Kəmiyyətdən keyfiyyətə
Təhsil Nazirliyi ilə “Clarivate Analytics” arasında əməkdaşlığın
yeni mərhələsi başlayır
Qloballaşma dövrünün mühüm trendlərindən biri elmi biliklərin təhsil sistemində rolunun artması, innovasiya əsaslı təlim texnologiyalarının ali təhsil müəssisələrində tətbiqinin genişlənməsi və universitetlərin elmi-tədqiqat statusunun möhkəmlənməsi ilə müşayiət olunmasıdır. Dekabrın 5-də Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi və “Clarivate Analytics” arasında əməkdaşlığın yeni mərhələsinin başlanmasının rəsmiləşdirilməsi və elmi fəaliyyətinə görə fərqlənən alimlərin mükafatlandırılması mərasimində səsləndirilən fikirlər Azərbaycan təhsilində intellektual potensialın, elmi biliklərin inkişafına, elmlə-təhsilin inteqrasiyasına göstərilən yüksək diqqətdən xəbər verirdi.
Təhsil Nazirliyi, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Elmin İnkişafı Fondu və “Clarivate Analytics” şirkətinin birgə təşkilatçılığı ilə keçirilən mərasimdə çıxış edən təhsil naziri Ceyhun Bayramov qeyd edib ki, elmin inkişafında təhsil və innovasiyaların nə qədər əhəmiyyəti varsa, innovasiyaların inkişafında da elm və təhsilin bir o qədər əhəmiyyəti mövcuddur. Bu isə onu deməyə əsas verir ki, bilik iqtisadiyyatı və informasiya cəmiyyəti dövründə hərtərəfli uğur modeli təhsil, elm və innovasiyaların vəhdətini təşkil edən alqoritmlərin düzgün istifadəsindən asılıdır.
Bu baxımdan, təcrübə onu göstərir ki, dünya səviyyəsində belə bir əməkdaşlığın təşkil olunduğu ən uyğun məkanlar məhz universitetlər hesab olunur. “Biz dünya təcrübəsinə nəzər salsaq, görərik ki, Harvard, MİT, Stanford, Oksford, Kembric və bu kimi digər universitetlər bu vəhdəti çox yüksək səviyyədə təşkil etməklə nəhəng nailiyyətlər əldə edib, dünyada elm mərkəzlərinə çevriliblər”, - deyə C.Bayramov bildirib. Nazir əlavə edib ki, eyni zamanda elmi fəaliyyətin səmərəli təşkilinin real iqtisadiyyatın tələbatlarına uyğun həyata keçirilməsi bu təhsil müəssisələrini dünyada innovasiya istehsalçılarına və innovasiya ixracatçılarına çevirib. Bundan əlavə, innovasiyaların səmərəli istifadəçilərinin, yüksək ixtisaslı mütəxəssislərin hazırlanması ali təhsil müəssisələrinin məzmununun daim təkmilləşdirilməsini zəruri edir.
3 illik
fəaliyyət dövrünün müsbət
nəticələri
Nazir ali təhsilin inkişafı trendlərindən, universitetlərin inkişafında elmi fəaliyyətin rolundan danışarkən, xüsusu olaraq, 16 noyabr 2018-ci il tarixində ölkə başçısı cənab İlham Əliyev tərəfindən imzalanmış “2019 -2023 -cü illər üçün Azərbaycan Respublikasında ali təhsil sisteminin rəqabətliliyinin artırılması üzrə Dövlət Proqramı”nın xüsusu əhəmiyyət daşıdığını qeyd edib. Nazir bildirib ki, müasir dövrün trendləri nəzərə alınaraq, elmi fəaliyyətin stimullaşdırılması, innovasiyaların təlim-tədris metodologiyalarından istifadə olunaraq ikili diplom proqramlarının təsis edilməsi, qabaqcıl beynəlxalq professor-müəllim heyətinin Azərbaycana dəvət edilməsi, gənc alimlərin dünyanın aparıcı ali təhsil müəssisələrində doktorantura təhsilinin maliyyələşdirilməsi və digər çox konkret hədəfləri müəyyən edən Dövlət Proqramı, tam əminliklə demək olar ki, digər komponentlərlə yanaşı, o cümlədən Azərbaycanın ali təhsil sistemində elmi fəaliyyətin inkişaf etdirilməsinə və stimullaşdırılmasına müstəsna xidmət edəcək: “Azərbaycan ali təhsil müəssisələrində elmi fəaliyyətin keyfiyyətcə yeni bir mərhələyə çıxarılması, onun inkişafına təkan verilməsi baxımından, hesab edirəm ki, 2015-ci ildə Təhsil Nazirliyi ilə “Clarivate Analytics” şirkəti arasında Azərbaycan ali təhsil müəssisələrinin dünyanın ən böyük elmi məlumat platformasına çıxışının təmin olunmasına dair 2015-2018 -ci illər üzrə birgə əməkdaşlığı özündə ehtiva edən müqavilənin imzalanması da xüsusi yer tutur”.
