Ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və
magistratura
səviyyələrində kredit sistemi ilə tədrisin
təşkili
QAYDALARI
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2013-cü il
24 dekabr
tarixli 348 nömrəli qərarı ilə təsdiq edilib
1.
Ümumi müddəalar
1.1. Bu Qaydalar "Təhsil haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
2009-cu il 22 may tarixli 295 nömrəli Sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş "2009-2013-cü illərdə Azərbaycan
Respublikasının ali təhsil sistemində islahatlar üzrə
Dövlət Proqramı"nın həyata keçirilməsi
üzrə Tədbirlər Planına, Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin müvafiq qərarları ilə
təsdiq edilmiş "Ali təhsil pilləsinin dövlət
standartı və proqramı"na, "Bakalavriat təhsilinin
məzmunu və təşkili Qaydaları"na,
"Magistratura təhsilinin məzmunu, təşkili və "magistr"
dərəcələrinin verilməsi Qaydaları"na və
Avropa Kredit Transfer Sisteminə uyğun olaraq
hazırlanmışdır.
1.2. Bu Qaydalar tabeliyindən, mülkiyyət
növündən və təşkilati-hüquqi
formasından asılı olmayaraq, Azərbaycan Respublikasının
ərazisində fəaliyyət göstərən
bütün ali təhsil müəssisələrinə
şamil edilir.
1.3. Kredit sistemi əsasında təşkil olunmuş tədris
prosesinin xüsusiyyətləri aşağıdakılardan
ibarətdir:
1.3.1. hər bir təhsilalanın (bundan sonra - tələbənin)
fərdi tədris planının olması və onların bu
planın tərtib edilməsində iştirak etməsi;
1.3.2. ali təhsil müəssisəsinin tədris
planlarına uyğun olaraq, tədris fənlərinin, semestrlər
üzrə kreditlərin miqdarının, təhsilverənlərin
və akademik məsləhətçilərin (tyutorların)
seçiminin sərbəstliyinin təmin edilməsi;
1.3.3. təhsil prosesinə akademik məsləhətçilərin
(tyutorların) cəlb olunması;
1.3.4. tələbəyə sərbəst iş
üçün şəraitin yaradılması;
1.3.5. biliyin qiymətləndirilməsində
çoxballı sistemin tətbiq edilməsi;
1.3.6. hər semestrdə tədris qruplarının fənlər
üzrə formalaşdırılması;
1.3.7. hər bir fənn üzrə ayrıca jurnalın
tərtib edilməsi;
1.3.8. tələbə və təhsilverənlərin
mobilliyinin təmin olunması;
1.3.9. təhsilalma müddətinin tələbənin
nailiyyətindən asılı olması (xüsusi təyinatlı
ali təhsil müəssisələri istisna olmaqla);
1.3.10. fakültələrin, kafedraların,
ixtisasların, fənlərin, müəllimlərin və tələbələrin
kodlaşdırılması.
1.4. Ali təhsil müəssisəsi tələbələri
kredit sisteminin təşkili qaydaları ilə tanış etməli
və təhsil müddətində tələbəyə tədris
planında nəzərdə tutulmuş krediti qazanmasına
şərait yaratmalıdır.
1.5. Ali təhsil müəssisələrində kredit
sistemi ilə tədrisin təşkili müvafiq qurumlar (tədris
hissəsi, qeydiyyat, qiymətləndirmə, monitorinq bölmələri)
tərəfindən tənzimlənir.
1.6. Bu Qaydalar ali təhsilin əyani və qiyabi təhsilalma
formalarına şamil edilir.
1.7. Bu Qaydaların icrası ilə bağlı tələb
olunan xərclərin maliyyələşdirilməsi dövlət
sifarişi ilə təhsil alan tələbələrə görə
ali təhsil müəssisələrinə dövlət
büdcəsindən ayrılan vəsaitlər, habelə həmin
müəssisələr tərəfindən ödənişli
təhsildən, sahibkarlıq fəaliyyətindən və
qanunvericiliyə uyğun olaraq həyata keçirilən digər
fəaliyyətlərdən əldə olunan vəsaitlər
hesabına təmin edilir.
2.
