Dünyada Elmlər Akademiyaları və Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyası
İsa
HƏBİBBƏYLİ
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının
prezidenti, akademik,
Akademiya
sözü geniş anlayış olub, yunan dilində elm, ali təhsil və incəsənət sahələrini əhatə
edən elmi mərkəzlər mənasını
bildirir. Akademiya termini
qədim Yunanıstanda
bizim eradan əvvəl 387-ci ildə Afinada təsis edilmiş dünyanın
ilk akademiyası hesab edilən Platon Akademiyasının adı
ilə elmi dövriyyəyə daxil olmuşdur. Belə ki, bizim eradan əvvəl
IV əsrdə fəaliyyət
göstərmiş məşhur
Platon Akademiyasında antik yunan filosofları
Platon və Aristotelin söhbətlərinin
keçirildiyi məkan
qədim yunan mifologiyasında yarım allahlardan biri kimi haqqında söz açılan Hekademin adı ilə bağlı olmuşdur. Platon özünün məşhur
təhsil müəssisəsini
yaradarkən həmin Hakadema meşəliyi adlanan müqəddəs məkanı seçməklə
həm də elm və təhsilə dair ideallarının ilahi dərəcədə
müqəddəs olduğunu
nəzərə çatdırmış
və bu ideala axıradək məsuliyyətlə xidmət
etmişdir. Həmin yer qədim dövrün təhsilli adamlarının nəzərlərində
müqəddəs hesab
olunmuşdur.
Platon Akademiyası antik dövrün qədim yunan filosofu Platonun (428-347) rəhbərliyi
ilə fəaliyyət
göstərmiş ali
təhsil müəssisəsi
kimi dünyada böyük şöhrət
qazanmışdır. Antik
dövrün və bəşəriyyətin keçdiyi
bütün inkişaf
dövrlərinin ən
böyük mütəfəkkiri
olan Aristotelin (384-322) bu Akademiyada təhsil alması Platon Akademiyasının dünya şöhrəti
qazanmasında mühüm
rol oynamışdır.
Ailə həyatı qurmayan Platon üçün Akademiya təkcə onun özünün yox, bütövlükdə Yunanıstan
cəmiyyəti ailəsinin
taleyinin əsas hərəkətverici qüvvəsi
kimi uca tutulmuşdur.
Sonralar dünyada Akademiyalar daha çox elm adamlarının fəaliyyət
göstərdiyi, elmi araşdırmaların və
müzakirələrin aparıldığı
elmi-tədqiqat müəssisəsi
statusu qazanmışdır.
Hələ orta əsrlərdən başlayaraq
ayrı-ayrı ölkələr
özləri Akademiyasını
yaratmışlar.
Funksiyalarına görə Elmlər
Akademiyaları aşağıdakı
kimi bir neçə qrupa ayrılır:
1. Milli Elmlər Akademiyaları (Elmlər Akademiyaları da bu qrupa aiddir)
2. Beynəlxalq Akademik qurumlar (Beynəlxalq Elmi Şura; Akademiyalararası Beynəlxalq
Tərəfdaşlıq Akademiyası,
Elmlər Akademiyalarının
Beynəlxalq Assosiasiyası
və s.)
3. Elmlər Akademiyaları Assosiasiyaları (Məsələn,
Asiya Elmlər Akademiyaları və Elmi Cəmiyyətləri Assosiasiyası)
4. Sahə üzrə Elmlər Akademiyaları (Tibb Akademiyası, Mühəndislik Akademiyası,
Pedaqoji Elmlər Akademiyası və s.)
5. Elm və Təhsil sahələrini birgə əhatə edən Akademiyalar (Amerika İncəsənət
və Elmlər Akademiyası, Rusiya İncəsənət Akademiyası
və s.)
6. Elm və İncəsənət
Akademiyaları (hazırda
Avropa ölkələrinin
əksəriyyətinin Elmlər
Akademiyaları belə
adlanır)
7. Elm və Texnologiya Akademiyaları (Asiya ölkələrində Akademiyalar
üçün bu
format qəbul edilmişdir).
