Kollegiya qərarının icrası barədə

 

Azərbaycan Respublikası təhsil nazirinin əmri

 

Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyində 24 oktyabr 2009-cu il tarixdə keçirilmiş kollegiyada təhsil naziri Misir Mərdanovun "Pedaqoji kadrlarin ixtisasartırma təhsili: mövcud vəziyyət, problemlər və təklif edilən yeni model" mövzusunda məruzəsi dinlənilmiş, son illərdə ölkəmizdə pedaqoji kadrların ixtisasartırma təhsili sahəsində əldə olunmuş nailiyyətlər, mövcud problemlər və onların həlli yolları qeyd edilmişdir. Bildirilmişdir ki, respublikada təhsil sahəsində aparılan islahatlardan daha böyük nailiyyətlərin əldə edilməsi üçün, ilk növbədə, müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsi çox vacib məsələdir.

Ayrı-ayrı bilik sahələri üzrə informasiyanın çoxaldığı, fəal təlim metodları və texnologiyalarının geniş miqyasda tətbiq edildiyi hazırki təlim şəraitində müəllimlərin köhnə bilik və bacarıqlarla pedaqoji fəaliyyət göstərmələri onlara müasir tələblərə cavab verən nəticələr əldə etməyə imkan vermir. Ona görə də hər bir müəllim peşəkarlıq səviyyəsini artırmaq məqsədilə fasiləsiz olaraq əlavə təhsil almalı, şəxsi tələbatına və ehtiyaclarına uyğun ixtisasartırma təhsilinə cəlb olunmalıdır. Bu da öz növbəsində yeni, daha təkmil ixtisasartırma təhsili sisteminin yaradılmasını zəruri edir.

Pedaqoji kadrların ixtisasartırma təhsili sahəsində mövcud vəziyyətin öyrənilməsi və bu istiqamətdə işlərin müasir tələblər səviyyəsində qurulmasını təmin etmək məqsədilə Təhsil Nazirliyinin 16 mart 2009-cu il tarixli, 300 nömrəli əmri ilə monitorinq qrupu yaradılmış və respublikada mövcud olan əlavə təhsil müəssisələrində monitorinq aparılmışdır.

Məlum olmuşdur ki, hazırda respublikada pedaqoji kadrların əlavə təhsilinin həyata keçirilməsi üzrə 18 müəssisə fəaliyyət göstərir. Bu şəbəkəyə Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu, Azərbaycan Müəllimlər İnstitutu və onun 11 filialı (Sumqayıt, Gəncə, Mingəçevir, Şamaxı, Quba, Salyan, Cəlilabad, Ağcabədi, Qazax, Şəki, Zaqatala filialı), Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma və Yenidənhazırlanma İnstitutu və 4 universitetin (Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti, Azərbaycan Dillər Universiteti, Bakı Slavyan Universiteti, Lənkəran Dövlət Universiteti) nəzdində ixtisasartırma və yenidənhazırlanma fakültəsi daxildir.

Aparılmış monitorinq müəyyən etmişdir ki, əlavə təhsil müəssisələri Nazirlər Kabinetinin müvafiq qərarları, Təhsil Nazirliyinin ixtisasartırma təhsili ilə əlaqədar əmr, təlimat, kollegiya qərarları və digər normativ-hüquqi sənədlər əsasında fəaliyyətlərini quraraq son illərdə üzərlərinə düşən vəzifələri əsasən yerinə yetirmişlər.

Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunda ixtisasartırma təhsilinin həyata keçirilməsi üçün müasir maddi-texniki və tədris bazası, treninq mərkəzləri yaradılmış, ixtisasartırma təhsilinin məzmunu, tədris plan və proqramları daim yeniləşdirilərək variativ proqramlar tətbiq edilməkdədir. İxtisasartırma üzrə mühazirə və seminarlara qabaqcıl müəllimlər, o cümlədən Təhsil Nazirliyinin, TPİ-nin, AMEA-nın, ali məktəblərin tanınmış alim və mütəxəssisləri dəvət olunurlar. Eyni zamanda ixtisasartırma təhsili sahəsində dünya təcrübəsi, müasir texnologiyalar və qabaqcıl təcrübələr öyrənilir və işdə tətbiq edilir. Əlverişli təlim şəraitinin yaradılması, peşəkar və səriştəli təlimçilərin cəlb olunması, səmərəli idarəetmə sayəsində AMİ-də ixtisasartırma təhsili sahəsində keyfiyyət və yüksək davamiyyət təmin edilmişdir.

Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma və Yenidənhazırlanma İnstitutunun təşəbbüsü ilə "Diplomdansonrakı pedaqoji təhsil: Avropa oriyentirləri və regional prioritetlər" mövzusunda Azərbaycanda və Ukraynada iki beynəlxalq elmi konfrans keçirilmişdir. Son iki il ərzində BPKİY İnstitutu xarici ölkələrin 7 ali məktəbi ilə elm və təhsil sahəsində əməkdaşlığa dair müqavilə imzalamışdır. Təhsil Sektorunun İnkişafı Layihəsi çərçivəsində BPKİYİ-nin binası əsaslı təmir olunmuş və avadanlıqla təchiz edilmişdir.