Əsas anlayışlar
2.1. Bu Qaydalarda istifadə olunan əsas anlayışlar
aşağıdakı mənaları ifadə edir:
2.1.1. təhsil krediti - fənnin məzmununa və həcminə
uyğun olaraq, onun mənimsənilməsinə ayrılan
vaxtın ölçü vahididir;
2.1.2. ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris
planı - ali təhsilin müvafiq səviyyəsində ixtisas
(ixtisaslaşmalar) üzrə təhsil proqramlarına uyğun
olaraq, tədris olunan fənlərə və auditoriyadankənar
məşğələlərə ayrılan saatların
miqdarını müəyyən edən əsas tənzimləyici
sənəddir;
2.1.3. ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris qrafiki -
ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris planında göstərilmiş
fənlərin tədris illəri üzrə
bölgüsünü əks etdirən sənəddir;
2.1.4. tələbənin fərdi tədris planı - tələbənin
tədris ili ərzində təhsil alacağı fənləri,
onların müvafiq kreditlərini, fənlər üzrə
müəllimlərin siyahısını əks etdirən sənəddir;
2.1.5. ixtisaslar (ixtisaslaşmalar) üzrə illik
işçi tədris planı - ixtisasın
(ixtisaslaşmanın) tədris planına və tələbələrin
fərdi tədris planlarına uyğun hazırlanmış,
cari tədris ilində tədris olunacaq fənlərin
adlarını, dərsin növlərini, fənlərin kreditlərini
və tələbələrin sayını özündə əks
etdirən sənəddir;
2.1.6. müəllimin illik işçi tədris planı
- müəllimin tədris etdiyi fənləri, mühazirə
və məşğələlərə (laboratoriya işlərinə)
ayrılan saatların miqdarını, həmin fənlərin
semestrlər üzrə tədrisini, həmçinin fənn
üzrə tələbələrin sayını özündə
əks etdirən sənəddir;
2.1.7. tələbənin sərbəst işi - tələbənin
tapşırıqları sərbəst və müəllimin
rəhbərliyi ilə auditoriyadankənar həyata keçirdiyi
müstəqil işidir;
2.1.8. akademik məsləhətçi (tyutor) - ali təhsil
müəssisələrində tədris məsləhətçisidir;
2.1.9. akademik mobillik - tələbənin və
professor-müəllim heyətinin ölkədaxili və xarici
ölkələrin ali təhsil müəssisələrində
müvafiq olaraq sərbəst təhsil almaq və akademik fəaliyyət
göstərmək hüququdur;
2.1.10. Avropa Kredit Transfer Sistemi (AKTS) - təhsil
proqramı ilə müəyyən olunmuş kompetensiyalara
nail olmaq üçün tələbənin iş
yükünü və təhsilalma istiqamətini müəyyənləşdirən
sistemdir. Bu sistem, həmçinin tələbələrin mobilliyini
təmin edir və təhsil proqramlarının dövlətlərarası
müqayisəsi və tanınması prosedurlarını
asanlaşdırır;
2.1.11. prerekvizit fənlər - tədrisi ilk növbədə
zəruri olan fənlərdir;
2.1.12. akademik transkript - tələbənin təhsil
müddətində keçdiyi fənlər üzrə
topladığı kreditləri və qiymətləri (rəqəm
və hərflərlə) özündə əks etdirən sənəddir;
2.1.13. fənlər üzrə qeydiyyat - tələbələrin
təhsil müəssisəsinin müəyyən etdiyi qaydada
fənləri seçmə prosedurudur;
2.1.14. Ümumi Orta Müvəffəqiyyət Göstəricisi
(ÜOMG) - tələbənin təhsil proqramını mənimsəmə
səviyyəsinin göstəricisidir. ÜOMG tələbənin
tədris fəaliyyətini fəallaşdırmaq, özünənəzarət
mexanizmini yaratmaq, tədrisdə əldə etdiyi nailiyyətlərini
qiymətləndirmək məqsədi ilə tətbiq edilir;
2.1.15. akademik təqvim - ali təhsil müəssisəsində
tədris ili üzrə nəzərdə tutulmuş tədbirləri
özündə əks etdirən sənəddir;
2.1.16. müvəffəqiyyətlə təhsil alan tələbə
- fərdi tədris planında qeyd olunan bütün fənlər
üzrə müəyyən olunmuş kreditləri qazanan tələbədir;
2.1.17. akademik borcu olan tələbə - fərdi tədris
planında qeyd olunan fənlərin ən azı birindən
müəyyən olunmuş krediti qazana bilməyən tələbədir.
3. Tədris
prosesi
3.1. Tədris-metodiki
təminat
3.1.1. Ali təhsil müəssisələrində tələbələrin
təhsili ixtisas (ixtisaslaşma) üzrə təhsil
proqramı əsasında həyata keçirilir.