Bu müqavilə nəticəsində Azərbaycanın 40 ali təhsil müəssisəsi dünyanın aparıcı jurnallarının, yüksək impakt faktorlu jurnalların elmi bazalarına, konfrans materiallarına, monoqrafiyalara çıxış əldə edib: “Eyni zamanda ali məktəblərimizin professor-müəllim heyəti, o cümlədən təhsilalanlar üçün çoxsaylı seminarlar, treninqlər keçirilib. “Tədqiqat üsulları” adlı fənn hazırlanaraq universitetlərimizin magistratura pilləsində tətbiqinə başlanıb və bu 3 illik fəaliyyət dövründə həyata keçirilmiş işlərin artıq ilkin müsbət nəticələrini müşahidə edirik. Belə ki, bu müddət ərzində Azərbaycanda yüksək impakt faktorlu jurnallarda alimlərimizin dərc olunmuş məqalələrinin sayı 75 faiz artıb. Sırf ali təhsil müəssisələrindən danışırıqsa, bu artım dinamikası daha yüksək olub. Burada 88 faizlik bir fərq var, demək olar ki, rəqəmlər 2 dəfə artıb”.
Publikasiya fəallığında tarixi göstərici
“Clarivate Analytics”in 2017-ci il üçün təqdim etdiyi rəqəmlərə istinad edən nazir qeyd edib ki, Azərbaycan alimlərinin dünyanın yüksək impakt faktorlu jurnallarında dərc olunmuş məqalələrinin sayı 1160 olub ki, bu da müstəqillik dövründə maksimum göstəricidir. Azərbaycan inkişaf dinamikası və tempinə görə regionda birinci yeri qazanıb. Bundan əlavə, 2015-ci ildə Azərbaycanın beynəlxalq reytinqlərdə indeksləşən jurnallarının sayı 2 idisə, bu gün onların sayı 7-yə çatıb. “Bütün bu söylənənləri nəzərə alaraq Təhsil Nazirliyi tərəfindən qərar qəbul edilib ki, “Clarivate Analytics” şirkəri ilə bu əməkadaşlıq növbəti 3 il ərzində də davam etdirilsin. Təhsil Nazirliyi və “Clarivate Analytics” arasında imzalanacaq növbəti müqavilə 2019-2021-ci illəri əhatə edəcək”, - deyə nazir bildirib.
Kəmiyyətdən
keyfiyyətə
Son 3 ilin
müsbət tendensiyalarını nəzərə alan Təhsil Nazirliyi
növbəti əməkdaşlıq mərhələsində
“Clarivate Analytics”
şirkəti ilə elmi nəşrlərin
keyfiyyətini də diqqətdə saxlayacaq.
Bu barədə nazir Ceyhun Bayramovun səsləndirdiyi
fikirlər maraq cəlb edib:
“Biz birinci
mərhələdə daha çox maarifləndirici, daha
çox imkanların təqdim olunması,
bizim gənc alimlərin, tədqiqatçıların
bu işdə daha fəal
iştirakının təmin
edilməsi və əsasən kəmiyyət göstəriciləri
barədə danışırdıqsa, düşünürük
ki, növbəti pillədə daha çox keyfiyyət
göstəricilərinə diqqət
yetirməliyik”. Sadəcə olaraq, dərc
olunan məqalələrin sayından deyil, onlara istinad
indekslərindən analiz edilməli, bizim alimlərin
xarici ölkələrin alimləri ilə
birgə fəaliyyətinin nəticələri təhlil
olunmalıdır.
Eyni zamanda, yeni imzalanan müqavilə digər dillərdə olan region ölkələrinin də aparıcı bazalarına daxil olma imkanlarını özündə ehtiva edir. Azərbaycan hər bir təhsil müəssisəsinin fəaliyyətinin analitik təhlilini aparmağı nəzərdə tutan InCites platformasına çıxış imkanlarına da sahib olur.
Nazir əmin olduğunu bildirib ki, bu əməkdaşlıq nəticəsində biz növbəti illərdə də artıq müşahidə edilən müsbət dinamikanın davamını müşahidə edəcəyik.
