"Mulen Ruj"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Şahanə
Mansırovadır. Onunla Xalq rəssamı, Əməkdar incəsənət
xadimi, professor Arif Əzizin "Mulen Ruj" əsərindən
danışmışıq.
Arif Əziz 1943-cü il yanvarın 3-də Bakıda
anadan olub. 1960-cı illərdə Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Məktəbinə daxil olan Arif bəy burada rəssamlıq
üzrə təhsil alıb. Sonradan Moskvada təhsilini davam
etdirərək beynəlxalq səviyyədə
tanınmağa başlayıb.
Rəssamlıq sahəsində çoxşaxəli
bir fəaliyyətə malik olan Arif Əziz müxtəlif
janrlarda və üslublarda işləsə də, daha
çox portret, müxtəlif ofortlar və qrafika sahəsində
tanınır. Rəssamın əsərlərində milliliklə
müasirliyin harmoniyasını görmək
mümkündür. O, həmçinin Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
professorudur.
Arif Əziz 2018-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Xalq rəssamı fəxri adına layiq
görülüb. O, eyni zamanda Dünya Rəssamlıq
Akademiyasının Bakı nümayəndəliyinin rəhbəridir.
- Şahanə xanım, istərdim söhbətimizə
əsərin adından başlayaq. Rəssam əsərə
niyə məhz bu adı verib?
- "Mulen Ruj" fransız dilindən tərcümədə
"Makiyaj" deməkdir. Əsər Azərbaycan rəssamlığında
çox diqqət çəkən və bədii ifadə tərzi
ilə fərqlənən bir tablodur. "Mulen Ruj"
qadın gözəlliyinin və xarici
görünüşün təzahürü ilə
bağlı təsvirdir. Bu əsər, yalnız vizual sənət
əsəri olaraq deyil, həm də sosial və psixoloji cəhətdən
təhlil edən, qadınlıq və cəmiyyətin gözəllik
anlayışına dair dərin mesajlar verən iş olaraq
diqqət çəkir.
Arif Əziz bu əsərində qadının bədii
şəkildə portretini çəkməklə, onun xarici
gözəlliyi ilə yanaşı, bu gözəlliyin
arxasında duran emosional və sosial baxışları da əks
etdirməyə çalışıb. Tabloda qadın
obrazının təbii cazibəsini və içindəki
gücü həm rəng palitrası, həm də kompozisiya
vasitəsilə ortaya qoyub. Tablonun adı "Mulen Ruj"
özündə həm simvolizm, həm də qadınlıq təbiətini
ifadə edən mesajdır. Arif Əziz bu əsəri ilə
qadının yalnız zahiri gözəlliyinə yox, eyni
zamanda onun iç dünyasına və həyatın müxtəlif
aspektlərinə diqqət çəkir. Makiyaj, burada təkcə
bəzək məqsədilə istifadə olunan bir vasitə
deyil, həm də qadının özünü daha cazibədar
və sosial olaraq qəbul edilə bilən göstərmək
üçün baş vurduğu bir mexanizm kimi təqdim
olunur. Rəssamın yaratdığı obraz özünə
olan inamı və zəiflikləri, cəmiyyətə
qarşı duruşu və gözəlliyi təbii olaraq
"gizləmək" və ya "açığa
çıxarmaq" arasında gərginlik
yaşadığı bir anı təsvir edir. Bu əsər
qadınların həm güclü, həm də həssas
yönlərini göstərmək üçün bir vasitə
olaraq təhlil edilə bilər.
- Tablonun rəng həlli haqqında nə deyə bilərsiniz?