Ayrı-ayrı ixtisaslar (ixtisaslaşmalar) üzrə tədrisin
təşkili və təhsil prosesinin tədris-metodiki təminatı
"Təhsil haqqında" Azərbaycan Respublikası
Qanununun, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2010-cu
il 23 aprel tarixli 75 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmiş "Ali təhsil pilləsinin dövlət
standartı və proqramı"nın, 2010-cu il 24 iyun tarixli 117
nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmiş
"Bakalavriat təhsilinin məzmunu və təşkili
Qaydaları"nın və 2010-cu il 12 may tarixli 88 nömrəli
qərarı ilə təsdiq edilmiş "Magistratura təhsilinin
məzmunu, təşkili və "magistr" dərəcələrinin
verilməsi Qaydaları"nın tələblərinə
uyğun olaraq həyata keçirilir.
3.1.2. Kredit sistemində Azərbaycan Respublikasının
Təhsil Nazirliyi tərəfindən müəyyən
olunmuş formalar üzrə aşağıdakı tədris
sənədlərindən istifadə edilir:
3.1.2.1. ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris
planı;
3.1.2.2. ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris
qrafiki;
3.1.2.3. ixtisas (ixtisaslaşma) üzrə illik
işçi tədris planı;
3.1.2.4. tələbənin fərdi tədris planı;
3.1.2.5. müəllimin illik işçi tədris
planı.
3.2. Tədrisin
təşkili
3.2.1. Tədris ili iki semestrdən (payız və yaz)
ibarətdir. Bundan əlavə, yay tətili müddətində
6 (altı) həftədən çox olmayaraq yay semestri də
təşkil oluna bilər.
3.2.2. Ali təhsilin hər iki səviyyəsində əyani
təhsilalma forması üzrə tədris ili 40 həftədir.
Hər semestr 20 həftədən (o cümlədən, 5 həftə
imtahan sessiyası) ibarətdir. Bir semestrə 30 kredit müəyyənləşdirilir.
Bir kredit tələbənin auditoriya və auditoriyadankənar
30 saatlıq işinə bərabərdir. Tələbənin
5 (beş) günlük iş rejimində həftəlik auditoriya
və auditoriyadankənar ümumi yükünün həcmi 45
saatdır (xüsusi təyinatlı ali təhsil müəssisələri
istisna olmaqla). Tələbənin həftəlik işinin həcmi
1,5 kreditdir. Buraxılış işinin, magistrlik
dissertasiyasının hazırlanmasına və müdafiəsinə,
eləcə də buraxılış dövlət və
semestr imtahanlarına hazırlığa, imtahanın verilməsinə
və təcrübələrin keçirilməsinə
ayrılmış hər bir həftə 1,5 kreditə bərabərdir.
3.2.3. Qiyabi təhsilalma forması üzrə tədris
ili 32 həftədir. Hər semestr 16 həftədən (o
cümlədən, 1 həftə imtahan sessiyası) ibarətdir
və hər semestrə 24 kredit müəyyənləşdirilir.
3.2.4. İxtisasın (ixtisaslaşmanın) təhsil
müddətindən asılı olaraq, tələbələrə
bakalavriatda 240-300 kredit (tibb təhsilində 300-360 kredit),
magistraturada təhsilin normativ müddəti 1,5 il olduğu
halda 90, 2 (iki) il olduğu halda isə 120 kredit müəyyənləşdirilir.
Müəyyən olunmuş kreditin tələbə tərəfindən
yığılması məcburidir.
3.2.5. Bir tələbə üçün hər
semestrdə 30 kreditə qədər fənlərin tədrisi
müəyyənləşdirilir. Bundan əlavə müvəffəqiyyətlə
təhsil alan və bütün təhsil müddətində
ayrı-ayrı fənlərdən göstəricisi 81-100 bal
arasında olan tələbələrə əlavə ödəniş
etmədən, akademik borcu olanlar üçün isə
ödənişli əsaslarla bu Qaydaların 3.2.11-ci yarımbəndinin
tələbləri gözlənilməklə, hər semestrdə
cəmi 8 kreditdən çox olmamaq şərtilə fənn
(fənlər) də seçməyə icazə verilir. Bu halda
təhsil haqqının ödənilməsi bu Qaydaların
4.3-cü bəndinin tələblərinə uyğun həyata
keçirilir.