Elmin nəticələri o vaxt əhəmiyyətli
olur ki...
Daha sonra çıxış edən Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Elmin İnkişafı Fondunun icraçı direktoru Elçin Babayev qeyd edib ki, alimlərimzin “Clarivate Analytics”in elmi bazasına çıxış əldə etməsi və bunun nətisəcində uğur qazanması bu əməkdaşlığın davam etdirilməsini zəruri edir. “Ölkədə elmlə təhsilin inkişafı üçün bütün zəruri şərait yaradılıb, kadr hazırlığına yüksək diqqət yetirilir və bu da öz bəhrəsini elmi məhsulda göstərməlidir. Bu elmi məhsulun özünün ərsəyə gəlməsi isə işin yarısıdır. Növbəti mərhələdə hədəf bu elmi məhsulların nüfuzlu jurnallarda nəşr olunması və onlara istinadların verilməsi, bunun da sayəsində beynəlxalq əməkdaşlığın qurulmasıdır. Elmin nəticələri o vaxt əhəmiyyətli olur ki, ölkəyə müasir dövrün tələbi olan innovasiyalar gətirsin və müxtəlif ölkələrdə olan alimlərlə əməkdaşlıq yüksək səviyyədə həyata keçirilsin”.
O, mühüm vəzifələrdən
danışarkən müəlliflik hüququnun
qorunması, plagiat, “yırtıcı
jurnal”ların fəaliyyətinin qarşısının
alınmasını qeyd edib:
“Biz çox sevinirik ki, bir
neçə qurum bu məsələdə
çox fəal surətdə öz töhfəsini verməkdədir. Eyni zamanda “Clarivate Analytics”in davamlı seminarlarını qeyd edə bilərik. Bundan başqa, Ali Attestasiya Komissiyasında son günlərdə
başlamış yeni
struktur islahatları,
AMEA-nın özündə
aparılan islahatlar, Təhsil Nazirliyi strukturlarında olan yüksək inkişaf dinamikası bizə ümid verir ki, gələcəkdə
bu cür problemlərdən azad olacağıq”.
Onun sözlərinə görə,
Təhsil Nazirliyi hələ
2013-cü ildə “Thomson Reuters” şirkəti ilə əməkdaşlığa dair
müqavilə imzalamaqla
qətiyyətli addımlar
atdı. “Çoxları
bəlkə də bu
əməkdaşlığın bəhrə verməsinə
şübhə ilə
yanaşırdı. Bəhrə isə
göz qabağındadır.
Baxmayaraq ki, ilkin mərhələdə
kəmiyyətə diqqət
yönəldi, qarşıdakı
illərdə bu, özünü keyfiyyətdə
də göstərəcək.
Əslində, Təhsil
Nazirliyinin bu
addımı hamımız
üçün örnək
olmalıdır”.
Elçin Babayev Azərbaycanda nəşr olunan impakt faktorlu jurnalların sayının
2 dəfə arta biləcəyinin mümkünlüyünü
və bu istiqamətdə müəyyən
təlimlərin nəzərdə
tutulduğunu deyib.
“Yaxşı məlumat yaxşı innovasiyalara böyük bir cığır açır”
“Clarivate
Analytics” şirkətinin konsorsium
inkişafı üzrə
qlobal direktoru İzabel Reiss qeyd edib ki, Azərbaycanın
40 ali təhsil
müəssisəsinin beynəlxalq
elmi bazalara çıxışı təqdir
olunmalıdır. Beynəlxalq bazalara
çıxışın olması bizim doğru yolda olmağımıza dəlalət
edir. Onun sözlərinə görə, müasir çağırışlara adekvat
olaraq əsas diqqətimizi elmə, innovasiyalara yönəltməliyik.
Bizim məlumatlara, verilənlərə
böyük ehtiyacımız
var. Biz kifayət qədər
məlumat bolluğu içində yaşayırıq. Məlumatların
doğru idarə edilməsi və bu işlə məşğul olan tədqiqatçıların bu
sahəyə, bu məlumatlara çıxışı,
üzləşdiyi bir
sıra problemlərin
həlli istiqamətində doğru-düzgün məlumatların
seçilməsi çox
vacibdir. Elə bu zərurətdən də “Clarivate Analytics” meydana çıxır:
“Biz inanırıq ki,
qlobal səviyyədə
bizim bu günə kimi əldə etdiyimiz təcrübə və bilik, Azərbaycanın da zəngin elmi potensialının üfüqlərinin genişləndirilməsində,
eləcə də Azərbaycan alimlərinin də elmi cameəyə qoşulması və onların ərsəyə
gətirdiyi məhsulun,
elmi işlərin beynəlxalq səviyyədə
nəşrlərdə dərc
olunmasına və tanınmasına rəvac verəcək. Yaxşı məlumat yaxşı
innovasiyalara böyük
bir cığır açır”.
