NƏSİBOĞLU
Bir ilə yaxındır ki, stolüstü kitablarımın sırasında öz yerini almış "Haqqın Harayı" ilə bağlı duyğularımı, düşüncələrimi qələmə almaq fikri heç vaxt məni tərk etmirdi. "Haqqın Harayı"na hay vermək istəyim içimdə günü-gündən daha da alovlanırdı. Amma kimə deyirsən... Gündəlik iş qayğıları - tərcümə, redaktə və daha nələr, nələr məni öz ağuşuna alıb aparır, bu mübarək işin öhdəsindən gəlməyə aman vermirdi. Nəhayət, Yaradanın lütfü ilə buna da macal tapa bildim. İlk dəfə əlimə keçəndən dönə-dönə oxuduğum şeirlərə bir daha göz gəzdirdim, ədəbi camiələrdən uzaqlarda gəzib dolaşsa da, sözdən bircə addım da kənara atmayan şair Rövşən Nəsiboğlunun duyğular dəryasına bir daha baş vurdum. Oxuduqca arındım, duruldum, könlümü sazın Ulu Borçalı kökünə kökləyən qoşmaları, gəraylıları öz-özümə saz havaları üstündə oxumağa başladım:
Bir yana könülsüz ayaq basmaram,
Gedəndə ürəyi dolu gedirəm.
Bilmirəm
yaxındı, bilmirəm uzaq,
Bir
gündə beş günlük yolu gedirəm.
"Alma
budağından düşməz uzağa",
Anlayan kəslərə canım sadağa.
Arxamca
söylənib-söysə də ağa,
Bağrıma basıram qulu, gedirəm.
Tanrıdan
dilədim tabı-dözümü,
Nəfsdən, tamahdan çəkdim özümü.
Bir yoldu;
- tutmuşam haqqa üzümü,
Haqqa sarı üzüsulu gedirəm.
Mən Rövşən Nəsiboğlunu zatən hər
zaman ürəyi dolu görsəm də bu doluluq başqa
doluluğuydu.
Çünki bu doluluğun ardınca Hələbdən
Qarsa, Qarsdan Tiflisə yol gələn bir QƏRİB
yolçuluğu başlayırdı. Bu
misraların ardından Sənan dağının yelləri əsirdi.
Bu misralarda ulularına sədaqət andı
varıydı Rövşən Nəsiboğlunun. Bunu
duymamaq tərəfimdən ən azı naşılıq
olardı...
İkinci
xanədə "Anlayan kəslərə canım
sadağa" deyib də mətləbini qandırmaq istədiyi
kəslərin yerini nişan verir. Ağanı da, qulu da yaxşı
tanıdığını və kimsənin məsləhətinə
ehtiyacı olmadığını bildirir. Əsas mətləbini isə üçüncü
xanəyə saxlayır. "Haqqa sarı üzüsulu
getməyin" mübarək düsturunu göstərir:
"Nəfsdən, tamahdan çəkdim
özümü..." Bu məqamda Rövşən Nəsiboğlunun
irfan qatını duymamaq sadəcə mümkünsüz! Bu
konuya baş vurub da oradan alnıaçıq
çıxmağın zor bir iş olduğundan dolayı(bunun üçün gərək adam
özündə mürid haqqı və gücü hiss eləsin)
hələlik mətləbimə nöqtə qoyub, Nəsiboğlunun
şeirlərinin başqa yönündən söz açmaq
istəyirəm.
Mən
şeir yazanda üfürüb gözə,
Haqqı dana-dana şeir yazmıram.
Yazıram
gerçəyə, doğruya, düzə,
Şübhəyə, gumana şeir yazmıram.
Bax elə
buna görədir ki, biz də sənin şeirlərini sevə-sevə,
öyünə-öyünə, qürurlu-qürurlu oxuyuruq,
Nəsiboğlu! Hətta bu şeiri yazmağa səni
nəyin vadar elədiyini də gözəl anlayıram. Bu da doğrudur ki, görünür sən bunu bizlərdən
gözəl anlayırsan. Bu addımı ərənlər
göstərən yola talib olanlar atırlar - Sənin kimi!
Bu yolu ərənlər
göstərib bizə,
Dönmərik süngülər dirənsə dizə.
Sürçək
qadın kimi hər şərəfsizə
İrişən
zamana şeir yazmıram!
Bu yerdə
deyirlər: "Di gəl ölünü qoy, dirini
ağla!" Nə qədər ağlanası
dirilərimiz var, Nəsiboğlu, nə qədərğ Xəzərin
biz tərəfi sel-su ha deyil - Sabirin, Hadinin, Cavidin,
Vurğunun, Müşfiqin, Cavadın, Ağamalının,
Akifin göz yaşlarıdı. "Dərya hicran dəryasıdı..."
Sənin bu şeirin həmin göz
yaşlarından əmələ gəlmiş dəryaya
tutulan ayna misallıdı. Sənin
içində hansı təlatümlərin baş verdiyindən,
hansı qasırğalara sinə gərdiyindən xəbərdaram.