3.2.6. Tələbəyə bakalavriat səviyyəsində
gələcək peşə fəaliyyətində istifadə
etməsi və ya oxşar ixtisas üzrə (təhsil
proqramında tədrisi nəzərdə tutulan fənlərin
və onlara ayrılan kreditlərin ən azı 70 faizi eyni
olduğu halda) əlavə təhsil alması məqsədi ilə
bu Qaydaların 3.2.5-ci yarımbəndinin tələbləri
gözlənilməklə, ödənişli əsaslarla
müvafiq ixtisasların fənnini (fənlərini) seçmək
hüququ da verilir. Bu şərtlərlə əlavə təhsil
alanlara həmin ixtisas üzrə bakalavr dərəcəsi və
müvafiq diplom verilir.
3.2.7. Tədris planında tədris işinin həcmi
kredit vahidləri ilə müəyyən edilir. Kreditlər tələbənin
aşağıdakı fəaliyyəti üzrə müəyyənləşdirilir:
3.2.7.1. auditoriya (mühazirə, seminar, praktik məşğələlər,
laboratoriya) dərslərində iştirak etməsi;
3.2.7.2. auditoriyadankənar (tələbənin müstəqil
və müəllimin rəhbərliyi ilə sərbəst
işi) işi;
3.2.7.3. təcrübələrdə iştirak etməsi;
3.2.7.4. laboratoriya işlərini yerinə yetirməsi;
3.2.7.5. kurs işini və layihələrini
hazırlaması və müdafiə etməsi;
3.2.7.6. imtahanlara hazırlığı və
imtahanları verməsi;
3.2.7.7. buraxılış işini, magistrlik
dissertasiyasını hazırlaması və müdafiəsi,
eləcə də buraxılış dövlət
imtahanına hazırlığı və həmin imtahanı
verməsi.
3.2.8. Tədris planında fənlər vacibliyinə və
məzmununun mənimsənilməsi
ardıcıllığına görə
aşağıdakı 3 qrupa bölünür:
3.2.8.1. məcburi və ardıcıl öyrənilən
fənlər üzrə;
3.2.8.2. məcburi, lakin ardıcıllığı vacib
olmayan fənlər üzrə;
3.2.8.3. tələbələrin öz seçimi əsasında
öyrənilən fənlər üzrə.
3.2.9. Oxşar ixtisas (ixtisaslaşma) üzrə tədris
planları hazırlanarkən, müvafiq fənlərin məzmununun
unifikasiyasına nail olunmalıdır.
3.2.10. Kredit sistemində ali təhsil müəssisəsi
tərəfindən ixtisasın (ixtisaslaşmanın) təhsil
proqramı, ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris
planı və ixtisasın (ixtisaslaşmanın) tədris
qrafiki hazırlanaraq aidiyyəti qurumlara, tələbənin fərdi
tədris planı və müəllimin illik işçi tədris
planı müvafiq olaraq tələbələrə və
müəllimlərə verilir, eləcə də ali təhsil
müəssisəsinin saytında yerləşdirilir.
3.2.11. Hər tədris ili üçün ixtisasın
(ixtisaslaşmanın) tədris qrafiki əsasında tələbənin
fərdi tədris planı hazırlanır. Fənlərin
prerekvizitliyi gözlənilməklə, tələbənin fərdi
tədris planı müəyyən olunmuş forma üzrə
onun özü tərəfindən tərtib edilir. Bu zaman
akademik məsləhətçinin (tyutorun) köməyindən
də istifadə oluna bilər. Tələbənin fərdi tədris
planı tərtib edilərkən, ali təhsil müəssisəsi
ona həm fənn, həm də yüksəkixtisaslı müəllimlərin
(vəzifələri, elmi dərəcələri və elmi adları
göstərilməklə) seçilməsində öz təkliflərini
verir. Növbəti tədris ili üçün tələbənin
fərdi tədris planı tərtib olunarkən, buraya ilk
növbədə əvvəlki ildən akademik borcu qalan fənlər
daxil edilir (xüsusi təyinatlı ali təhsil müəssisələri
istisna olmaqla). Akademik borc yaranan fənn (fənlər)
müvafiq semestrdə tədris olunmadığı və ya həmin
fənn (fənlər) üzrə qrup yaradılmadığı
halda bu tələb istisna edilir.
3.2.12. İxtisasın (ixtisaslaşmanın) illik
işçi tədris planı müvafiq olaraq təhsil
proqramı, tədris planı, tədris qrafiki və tələbələrin
fərdi tədris planları əsasında ali təhsil müəssisəsi
tərəfindən hazırlanır.