- "Mulen Ruj" əsəri texniki cəhətdən
çox mürəkkəb və zəngin rəng
palitrasına malikdir. Arif Əziz əsərində tünd və
açıq rənglərin, işıq və kölgənin
ustalıqla birləşdirilməsindən istifadə edərək,
qadın obrazını canlandırıb. Həmçinin, əsərdə
klassik rəssamlıq texnikaları ilə yanaşı,
müasir yanaşmalar və yenilikçi üslublar da əks
olunub. Rəssamın estetik yanaşması, öz
dövrünün sosial və mədəni mövzularına bədii
bir işıq tutur. Arif Əziz bu tablo vasitəsilə
qadın gözəlliyinin çox zaman sosial təzyiqlərlə
və ictimai gözləntilərlə
formalaşdığını, amma eyni zamanda bunun
qadının daxili gücü və özünü ifadəsi
ilə paralelliyini göstərir. Əsərin fonu və əsas
obrazı arasında yaranan kontrast, qadının daxili
dünyasının çoxşaxəli və bəzən
qarşıdurmalı olduğundan xəbər verir. Portretin
detalları və rənglərin harmoniyası, qadının
təbii gözəlliyini və eyni zamanda makyajla əlavə
edilən "maskanı" əks etdirir.
- Əsərdə işıq-kölgə effektindən
necə istifadə olunub?
- Rəssam əsərin müxtəlif hissələrində
işıq və kölgə oyunlarından istifadə edərək,
obrazının gizli və açıq tərəflərini
göstərir. Makyajın tətbiqi mərhələsi, həm
də daxili dünyada baş verən dəyişiklikləri
vizual şəkildə ifadə edir. "Mulen Ruj" əsəri
yalnız bir portret deyil, həm də müasir dövrün
qadın anlayışına və onun cəmiyyətdəki
roluna dair bir bədii ifadədir. Bu əsərdə Arif
Əziz qadının öz şəxsiyyətini
formalaşdırmaqda və cəmiyyətdəki yerini tapmaqda
qarşılaşdığı çətinlikləri, eyni
zamanda onun zəif və güclü tərəflərini bir
araya gətirir. Əsər, sosial baxımdan qadın
obrazının müxtəlif yönlərini təsvir etməklə
yanaşı, həm də vizual olaraq izləyiciləri
düşündürür. "Mülen Ruj" əsəri
cəmiyyətdə gözəlliyin və zahiri
görünüşün sosial təzyiqlərlə necə əlaqələndirildiyini,
qadınların bəzək və makiyaj vasitəsilə
özlərinə olan münasibətlərini simvolizə
edir.
- "Mulen Ruj"un Arif Əziz
yaradıcılığındakı yerini necə xarakterizə
edərdiniz?
- Bu tablo rəssamın ən tanınmış əsərlərindən
olub, bir çox sərgilərdə nümayiş edilib və
onun sənət dünyasında tanınmasına əhəmiyyətli
təsir göstərib. Əsər həm yerli, həm də
beynəlxalq sərgilərdə yüksək qiymətləndirilib
və rəssamın sənətini daha geniş auditoriyaya
tanıdıb. Tablo həm də Azərbaycan rəssamlığının
müasir dövrdəki inkişafını və Arif
Əzizin bu inkişafda oynadığı mühüm rolu əks
etdirir. Onun əsərləri, xüsusilə "Mulen
Ruj", həm klassik, həm də müasir bədii ifadə
formalarının birləşdiyi bir nöqtə olaraq, Azərbaycan
incəsənətində özünəməxsus yer tutur.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Bu əsər Arif Əzizin sənətindəki
mürəkkəbliyi, həm texniki ustalığını, həm
də dərin sosial və emosional təhlil
bacarığını nümayiş etdirir. Rəssamın
"Mulen Ruj" tablosu yalnız bir portret əsəri olmaqla
qalmır, həm də qadınların özünü ifadə
etməsi və sosial mühitdəki yerini tapması
mövzusunu dərindən araşdıran bir sənət
nümunəsidir. Qadın gözəlliyinin simvolik olaraq təqdim
edildiyi tablo bədii və intellektual baxımdan
çoxqatlı təhlil tələb edir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .- 2025.- 12 mart(№46).- S.10.