Ən yaxşı müəllimin dərs
nümunəsi
VI SİNİF
Azərbaycan dili fənni
Mövzu: Orxon-Yenisey abidələri
Yeniyetmələrin timsalında
şəxsiyyət-vətəndaş yetişdirmək, onların dünyagöruşünü genişləndirmək, milli
mənlik
şüurunu oyatmaq, onlara milli kimliyini və qüdrətini,
soykökünü,
gen kodlarını tanıtmaq Azərbaycan dili və ədəbiyyat tədrisinin mühüm vəzifə
və məqsədidir.
Müasir dərsdə
müəllimin rolu dəyişir, o, şagirdlərə biliyi
hazır şəkildə şərh edən, mənimsədən
mütəxəssis kimi deyil, məktəbliyə öyrənməyi
öyrədən bələdçi kimi
çıxış edir. Şagird artıq təlim prosesinin
obyekti deyil, bərabərhüquqlu
iştirakçısına, bilikləri müstəqil əldə
etməyi bacaran tədqiqatçıya çevrilməkdədir.
Standartlar:
2.1.1,
2.2.1, 2.2.2, 2.2.3
Məqsəd:
1. Mənasını
müəyyənləşdirdiyi sözləri kontekstə
uyğun izah edir.
2. Mətndəki
elmi məlumatları ümumiləşdirib lakonik tezislərlə
ifadə edir.
3. Mətndəki
əsas məqamları qrafik informasiya (cədvəl, sxem)
şəklində təqdim edir.
4. Mətnin
hissələrini məzmuna uyğun başlıqla
adlandırır.
5. Mətndəki
əsas məqamlarla bağlı sualları
cavablandırır.
6. Mətndəki
seçilmiş hissənin onda yaratdığı hiss və
duyğuları şərh edir.
İnteqrasiya: Tarix, coğrafiya.
Təlim
forması: Qruplarla, cütlərlə iş.
Təlim
üsulu: BİBÖ, müzakirə,
sual müsabiqəsi.
Resurslar:
Dərslik, lüğət,
cədvəl, sxem və s.
Dərsin
gedişi: Salamlaşma
və davamiyyətin yoxlanılması.
Motivasya:
Motivasiya
üçün ekranda
5 manatlıq pul əsginazının şəkli göstərilir
(Bax: sağ sütundakı 1-ci şəkil).
Müəllim: - Sizcə, bu əsginazdakı
işarələr nə deməkdir?
Cavab:
Şagirdlər əvvəlki dərslərindən
qədim türk əlifbası, Azərbaycan
dilinin hansı dillər qrupuna daxil olması, türk dilləri
qrupuna daha hansı dillərin daxil olması, tarix boyu
xalqımızın hansı əlifbalardan istifadə etməsi
və qədim türklər haqqında bildikləri məlumatları
söyləyirlər. Bu məlumatları BİBÖ cədvəli üzərində
qeyd edirlər.
Tədqiqat sualı: Orxon-Yenisey
abidələri haqqında elm aləminə
nələr məlumdur?
Tədqiqatın aparılması:
Sinif 3 qrupa bölünür. Qruplar “Bilgə xaqan,” “Kül Tigin” və
“Tonyukuk” adlandırılır.
Müəllimin şərhi:
Tədqiqatı aparmaq üçün
şagirdlərin qarşısına
aşağıdakı tapşırıqlar qoyulur:
Standart
2.1.1
1.
“Köçəri həyat” ifadəsini necə başa
düşürsünüz?
2. “Kitabə”,
“kurqan”, “xaqan”, “ulus”, “törə” sözlərinin mənalarını
araşdırın.
Qruplara tapşırıq:
Tapşırıq 1: (Bax: sağ
sütundakı 2-ci şəkil).
Tapşırıq 2:
Mətn 12 abzasdan ibarətdir. Əvvəlcə mətni səsli
oxuyun. Sonra hər cütlük tapşırılan abzası
oxuyub, əsas fikri müəyyən etsin.
Tapşırıq 3:
Orxon-Yenisey abidələrinin tədqiqi
tarixinin xronoloji cədvəlini tərtib
edin.
Məlumatların mübadiləsi:
Qruplar tapşırıqlara
hazırladıqları cavabların
təqdimatını edirlər. Xəritədə işləyirlər.
Orxon-Yenisey abidələrinin tədqiqi tarixinin xronoloji cədvəlini
tərtib edirlər.
Sonda
BİBÖ cədvəlinin “öyrəndim” hissəsinə yeni faktları
yazırlar (Bax: sağ sütundakı 3-cü şəkil).
Nəticə və ümumiləşdirmə:
Şagirdlərə tapşırılır ki,
mətndəki məlumatlardan
5 əsas məqamı
seçib yazsınlar. Sonda məlumatı
ümumiləşdirib tezis
şəklində təqdim
etsinlər. Nəticədə məlum olur ki, Azərbaycanın 5 manatlıq əsginazının
arxa üzündə Orxon-Yenisey əlifbası və Gül Tigin kitabəsi çap olunub. Kitabədə yazılır:
“Türk millətinin adı, sanı yox olmasın deyə, atam Xaqanı və anam Xatunu ucaltmış
olan Tanrı, Türk millətinin adı, sanı yox olmasın deyə, məni o taxta oturtdu. Tanrı lütf etdiyi üçün, mən də qutlu olduğu
üçün Xaqan
oldum”.
Ev tapşırığı:
Evə araşdırma yönümlü
tapşırıq verilir:
Bu bölmədə oxuduğunuz
mətndən və başqa mənbələrdən
istifadə etməklə
qədim türklər
haqqında məlumat toplayıb təqdimatlar hazırlayın.
Qiymətləndirmə:
Qiymətləndirmə tərtib olunmuş xüsusi cədvəl üzrə aparılır, bu zaman aşağıdakı
bacarıqlar əsas götürülür (Bax:
sağ sütundakı
sonuncu şəkil).
Bikə
NƏCƏFOVA,
Bakı şəhəri,
23 nömrəli tam orta
məktəbin
Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimi,
“Ən
yaxşı müəllim” müsabiqəsinin (2009) qalibi
Azərbaycan müəllimi.- 2015.- 31 oktyabr.- S.12.