Səs və Sükut arasında
GÖRKƏMLİ BƏSTƏKAR FİRƏNGİZ
ƏLİZADƏNİN YARADICI TƏBİƏTİNƏ
BİR BAXIŞ
Zamanın və məkanın sərhədlərini
aşan musiqi... Firəngiz Əlizadənin musiqisi səsi
düşüncəyə, sükutu isə dialoqa
çevirir. Onun bəstələri ruhun fəlsəfi ifadəsinə
çevrilmiş sənət nümunələridir.
Zamanı dinləmək mümkündürmü?
Sükut danışa bilərmi? Bu suallar, əgər
cavabı varsa, Firəngiz Əlizadənin əsərlərində
gizlidir. Onun musiqisi yalnız notlardan ibarət deyil - bu musiqi
ruhun tarixi ilə dialoqu, daxili axtarışın səsə
çevrilmiş formasıdır. Əlizadənin bəstələri
dinləyicini passiv dinləyiciyə çevirmir - o, insanı
səsin içində düşünməyə, öz
sükutuna qulaq asmağa dəvət edir.
Bu gün isə təkcə onun musiqisinə yox, həm
də bu musiqini yaradan yaradıcı ruha - Firəngiz Əlizadəyə
doğum günündə bir daha ehtiramla baxırıq. O, səs
və sükut arasında gizlənmiş mənaları musiqiyə
çevirən sənətkardır. Onun dünyaya gəlişi,
zamanla yarışan bir musiqi yolçuluğunun
başlanğıcı idi. Bu yazı həmin
yolçuluğun fəlsəfi portretidir.
"OYANIŞ": QARANLIQDAN İŞIĞA YOL
Firəngiz Əlizadənin "Oyanış" əsəri
onun yaradıcılığında dönüş nöqtəsi
kimi qiymətləndirilə bilər. Əsərin adında
belə fəlsəfi bir çağırış var: oyan,
düşün, dəyiş! Muğam intonasiyaları ilə
elektroakustik səslərin sintezi, keçmişlə gələcəyin
bir araya gəlməsi, dinləyicidə daxili bir oyanış
hissi yaradır. Bu, təkcə yuxudan deyil, düşüncəsizlikdən
bir oyanışdır.
"DƏRVİŞ": RUHANİ AXTARIŞIN
MUSİQİ FORMASI
"Dərviş" əsərində Firəngiz
Əlizadə musiqini bir zikrə - səssiz bir dua formasına
çevirir. Spiralvari inkişaf edən struktur sufi fəlsəfəsindəki
mərhələ-mərhələ yüksəlişi xatırladır.
Violonçelin səsləri ruhun titrək, lakin davamlı
axtarışını ifadə edir. Dinləyici də bu
musiqi ilə öz daxili aləminə doğru səfərə
çıxır.
"HABİLSAYAĞI": MİF VƏ
BƏŞƏRİ FACİƏNİN SƏSLƏ
İFADƏSİ
"Habilsayağı" əsəri Qədim
Əhdi-Cədiddəki Habil və Qabil əfsanəsinə
istinad edir. Əlizadə bu mifə ekzistensial bir yanaşma sərgiləyir.
Əsərdə muğam çalarları ilə Avropa
musiqisindən gələn dissonanslar üz-üzə
dayanır. Bu, qədim sülh arzusunun müasir dünyanın
xaosu ilə toqquşmasıdır - həm xəbərdarlıq,
həm peşmançılıq, həm də yaddaş.
"ZİKR": SƏSSİZLİKLƏ DANIŞAN
MUSİQİ
Firəngiz Əlizadənin "Zikr" əsəri
musiqinin yalnız səsdən ibarət olmadığına
dair bir ismarışdır. Burada ritmik təkrarlar bir rituala,
musiqi isə ruhani təfəkkürə çevrilir. Zikr -
dillə deyil, ruhla icra olunan bir dərinlikdir. Bəzən ən
güclü musiqi səssizlikdə doğulur. Bu əsər
insanın içindəki boşluqla necə danışa
bildiyini göstərir.
MUSİQİDƏ ZAMANIN VƏ MƏKANIN AŞILMASI
Firəngiz Əlizadə musiqinin sərhədsizliyini
göstərən sənətkarlardandır. Onun əsərləri
Şərq və Qərb musiqi ənənələrinin
qovşağında dayansa da, bunları özünəməxsus
bir qlobal musiqi dilinə çevirir. O, milli musiqi köklərini
qoruyaraq, onları müasir texnologiya və dünya musiqisi
kontekstində yeni səviyyəyə daşıyır.
RUHUN DİALOQU KİMİ MUSİQİ
Əlizadənin musiqisi sadəcə dinlənilmir - o,
dinləyicini düşündürür, ona toxunur. Hər bir
əsəri insan ruhunun dərinliklərinə enən, onunla
dialoq quran bir çağırışdır. Notlar sadəcə
səs deyil - onlar sualdır: "Sən kim idin?", "Hara
gedirsən?", "Nəyi unutdun?"
MUSİQİ - ZAMANIN QƏLBİ
Firəngiz Əlizadənin musiqisi bir estetik hadisə
olmaqdan daha çox, fəlsəfi düşüncənin,
insan ruhunun və bəşəriyyətin səsinə
çevrilmiş formasıdır. Onun əsərləri ilə
qarşılaşmaq - sadəcə musiqi dinləmək deyil,
varlığın sükutunda özünü
tanımaqdır. Bu musiqi danışmır -
düşünür, düşündürür və
ruhlandırır.
Bu gün - onun doğum günündə - Firəngiz
Əlizadənin yalnız musiqisini deyil, həm də onun sənətkar
qəlbini, yaradıcı ruhunu salamlayırıq. O, zamanın
səssizliyində öz izini qoyan, səsi fəlsəfəyə
çevirən nadir sənətkarlardandır. Onun musiqisi bizə
nəinki ruhumuzu, həm də kimliyimizi xatırladır. Firəngiz
xanım, doğum gününüz mübarək - səsiniz
daim eşidilsin, sükutunuz da danışsın!
Fəridə MİRİŞOVA
(AMEA-nın Memarlıq və İncəsənət
İnstitutu)
525-ci qəzet .- 2025.-
28 may(№92).- S.9.