8. İnstitut adlandırılan
elmi-tədqiqat xarakterli
Akademik qurumlar (Amerika Standartlar və Texnologiyalar İnstitutu).
9. Universitetlərin tərkibində
fəaliyyət göstərən
Akademiya tipli elmi qurumlar.
10. Kral Akademiyaları (Britaniya)
11. Papa Akademiyası (Roma)
12. Akademiya tipli elmi cəmiyyətlər
13. Akademiya statusuna malik olan Elmi-Tədqiqat Laboratoriyaları (Məsələn:
ABŞ Hərbi Dəniz
Elmi-Tədqiqat Laboratoriyası)
13. Gənc Alim və Mütəxəssislərin Akademik
təşkilatları (Gənc
Alimlərin Beynəlxalq
Akademiyası, Almaniya Gənclər Akademiyası
və s.)
Keçmiş Sovetlər ittifaqında
SSRİ miqyasında və
müttəfiq respublikalar
üçün bütün
elm sahələrini özündə
birləşdirən Elmlər
Akademiyası formatı
qəbul olunmuşdu. Sovet hakimiyyəti illərində Azərbaycan
SSR Elmlər Akademiyası
kimi fəaliyyətini
davam etdirmiş ölkəmizin ali dövlət elmi təşkilatı xalqımızın
Ümummilli lideri, görkəmli dövlət
xadimi Heydər Əliyevin 15 may 2001-ci il tarixli
Fərmanı ilə Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası statusu qazanmışdır.
Dünyada Akademiyalar müxtəlif
adlar ilə fəaliyyət göstərirlər.
Amerika Birləşmiş Ştatlarında
əsas akademik qurum Milli Elmlər Akademiyası adı ilə fəaliyyətini davam etdirməkdədir.
ABŞ Milli Elmlər Akademiyası
prezidentinin rəhbərlik
etdiyi Elmlər Akademiyasında vitse-prezident
vəzifələrini Amerikanın
Tibb və Mühəndislik Akademiyalarının
prezidentləri yerinə
yetirirlər.
Çin
Xalq Respublikasında
1949-cu ildə təsis
edilmiş Elmlər Akademiyası Milli Elmlər
Akademiyası statusunda
fəaliyyət göstərir.
Rusiyada Elmlər Akademiyası I Pyotrun 8 fevral 1724-cü il tarixli fərmanı ilə Sankt-Peterburq Elmlər Akademiyası kimi yaradılmışdır.
Sonralar Rusiya
İmperator Akademiyası, sovet
hakimiyyəti illərində
isə SSRİ Elmlər
Akademiyası adlandırılmışdır.
Hazırda bu elmi təşkilat Rusiya Elmlər Akademiyası kimi fəaliyyətini davam etdirir.
İngiltərədə Elmlər Akademiyası Kral Cəmiyyəti adı ilə tanınır. Britaniya Kral Akademiyası da adlandırılan
bu akademik elmi təşkilat
1860-cı ildə təsis
edilmişdir.
Almaniyada
bir neçə Akademik elmi-təşkilati
qurum olsa da, Elmlər Akademiyası funksiyasını Alman Elmi-Tədqiqat
Fondu həyata keçirir.
Ölkədəki əsas
elmi-tədqiqat institutları
və universitetlər
Alman Elmi-Tədqiqat Fondunun
üzvləri statusunda
fəaliyyət göstərirlər.
Fransada müxtəlif dövrlərdə
ayrı-ayrı adlarla
yaradılmış Elmlər
Akademiyaları hazırda
da fərqli adlarla fəaliyyətlərini davam
etdirirlər. Lakin Fransada
1795-ci ildə elmi tədqiqat müəssisəsi
kimi yaradılmış
Fransa İnstitutu əsas elmi təşkilat statusu daşıyır. Fransa İnstitutu ölkədə
təsis edilmiş bir neçə akademik qurumları özündə birləşdirir.
