Anar Heybətov: "Sən
polislərin adını batırırsan"
Hər bir aktyorun teatrda və filmdə
oynadığı obrazlardan əlavə onun bu sənət
haqqında fikirləri oxucuya maraqlı olur. Belə
aktyorlardan biri də Əməkdar artist Anar Heybətovdur.
O, həm teatrda, həm də filmlərdə
oynadığı obrazlarla tamaşaçıların
sevgisini qazanıb. Biz də istədik ki, onunla
teatr və film haqqında söhbətləşək.
Adalet.az həmin söhbəti sizə təqdim edir.
- Hər bir aktyorun vizit kartı hesab
olunan bir obrazı olur. Tamaşçı sizi ən
çox hansı obrazla tanıyır?
- Fərq
etmir, teatrda ya filmdə, düşünürəm ki, aktyor
ifa etdiyi rolların hər birini sevməlidir. Sevməsə,
ifa etmək çətin olur. İnsan Vətənini,
atasını, anasını, xanımını necə sevir?
Bax, aktyor da rolunu elə sevməlidir. Həm də gərək öz rolunu sevdiyin kimi də
qısqanasan. Mən ifa etdiyim bütün rolları
sevirəm.
- Bu
günlərdə Fuad Poladovun ölümündən sonra
yazar Həmid Herisçinin onunla bağlı bir yazısı
çıxdı. Yazıda o, Fuad Poladovla
söhbətini qələmə almışdı və
söhbət əsnasında aktyor öz rollarını qumar
kartlarına bənzədirdi. Rollarını
tuza, karola, valentə bölürdü. Mənə
maraqlıdır ki, sizin özlüyünüzdə buna
oxşar bir bölgü varmı? Yəni
oynadığınız rolların hansını daha
yaxşı hesab edirsiniz?
-
Açığı belə bir bölgü haqqında
heç düşünməmişəm. Bu
sualı qəfil verdiniz deyə cavab verməyim çətin
olar. Teatrda oynadığım bütün
rolları sevmişəm. Düzü, bizi ən
çox tanıdan televiziya olur. Amma teatrda da
tamaşaçılarımız az deyil. Son zamanlar Cəlil Məmmədquluzadənin
"Ölülər”ində oynadığım Kefli İsgəndər
də tamaşaçılar tərəfindən sevildi. Bu mənim uşaq vaxtlarımdan
arzuladığım obraz idi. Mənə qədər
bu əsərə bir neçə dəfə müraciət
olunub. O vaxt bu rol əməkdar artist Sabir Məmmədova
tapşırılmışdı. Dublyor kimi də
məni seçmişdilər. O vaxt cavan idim. Razılaşmadım ki, Sabirə mane olaram. Qoy, Sabir bunun üzərində tək dayansın, tək
işləsin. O vaxt qismət olmadı. Son illərdə
Azərpaşa müəllim tamaşaya yenidən quruluş verdi. Bu rolun nə dərəcədə
öhdəsindən gəlmişəm, deyə bilmərəm,
amma tamaşaçıların reaksiyası müsbət oldu.
-
Tamaşalardan sonra tamaşaçılar sizə internet vasitəsilə,
ya da teatrdan kənarda təşəkkürlərini bildirirlərmi?
Yoxsa, eləcə baxırlar, əl
çalırlar, gedirlər?
- Demək
olar ki, əksər tamaşalarımızdan sonra teatrın
xidməti qapısında bizi gözləyənlər olur. Tamaşaçı ordusu olmasa da, 5-10 nəfər də
olsa yaxınlaşır, şəkil çəkdirir, təşəkkürlərini
bildirirlər. Sosial şəbəkədə
də həmçinin.
- Fuad Poladovla eyni səhnəni
bölüşmüsünüz. Qacarda da, Hamletdə də.
Onunla tərəf müqabili olmaq necə hiss idi? Aranızda roldan kənar nə söhbətlər
olurdu? Hansı xatirələriniz var?
- Fuad Poladovu uşaqlıq illərimdən
tanıyıram. Düşünürəm ki, hətta bu
sənətə həvəsim də Fuad Poladovu tanıyandan
yaranıb. Biz bir məhəllədə
yaşamışıq. Uşaq idim, əlimdən
tutub məktəbə aparırdılar və Fuad müəllimi
işə gedən görürdüm. O çox vaxt
işə piyada gedib gəlirdi. Bir dəfə
gördüm ki, o, çox xırda əl və mimika hərəkətləri
ilə öz-özünə danışır. Anamdan soruşdum ki, Fuad əmi yaxşıdır?