Məclisdə-mərəkədə belə
sakit-sakit hərlənməyimə baxma. O
qasırğaların yelləri məni də vurur hərdən.
İntəhası yaşamaq da lazımdı.
Amma necə:
Bizim
zamanada ixtiyarını
Hamının əlindən alıb yaşamaq.
Zirvə
həsrətiylə yaşayanları
Dərənin dibinə salıb yaşamaq.
Kimlər
qoydusa da qızıldan tacı,
Toxudu tərsinə əriş-arğacı.
"Olma
ofgə acı, ol quyruq acı,"
Var "Məğlub yaşamaq", "Qalib
yaşamaq".
Savabdır
yetimin yaşını silmək,
Qudurma əlinə keçəndə ilmək.
Bir var
gün ərzində neçə yol ölmək,
Bir var
könüllərdə qalıb-yaşamaq!
YAŞAMAQ!
Min illərin, milyon illərin qovğasıdı bu, əfəndim!
İndilərdə "könüllərdə qalıb
yaşamaq" istəyənlərin sayı azalıb,
"Qalib yaşamaq" istəyənlər seyrəlib, nə
dersənğ! Məğribdən Məşriqə
atını oynadan şah babalarımızdan bizə qalan bu
param-parça məmləkədimiğ Səni dindirən də,
göynədən də bu qəmlərdi. Yaxşı bilirəm.
Mən
vüsalı soraqlaram,
Hicran daim güdər məni.
Asta-asta,
aram-aram
Dimdikləyər, didər məni.
Sevindirməz
bircə kərə,
Sürüklər böhtana-şərə.
Qucağından
qoymaz yerə
Qüssə məni, kədər məni.
Göylər
bulud, dərələr çən,
Karvan-karvan gələn-gedən.
Dönərəmmi
dediyimdən -
Dansıtmayın
hədər məni!
Əhvalını
oxucuya bu cür çatdırmaq hər şairin işi deyil,
Nəsiboğlu: "Qucağından qoymaz yerə, Qüssə
məni, kədər məni!” Bu misraları dilə gətirmək
üçün adamın gərək Uca Tanrıdan izni ola, adam gərək Türkün qannı
bağrından qopa, diliylə duyğusu bir-birini oxuya. Bu yerdə kimsənin səni dansıtmaq haqqı
yoxdur. Bu zamanacan dedyindən dönməmisən, indən
sonra da dönmə...
Kimsə bilməsə də mən yaxşı bilirəm
ki, sənin şair kimi poulyar olmamağıyın səbəbi
nədir. Bu istək sənin ürəyinə yol tapsaydı sən
hamımızdan çox oxunar, hamımızdan çox
tanınardın. Bir çoxları kimi
Yazıçılar Birliyində kitab təqdimatı
keçirmirsən, böyük saraylarda yubileyini qeyd elətdirməyə
can atmırsan, aşıqlara "mənim də bir
qoşmamı, gəraylımı oxu" deməyi
özünə sığışdırmırsan... Halbuki sənin yazdıqların da, filoloq olaraq klassik
və çağdaş ədəbiyyata münasibətdə
bilgilərin də, ədəbi şəxsiyyət kimi statusun
da buna daha çox imkan verir. Bu təvazökarlığın
arxasında nələrin dayandığını uzun illərdir
dostluq etməyimizdən dolayı yaxşı bilirəm.
Hər ikimizin əziz dostu, özümüzə böyük
qardaş bildiyimiz görkəmli memar və alim, gözəl
şair və publisist, nasir, folklorumuzun bilgini və
araşdırıcısı, bir sözlə əsl və əsil
türk aydını Ömər əfəndi - Ömər
Qoçulu ilə guşənişin olub qurduğumuz məclislərdə
sənə çox diqqət yetirmişəm, çox mətləbləri
götür-qoy etmişəm. İndi isə
sözümü demək zamanıdı. Bu məclislərdə
türkün ruhunun tərcümanı olan SAZın sənin
üçün nə yox, kim olduğunu
özüm üçün ayırd etmişəm. Əlbəttə,
ədəbiyyata Dədə Əmrahın, Dastan
Saraclının, Xan Kamandarın dizinin dibindən, nəqşibəndi
müridlərinin cezv məqamının şahidliyindən gələn
şairin mayası halallıqdan tutulmalı, şeirləri ulu
sazımızın havacatları üstə köklənməliydi.
Odur ki, indilərdə "zorən şairlər"in
söz cütləmələrinin fonunda sənin sadə və
canlı, ana dilimizin şəhdi-şirəsi ilə
yoğrulmuş şeirlərin bütüb
parlaqlığıyla anındaca gözə çarpır.
Bu məqamda daha bir gəraylına diqqət yetirmədən
ötüşə bilməyəcəm. Poeziyamızın əzəli-əbədi
mövzusu olan SEVGİni bu cür - sadə və sanballı
bir şəkildə vəsf etməyin məni yerimdən tərpətdi:
Mən
onu görəndən bəri
Gözümdə hamı dəyişir.
Ürəyimin
döyüntüsü,
Ağzımın
tamı dəyişir.
Heç
bilmirəm nədir adı,
Yurdu-yuvası
haradığ..