Belə ki, ondan əvvəl 1635-ci ildə
təsis edilmiş Fransa Akademiyası,
1663-cü ildən fəaliyyətə
başlamış Fransa
Əlyazmaları Akademiyası,
1866-cı ildən fəaliyyət
göstərən Fransa
Elmlər Akademiyası,
1795-ci ildə yaradılmış
Fransa İncəsənət
Akademiyası, 1832-ci ildən
fəaliyyətini davam
etdirən Fransa Siyasi Elmlər və Mənəviyyat Elmləri Akademiyası Fransa İnstitutunun tərkibinə daxildir.
Avropa qitəsindəki əksər
dövlətlərin Elmlər
Akademiyaları vardır.
Şərqi Avropa ölkələrində ən
qədim Akademiya
1724-cü ildə təsis
edilmiş Rusiya Elmlər Akademiyasıdır.
Macarıstan Elmlər
Akademiyası 1825-ci ildən,
Rumıniya Akademiyası
və Xorvatiya Elmlər Akademiyası
1866-cı ildən, Bolqarıstan
Elmlər Akademiyası
1869-cu ildən, Serbiya
Elmlər Akademiyası
1882-ci ildən fəaliyyət
göstərir. Şərqi
Avropadakı digər ölkələrin Elmlər
Akademiyaları XX əsr
ərzində formalaşdırılmışdır.
Belə ki, Sloveniyada
(1938), Polşada, Slovakiyada,
Çexiyada (1952), Bosniya
və Hersoqovinada
(1966), Şimali Makedoniyada
(1967), Albaniyada (1972), Çernoqoriyada
(1976), Rostovda (1978) fəaliyyət
göstərən əksər
Akademiyalar Elm və İncəsənət Akademiyaları
adlanır.
Qərbi
Avropa ölkələrində
Elmlər Akademiyalarının
yaranma tarixi Şərqi Avropa ilə müqayisədə
daha qədimdir. Belə ki, İtaliya Lincei Elmlər Akademiyası 1603-cü ildə,
Almaniya Elmlər Akademiyası 1652-ci ildə,
Britaniya Kral Elmi Cəmiyyəti
1660-cı ildə, Fransa
Elmlər Akademiyası
1866-cı ildə təsis
edilmişdir. XVIII əsrdə
də Qərbi Avropa ölkələrində
Elmlər Akademiyalarının
yaradılması prosesi
davam etdirilmişdir. Danimarka (1742), İsveç
(1739), Portuqaliya (1779), İrlandiya
(1785) Elmlər Akademiyaları
üç yüz ildən artıq bir dövrdə öz ölkələrinin
elmi-texniki və mədəni inkişafına
mühüm töhfələr
verməkdə davam edirlər.
İsveç Kral Akademiyası
bir əsrdən çoxdur ki, dünyanın
ən nüfuzlu mükafatı olan Nobel mükafatlarının müəyyən
edilməsi missiyasını
məsuliyyətlə həyata
keçirir.
XIX-XX əsrlərdə Qərbi
Avropada Akademiya quruculuğu başa çatdırılmışdır. Niderland Kral Akademiyası 1808-ci ildən,
Avstriya Akademiyası
1847-ci ildən, İspaniya
Dəqiq və Təbiət Kral Akademiyası, Norveç Elmlər və Ədəbiyyat Akademiyası
1857-ci ildən fəaliyyətlərini
davam etdirməkdədir.
Avropanın bu hissəsində XX əsrdə
İslandiya Elmi Cəmiyyəti (1918), Finlandiya
Elmlər və Ədəbiyyat Akademiyası
(1908), Afina (Yunanıstan)
Akademiyası (1926), Vatikan
Papa Akademiyası 1936-cı ildən fəaliyyət göstərməkdədir. Sonrakı
dövrlərdə Türkiyə
Elmlər Akademiyası
(1993), Belçika Kral
Elmlər və İncəsənət Akademiyası
(2001) və nəhayət,
İsveçrə Elmlər
və İncəsənət
Akademiyası (2006) təsis
edilməklə nəinki
Avropada, dünyada Akademiya quruculuğu yekunlaşmışdır.
