə vərdiş
formalaşmışdı deyə axşama kimi İzmirdə
belə hər şeyi düz-qoş etdik, o çevikliyə
artıq öyrənmişik. Amma niyə belə şey olsun
ki?
Hər halda əgər Yuğ Teatrında məkan məsələsi
hələl olunmursa, ƏSA üçün bunu istəmək
düzgün olmaz. Birincisi, Yuğa diqqət və
qayğı göstərmək lazımdır. Amma ƏSA
teatrı üçün güzəştlər oluna bilər,
qapılar açıla bilər ki, bu teatr öz fəaliyyətini
davam etdirə bilsin. İnklüziv teatrdır və bu gün
dövlətin mədəniyyət sahəsində
apardığı inklüziv mədəniyyətə təkan
verə biləcək bir teatrdır. Bundan yaxşı mənada
istifadə oluna, daha qabarıq formada tanıdıla bilər.
Bu, incəsənətimiz üçün gözəl
nümunədir. Amma təəssüf ki, bu mövzuya maraq o qədər
çox deyil. Çətinliklərlə birgə davam edirik.
- ƏSA teatrı çətinliklərə baxmayaraq,
pandemiya dövründə də fəaliyyət göstərib.
- Hə, pandemiya vaxtında bir tamaşa
hazırladım, sonra ayrıca monoloqlar hazırlandı.
Molyerin “Xəsis” tamaşasının onlayn nümayişini
keçirtdik. Hər şəraitdə aktiv fəaliyyətimizi
davam etdiririk. Müasir gedişatın necə olduğunu analiz
edirik və ona uyğun da teatrın fəaliyyətini
planlaşdırırıq.
- Belə bir fikir var ki, teatrı da, kinonu da müqəddəs
edən insandır. Sizin üçün müqəddəs
hansıdır - kino, yoxsa teatr?
- Təbii ki, insan olmasa, nəyin mənası var ki? Hər
şeyi mənalandıran insandır. Teatr və kinonun da
özünəməxsus incəlikləri, zövqü və
çətinlikləri var.
- Aktyorlarımızın əksəriyyəti teatrda
sevgidən, kinoda isə maddi çətinliklərdən
dolayı fəaliyyət göstərir.
- Axı elə bir şey yoxdur, filmin qonorarı da,
teatrın qonorarı da yaxşı deyil. Yəni aktyorluqda
maddi durum o qədər yaxşı deyil axı. Hara
çevirsən də, nəticə çox vaxt ürəkaçan
olmur.
- Rejissorluq ixtisasını bitirdiyiniz halda daha çox
aktyor kimi fəaliyyət göstərirsiniz.
- Demək olar ki, təsadüfən oldu. Ümumiyyətlə,
İncəsənət Universitetinə seçilməyim belə
təsadüfən oldu. Bir müddət rejissor olmağı
düşünürdüm. Amma sonra fikrim dəyişdi. Qərara
gəldim ki, sənədlərimi rəssamlığa verim,
amma imtahana gecikdim. Elə oldu ki, sənədlərimi
rejissorluğa verdim. Sonra gördüm ki, aktyor kimi davam etməyim
daha uyğundur.
- Rol aldığınız filmlər daha çox dram
janrında olur. Obrazlarınızın keçirdiyi daxili
sarsıntıları yaxından duymaq üçün öz
hiss və duyğularınızı, gizlətdiyiniz tərəflərinizi
ortaya qoyursunuzmu?
- Hər bir halda özündən
çıxış edirsən, ifa edən sənsən. Nəticədə
ağlayan da sənsən, gülən də.
- Elə aktyorlar var ki, onlar sanki sırf komediya filmlərində
rol almaq üçün yaranıblar, bəziləri isə
dram janrında olanlar üçün. Siz bu barədə nə
düşünürsünüz?
- Bu, mənim problemim deyil ki. Mənfi rolda
oynadığım da olub, müsbət rolda
oynadığım da. Baxır rejissorun yanaşmasına, məndə
nəyi gördüyünə. Teatrda komediya
oynadığım olub, amma filmlərdə olmayıb.
Yaxşı olardı ki, komediya janrında bir filmdə rol
alım.
- Rol aldığınız filmlər festivallarda
iştirak edir?
- “Mərmər soyuğu” filmi festivallarda çox
iştirak edib, yaxşı da nəticə göstərib. “Tənha
insanın monoloqu” da festivala gedəcək. Bu yaxınlarda
Türkiyədə nümayişi keçirildi. Tənqidçilərin
marağına səbəb oldu.
- Bəzilərinin fikrincə, Azərbaycan filmi
festivallarda tanınmır. İran filmi tanınır, amma bizim
filmlər yox. Hətta kino sektoru festivalda iştirak edəcək
səviyyəyə gəlib çıxmayıb.