Niyə elə hərəkətlər edir?
Görəsən ona nə olub? O vaxt mənə
onun hərəkətləri çatmırdı. İndi arada özüm də Fuad müəllim kimi
yol gedərkən o hərəkətləri edirəm. (gülür)Rəhmətlik anam mənə dedi
ki, yəqin hansısa rolun üzərində fikirləşir.
Sonra elə oldu ki, mən İncəsənət
universitetinə daxil oldum. Bizi 2 kursa
böldülər. Bir kursun rəhbəri
Ağakişi Kazımov olacaqdı, o biri kursun rəhbəri
isə Fuad Poladov. Mən də istəyirdim
ki, Fuad müəllimin rəhbəri olduğu kursa
düşüm. Elə də oldu. Birinci dərs günü idi. Qapı
açıldı və içəri Azərpaşa Nemətov
girdi. Hamımız dedik ki, müəllim,
siz səhv gəlmisiniz, bizə Fuad Poladov dərs deyəcək.
O da qapıya tərəf dönüb zarafatyana dedi ki, istəyirsinizsə,
çıxım gedim. Dedik ki, bizi kursa böləndə
belə deyiblər. Azərpaşa müəllim dedi ki,
Fuad Poladov bu il dərs götürməyib
deyə sizə mən dərs deyəcəm. Eyni
zamanda da Gülşad Baxşıyevadan dərs alırdıq.
Düşünürəm ki, Fuad Polovun
dünyasının dəyişməsi, böyük bir aktyor
məktəbinin bağlanmasına səbəb oldu. O, həm də maraqlı
dost idi. Çox rahat danışırdı.
Mən onunla söhbətdə daha çox
çəkinirdim. Amma onunla söhbət
edəndə bir də ayılırdım ki, biz onunla
dostcasına danışırıq. Onunla eyni səhnəni
bölüşmək həqiqətən də qürurverici
hiss idi.
- Fuad Poladovun həyat yoldaşı bu yaxında
müsahibəsində deyib ki, Fuad tamaşalara, filmlərə
hazırlaşanda çox rahat olurdu. Yəni harda gəldi
hazırlaşırdı, məşq edirdi Konkret bir otağa
qapılıb hazırlaşmırdı. Bəs
siz?
- Məndə
də elədir. Sizinlə danışarkən
belə hansısa obrazı beynimdə canlandıra, o obraz
haqqında paralel düşünə bilərəm.
- Filmlərə
dəvət alırsınız?
-
Açığı bir o qədər də yox, heç elə
bir film də yoxdur axı ki, dəvət alım.
- Az da
olsa dram filmləri çəkilir axı.
- Son
vaxtlarda dostumuz Kənan M.M bir filmə dəvət etdi, çəkildim.
Sonra filmə baxanda nə özümü bəyəndim,
nə də kimsəni.
- Filmlərə
çəkilmək üçün özünüzdə bəlli
etdiyiniz şərtlər, kriteriyalar varmı?
- Əslində olmamalıdır. Məsələn,
teatrda bizim imtina etmək hüququmuz yoxdur, hansı obrazı
verirlərsə, onu da oynayırıq. Amma
filmə dəvət alanda, qonorarın azlığına
görə, yaxud başqa səbəbdən imtina edə bilərik.
- Deməli,
qonorardan razı deyilsiniz.
- Xeyr. Amma yoxa lənət. (gülür)
- Bəs,
çəkilən filmlərdən razısınız?
- İndi biraz filmi kommersiya tərəfə yönləndiriblər. Komediya filmləri
çəkilir. Mən də
hazırcavabam, zarafatcılam, yumor hissim var, amma o filmlərin
heç birinə gülə bilmirəm. Məsələn,
filmdə hansısa zarafatı edirlər, sonra
açıqlamasını verirlər. Siz bunu deyin, qoy
açmasını tamaşaçı özü tapsın. Hərdən olur ki, KVN-nin tamaşalarında gülməyə
nəsə tapıram, həm də düşünürəm.
- Bəs,
Rəfael və Coşqun?
- Onlar
yaxşı aktyordurlar. İndi iş belə gətirib ki,
onlar da bu yöndə özlərini inkişaf etdiriblər. Onların fərqi bircə bundadır ki, iki
adamlıq tamaşalar qururlar.