Keçmiş SSRİ-yə daxil
olmuş ölkələrdən
Rusiya Elmlər Akademiyası (1724), Ukrayna
Milli Elmlər Akademiyası
(1918), Belarusiya Elmlər
Akademiyası (1928), Estoniya
Elmlər Akademiyası
(1938), Litva Elmlər Akademiyası (1941), Ermənistan,
Özbəkistan (1943), Azərbaycan
(1945), Gürcüstan, Qazaxıstan,
Moldova (1946), Türkmənistan, Tacikistan (1951), Qırğızıstan
(1954) Elmlər Akademiyalarında
fundamental tədqiqatlar və
tətbiqi araşdırmalar
uğurla davam etdirilir.
Ümumiyyətlə, Asiya qitəsindəki 49 ölkədən
iyirmi dördündə
Elmlər Akademiyaları
vardır. Asiyada ən qədim Elmlər Akademiyası 1867-ci
ildə yaradılmış
Yeni Zelandiya Kral Elmi Cəmiyyətidir. Monqolustan Elmlər Akademiyası 1921-ci ildə,
Hindistan Milli Elmlər
Akademiyası 1935-ci ildə,
Yaponiyada Elmlər Akademiyası funksiyasını
yerinə yetirən Yaponiya Elmi Şurası
və Çin Xalq Respublikasının Elmlər Akademiyası
1949-cu ildə, Koreya
XDR Elmlər Akademiyası
1952-ci ildə, Pakistan Elmlər
Akademiyası 1953-cü ildə,
Avstraliya Elmlər Akademiyası və Cənubi Koreya Elmlər Akademiyası
1954-cü ildə yaradılmışdır.
Hazırda Asiya qitəsində İsrail İctimai və Humanitar Elmlər Akademiyası (1961), İordaniya
Kral Elmi Cəmiyyəti (1970), Banqladeş
Elmlər Akademiyası
(1973), Vyetnam Elm və
Texnologiya Akademiyası
və Vyetnam Sosial Elmlər Akademiyası (1975), Filippin
Elm və Texnologiya Akademiyası, Şri Lanka
Milli Elmlər Akademiyası
(1976), Sinqapur Elmlər
Akademiyası (1977), Əfqanıstan
Elmlər Akademiyası
(1978), Nepal Elmlər Akademiyası
(1982), İndoneziya Elmlər
Akademiyası (1990), Malaziya
Elmlər Akademiyası
(1995), Fələstin Elmlər
Akademiyası, Tayvan Elmlər Akademiyası
(1997), İran İslam Respublikası Elmlər Akademiyası
(1998), Kamboca Kral Akademiyası (1999), Livan Elmlər Akademiyası
(2007) kimi akademik qurumlar fəaliyyət göstərməkdədir. Asiyada
ən böyük Elmlər Akademiyası olan Çin Xalq Respublikasının Elmlər Akademiyasında
64 min əməkdaş çalışır.
Şimali Koreya Xalq Demokratik Respublikası Dövlət
Elmlər Akademiyasında
50 min, Vyetnam Elmlər
Akademiyasında 1800 əməkdaş
fəaliyyət göstərir.
Elmi-tədqiqat fəaliyyəti
ilə məşğul
olmayıb, akademik klub funksiyalarını icra edən Nepal Akademiyasının 40, Fillipin
Akademiyasının 36, Əfqanıstanın
35 nəfər inzibati
vəzifələri yerinə
yetirən əməkdaşı
vardır.
Afrika qitəsində 24 ölkənin
Elmlər Akademiyası
mövcuddur. Dünyanın
ən qədim Akademiyası hesab edilən Efiopiya Akademiyası 1137-ci ildə
yaradılmışdır. Misir Elmlər Akademiyası 1922-ci ildən
fəaliyyət göstərir.
Qara qitədə Mərakeş (1952), Sudan (1956), Qana
(1959), Madaqaskar, Kamerun,
Burkino-Faso, Konqo, Nigeriya, Seneqal, Toqo, Kot-d`ivuar (1960), Cənubi Afrika Respublikası
(1961), Uqanda, Əlcəzair
(1962), Kenya (1963), Zambiya (1964), Zimbabve (1964), Mavriki (1968),
Benin, Mozambik (1975) Elmlər
Akademiyaları fəaliyyət
göstərməkdədir.