- Mən elə düşünmürəm. Bizdə
yaxşı aktyorlar da var, yaxşı rejissorlar, operatorlar da
var. Əsas məsələ ssenaridir. Təəssüf ki,
güclü yazı yoxdur. Filmin də əsas özəyi
ssenaridir. Ssenari yaxşıdırsa, filmin də uğurlu olmaq
ehtimalı çoxdur. Amma mən razılaşmıram ki, Azərbaycan
filmləri festivala gedəcək səviyyədə deyil.
Çox yaxşı filmlərimiz var, beynəlxalq festivallarda
da iştirak edir. Burada ssenari və prodüser sistemi əhəmiyyətli
dərəcədə rol oynayır.
- Bizim prodüserlərin əksəriyyəti daha
çox izləndiyinə görə komediya janrında olan
filmlərə böyük maraq göstərirlər.
- Onları da başa düşürəm.
Çünki prodüserlərin işi pul qazanmaqdır. Amma əlimizdə
imkan varsa, insanlara nəsə təqdim edə biliriksə, onda
onu yaxşı formada təqdim etməliyik. Övladın hər
gün şokolad istəsə, sən onu ziyandır deyə
verməyəcəksən. İnsanlar bunu istəyir demək
doğru deyil. Nə olsun onu istəyirlər. Səndən
çox şey istəyə bilərlər. Biri səndən
zərərli bir şey istəsə, onu verəcəksən?
Elə olmalı deyil axı. İnsanlara təsir eləmək
imkanımız varsa, yaxşı formada təsir edək də.
Əgər çatışmayan nəsə varsa, cəhdlərimizi
bunu düzəltmək yolunda edək. Bir müddətdən
sonra övladlarımız formalaşan cəmiyyətin
içində olacaq. Ona görə müsbət fikir
formalaşdırmaq lazımdır.
- Türkiyəli tənqidçi Murat Soner Bakıya gəlir
və kinomuzun vəziyyətini öyrənmək
üçün kinoteatra üz tutur. Lakin zallarda çox az
tamaşaçı görür və bildirir ki, Türkiyədə
olduğu kimi, Azərbaycanda kino inkişafdan geri qalıb. Onun
fikri ilə razılaşırsınızmı?
- Murat Sonerin deməyi ilə Azərbaycanda kinonun
öldüyünü qəbul etməliyik? Elə şey
yoxdur. Bunu bizimkilər də deyə bilər, hər hansı
aktyor, rejissor, prodüser də deyə bilər. Amma onun bizim
kinomuz haqqında o qənaətə gəlməsi fikrinin dəyərli
olması anlamına gəlmir. Türkiyənin özündə
də vəziyyət yaxşı deyil, serialları çox
pis gündədir. Biz hələ onlardan salamatıq.
- Sizin üçün rolun baş rol, yaxud ikinci dərəcəli
rol olmasının əhəmiyyəti var? Bəzi
aktyorların fikrincə, görünən ikinci dərəcəli
rol görünməyən baş roldan daha
yaxşıdır.
- Əsas məsələ odur ki, sən o rollarda nə
görürsən. Ola bilər ki, sənə baş rol təklif
olunsun, amma o, sənə maraqlı gəlməyə bilər.
Yaxud ola bilər ki, ikinci dərəcəli bir rol təklif
olunsun, həmin rol sənə daha çox maraqlı gələr.
Bu, dəyişkən bir şeydir. Əsas rolu hiss etməkdir.
- Yəqin ki, hər hansı rolunuza görə tənqid
olunmusunuz. Ümumiyyətlə, indiyə qədər
aldığınız hansı tənqid sizə absurd və
gülünc gəlib?
- Hə, bəzi rollarıma görə tənqidlərlə
qarşılaşmışam. Amma absurd və yaxud
gülünc tənqidlə qarşılaşmamışam.
Ümumiyyətlə tənqidlər az olur, əslində
çox istəyərəm ki, tənqidlər çox olsun,
yazılar yazılsın. Onları dəyərləndirmək,
düşünmək çox yaxşı olar.
- İstər teatrda, istər kinoda nə qədər
azadsınız? Ümumiyyətlə aktyor azad
olmalıdır, yoxsa tamamilə rejissordan asılı
olmalıdır?
- Azadlıq? Azadlıq məni döyüşdən-döyüşə
aparandır. Belə deyim, aktyor rejissorun təklifi və tələbi
daxilində nə dərəcədə azaddırsa, artıq
orada gözəl şeylər ortaya çıxa bilər.
Ləman İLKİN
525-ci qəzet .- 2025.-4 iyun(¹96).- S.10.