"Şeir yazanda sözləri öldürürük,

 

DUYĞULARIMIZI ÖLÜMSÜZLƏŞDİRMƏK ÜÇÜN"

 

"Sözdən Səs"in aparıcısı Əli Əlioğlunun budəfəki həmsöhbəti gənc yazar

 

- Yəqin ki, gənc olduğuna görə dinləyicilərin bir qismi səninlə tanış deyil. Əvvəl özün barədə yığcam məlumat ver.

- İlk öncə demək istəyirəm ki, səninlə bu verilişdə ikinci dəfə görüşmək çox gözəldi. Mirbəhram Əzimbəyliyəm, Bakıda doğulmuşam. Türk Dünyası Bakı Atatürk liseyinin 9-cu sinif şagirdiyəm. Bilirsən, özüm haqqında məlumat verərkən dəqiq məlumatları bildirməyin çox da əsas olmadığını düşünürəm. Zaman, məkan və insan möhtəşəm üçlüyünün "ən"i insandır. Yəni, "harada" və "nə zaman" suallarından çox "nə edirəm" sualına cavab verərək tanış olmaq istəyirəm insanlarla. Yaşayıram, yazıram. Ruhumun qaranlıq gecəsindəki parlaq ulduzlara, o biri insanlara şeir yazıram. Bəzən də hekayə...

- Artıq iki kitab müəllifisən. Neçə yaşından yazırsan ki, artıq iki kitablıq şeir və hekayələrin var?

- İndiki dövrdə müəllifi olduğun kitabların sayı deyil, kitabın içindəkilər daha diqqət edilməli məsəlidir. Çünki maddi imkanların çərçivəsində kitab çıxarmaq olar. Neçə yaşımdan yazdığımı soruşdun. Əli, mən elə fikirləşirəm ki, yazarlar həmişə yazır. Hələ dünyaya gəlməmişdən əsrlər əvvəl ruhlar ilahi xoşbəxtliyin qələminin doğduğu bakirə sözlərlə yazmağa başlayırlar. Anadan olandan sonra digər insanların gözlərində işığın dalğalarında boğulan və ümidsizliklə can çəkişən sözlərə nəfəs verməyə çalışırkən sözlərin sevgidən yaranmış dodaqlarıyla öpüşürlər. Öləndən sonra da yazarın yazdıqları oxucunun gözlərində əbədi həyatla sevişir. Yəqin məndə də belədir. Amma 7-8 yaşımdan bəri yazdıqlarım yadımdadır. Bəli, 7-8 yaşımdan yazıram. İlk yazım Qarabağla bağlı bir esse idi. Xəstə idim, qızdırmam var idi.

- Cavablarından görürəm ki, səninlə istədiyim mövzuda söhbət eləyə bilərəm. Qadınlara münasibətin necədir?

- Qadın anadır. Tanrı dünyaya insan gətirmək üçün onları seçib. Qadın fərqlidir. Kişilərdən də, digər qadınlardan da. Qadınlar həmişə xəstədir. Bu xəstəlik daha fərqlidir. Qadınlardaki bu keçici xəstəliyə yoluxmamaq mümkünsüzdür. Sizin ruhunuz daim onunla təmasdadır. Qadınlardan sizə sevgi keçir. Zaman-zaman da onların qəzəbinə, intiqamına yoluxursunuz.. Qadınlar şeytanı da sevə biləcək qədər eşq dolu, mələyi belə öldürə biləcək qədər qəzəbli ola bilərlər. Qadınlar sizin hər gün küçələrində məhəbbət axtardığınız möhtəşəm şəhərdir. Biz yalnız bu şəhərin xəritəsini görə bilirik, yəni bədənlərini. Əslində qadın ruhu xəyallar qədər sadə, gerçəklər qədər mürəkkəbdir. Bu şəhəri kəşf etməyə çalışmaq ana bətnində roman yazmaq qədər çətindir, bəlkə də asan. Amma bir şeyi dəqiq bilirəm: onlara ehtiyacımız var.

- Səncə, şeytana kişilər daha çox yaxındır, yoxsa qadınlar?

- Şeytan günah işləməsi üçün o qədər də böyük cinsi ayrım etmir. Kişilərin dua edən qadının gözəlliyinə baxarkən ağlından keçən şeytani duyğularda hər halda şeytan daha çox yaxınlaşır kişiyə. Qadının duası daha fərqli olur. Tanrıya yalvarışında şeytanı küllərə çevirə bilər, özü də şeytanlaşa bilər. Həmin dualarda şeytanın cəhənnəmdən bir balaca sərin küləyi olanda, yəqin ki, şeytan qadınlara daha yaxın olur. Amma şeytan daha çox, mənim fikrimcə, uşaqlara yaxınlaşmağı sevir.

