"İKT ili"nin
bir müəllimə
töhfəsi
Son illər ölkəmizdə
hər təqvim ilinin Prezident sərəncamına əsasən
cəmiyyətin həyatında
mühüm rol
oynayan bir fəaliyyət sahəsi ilə adlandırılması
artıq yaxşı bir ənənə halını alıb. Təbii ki, bu, cəmiyyətin diqqətini həmin sahənin inkişafı zərurətinə cəlb
etməklə yanaşı,
bu sahədə inkişafyönümlü addımların
atılmasını, layihələrin
gerçəkləşdirilməsini də nəzərdə tutur və il
ərzində həyata
keçirilən məqsədyönlü
tədbirlər nəticəsində
o sahənin üstün
inkişafı təmin
olunur. Bu baxımdan
2013-cü il yaddaşlarda "İKT ili"
kimi qalacaqdır. Məlum olduğu kimi, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyevin 2013-cü il 16 yanvar tarixli 2664 nömrəli sərəncamı
ilə cari il ölkəmizdə "İnformasiya
və kommunikasiya texnologiyaları ili" elan olunmuşdur. Məqsəd
cəmiyyət həyatında
əvəzsiz rola malik, müasir dövrün və biliklər iqtisadiyyatına
keçidin əsas atributuna çevrilmiş
İKT-nin ölkəmizdə
daha da inkişafını,
qabaqcıl texnologiyaların
vətəndaşların gündəlik
həyatının müxtəlif
sahələrinə tətbiqini
təmin etmək idi. İndi, il sona çatarkən aydın görmək olar ki, qarşıya qoyulan məqsəd əldə olunmuşdur.
Son illər İKT-nin təhsil sistemində tətbiqi də geniş vüsət almışdır. Müəllimlərimiz müasir
dövrün bu ən mükəmməl texnologiyalarının tədrisdə
tətbiqi istiqamətində
yaradıcı axtarışlar
aparmaqda və ortaya maraqlı iş, fəaliyyət nümunələri
qoymaqdadırlar. "İKT ili"nin faydasını
öz fəaliyyətində
hiss edən və onun töhfələrindən
geniş bəhrələnən
müəllimlərdən biri
də Bakı şəhərindəki 264 nömrəli
məktəb-liseyin fizika
müəllimi Aliyə
Səlimovadır.
Başa
çatmaqda olan
"İKT ili" Aliyə
müəllimin həyatında
bir çox yeni hadisələr və uğurlarla əlamətdar olmuşdur. O, artıq dalbadal üçüncü ildir
ki, "Elektron təhsil" müsabiqəsində
iştirak edir. İlk dəfə "Sabit cərəyan qanunları" (Mimio proqramında) mövzusu ilə 2011-ci ildə həmin müsabiqəyə
qatılmış müəllim
həm həmin il, həm
də "Ağırlıq
qüvvəsi" mövzusu
ilə ("Power Point" proqramında)
iştirak etdiyi 2012-ci
ildə fərqlənmiş,
2013-cü ildə isə
qaliblər sırasına
düşərək II yerə
layiq görülmüşdür.
Aliyə müəllim
ötən il İnternetdə açdığı
"aliyesəlimova.ucoz.ru" saytını bu il daha da
təkmilləşdirmiş, onu yeni-yeni materiallarla,
fizikaya və onun tədrisinə dair maraqlı məlumatlar və elmi yeniliklərlə, elektron dərs nümunələri ilə
zənginləşdirmişdir. Saytın "videoçarxlar"
və "flash" fizika
rubrikaları xüsusilə
diqqətçəkəndir.
Burada
fizika hadisələri
və qanunları maraqlı animasiya formasında təqdim olunur. Təcrübəli müəllim bu
məlumatlardan dərslərində
geniş istifadə edir, onlardan hazırladığı təqdimatlarla
tez-tez "açıq
dərs"lər verir
və bu dərslər həmkarları
tərəfindən maraqla
qarşılanır.
Bu yaxınlarda Aliyə Səlimovanın
İKT-dən istifadə
ilə keçdiyi maraqlı bir "açıq dərs"də
biz də iştirak etdik. Müasir təlimin
tələblərinə uyğun
qurulmuş, kiçik
qruplarla iş forması seçilmiş
dərsdə sinif qruplara bölünərək
hər qrupa fizika terminlərinə uyğun ad verilmişdi. Müəllim motivasiya yaratmaq üçün öncə elektron lövhədə müxtəlif
cism şəkilləri
nümayiş etdirdi və şagirdlərlə
"cisim", "maddə",
"kəmiyyətlər", "ölçü", "kainat",
"fiziki sahə"
və sair kimi anlayışlara aydınlıq gətirildi.
Aparılan qısa araşdırma,
müqayisə və sual-cavabdan maddənin atomlardan əmələ gəldiyi qənaəti hasil olundu. Sonra tədqiqat sualı qoyuldu: "Maddəni təşkil edən nədir?". Müəllim ekranda nümayiş etdirdiyi müvafiq materiallarla maddənin ən kiçik hissəcikləri olan atomlarla bağlı irəli sürülən
fərziyyələr və
onun kəşfi, bu sahədə xidmətləri olmuş alimlər haqqında qısa məlumat verdi. Atomun tərkibi
də müvafiq şəkildə araşdırıldı
və şagirdlər
onun elektron, proton və neytronlardan ibarət olduğunu öyrəndilər. Sonra atomun
modeli (nüvənin ətrafında hərəkət
edən elektronlarla) ilə günəş sistemi arasında müqayisə və paralellər (forma və ölçülər müqayisə
olunmaqla) aparıldı.
Bütün bunlar müəllimin
hazırladığı slaydlarla
təqdim olundu.
Sonra atom nüvəsini təşkil edən proton
və neytronlar haqqında məlumat verildi, atomda elektronların ayrılması
və ona elektronların əlavə olunması
müvafiq slaydlarla və müəllimin şərhinin müşayiəti
ilə şagirdlərə
izah edildi.
Müəllim
bu prosesləri çoxlu misallar gətirməklə şagirdlərə
çatdırdı və
onları müvafiq tətbiqi tapşırıqlar
üzərində işlətdi. Öyrənilənlərin yoxlanılması mərhələsi də maraqlı, şagirdlərin
fəallığı ilə
keçdi.
Sonra
müvafiq qaydada, yəni müəyyən bilik və bacarıqlar
üzrə qrupların
və qrup daxilində şagirdlərin
fəaliyyətləri qiymətləndirildi
və evə tapşırıq verildi.
Dərs
şagirdlərlə yanaşı,
onu dinləyən müəllimlərin və
valideynlərin də çox xoşuna gəldi və dərsin təhlili zamanı onlar Aliyə müəllimin
İKT-dən bacarıqla
istifadə etdiyini xüsusi vurğuladılar.
Yusif ƏLİYEV
Azərbaycan müəllimi.- 2013.- 27 dekabr.- S.6.