Bundan başqa, Afrika Elmlər Akademiyalarını və
elmi qurumlarını koordinasiya edən və istiqamətləndirən
Afrika Elmlər Akademiyaları
Assosiasiyası da vardır.
Dünyada çoxsaylı Akademiyaları
özündə birləşdirən
əsas beynəlxalq elmi təşkilatlar aşağıdakılardır:
1. Beynəlxalq Akademiyalar Birliyi - İUA (Paris - 1920).
63 Elmlər Akademiyasını əhatə
edir.
2. Beynəlxalq Elmi Şura - İCSU (Paris - 1931).
145 ölkə üzrə 201
Elmlər Akademiyasını
və elmi cəmiyyəti özündə
birləşdirir.
3. Beynəlxalq Elmlər Akademiyaları Birliyi -
İAR (İtaliya, Triyest
- 1993). 119 Elmlər Akademiyası
və elmi təşkilatdan ibarətdir.
4. Akademiyalararası Beynəlxalq
Tərəfdaşlıq - İAP (İtaliya, Triyest - 2016).
140 Elmlər Akademiyası
və elmi qurum ABT təşkilatının
üzvüdür.
5. Beynəlxalq Elmlər Akademiyası Assosiasiyası
- İAAS - MAAN (Kiyev - 1993). MDB Elmlər Akademiyaları və digər akademik qurumlardan təşkil olunmuşdur.
6. Təbiət və Humanitar Akademiyalarının
Avropa Federasiyası -
ALLEA (Almaniya, Berlin - 1994).
59 Akademiyanı və elmi təşkilatı özündə birləşdirir.
7. Avropa Elmlər Akademiyası - EASAS (Almaniya,Yagerberq - 2001). Avropa
Elmlər Akademiyalarının
Məsləhət Şurası
da adlanır.
1919-cu ildə 25 ölkənin
EA-nı əhatə etmişdir.
8. Afrika Elmlər Akademiyaları Şəbəkəsi - MASAS (Keniya,
Nayrobi - 2001).
9.
İslam Ölkələrinin Elmlər Akademiyaları Şəbəkəsi - NASİC (Pakistan,
İslamabad - 2004).
57 ölkənin EA-nı və elmi təşkilatlarını
birləşdirir.
10. Asiya Elmlər Akademiyaları və Elmi Cəmiyyətləri Assosiasiyası - AASSA (Cənubi
Koreya, Seul - 2012).
34 ölkənin Elmlər Akademiyalarından təşkilatlanıb.
11. Ümumdünya Elmlər və İncəsənət
Akademiyası - VAAS (ABŞ, Napa - 1960).
78 ölkədən 730 nəfər
üzvü vardır.
12. Dünya Elmlər Akademiyası - TVAS (İtaliya,
Triyest - 1983). Nobel mükafatı
laureatı Abdas Salamın iştirakı ilə təsis edilmişdir. 2019-cu ildə
90 ölkədən 1200 nəfər
üzvü olmuşdur.
13. Ümumdünya Gənclər
Akademiyası - GYA (Almaniya,
Qallena - 2010)
14. Latın Amerikası Elmlər Akademiyası
(ABŞ, San-Fransisko - 1982).
15.
İslam Ölkələri Elmlər Akademiyaları -
İAS (Omman, İordaniya
- 1986).
57 ölkənin elmi təşkilatlarından ibarətdir.
16. Avropa Akademiyaları (London
- 1988).
17. Avropa Elmlər və İncəsənət
Akademiyası (Avstriya,
Zalsburq - 1990).
1700 nəfər üzvü vardır.
18. Avropa Elmlər Akademiyası (Belçika
- 2003).
570 nəfər üzvü vardır. 15 nəfəri
Nobel mükafatçısıdır.
19. Ərəb Elmlər Akademiyası (Livan, Beyrut - 2002).
20. Almaniya Gənclər Akademiyaları - YAR (2012).
Azərbaycanda akademiya tipli ilk
elmi qurum XIII əsrdə, 1259-cu ildə
görkəmli elm xadimi
Nəsirəddin Tusi tərəfindən yaradılmış
Marağa Rəsədxanasıdır.
