Açılan yollarımızın
şeiri
O hələ
tam yazılmayıb
İnsan
bir varlıq olaraq torpağa, xüsusilə doğulduğu
məkana bağlı
olur. Bu həm
bir varlıq olaraq onu ilk təmasının bəhrəsidi,
həm də doğulduğu torpaqda o təmasdan zaman-zaman aldığı impulsların
onda yaratdığı
istəyin, sevginin, arzuların, yaşamın,
həm də gerçəkliklərin
bəhrəsidi, barıdı.
Deməli, bütün bunların
içərisində ortaq
nöqtə, dayaq məntəqəsi yenə
də torpaqdı.
Ona görə də müdriklər də vurğulayıblar ki, adam
güvəncli olduğu
yerdə güclü olur. Yəni öz ocağın, öz torpağın səni dik saxlayır,
məğrur saxlayır,
güclü edir, dözümlü edir...
Bütün
bunları adi söz - fikir toplumu kimi dilə gətirmirəm, ifadə etmirəm. Ona görə ki,
bu söylədiklərimi
canımdan, qanımdan
keçirmişəm. Torpaqsız, vətənsiz olmağın
bütün acılarını,
bütün sıxıntılarını
yaşamışam. Baxmayaraq
ki, bütöv Azərbaycan mənim də
Vətənim, mənim
deə ünvanımdı.!!
Amma doğulduğum ocaq, ilk təmasda olduğum torpaq işğal altında olarkən mən Vətəndə vətənsiz
idim... yurdumda yurdsuz idim... torpağımda torpaqsız
idim... Bunun nə demək olduğunu, bunu hansı mənanın kəsb etdiyini, bunun ölçüsünü,
çəkisini, tənəsini...
yalnız yurdunda yurdsuz olan, elində
qaçqın olan bilər və bilirdi! Bax elə indi əlimdə tutduğum kitabın müəllifi də, mənim söylədiklərimi, yazdıqlarımı
içindən keçirib
və özü də onun içərisindən
keçib. Ona görə də onun vücudunda da, onun həyatında
da, onun səsində də, onun sözündə də bu hiss olunur və o, həmin o hiss etdirdiklərini,
yəni özünün
yaşadıqlarını qışqırmadan,
hay-həşir qoparmadan
sakit bir şəkildə deyir:
Əlimiz
– qolumuz bağlıdı,
yönümüz,
yolumuz bağlıdı.
Taleyimiz,
naxışımız,
sağımız,
solumuz bağlıdı.
Bəli,
bunu adi söz kimi, misra kimi oxumaq
mənim üçün
çox çətindi.
Çünki bu qələmin
ucu ilə yox, fırçanın çox asta, çox titrəyişli bir şəkildə çəkdiyi rəsmin cizgiləridi. O cizgilər
bizim ömrümüzdə
özünü kifayət
qədər ifadə edib 30 ildə. Və görmüşük ki, daha doğrusu, yaşamağa məhkum olduğumuz hisslərin içərisində əl-qolumuz
bağlı, gözümüz
yolda, özümüz
isə xəyalların,
yuxuların caynağında.
Belə yaşamışıq. Çünki vətəndən vətənsiz
idik. Bu da
mənim ürəyimin
sarı simini dilə gətirirdi. Onda da mən
deyirdim, daha doğrusu, yazırdım ki:
Gözümüzün
qarşısında,
Beş
addımlıq yoldadır.
Hayana
boylanıram –
sağımda,
gah soldadır.
Amma...
nə
əlim çatır,
nə
də ünüm yetir –
Dağlara!
Gördünüzmü,
biz nələr yaşamışıq.
Daha doğrusu nələri yaşamağa məhkum olmuşuq. Gözümüzün önündə - bir sıçrayışlıq
məsafədə olan
kəndimizə, dağımıza,
bulağımıza, çayımıza
baş çəkə
bilməmişik. Əlimizi o yerlərin
daşına, torpağına
sürtmək, şehli
yarpaqlarını gözümüzə
çəkmək haqqımız
əsir olubdu, girov olubdu. Və biz bu əsirliyi, bu girovluğu həm cismən, həm mənən daşımağa, övladlarımıza
hiss etdirməyə özümüz
də istəmədən
məcbur edilmişik.