Könlümün
arzu-muradı,
İstəyi, kamı dəyişir.
Rövşən,
dolan dünyanı gəz,
Doğma yurda yoxdu əvəz.
Nadan bunu
duya bilməz;
Sevgi adamı dəyişir.
"Sevgi
adamı dəyişir" - vurğunluğun əlamətlərinin
cəmini bundan gözəl necə demək olardığ
Yoxsa, "ay yandım, öldüm, ağlamaqdan gözüm
kor oldu, çağırmaqdan dilim ləbbey oldu..." Var
olsun sənin gözlərində "hamını dəyişən"
sevgi də, ürəyindəki bu mübarək yaşantı
da, bu yaşantını bu cür qələmə alan barmaqların da!
İthaf şeirlərin haqqında isə ayrıca danışmaq istəyirəm. Bəzən kitabda ithaf şeirlərinin çox yer almasından narazı qalan adamlarla rastlaşıram. Bir dəfə yazarların çoxluq təşkil elədiyi bir məclisdə ithaf şeirləri müzakirə mövzusu idi. Dostlar bu mövzuya o qədər primitiv və biganə yanaşdılar ki, əsəblərimi cilovlaya bilməyib dedim: "A kişilər, söhbət şeirin özündən gedir, onun kimə ünvanlanmağından yox. Adam var ki, Allaha, padşaha üz tutub şeir yazır, yazdığı şeir olmur. Adam da var ki, lap elə bacanağına bir şeir ithaf eləyir və oxuyursan ayağıyın altından yer qaçır. Şeirin kimə ünvanlanmağının mətləbə nə dəxli varğ Sən qarşındakı mətndən çıxış elə... " Bunları deyib ayrı-ayrı ünlü şairlərin ithaf şeirlərindən misallar gətirdim və dosatlar mənim fikrimlə razılaşmağa məcbur oldular. Düşünürəm ki, ithaf şeirlərində də yenə hər bir şair öz istedadını ortaya qoyur. Burda, sadəcə dərdini göyə üz tutub demirsən, sənə həmdərd ola biləcək bir kəsə söyləyirsən. Oxuyanlar, dinləyənlər də burdan bir mətləb anlayır, bir yaşantının şahidinə çevrilirlər.
Maraqlı burasıdır ki, sənin üz tutub şeir ithaf elədiyin insanlar da sıradan biri deyillər. Əqrəbadan, eloğludan tutmuş ünlü şairlərimizə qədər hər biri özlüyündə bir aləmdi, bir dünyadı. Rövşən Nəsiboğlunun üz tutub şeir ithaf elədiyi, dərdini danışdığı insanlar kimlərdir: Osman Sarıvəlli, Şəhriyar, Məmməd Araz, Əbülfəz Elçibəy, Bəxtiyar Vahabzadə, İsmixan, Məmməd Aslan, Ağamalı Sadiq Əfəndi, Aşıq Ədalət, Ramiz Rövşən, Zəlimxan Yaqub, Akif Səməd, Rüstəm Behrudi, Həmid Babayev, Aşıq Əli Quliyev, Ömər Qoçulu, Elxan Məmmədli, Aşıq Əmrah, Aşıq Hüseyin Saraclı, Aşıq Kamandar, Məmməd Dəmirçoğlu, Dünyamalı Kərəm, Dilənçi Xıdırov, Məmməd İlqar, Ziyad Yusifov, Cavanşir Əfəndiyev... Hər biri türk millətinin bağrından qopan, milləti və məmləkəti yolunda canını fəda eləyən aydınlarımız! Bu kişilərə də üz tutmayıb bə kimə üz tutub dərdini söyləyəsənğ... Nə xoş ki, bu böyük insanlara ünvanlanmış şeirlər də elə onların sanbalına, adına, ünvanına layiq poeziya nümunələridir. Bu şeirlərdə ithaf xətrinə yazılmış bir misraya da rast gəlmək mümkün deyil.
Təəssüf ki, mən ixtisasca filoloq, peşəcə tənqidçi deyiləm. Yoxsa Sənin bu kitabın haqqında daha əhatəli bir yazı yazar, çox mətləbləri incələyərdim. Neynək, hələ ki, heç də gec deyil, qoy mənim bu yazım tənqidçi dostlara, peşəkarlara bir mesaj olsun. Yəqin ki, onlar da sənin kitabını diqqətlə oxuyub öz sözlərini deyərlər...
P.S. Burda sözümü sonuclamaq istəyirdim ki, yadına bir dəfə sənə dediyim bir söz düşdü: "Türk qövmü atdan düşəndə itirdi çox şeyini..."
Amma yenə də mənə nə deyirsən de: Türkün qurdunun ulayan, atının kişnəyən zamanı gələcək. Bax elə bu yazını yaza-yaza mən o ulartını da, o kişnərtini də çox uzaqlardan da olsa duyuram. O SƏS özünü yetirəcək bu məmləkətə. Geci-tezi var... Buna adın Rövşənə inandığın qədər inan!!!
İbrahim İLYASLI
Ədalət.-2014.-22 may.-S.6.