Marağa Rəsədxanası
universal akademik qurum olub, astronomiya ilə yanaşı, riyaziyyat, tibb, metafizika, fəlsəfə,
xəttatlıq və
sair kimi elm sahələrinə dair də tədqiqatlar aparılmışdır. XIV əsrdə
təsis edilmiş, Rəşidəddinin rəhbərlik
etdiyi Təbriz Daruş-Səfa Akademiya şəhərciyi də
universal fəaliyyət sahəsinə
malik olub, bir çox elmləri və təhsil sahəsini də əhatə etmişdir.
Bundan başqa, ölkəmizdə
elmin təşkilatlanması
işinə yenidən
XX əsrdə başlanılmışdır.
Belə ki, 1923-cü ildə
yaradılmış Azərbaycanı
Tədqiq və Tətəbbö Cəmiyyəti
Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyasının sələfidir.
Daha sonra 1929-1932-ci illərdə fəaliyyət
göstərmiş Azərbaycan
Elmi Tədqiqat İnstitutu kiçik akademik qurum modelində tədqiqatlar aparmış, aspirantura vasitəsilə yeni elmi nəslin hazırlanması
işinə başlamışdır.
SSRİ Elmlər Akademiyası
Zaqafqaziya Filialının
Azərbaycan şöbəsi
və SSRİ Elmlər
Akademiyasının Azərbaycan
Filialı artıq təşkilatlanmış elmi
qurumlar idi.
Nəhayət, 27 mart 1945-ci ildə müstəqil elmi təşkilat kimi Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası yaradılmışdır.
Akademik Mirəsədulla
Mirqasımov Azərbaycan
Elmlər Akademiyasının
ilk prezidenti, Şamil Əzizbəyov və Heydər Hüseynov vitse-prezidentlər, Mirəli
Qaşqay akademik-katib seçilmişlər.
Xalqımızın Ümummilli lideri Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi
1969-1982-ci illər Elmlər
Akademiyasının intibah
dövrü hesab olunur. Bu illərdə Elmlər Akademiyasında mükəmməl elmi məktəblər yaranmış,
elmimiz Sovetlər İttifaqının hüdudlarını
aşaraq dünyada tanınmış və
yeni elmi nəsil yetişib formalaşmışdır.
Təəssüf ki, Ulu öndər
SSRİ-nin rəhbərliyinə
getdikdən sonra bu inkişaf tempi qorunub saxlanılmamışdır.
Hətta müstəqilliyin
başlanğıc illərində
Akademiyanı ləğv
etmək haqqında
bəyanatlar səsləndirilmişdir.
Ona görə də
1983-1993-cü illər Elmlər
Akademiyasının tənəzzül
və böhran dövrü hesab olunur. Görkəmli dövlət xadimi Heydər Əliyevin müstəqil Azərbaycan
dövlətində yenidən
siyasi hakimiyyətə
qayıdışı ilə
respublikanın digər
sahələrində olduğu
kimi, böyük dirçəliş prosesləri
başlamış, ölkə
maraqları ön mövqeyə çəkilmişdir.
Ona görə də
1993-2003-cü illər elm tariximizə
Milli Elmlər Akademiyası
quruculuğu mərhələsi
kimi daxil olmuşdur.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin Azərbaycan
Respublikasına rəhbərlik
etdiyi 2003-cü ildən
başlanan mərhələ
2 dövrə ayrılır:
1. Modernləşmə və
inkişaf dövrü
(2003-2021-ci illər); 2. Yeniləşmə
və islahatlar mərhələsi (2022-ci ildən).
Hazırda Milli Elmlər
Akademiyası Dünya
Akademiyaları Cəmiyyətinin
bərabərhüquqlu üzvü
kimi Azərbaycan elminin milli maraqlarının
və bəşəri
ideyalarının elmi
cəhətdən daşıyıcısı
funksiyasını yerinə
yetirir. Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyası
ölkəmizin dövlətçilik
mənafelərinə və
xalqımızın milli maraqlarına
xidmət etmək yollarında uğurla irəliləməkdədir.