“Publikasiya aktivliyi elm və təhsilin inkişafını göstərir”
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının vitse-prezidenti,
akademik Dilqəm Tağıyevin sözlərinə
görə, dünyanın
dinamik inkişafda olduğu heç kimdə şübhə oyatmır. Ancaq bu inkişafda
Azərbaycanın yer alması çox sevindiricidir. Publikasiya aktivliyinə
görə Azərbaycanın
regionda birinci yeri tutması sevindiricidir. Bu, Azərbaycan elm və təhsilinin böyük uğurlarını göstərir.
Elmi nəşrlərin qiymətini
vermək, statistikasını
aparmaq baxımından
“Clarivate Analytics”in rolu böyükdür. Lakin elmi jurnalların
səviyyəsi onların
sayı ilə tərs mütənasibdir.
Jurnalların sayı artdıqca
orda hər cür işləri çap etdirmək mümkün olur. Bu, yalançı elmə, plagiata da yol açır.
Ona görə də məhz nüfuzlu jurnalların olması, onların qiymətləndirilməsi və
onlarda məqalələrin
çap olunması, əlbəttə ki, elmi fəaliyyətin əsas növlərindən
biri hesab olunur. Azərbaycanda çap olunan
1160 məqalədən təxminən
600-dən yuxarısı, daha
dəqiqi 607-si AMEA-nın
təşkilatlarının payına düşür.
Ancaq ali
təhsil sistemində
bu rəqəm getdikcə sürətlə
artır. Bu da elmlə təhsil arasında inteqrasiyaya
xidmət edir. Alimlərin çap etdirdiyi məqalələrin 25 faizi
beynəlxalq əməkdaşlıq
çərçivəsində, yəni xarici alimlərlə birgə çap olunur. Bunu isə təbii ki, artırmaq lazımdır, çünki
beynəlxalq əməkdaşlıq
olmadan nə elmdə, nə innovasiyalarda sıçrayışlı
inkişafa nail olmaq çətin məsələdir.
Bu baxımdan “Clarivate Analytics”in ölkədə seminarlar keçirməsi, qiymətləndirmələr
aparması bu işlərin gələcək
inkişafı üçün
gözəl stimul yaradır.
Tədbirdə “Clarivate Analytics” şirkətinin
Rusiya və MDB üzrə icraçı
direktoru Oleq Utkinin “2015-2018-ci illərdə
“Web of Science” elmi bazasında
Azərbaycan ali təhsil müəssisələri:
nəticə və perspektivlər” adlı təqdimatı keçirilib.
Sonra Təhsil
Nazirliyi ilə “Clarivate Analytics” şirkəti
arasında 2019-2021-ci illəri
əhatə edən əməkdaşlığa dair
müqavilə imzalanıb. Müqavilə mövcud əməkdaşlığın
əhatə dairəsinin
genişləndirilməsini, “Web of Science®”
platformasının rusdilli
elmi nəşrlər
bazasına və ölkə üzrə elmi fəaliyyətin əhatəli təhlilinə
imkan verən InCites platformasına çıxışının təmin olunmasını nəzərdə tutur.
Daha sonra
“Web of Science Azerbaijan-2018” mükafatları
təqdim edilib. Son illərdə
nəşr aktivliyinin
artım dinamikasına
görə Azərbaycan
Dövlət Neft və Sənaye Universiteti, Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti, Azərbaycan Tibb Universiteti, Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti, publikasiya sayında ən yüksək nəticə
göstərdiyinə görə
Bakı Dövlət Universiteti, eləcə də ən məhsuldar regional universitet
kimi Gəncə Dövlət Universiteti
“Web of Science Azerbaijan-2018” mükafatlarına
layiq görülüblər. Mükafatlar eyni zamanda impakt
faktorlu jurnallarda yüksək publikasiya aktivliyi nümayiş etdirmiş ali
məktəb alimlərinə,
elmi tədqiqat institutlarının əməkdaşları
və “Web of Science” elmi
bazasında təmsil olunan jurnalların redaksiya heyətlərinə
də təqdim olunub.
Oruc MUSTAFAYEV
Azərbaycan müəllimi.-
2018.- 7 dekabr.- S.1; 3.