3.2.13. Müəllimlərin illik işçi tədris
planı ixtisasın (ixtisaslaşmanın) illik işçi tədris
qrafiki və tələbələrin fərdi tədris planları
əsasında hazırlanır.
3.2.14. Fənn üzrə semestr göstəricilərinə
və imtahanların nəticələrinə görə
müvəffəq qiymət almış tələbə həmin
fəndən kreditləri qazanmış hesab edilir. Əks təqdirdə,
tələbə bu fəndən kreditləri qazanmır və
onun həmin fənn üzrə akademik borcu qalır. Fənn
(fənlər) üzrə akademik borcu qalan tələbə həmin
fənni (fənləri) yenidən dinləməlidir (xüsusi
təyinatlı ali təhsil müəssisələri istisna
olmaqla). Bu zaman tələbə həmin fəndən (fənlərdən)
dərslərdə iştirak etməklə, onun (onların) mənimsənilməsinə
qoyulan tələbləri tam yerinə yetirməlidir.
3.2.15. Tələbə ali təhsil müəssisəsini
bitirmək üçün tələb olunan kreditləri
ixtisasın normativ təhsil müddətindən sonrakı 3
(üç) ildə (həqiqi hərbi xidmət müddəti
nəzərə alınmamaqla) toplaya bilmədiyi halda o, məzmununda
əsaslı dəyişikliklər edilən peşə
hazırlığı fənlərindən əvvəllər
qazandığı kreditləri itirir. Tələbə həmin
kreditləri bu Qaydaların tələblərinə uyğun
olaraq yenidən yığmalıdır.
3.2.16. Tələbə bir ali təhsil müəssisəsindən
(ixtisasdan) digərinə köçürüldüyü, tələbələr
sırasına bərpa olunduğu və akademik məzuniyyətdən
qayıtdığı halda, onun əvvəllər
qazandığı kreditlər bu Qaydaların 3.2.15-ci
yarımbəndinin tələbləri gözlənilməklə
nəzərə alınır.
3.2.17. Tələbəyə müəllim seçmək
imkanı yaradılır. Bir müəllimi seçən tələbələrin
sayı bakalavriat səviyyəsində 30-dan çox olarsa, ali
təhsil müəssisəsi bu fənn üzrə ikinci qrup təşkil
edir və buraya fənnin tədrisi üçün eyni səviyyədə
olan müəllim cəlb edir. Bu halda tələbələrin
qruplar üzrə siyahısı ərizələrinin qeydəalınma
ardıcıllığına görə müəyyənləşdirilir.
3.2.18. Ali təhsil müəssisələrində fənlərin
və müəllimlərin seçiminə geniş imkan
yaratmaq məqsədi ilə dərs cədvəli fənlər
üzrə (müəllimin adı və soyadı qeyd edilməklə)
tərtib olunur.
3.2.19. Ali təhsil müəssisəsi tərəfindən
növbəti tədris ili üçün ixtisaslar
(ixtisaslaşmalar) üzrə illik işçi tədris
planı və fənlər üzrə dərs cədvəlləri
tələbələrin fərdi tədris planları əsasında
hazırlanaraq, mövcud qaydada tərtib və təsdiq edilir.
3.2.20. Üzrlü səbəbdən imtahanda iştirak
etməyən tələbələrə növbəti
semestrin dərsləri başlanana qədər bir dəfə həmin
imtahanı vermək imkanı yaradılır. Üzrsüz səbəbdən
imtahanda iştirak etməyən tələbə fənn (fənlər)
üzrə akademik borcu qalmış hesab olunur və o, həmin
fənn (fənlər) üçün müəyyən
edilmiş kreditləri bu Qaydaların 3.2.14-cü yarımbəndinin
tələblərinə uyğun olaraq qazana bilər.
3.2.21. Tədris prosesi auditoriya və auditoriyadankənar
(tələbənin müstəqil və müəllimin rəhbərliyi
ilə sərbəst işi) şəkildə təşkil
olunur. Sərbəst işlərin həcmi keçirilən
mühazirələrə, seminarlara və praktik məşğələlərə
ayrılan akademik saatlara müvafiq olaraq, ali təhsil müəssisəsi
tərəfindən müəyyənləşdirilir. Bu zaman əyani
təhsilalma forması üzrə bütün növ dərslərin
1 (bir) akademik saatına 1 (bir) saatdan az olmayaraq sərbəst
iş müəyyənləşdirilir. Sərbəst işlərin
ümumi həcmindən ən azı 40 faizi dərsdənkənar
vaxtda müəllimin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilməlidir. Müəllimin tələbələrlə
sərbəst işi onun tədris-metodiki işi hesab edilir.