- Adətən,
serialların tamaşaçı kütləsi daha çox
olur. Aktyorlarsa müəyyən qonorar xətrinə,
daha çox tanınmaq naminə bəzən çox
bayağı seriallara çəkilirlər. Bu öz istedadına, sənətinə xəyanət
deyilmi?
- Bəlkə
də saymaq olar. Amma Rəfaellə Coşqun teatrın tamaşaçısının
az olduğu müddətdə bu işə
başladılar. Yəni
tamaşıçını teatra cəlb edə bildilər.
Qaldı seriala çəkilməyə.
Bir neçə il qabaq dövlət tərəfindən
maliyyə dəstəyi oldu, amma əksəriyyəti ortaya
keyfiyyətli bir iş qoya bilmədilər. Bir
bizim serial idi, "Pərvanələrin rəqsi”, bir də
eyni kanalda "Sirr” serialı. Amma ən
reytinq verən serial bizimki idi. Səs-küyə
səbəb olmuşdu. Bu da Rövşən
İsaxın və senaristin uğuru idi, heyəti
düzgün yığmışdılar. Məsələn,
o filmdə heç kim heç kimi
vurmadı, silah işlənmədi ki,
tamaşaçını hadisələrə inandıra bilək.
Mən ümumiyyətlə, gündəlik
seriala çəkilməyə tövbə eləmişəm.
Çünki həftədə beş dəfə
çəkilir, hər gün günün demək olar ki,
çox hissəsini çəkilişdə olursan. Biz "zənci qul” deyilik ki.
- AzDrama-da son dövrlər çox söz-söhbətlər
yayılır. Azərpaşa Nemətov haqqında da çox
tənqidlər oxuyuruq, sizcə bunun səbəbi nədir?
- Mənə
belə şeylər gülməli gəlir. İnsanlar
eşitdikləri şaiyələrə niyə inanır, niyə
özləri bu haqda düşünmürlər? Öz adıma deyirəm, Azər müəllim mənim
müəllimim olub, ağsaqqallıq edib. O qısa
müddətdə özünə qarşı bizim valideynimizə
olan sevgimizi qazandı. İnstititut illərindən
sonra bizi, əməkdar artist Məsmə
Aslanqızını, Şəlalə Şahvələdqızını
teatra apardı. İlk dəfə, 1999-cu ildə
Elçinin "Mənim ərim dəlidir” tamaşasında mənə
rol verdi. Mənim Azərpaşa
müəllimdən bir insan kimi, ağsaqqal kimi
narazılığım olmayıb. Olub ki,
üstümüzə qışqırıb, acı söz
deyib, biz onu böyüyümüz kimi, valideynimiz kimi qəbul
eləmişik. Sonra görmüşük
ki, düz eləyib. Fuad Poladovla onun
münasibətinə gələndə isə,
düşünmürəm ki, Fuad Poladov Azərpaşa müəllimlə
münasibətlərinə görə teatrı tərk edib.
Onu teatrdan heç kim
uzaqlaşdırmayıb. Yadımdadır ki,
axırıncı dəfə Qacarı oynayanda
özünü nasaz hiss edirdi. Həmişə
tamaşadan əvvəl, ya sonra
hazırlaşdığımız otaqda
görüşürdük, söhbətləşirdik.
Eşitdim, dedi ki, növbəti Şah Qacar olmayacaq. Suallara isə cavab vermədi. Atam
rəhəmətə gedəndə yas yerinə gəlmişdi,
səsi tutulmuşdu. Həmin dövrdə
mənim də səsim tutulmuşdu. O vaxt xəstəlik
gəzirdi, hamı virusdan şikayətlənirdi. Fuad müəllimə
dedim ki, filan dərmanları içdim,
yaxşılaşdım, bəlkə siz də edəsiz? O
dedi ki, baxaram, Anar. Elə bilirdim ki, o da bizim kimi
adi bir xəstəliyə yoluxub. Sən demə,
elə deyilmiş.
Mənim atam da, anam da eyni xəstəlikdən
dünyasını dəyişib. Atam yox, amma anam
çox əziyyət çəkirdi, bunu çox biruzə
verirdi. Fuad Poladovun yaxşı bir
sözü var idi. "Getdikcə bu xəstəliyi
sevməyə başlamışam, onunla dostluq etməyə
başlamışam”. Bunu demək
üçün insanda güc lazım idi.
- Şair Vaqif Səmədoğlu haqqında belə bir
yazı çıxmışdı. Ki, bir gün Vaqif
qızına zəng edir. Deyir, gələndə
mənə pivə al. Qızı soruşur ki, yanında
çərəz kimi pendir alım, yoxsa, xərçəng?