Çünki uşaqlar böyüyəndə "hörmət"i unutmurlar.

- Sabahlar kimin üçün açılır?

- Sabahlar gecə Tanrıya dua edənlər üçün açılır. Əgər sabah sevgilinizin üzündə günəşin doğacağına inanırsınızsa, sabahlar sizin üçün açılır. Gözlərindəki günəşi yuxudan oyada bilməyənlər üçün sabahın gecədən o qədər də fərqi olmur. Sevginin səsini duya bilənlər üçün bu səhərlər çox uğurlu olur.

- Sevgi nə rəngdədir?

- Sevgi şəffafdır. Onu boyamaq bizim işimizdir. Bəziləri sevdiyi qadının gözləri rənginə boyayır sevgini. Bəziləri ümidsizliyin cəhənnəmin divarlarındakı rənginə boyayır sevgini. Bəziləri həyatn rəngində görür sevgini. Bəziləri üçün sevgi qara, bəziləri üçün ağdır. Mənim üçün sevgi ruhla bədən öpüşərkən, "uşaqlar" görməsin deyə asılan pərdənin rəngindədir. Çünki həmin pərdə varlığıma çox gözəl yaraşır. Sevginin rəngi mənim "sənsizliyimi" və "səssizliyimi" gizlədir.

- Səssizliyin harayını eşidirsən?

- Bəzən... Səssizliyimin harayını eşidəndə özümü xoşbəxt hiss edirəm. Tək otaqda qalarkən baxışlarım divarların tozunu alanda, "ürəklərimin" döyüntüsünü eşidəndə səssizliyin harayını dinləyib, özümü yazıram.

- Şeirlərində ölüm motivləri var. Nədir sənin üçün ölüm?

- Həyatımızda çox şeyin doğumla yox, ölümlə bağlı olduğunu düşünürəm. İnsan doğulanda ölür, yaşayanda bəzən sevgisi, bəzən xəyalları, bəzən ümidləri, bəzən kini ölür, sonda da özü. Ölüm haqqın özüdür. Şeir yazanda sözləri öldürürük, duyğularımızı ölümsüzləşdirmək üçün. Mənim üçün ölüm - ölümsüzlüyü öldürməkdir. Ancaq xaincəsinə yox.

- Şeirlərindəki pessimizm haradan qidalanır?

- İnsanların üzündəki mələyin qanadlarında bəslənən yaralı şeytanı görürəm. Küçədən keçən adamların addımları arasında cəhənnəm boyda yalanları, sevgiyə insan bədənində təcavüz olduğunu, duyğuların ümidsizliyin soyuğunda donmağını, dualarda məhkum olan imansızların "tanrılarını", rüşvət gedən nəzir pullarını, məzarına diri-diri həbs olunmuş eşqləri görürəm. Anlayırsan da? Amma bədbinliyim əbədi ümidə qucaq açır.

- Kimləri oxuyursan? Azərbaycan ədəbiyyatı ilə nə qədər tanışsan?

- Azərbaycan poeziyası ilə nəsrə nisbətən daha çox tanışam. Indi Anarı oxuyuram.

- Yeni kitabın artıq satışdadır. Oxucular onu haradan əldə edə bilərlər?

- İndi kitablarım Bakıdakı kitab satış məntəqələrindədir. Oxucular o məntəqələrdən ala bilərlər. İnşallah, bəyənərlər.

- Türkiyə türkcəsində də yazırsan. Rəşad Məcid Gənc Ədiblər Məktəbində bununla bağlı səni tənqid etmişdi. Bu haqda deyə bilərsən?

- Burada bir açıqlama verim ki, Rəşad Məcid mənim Türkiyə türkcəsində yazmağımı tənqid etmirdi. O, sadəcə Azərbaycan türkcəsində daha çox yazmağımı məsləhət görmüşdü. İndi yaradıcılığımda Azərbaycan türkcəsi əsas yer tutur. Qeyd edim ki, zaman-zaman Rəşad Məcidin ədəbiyyatla bağlı verdiyi tövsiyələrdən bəhrələnməyə çalışıram. Buna görə Rəşad müəllimə təşəkkür etməyi özümə borc bilirəm. Bir ki, türkdilli xalqların ədəbiyyatlarının yaxınlaşması günümüzün vacib məsələlərindəndir. Azərbaycan ədəbiyyatının dünya, xüsusən türkdilli xalqların ədəbiyyatı ilə təmasları çox əhəmiyyətlidir. Bu yolda da dil ən güclü vasitədir.

 

 

Mirbəhram Əzimbəylidir.

 

525-ci qəzet.- 2009.- 14 mart.- S.26-27.