3.2.22. Müəllimin rəhbərliyi ilə tələbənin
sərbəst işi fənnin tədrisindəki mürəkkəb
məsələlərin həllindən, ev tapşırıqlarının,
kurs işlərinin (layihələrin), yoxlama işlərinin
yerinə yetirilməsindən, hesabatların
hazırlanmasından ibarət olub, xüsusi tərtib
edilmiş cədvəllə həyata keçirilir və dərs
cədvəlinə daxil edilmir.
3.2.23. Fənn üzrə ayrılmış auditoriya saatlarının
25 faizindən çoxunda iştirak etməyən tələbə
həmin fəndən imtahana buraxılmır.
3.2.24. Tələbənin cari semestrdə akademik borcu
qaldığı halda o, növbəti semestrdə təqaüddən
məhrum edilir (xüsusi təyinatlı ali təhsil müəssisələri
istisna olmaqla). Əgər həmin tələbə cari semestrdə
götürdüyü bütün fənlərdən kreditləri
qazanarsa, onun təqaüdü növbəti semestrdən bərpa
olunur.
3.3. Tələbənin
fərdi tədris planının tərtibi
3.3.1. Ali təhsil müəssisəsinə yeni qəbul
olunan tələbələrə birinci tədris ili
üçün fakültə tərəfindən fərdi tədris
planı hazırlanır. Tələbə sentyabrın 10-dək
həmin fərdi tədris planını almalıdır.
Növbəti tədris ilində isə tələbələr
bu Qaydaların
3.2.11-ci yarımbəndinin tələblərini gözləməklə,
öz fərdi tədris planını hazırlayır və
iyulun 5-dən 15-dək fakültəyə təqdim edir. Fərdi
tədris planında tələbə sentyabrın 10-dək
düzəlişlər edə bilər. Fərdi tədris
planı təhsil müəssisəsi tərəfindən tədris
ilinin başlanğıcına qədər təsdiq edilir və
bu tədris planının bir nüsxəsi tələbədə,
bir nüsxəsi isə ali təhsil müəssisəsinin
müəyyən etdiyi qurumda saxlanılır.
3.3.2. Tələbənin fərdi tədris planında
sonradan dəyişiklik edilməsinə icazə verilmir.
Yalnız payız semestrindən akademik borcu qalanlar qış
tətilinin ilk həftəsində növbəti semestr
üçün fərdi tədris planlarında ali təhsil
müəssisəsi tərəfindən müəyyən
olunmuş qaydada müvafiq düzəlişlər edə bilərlər.
3.3.3. Dövlət ali təhsil müəssisələrində
hər bir fənn üzrə yaradılan qrupda tələbələrin
sayı Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 2010-cu il
23 aprel tarixli 75 nömrəli qərarı ilə təsdiq
edilmiş "Ali təhsil pilləsinin dövlət standartı
və proqramı"na uyğun olaraq tənzimlənir. Fənn
üzrə müəyyən olunmuş sayda tələbə
yığılmadıqda, həmin fənn ixtisasın
(ixtisaslaşmanın) illik işçi tədris planına daxil
edilmir və bu barədə tələbələrə məlumat
verilir. Həmin fənnə yazılmış tələbələr
öz fərdi tədris planlarında müvafiq qaydada dəyişikliklər
aparırlar.
3.3.4. Növbəti tədris ili üçün tələbə
təyin olunmuş vaxtda öz fərdi tədris planını
təqdim etmədikdə, onun təhsili ali təhsil müəssisəsi
üzrə həmin il üçün ixtisasın tədris
qrafikinə uyğun təşkil edilir.
3.4. Yay
semestrinin təşkili
3.4.1. Yay semestri aşağıdakı məqsədlərlə
təşkil olunur:
3.4.1.1. akademik borcların ləğv edilməsi;
3.4.1.2. fənlərin prerekvizitliyi gözlənilməklə,
humanitar fənlər bölümünə daxil olan və ali
təhsil müəssisəsi tərəfindən müəyyən
edilən seçmə fənlərin kreditlərinin
qazanılması;
3.4.1.3. müvəffəqiyyət qazanılan fəndən
qiymətin yüksəldilməsi;
3.4.1.4. ali təhsil müəssisəsinin təklif
etdiyi ayrı-ayrı fənlər üzrə digər ali təhsil
müəssisəsi tələbələrinə müvafiq kreditlər
qazanmasına şəraitin yaradılması.