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası
aşağıdakı beynəlxalq
elmi təşkilatların
üzvüdür: Beynəlxalq
Türk Akademiyaları
Birliyi (Astana), Beynəlxalq
Elmi Şura (Paris), Akademiyalararası Beynəlxalq
Tərəfdaşlıq Akademiyası
(İtaliya, Triyest), Asiya Elmlər Akademiyaları və Elmi Cəmiyyətləri Assosiasiyası (Cənubi Koreya, Seul), Beynəlxalq Elmlər Akademiyaları Assosiasiyası
- MAAN (Minsk), Avrasiya Universitetlər
Birliyi (İstanbul), Qafqaz
Universitetlər Birliyi
(İstanbul).
Bundan başqa, Azərbaycan Milli
Elmlər Akademiyasının
dünyanın adları
aşağıda göstərilən
ölkələrin Elmlər
Akademiyaları ilə
qarşılıqlı əməkdaşlıq
haqqında müqavilələri
vardır: Türkiyə,
Çin Xalq Respublikası, Rusiya, İtaliya, Bolqarıstan, Belarusiya, Macarıstan, Ukrayna, Gürcüstan, Litva, Qazaxıstan, Qırğızıstan, Polşa,
Rumıniya, Özbəkistan,
Tacikistan, Türkmənistan,
Monteneqro, Yunanıstan,
Pakistan, Vyetnam, Cənubi
Koreya, Monqolustan, Misir Ərəb Respublikası, Əlcəzair
və s.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin 18 mart 2025-ci il tarixli Sərəncamı ilə 80 illik yubileyi qeyd edilən
Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası özündə
Elmi Bölmələri
və Regional Elmi Mərkəzləri birləşdirən
ali dövlət elmi təşkilatıdır.
Hazırda Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyasının tərkibində
Humanitar Elmlər və İctimai Elmlər, Fizika-Riyaziyyat və Texnika, Kimya, Biologiya və Tibb, Yer
Elmləri Bölmələri,
Naxçıvan və
Gəncə Bölmələri,
16 elmi-tədqiqat institutu,
Azərbaycan Milli Ensiklopediyası
Elmi Mərkəzi, Mərkəzi Elmi Kitabxana, Şəki, Lənkəran və Quba Regional Elmi Mərkəzləri, "Elm" nəşriyyatı fəaliyyətini
davam etdirir.
Milli Elmlər Akademiyasında Azərbaycançılıq idealları,
ədəbi-tarixi şəxsiyyətlərin
yenidən tədqiq edilib dəyərləndirilməsi
yollarında mühüm
addımlar atılır.
Qarabağın və
Qərbi Azərbaycanın
öyrənilməsi, türkologiyanın
ön mövqeyə çıxarılması prioritet
istiqamətlərdir. Eyni
zamanda XXI əsrin çağırışlarına uyğun olaraq, süni intellekt, rəqəmsal inkişaf, yaşıl transformasiyalar,
elektron xidmətlər
istiqamətləri akademik
elmi dövriyyənin aktual istiqamətlərini təşkil edir. Yeniləşməkdə davam
edən Milli Elmlər
Akademiyası müstəqil
dövlətimizin əsas
elmi mərkəzi olaraq, çoxcəhətli
elmi-təşkilati fəaliyyətini
uğurla davam etdirməklə bərabər,
sabahlara doğru inkişaf yollarında yeniləşmə proseslərinin
mühüm addımlarını
atır.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyevin ölkəmiz
üçün müəyyən
etdiyi prioritetlər və hədəflər uğrunda dönmədən
irəliyə doğru
addımlamaq Milli Elmlər
Akademiyasının qayəsini
və ana məqsədini
təşkil edir.
Elmlər
Akademiyasına malik olmaq
ölkələrin elmi-texniki
və mədəni inkişafının əsas
göstəricilərindəndir.
Elmlər
Akademiyalarını inkişaf
etdirmək ölkənin
ümumi inkişafına
təkan vermək deməkdir.
Doğma
Milli Elmlər Akademiyamız,
80 yaşın mübarək!
21 oktyabr 2025-ci il
525-ci qəzet 2025.- 31 oktyabr
(¹199).- S.14.