Vaqif deyir ki, qızım, pendir al, xərçəng
özüm də var. Bu da Vaqif Səmədoğlunun öz xəstəliyinə
maraqlı yanaşması idi.
-
Teatrın hər bir dövründə bu cür
söz-söhbətlər olur və olacaq da. Amma
mən bu söz-söhbətlərin mətbuata
çıxarılmasını yaxşı qəbul eləmirəm.
Teatr bizim ikinci evimizə çevrilib. Bir-birimizlə doğmalaşmışıq. Mənim teatrdan giley-güzarım da olsa, bunu mətbuatda
gündəmə gətirmərəm. Bir
dəfə İsrafil İsrafilovun dövründə olub, o da
teatrdan kənar insanların teatra müdaxiləsinə reaksiya
vermişdim. Özlərini
ağıllı sayırdılar. Mən
onların tamaşanı yarımçıq qoyub getməklərini
görmüşəm. Sonra da Gümrah
Ömər premyera günü geyinib-kecinib səhnəyə
çıxıb baş əymişdi. Həmişə
fikirləşirdim ki, görəsən, reaksiya versəm necə
olar? Buna haqqım çatırmı?
Amma sənəti olmayan, sənətdən anlamayan adamların
belə müdaxilələrini görəndə, dedim ki, yox,
haqqım çatır.
Jurnalist tənqid edə bilər, amma teatr
işçisi, rejissor dəqiqəbaşı
çıxıb teatr haqqında ağzına gələni
danışa bilməz. Mənim yaşadığım Sovetskidə
dostlarım var, onlar biraz başqa cür böyüyüblər,
bilirsiniz. Bir də görürəm ki, ailələri
ilə bilet alıb tamaşaya baxmağa gəliblər. Mən onlarda teatra sevgi yaratmışam. Təsəvvür edin, mən də
çıxıb teatrımız haqqında ağzıma gələni
danışıram, bəs necə olar? Deməzlər
ki, Anar bizdə teatra sevgi oyadan adam idi, indi
niyə belə danışır?
Misalçun, deyirik ki, ana müqəddəsdir,
Azdrama da ana teatr sayılır. İnsan anası
haqqında azğına gələni necə danışa bilər?
- Hamınızın Hollivud filminə çəkilmək
arzunuz var.
- Hollivud
bizim xəyallarımızdır (gülür).
- Hollivud filminə pulsuz çəkilmək
üçün dəvət alsanız, qəbul edərsiniz?
- Elə
şey olmaz axı. Yəni deyirsiz ki,
Hollivuddursa, vəssalam, pulsuz da çəkilmək olar? Elə şey olmaz. Hər halda
yaxşı qonorar verərlər. Düşünürəm
ki, yaxın 5-10 ildə çətin belə bir şey baş
verə. (gülür)
- Erotik rollara təklif alsanız?
Özünüzdə elə bir sədd varmı ki,
açıq-saçıq səhnələrə çəkilmək
olmaz?
- Bizdə
belə şeyə mentalitet çərçivəsindən
baxırlar, amma belə bir qadağa olmamalıdır,. Yaratdığımız
obrazın şəxsimizə aidiyyatı yoxdur.
- Bizim
tamaşaçı obrazla aktyoru çox vaxt səhv
salır...
- Elədir.
Vahid Mustafayevin "Qaydasız döyüş” filmində mənfi
polis leytenantı obrazını oynamışdım. Bir dəfə polislərlə möhkəm bir
mübahisəm düşdü. Mənimlə
zarafat eləmək istədi, amma uğursuz alındı.
Düzü, mən də yüngül bir cavab
verdim, mübahisə biraz da böyüdü. Dörd nəfər idilər. Polislərdən
bir nəfər salam vermədən dedi ki,
polislərin adını batırırsan. Ona
başa salmağa çalışdım ki, bu filmdir, axı
sənə bu qədər niyə təsir edir ki? Mən
aktyor adamam, görmüsən, tanımısan, adam
bir salam verər, hal-əhval tutar. Özün də
formadasan, səninlə artıq heç bir söhbət etmək
olmur. Formanı çıxart, gedək,
necə istəyirsənsə elə də danışaq.
Axı, qalan üç nəfər heç
danışmırdılar. O, nə demək istədiyimi
başa düşdü, daha da əsəbiləşdi. Sonra məsələ həll oldu. Bəlkə də o obrazımın hansısa mənfi
xüsusiyyəti onun içində var idi deyə əsəbiləşmişdi.
