“Qarabağda Qələbə
bayramı”
“Bir rəsmin dedikləri” rubrikasının budəfəki
qonağı Mirzə Xosrov Axundzadə adına 102 saylı tam
orta məktəbin təsviri sənət müəllimi
Günay Həsənovadır. Onunla Xalq rəssamı
Əşrəf Heybətovun “Qarabağda Qələbə
bayramı” əsərindən danışmışıq.
Rəssam Əşrəf Nəzir oğlu Heybətov
1951-ci ildə Bakı şəhərində anadan olub,1979-cu
ildə Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunu bitirib.
Rəssam yaradıcılığında vətənpərvərlik,
milli irs və tarix mövzularını əsas xətt kimi
götürür. Heybətov uzun illər Almaniyada
yaşayıb, orada Azərbaycan mədəniyyətini təbliğ
edib, “Bakı” Mədəniyyət Cəmiyyətini yaradıb.
UNESCO Rəssamlar Federasiyasının üzvüdür və
“Sülh səfiri” kimi fəaliyyət göstərib.
Əşrəf Heybətovun
yaradıcılığında xalqın mədəni və mənəvi
kimliyini əks etdirən çoxsaylı əsərlər
var. Buna nümunə olaraq, Bakının qədim ruhunu ifadə
edən “İçərişəhər”, Azərbaycan
xalqının qədim bayramının simvolik
görüntüsü olan “Novruz”, Qarabağın bədii
portreti və mədəni yaddaşını əks etdirən
“Şuşa” və “Bizim Şuşa” tablolarını qeyd edə
bilərik.
- Əşrəf Heybətov
yaradıcılığında bu əsərin yeri. İstərdim
söhbətimizə buradan başlayaq.
- Bu əsər 44 günlük müharibəyə həsr
olunmuş 44 tablo – Sənətlə yazılan Qələbə
salnaməsidir. 2020-ci ildə baş vermiş 44 günlük Vətən
müharibəsi zamanı tanınmış rəssam Əşrəf
Heybətov bu tarixi zəfəri sənətdə əks etdirmək
üçün 44 tablodan ibarət xüsusi silsilə
yaradıb. Bu tablolar yalnız hadisələrin vizual təsviri
deyil, həm də xalqın milli yaddaşına, ruhuna və
kimliyinə edilən sənətkar müraciətidir.
Əsər 2020-ci ilin sonunda, Vətən müharibəsindəki
zəfərin yaratdığı dərin duyğularla ərsəyə
gəlib. Əşrəf Heybətov bu əsəri xalqın
tarixi qələbəsini sənət vasitəsilə əbədiləşdirmək
üçün yaradıb. Hər bir əsər Vətən
müharibəsinin müxtəlif aspektlərini əks etdirir: əsgərin
fədakarlığı, torpaqların azadlığı,
Şuşanın qurtuluşu, şəhidlərin xatirəsi,
xalqın birliyi və qələbə sevinci.
Bu tablolar vasitəsilə Heybətov Qarabağ zəfərini
yalnız sənədlərdə yox, bədii simvollar vasitəsilə
xalqın qəlbində yaşatmağı
qarşısına məqsəd qoyub. Burada bayraq – qürur
suverenlik və milli iradəni, Xarıbülbül –
Qarabağın zərif, amma güclü ruhu; həm də
şəhidlərin əbədi xatirəsini əks etdirir.
Şuşa qalası qələbənin təntənəsi və
mədəniyyətin zirvəsi kimi təsvir olunub. Əsgər
– xalqın qəhrəman obrazı, İşıq və
günəş isə gələcəyə ümid və
sülh arzusu simvolizə edir.
Bu 44 tablo içərisində ən seçilən və
monumental olanlardan biri isə məhz “Qarabağda Qələbə
bayramı” adlı triptix əsəridir. “Qarabağda Qələbə
Bayramı” adlı triptix üç hissədən ibarətdir:
Sol panel – Azərbaycan əsgərlərinin irəliləməsi,
qəhrəmanlıq səhnələri. Mərkəz –
Şuşa qalasının fonunda dalğalanan Azərbaycan
bayrağı, Xarıbülbül, xalqın qələbə
sevinci. Sağ panel – ailələr, uşaqlar, dinc həyat və
gələcəyə inam.
- Əsərin rəng həlli və kompozisiyası necədir?
- Əsər monumentalist triptixdir – üç panodan
(1,5 m × 3 m ölçülərində) ibarət
monumental bir kompozisiyadır. Tabloda parlaq və zəngin rəng
palitrası istifadə edilib. Xalqın sevinci, bayram əhval-ruhiyyəsi
isti narıncı, qırmızı və sarı tonlarla
güclü emosional əhvalı xarakterizə edir. Fonda isə
daha sakit yaşıl və mavi tonlar fövqəladə
harmoniya yaradır. Mərkəzi fiqur kimi xalqa bayraq tutan qalib
Azərbaycan əsgəri təsvir edilib. Onun ətrafında rəqs
edən, bayram edən insanlar var. Həmçinin tarixi simvolik
obrazlar – Üzeyir bəy Hacıbəyli, Xurşidbanu Natəvan
və Xarıbülbül çiçəyi triptixin müxtəlif
hissələrində yer alıb.
- Ölçülər və texniki detallar
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Ümumi ölçülər – triptixin
hündürlüyü təxminən 1,5 metr, eni isə 3
metrdir. Üç hissədən yaradılmış panoramik əsərin
hər hissədə müəyyən dramatik səhnə və
simvollar var.
- Əsər hazırda harada saxlanılır?
- Bu iş hazırda Azərbaycan Müdafiə
Nazirliyinin Hərbi Qənimətlər Parkında – hərbi
muzey ekspozisiyasında saxlanılır.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Əvvəla, qeyd edim ki, Əşrəf Heybətov
yaradıcılığında vətənpərvərlik,
xalqın tarixi və mənəvi dəyərləri, Azərbaycan
mədəniyyəti və təbiətinə sevgi
mövzularını xüsusi yerə qoyur. O, həm monumental,
həm də qrafik sənətdə öz dəst-xəttini
yaratmış sənətkardır. Onun əsərləri
yalnız estetik deyil, həm də dərin məna, fəlsəfi
məzmun daşıyır. Əşrəf Heybətov
sözegedən əsərlə məhz bu fikirləri
çatdırmaq istəyib:
Zəfər - milli ruhun dirçəlişidir.
Şuşa və Xarıbülbül - azadlığın və
Qarabağın rəmzləridir. Əsgər və xalq -
birliyin, əzmin və qurbanın təcəssümüdür.
Uşaqlar və sülh səhnəsi - gələcəyin
qurulması, müharibənin yox, sabitliyin davamlı olması
çağırışıdır.
Əsərdə rənglərin təntənəli və
enerjili olması da qələbə əhval-ruhiyyəsinin
vizual təzahürüdür. Tabloda Qarabağ Zəfəri
yalnız hərbi qələbə kimi deyil, milli-mədəni
dirçəliş kimi təqdim edilir. Heybətov musiqi, ədəbiyyat
və təbiət simvollarını əsgər və xalq
fiqurları ilə vəhdətdə göstərərək
böyük tarixi hadisəni dolğun şəkildə təqdim
edir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2025.- 14 iyun(¹ 102).- S.16.