Heyranlıqlar içində albalı bağı

 

Bu yazdıqlarımı heyranlıqlar içində təəssüratın səmimi ifadəsi kimi qəbul eləmək daha doğru olardı. Əsla tənqidi, analitik buna bənzər bir yazı olmayıb, əslində, bu bir izhari - məhəbbətdir.

Çexovu həmişə sevmişəm. "Öz içindəki qulla əbədi mübarizədə" olan bu böyük sənətkar böyük insan mənim üçün həmişə əziz olub. əziz bir şeyə ehtiyatsız əllərin toxunmasından da həmişə qorxmuşam...

Mən Çexovu Azərbaycan səhnəsində hər bir şəkildə (tövrdə, məqamda, variantda) təsəvvür edə bilərdim. Xüsusilə də "Albalı bağı"nı. Xüsusilə də sonda tamaşaçı qulağını deşən və deşməli olan səhnəarxası balta səsləri əbədi axtarışda olan (bəlkə yatan?!) teatr xadimlərimizin özündən hələ də razı təvazökar təbəssümlərinin fonunda... " O... Çexov!.. Albalı bağı... Qağayı? Əlbəttə, Qağayı!.. Hələ onun hekayələri... Nə qədər zərif, nə qədər füsunkar... Düha!.. Müasir teatrın... nə bilim nəyi..." və s. və i.a.

O isə sadəcə öz içindəki qulu zərrə-zərrə içindən çıxarmaqla məşğul olmuşdu. Nə az, nə çox. Ah, bu zərif kəpənək qanadlarının üstündə uçanlar...

Və bu qulun çıxarılması, məhv edilməsi bu günün özündə belə tamaşa-tamaşa, söz-söz, məqam-məqam baş verir.

Müqtədir sənətkar Vaqif İbrahimoğlunun rəhbəri olduğu Yuğ teatrında "Albalı bağı" əsasında bu yaxınlarda səhnəyə qoyduğu "Birinci akt" tamaşası Çexova o qulu bir zərrə də ( bəlkə bir udum hava qədər, bir udum su qədər, bəlkə kainat boyda?!) öz içindən çıxarmaqda bəli, bəli, hətta bu gün də kömək edir. Tamaşa birbaşa Çexova tuşlanıbdır, desəm, məncə səhv etmərəm.

Və bu ancaq belə deyil. Cünki tamaşa həm də bizə - tamaşaçılara tuşlanıb!

Bəli, həqiqətən Çexovu çox cürə təsəvvür eləmək olar.

Bir etiraf eləmək istəyirəm. Mən Çexovu yalnız bu cür - Vaqifsayağı təsəvvür edə bilməzdim. İlk dəfə idi ki, seyr etdikcə tamaşa boyu aktyorların səsinə səs vermək, onlara qoşulmaq, tamaşanın içində ərimək istəyirdim. İlk dəfə idi ki, tamaşa ilə bərabər məni tamaşaçılar da ahənrubə kimi özünə cəlb edirdi, elə bil biz hamımız ilıq bir gərginliyin içində idik... Hər tamaşaçı, mənə elə gəlirdi ki, potensial oyunçudur, o bu dəqiqə ayağa duracaq, səhnəyə çıxıb aktyorlara qoşulacaq. Üzünə baxdığım, ifadəsini tutmağa çalışdığım hər bir tamaşaçı, elə güman edirəm, mən keçirən hissləri keçirdi.

Vaqif İbrahimoğlu, əlbəttə ki, gözlənilən gözlənilməzliklərin əvəzsiz ustadıdır. "Birinci akt" tamaşasının ikinci hissəsi buna çox yaxşı sübutdur. Birinci hissədə iştirak edən aktyorlar burada "Albalı bağı"nın içinə girmək cəhdində bulundular. Onun gizlinlərinə səyahət etdilər. Onların hər biri öz qəhrəmanının gələcəyini öz interpretasiyasında qurmağa çalışdı. Bu bir improvizasiya təntənəsi idi, qəlbin və şüurun bir-birinə sarılaraq yüksəklərə canatım ehtirası idi. Müxtəlif, paralel dünyaların əks-sədası idi. Bu interpretasiya ilə razılaşmaq da olar, razılaşmamaq da olar, bu başqa bir məsələdir, amma orası var ki, bu zaman "Albalı bağı" öz içindən işıqlandı, biz onu görməsək də, elə bil, sərin meh əsdi və yarpaqlar xışıldadı...

Vaqifə qibtə etməyə dəyər. Doğma işlə məşğuldur. Ölkədə ən professional teatrın yaradıcısıdır. İstedadı tükənməzdir. Həm teatr sahəsində, həm fəlsəfi-nəzəri fikir, həm pedaqogika, həm tərcümə, həm bədii esseistika sahələrində əvəzedilməzdir. nəhayət, bu son tamaşa!... Biz "Albalı bağı" ilə deyil, Çexovla, onun dünyası ilə qarşı-qarşıya gəldik. Gözləmirdik diksindik.

Vaqif , onun ardınca ona qəlbində məhəbbət inamla üz tutub bu yolla gedən YUĞdakı rejissorlar aktyorlar hamısı bir yerdə, inanıram ki, bizləri hələ çox-çox diksindirəcəklər.

...Tamaşa boyu biz tamaşaçılar albalı bağının özünü görmədik. Sonda Çexovun remarkasında olan kimi albalı bağını məhv edən məşhur balta səslərini də eşitmədik. Amma o gecə mən yuxuda böyük bir albalı bağının içində idim. Bir ağacından başqa hamısı çiçək açmışdı. Sonra gördüm, yox, o da çiçəkləməyə başladı.

YUĞçulara məhəbbətlə,

 

    

Kamal ABDULLA

 

525-ci qəzet.- 2009.- 16 may.- S.23.