Ona görə də yuxumuzdan, xəyalımızdan
çıxmayan gerçəkliklərin
tablosunu, şəklini
gözümüzün önündə
saxlamışıq, gəzdirmişik.
Özü də heç
kimə göstərmədən.
Amma bilmişik ki, onlar olub
və var. Ona görə də yazmışıq ki:
Qapıların
kirkiridləri,
kirkilidlərin
qapıları.
Bəxtimizin
karetaları,
arabaları,
yabıları
bağlıdı,
bağlıdı, dostlarım.
Bu
misralar əvvəldə
çəkilən rəsmin
başqa bir mənzərəsini, başqa
bir bucaq altında görüntüsünü
oxucuya çatdırır.
Bir az
da obrazlı desəm, oxucucunu məcbur edir ki, o şəkilə, o fotoya, o rəsmə bir az da
yaxın dursun. Eynəyinin üstündən eynək
taxıb bir də baxsın. Onda görəcək ki:
Nisgillə
gəlib keçir,
illər
yaman ötüşür,
Azalırıq
günbəgün.
Sinəmizdə
dərd, düyün
–
Yerdən
ümidimiz yox.
Qulağı
kardır göyün,
Soyuyuruq
havatək,
Soyuyuruq
daş kimi.
Gərəksiz
oluruq biz -
Düşünməyən
baş kimi.
Hə,
bu yaşamdısa, bu həyatdısa, onun bizə yaşatdığının, bizə
bəxş etdiyinin adının nə olduğunu kimsə deyə bilər və verilən ad bu yaşamı, bu həyatı bütünlüklə ifadə
edə bilər?
Mən şəxsən nə elə bir ad, nə elə bir ifadə bilmirəm, eşitməmişəm,
oxumamışam. Yalnız «qaçqın»,
«köçkün» sözləriylə
o mənzərəni ala-yarımçıq
diqqətə təqdim
etmək mümkündü.
Zənnimcə bu nöqtədə
dil də, söz də aciz olduğundan yalnız yola verib bizi. Yəni qaçqını, köçkünü.
Ona görə də özümüz, öz yaşamımızı
öz misramızda, öz dilimizdə göyərtmişik, öz
şeirimizin, öz kitabımızın mövzusu
etmişik və:
Dağ
– daşımız, dərələrimiz,
çaylarımız,
bərələrimiz,
xanamız,
kirkirələrimiz
bağlıdı,
bağlıdı, dostlarım.
Hər
halda bu şeirin ruhuna əlavəsiz, müdaxiləsiz
bir yad baxışla,
bir uzaq adam kimi
baxmaq qüsur sayıla bilməz. Bunu ona görə dilə gətirirəm ki, biz bəzən şairin xatırlatdıqlarını
hardasa söyləyəndə
istehza və yaxud laqeydlik alır başımızın
üstünü, qınaq
yerinə çevrilirik.
Kədəri, ağrını, sızıltını mövzu
etməyimiz kimlərinsə
xoşuna gəlmir.
Bu sayqısızlıqdı
mənə görə,
bu əlimizdən alınanlara, əsir edilənlərə biganəlikdi
mənə görə.
Odur ki, dözməyib bağırmaq, hər kəsə bu gerçəkliyi ADAM gözüylə
görmək hökmünü
vermək gəlib keçir içimdən.
Çünki:
Çadır
şəhərlərinin
Ömrü
artır, uzanır.
Qaçqın
sifətlərimiz
Çadırlartək
bozarır.
Qalırıq
baxa-baxa
Dağlara!
İndi
mənim nə qədər haqlı olduğumu özünüz
dəyərləndirə bilərsiniz.