3.4.2. Yay semestri yaz semestri başa çatdıqdan sonra
təşkil olunur və onun başlanma müddəti ali təhsil
müəssisəsi tərəfindən müəyyən
edilir. Yay semestrinin (nəzəri təlim və imtahanlar)
müddəti 6 (altı) həftədir (xüsusi təyinatlı
ali təhsil müəssisələri istisna olmaqla). İmtahan
müddəti 1 (bir) həftədən artıq olmamaqla, yay
semestrinin sonuncu həftəsində təşkil edilir.
3.4.3. Yay semestrində tələbənin
götürdüyü fənlərin krediti 9-dan artıq
olmamalıdır.
3.4.4. Yay semestri və imtahanlar növbəti semestrin
başlanmasına 2 həftə qalanadək başa
çatdırılır.
3.4.5. Yay semestrində üzrlü səbəbdən
imtahanda iştirak etməyən tələbələr
üçün növbəti semestrin
başlanğıcına qədər bir dəfə imtahan təşkil
olunur.
3.4.6. Tələbə yay semestrində
iştirakından asılı olmayaraq, payız semestri
üçün öz fərdi tədris planını iyulun
5-dən 15-dək fakültəyə təqdim etməlidir və
o, bu Qaydaların 3.3.1-ci yarımbəndində göstərilən
müddətdə öz fərdi tədris planında
müvafiq dəyişikliklər edə bilər.
3.4.7. Müvəffəqiyyət qazandığı fəndən
qiymətini yüksəltmək məqsədi ilə tələbəyə
yenidən imtahan verməyə icazə verilmir. Lakin o, qiymətini
yüksəltmək üçün yay semestrində həmin
fənni yenidən götürərək dinləməklə
imtahan verir. Tələbə öz məqsədinə nail
olmadıqda, onun əvvəl topladığı bal qüvvədə
qalır.
3.4.8. Bu Qaydaların 3.2.23-cü yarımbəndinin tələblərinə
uyğun olaraq, imtahana buraxılmayan tələbə semestrdə
fənn (fənlər) üzrə müəyyən edilmiş
dərslərin 50 faizindən çoxunda iştirak etdiyi halda
o, həmin fənni (fənləri) yay semestrində təkrar
götürmək hüququna malikdir.
3.4.9. Ali təhsil müəssisələrində yay
semestri könüllülük prinsipi ilə ödənişli
əsaslarla həyata keçirilir (xüsusi təyinatlı
ali təhsil müəssisələri istisna olmaqla).
3.4.10. Yay semestrində tələbənin fənn
üzrə bir kreditinin ödənişi bu Qaydaların
4.3-cü bəndinin tələblərinə uyğun olaraq
müəyyən edilir.
3.4.11. Yay semestrində fənn üzrə qrupda tələbələrin
sayını ali təhsil müəssisəsi maliyyə
imkanlarını nəzərə alaraq müəyyənləşdirir.
3.4.12. Yay semestrinə müəllimlər
könüllü surətdə cəlb olunurlar. Bu zaman müəllimin
fəaliyyətinin ödəniş məbləği
saathesabı qaydada həyata keçirilir. Bundan əlavə
müəllimlərə fənn üzrə qrupdan əldə
olunan vəsaitin hesabına əlavə ödəniş
verilir. Həmin ödənişin məbləği ali təhsil
müəssisəsi tərəfindən müəyyənləşdirilir.
3.4.13. Yay semestrində əldə olunan vəsaitdən
bu Qaydaların 3.4.12-ci yarımbəndində göstərilənlər
istisna olmaqla, ali təhsil müəssisəsinin rektorunun əmri
ilə bu işə cəlb olunan digər əməkdaşların
əməkhaqları ödənilir.
3.4.14. Ali təhsil müəssisələri yay semestri təşkilatçılarının
və müəllimlərinin ödəniş məbləğini
öz maliyyə imkanlarına görə sərbəst müəyyən
edirlər.
4. Tələbələrin
hüquq və vəzifələri
4.1. Tələbə öz fərdi tədris
planını tərtib edərkən, bu Qaydalarla tanış
olmalı və buradakı tələblərə ciddi riayət
etməlidir.
4.2. Təhsil zamanı tələbə fərdi tədris
planına ciddi riayət etməklə, tədris olunan fənləri
mənimsəməyə borcludur.