Hətta bu mənfi obrazı mənə tapşıranda aktyorlar da yığılmışdı, Vahid Mustafayev də orda idi. Vahid müəllim rejissor Yaşar Əhmədovdan soruşdu ki, polis leytenantı Rauf Ələsgərovu kim oynayacaq? Yaşar müəllim dedi, Anar Heybətov. Çevrilib mənə baxdı, dedi, nəsə bu obraz ona uyğun deyil. Bu obrazı hündür, kobud, üzündən zəhrimar yağan bir adam kimi düşünürəm. Amma rejissor onu inandırdı. Vahid müəllimin son sözü bu oldu ki, bütün aktyorları bəyəndim, yaxşı seçmisən, amma Anara sən cavabdehsən. Açığı kollektivin içində bu sözü eşitmək yaxşı hiss deyildi. Pis olmuşdum.
Filmin birinci baxışında Vahid Mustafayev ayağa qalxdı, zala səsləndi ki, bu filmi film edən Anardı. Onun bu sözü mənə ruh verdi, yaxşı təsir göstərdi. Müsahibələrimin birində demişdim ki, tamaşaçının nifrətini qazansam, bu mənim uğurum olacaq. Polisin o hərəkəti ilə rastlaşanda, əmin oldum ki, arzuma çatmışam.
- Anar bəy,
bizim işimiz yazmaqdır amma hər zaman təriflənmirik. Bəzən
təhqir də edirlər, bəzən söyürlər də.
Bundan ən çox bizim ailəmiz ziyan çəkir. Siz belə
bir hadisə yaşamısınızmı ki, sizə
qarşı hansısa təhqir, hədə-qorxu gəlsinlər?
Bu sizi narahat edərmi?
- İşimi ailəmə qatmıram. Yalnız tamaşama gəlib baxanda, hansısa fikirlərini deyirlər, vəssalam. İndiyə kimi başqa nəyəsə şərait yaratmamışam. Ki, hansısa müsahibədə dediyim bir fikri müzakirə etsinlər. İstər ailəm, istərsə də qohum-əqrəbam.
- Xarici filmləri
izləyirsinizmi, sevdiyiniz aktyorlar, rejissorlar varmı?
- Vaxt olduqca... Müqayisə edəndə, belə
bir şey ortaya çıxır. O vaxt "Bakıfilm”in çəkdiyi "Yaddaş”
serialında rol almışdım. 4 dost ermənilərə
qarşı döyüşürdü. Atam rəhmətlik
dedi ki, bu necə olur, 4 nəfərə bu
qədər adamı qırdınız? Dedim, ay ata, necə
olur ki, Rembo təkbaşına Vyetnamı dağıdır,
inanırsan, amma buna inanmırsan? Düzdür, çəkilişlərdə
fərq var. Əgər bunu mənim atam belə deyirsə,
düşünürəm ki, onun kimi insanlar az
deyil. Xarici aktyorlardan
"Daşıyıcı” filmindən Ceson Stathamı bəyənirəm.
Orada da fantastik şeylər var, amma
maraqlıdır. Türklərdən Sultan
Süleymanı oynayan Xalit Ergenci bəyənirəm. Amma çox da vaxt olmur filmlərə baxmağa.
- Axı sizin işiniz budur. Gərək film sahəsini də izləyəsiniz.
- Düzdür. Biz bu cavabı verən ən çox aldığımız cavab bu olur.
- Bəs, öz filmlərimiz?
- Çox istəyərdim ki, bizdə film adına film çəkilsin. Misalçun, Elxan Cəfərovun çəkdiyi "Dolu” filmi həqiqətən də son çəkilən filmlər içində ən yaxşı filmimizdir.
-
"Yarımçıq xatirələr”i də çox adam sevdi.
-
Açığı ona baxa bilmədim. "Dolu”da
rolum kiçik idi, amma o filmə çəkilməsəydim
belə filmi yaxşı qarşılayacaqdım. O filmin
başlanğıcı adamı cəlb eləyir. Dolunun yağması, qrafika və s. Yəni Elxan bu
filmi çox yaxşı işləyib. Son
vaxt çəkilən "film”lərin adından film
sözünü götürüb başqa sözlə əvəz
etmək lazımdır.
Anar Heybətov
Azdrama-nın səhnəsində "Kefli İsgəndər"
obrazında
İmza:Emin Akif
Ədalət 2018.- 17 may.- S.4.