Mən bunu sizin ixtiyarınıza
buraxıram. Və hətta
ürək yumuşaqlığı
da göstərərək
mülayim şəkildə
şeirin ardını
diqqətinizə çatdırıram.
Həmin o şeirdə
şair dostum yazır ki:
Birisi
mənsəbə, şöhrətə,
birisi
şəhvətə bağlıdı.
Birisi
zillətə, birisi
İçkiyə
bağlıdı dostlarım.
Görürsünüzmü,
biz gerçəkdən geriyə
durmamışıq, geriyə
çəkilməmişik.... Onu olduğu kimi, yaşadığımız kimi,
gördüyümüz kimi
ifadə etmişik.
Bu da real mənzərəni
sizə də, elə bizim özümüzə də
göstərməkdi, təqdim
etməkdi. Axı göz
görəndə fikri,
diqqəti daha tez özünə çəkir. Bu da növbəti addıma, yəni qərar verməyə, münasibət bildirməyə
yol açır.
Ona görə də bizim ağrılarımızın
ifadəsi sizi bizimlə həmfikir etməyə, bizi görməyə, bizlərdən
biri olmağa hesablanıb. Belə olarsa,
birlikdə zamana da, ağrı-acıya da qarşı çıxmaq, güc gəlmək olar. Onda:
Zamanın
üzü dönük,
İçimizdə
od sönük...
Beləcə
bölük-bölük
Səpələnib
dörd yana.
Dərd
çəkmədən,
Dərdi
də! –
Yığıb
boğaza, cana.
Əlimiz
qoynumuzda –
«Qaçqın» ünvanımızın
Töhməti
boynumuzda
yaşayırıq!
(Əgər
bu yaşamaqsa?)
Nə
vaxtsa –
Qayıtmaq
arzusuyla
Dağlara!
Bəli,
şükürlər olsun
ki, həmin o «qaçqın» ünvanı
iki ildir ki, xatirəyə, keçmişə çevrilməyə
başlayıb. Biz o töhmətdən də, o çəkdiklərimizdən
də ellikcə qurtula bilmişik. Bu qurtuluş 44 günlük
Zəfərin bəhrəsidi.
Və mən də elə bu yazımın həm müəllifi olan, şeirinə köklənib
fikirlərimi ifadə
etdiyim Aydın Uluxanlı da şəhidlərimizin ruhu
qarşısında, qazilərimizin
önündə böyük
və sonsuz sayqı ilə baş əyirik. Çünki şəhidlik zirvəsinin,
Vətən sevgisinin nə olduğunu, onun bütün çalarlarını nə
olduğunu, nəyi ifadə etdiyini anlamışıq, yaşamışıq
və bu gün də anlayaraq yaşayırıq.
Bu yolda istəyimizi,
məramızı ifadə
etməkdən çəkinmədən
qələmi də, silahı da, bərabər görüb,
bərabər tutmuşuq.
Və Aydın Uluxanlı şeirinin sonunda yazıb ki:
İstərdim
buxovları keçəm,
şəhidlik
şərbətini içəm.
Heyif
ki, təkliyə bağlıyam,
tənhalığa
öçəm, dostlarım.
Bu
gün isə həmin o təkliyin cəmliyə çevrildiyinin
şahidi olmuşuq.
Sadəcə Göyçəyə,
Zəngəzura dönüşümüzün
sürətlənməsini gözləyirik. İnanırıq ki, Tuğa qayıtdığımız kimi,
Uluxanlıya da qayıdacayıq. Və
bizim vətəndə
vətənsiz illərimiz
tarixin arxivinə veriləcək!
P.S.
Şair dostum, ruh qardaşım Aydın Uluxanlının
«Əlimiz-qolumuz bağlıdı»
adlı şeirini
2007-ci il martında yazıb. Ondan 13 il
5 ay sonra əlimiz, qolumuz açıldı. İnanıram ki, bu xalqın
hələ həsrətini
çəkdiyi, amma halal haqqı olan bütün ünvanlara əli, qolu da, yolları da açılacaqdı.
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.- 2022.- 6 avqust.-
S. 6.