4.3. Tələbə ixtisas (ixtisaslaşma) üzrə təhsil
proqramı ilə müəyyən olunmuş müddətdə
tələb olunan kreditləri yığa bilmədiyi halda o, tələbələr
sırasından xaric edilmir (xüsusi təyinatlı ali təhsil
müəssisələri istisna olmaqla). Həmin tələbə
kontingentdə saxlanılmaqla, təhsilini yalnız ödənişli
əsaslarla davam etdirə bilər. Belə halda tələbənin
ödənişinin məbləği ixtisas (ixtisaslaşma)
üzrə illik təhsil haqlarını 60-a bölərək
alınan nəticəni onun götürdüyü fənlərin
kreditlərinə vurmaqla müəyyənləşdirilir.
4.4. Tələbə bu Qaydaların 6.1-ci bəndinin tələblərinə
uyğun olaraq, digər ali təhsil müəssisələrində
də müvafiq fənlər üzrə kreditləri qazana bilər.
4.5. Tələbə öz akademik transkriptini ali təhsil
müəssisəsindən təhsil aldığı dövrdə
istənilən vaxt əldə edə bilər.
5. Akademik
məsləhətçi (tyutor) xidməti
5.1. Kredit sistemi ilə təhsil alan tələbələrə
kömək göstərmək məqsədi ilə ali təhsil
müəssisələrində akademik məsləhətçilər
(tyutorlar) xidməti təşkil olunur.
5.2. Tyutorlar ən azı magistr dərəcəsi və
bu sahədə müəyyən təcrübəsi və səriştəsi
olan şəxslər arasından seçilirlər.
5.3. Tyutor bu vəzifəyə rektorun əmri ilə təyin
olunur.
5.4. Tyutorlar:
5.4.1. tələbələrin hüquqlarını və
akademik maraqlarını qoruyurlar;
5.4.2. tədris prosesinin təşkili ilə
bağlı bütün zəruri məlumatları və sənədləri
tələbələrə təqdim edirlər;
5.4.3. tələbələrin fərdi tədris
planlarının tərtibi üçün onlara məsləhətlər
verirlər;
5.4.4. bu Qaydaların 3.3.1-ci yarımbəndində
göstərilən müddətdə tələbələrin
fərdi tədris planlarının qəbulunu təşkil
edir və ixtisaslar (ixtisaslaşmalar) üzrə illik
işçi tədris planlarının tərtibində
iştirak edirlər;
5.4.5. tələbələrə fərdi tədris
planlarında dəyişikliklər aparmasına yardım
göstərirlər;
5.4.6. yay semestrinin təşkilində iştirak edirlər.
6. Tələbə
və müəllim mobilliyi
6.1. Kredit sistemi ilə tədrisin təşkilində
Bolonya bəyannaməsinin müddəalarına müvafiq
olaraq, tələbələrin akademik mobilliyi onların digər
ali təhsil müəssisələrində, o cümlədən
xarici ölkə ali təhsil müəssisələrində
ayrı-ayı fənlər üzrə kreditləri
qazanmaları ilə təmin edilir. Tələbənin digər
ali təhsil müəssisələrində kreditləri
qazanması təhsil aldığı ali təhsil müəssisəsinin
razılığı ilə həyata keçirilir. Bu zaman təhsil
haqqının ödəniş şərtləri tələbə
ilə göndərən və qəbul edən ali təhsil
müəssisələri arasında
razılaşdırılır. Qazanılmış kreditlər
tələbənin təhsil aldığı ali təhsil
müəssisəsi tərəfindən
tanınmalıdır. Digər ali təhsil müəssisələrində
qazanılacaq kreditlərin sayı ixtisas (ixtisaslaşma)
üzrə nəzərdə tutulmuş kreditlərin 30 faizindən
çox olmamalıdır.
6.2. Tələbənin akademik mobilliyinin ali təhsil
müəssisələri arasında təmin edilməsi
üçün forması və nümunələri Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Nazirliyi tərəfindən
müəyyənləşdirilən aşağıdakı sənədlər
olmalıdır:
6.2.1. akademik transkript;
6.2.2. tələbənin ərizə (təhsil
alacağı dildə doldurulur) forması;
6.2.3. tədris razılığı;
6.2.4. məlumat paketi.
6.3. Professor-müəllim heyətinin mobilliyi (mühazirənin
oxunması, seminarların, praktik məşğələlərin,
laboratoriya işlərinin keçirilməsi) ali təhsil
müəssisələri arasında xüsusi razılıq əsasında
həyata keçirilir
Azərbaycan
müəllimi.- 2014.- 24 yanvar.- S.5.