Aparılmış təhlil və araşdırmalardan aydın olmuşdur ki, respublikanın əlavə təhsil müəssisələrinə, əsasən, elmi-pedaqoji fəaliyyəti və ixtisasları nəzərə alınmaqla təcrübəli, hazırlıqlı mütəxəssislər cəlb olunmuşlar. Bununla yanaşı, monitorinq zamanı bəzi əlavə təhsil müəssisələrinin ixtisaslı kadrlarla təmin edilməsi, kadrların şəxsi işlərinin uçotunun aparılması, müəllimlərin dərs yükünün bölüşdürülməsi sahəsində nöqsanlara yol verildiyi aşkar edilmişdir.

Belə ki, Quba filialında ixtisasartırma təhsili üzrə qrupların dərs saatı mövcud qaydalara zidd olaraq illik proqnoza əsasən tədris ilinin əvvəlindən tarifləşdirilmişdir. Saathesabı ilə işləyən pedaqoji işçilərin şəxsi işləri qaydaya uyğun tərtib edilməmişdir.

AMİ-nin Salyan filialında əlavə təhsil üzrə direktor müavini Novruz Zeynalova qaydalara zidd olaraq 804 saat tədris yükü verilmişdir. 2007-ci ildə Bakı Dövlət Universitetini fizika ixtisası üzrə bitirmiş Səidə Hüseynova kifayət qədər pedaqoji stajı olmadan, 12 sentyabr 2008-ci il tarixdən metodist vəzifəsinə işə qəbul edilmişdir. İxtisasca coğrafiya müəllimi olan Gülnar Hacıyeva, ibtidai təhsilin pedaqogika və metodikası ixtisaslı Elnarə Abdullayeva kitabxanaçı vəzifəsinə işə qəbul edilmişlər.

Cəlilabad filialında kitabxanaçı işləyən Aynurə Ordiyeva və Fəxriyyə Kazımova ibtidai təhsilin pedaqogika və metodikası ixtisası, Nuşabə Quliyeva isə peşə liseyini bitirərək dayə ixtisası almışlar.

AMİ-nin Sumqayıt filialında kabinet müdiri, ixtisasca filoloq olan Sabir Behbudova müvafiq sertifikatı olmadan "Fəal təlim metodları" kursundan, texniki elmlər doktoru, professor Nazim Ağayevə isə heç bir əsas olmadan ingilis dili fənnindən dərs yükü verilmişdir. Mühəndis ixtisaslı T.Atakişiyeva qeyri-qanuni olaraq kitabxanaçı təyin edilmişdir.

Ağcabədi filialında işə qəbul olunan Şəhla Məmmədova həmin filialın bakalavr dərəcəsi üzrə ibtidai təhsilin pedaqogikası və metodikası fakültəsində oxuduğu müddətdə, 2006-ci il yanvarın 2-dən mövcud qaydalara zidd olaraq metodist vəzifəsinə işə qəbul edilmişdir. İxtisasca klub işçisi olan Sevər Cəfərova , ibtidai təhsilin pedaqogikası və metodikası ixtisaslı Nubar Mustafayeva və Aysel Səfərova, Bakı Dövlət Universitetinin hüquq fakültəsinin I kurs tələbəsi Nigar Abbasova kitabxanaçı vəzifəsinə təyin edilmişlər.

Şəki filialında kitabxanaçı vəzifəsində işləyən Ətrabə Süleymanova ümumi orta təhsilli, İlhamə Şərifova isə qeyri-ixtisaslıdır.

Qazax filialında fransız dili ixtisaslı Tərlan Rzayev, mühəndis-texnoloq ixtisaslı Şəfəq Qədiməliyeva, mühəndis-mexanik ixtisaslı Afət Bənnayeva, mühəndis-mexanik ixtisaslı Nurlana İbrahimova qanunazidd olaraq metodist vəzifəsinə işə qəbul olunmuşlar. Sumqayıt Dövlət Universitetini 2006-cı ildə fizika ixtisası üzrə bitirmiş Dilbər Məmmədova pedaqoji iş stajı olmadan 30 dekabr 2006-cı ildən metodist vəzifəsinə işə qəbul edilmişdir. Gəncə Texnologiya Universitetinin gön-dəri məmulatları texnologiyası ixtisasını bitirmiş Kəmalə Vəliyeva və Şəfiqə Quliyeva, ümumi orta təhsilli Kifayət Qurbanova kitabxanaçı vəzifəsinə təyin edilmişlər.

Lənkəran Dövlət Universitetində Ulduzə Əliyeva psixoloq, Bəsirə Məmmədova və Şəfəq Salayeva tarix müəllimi, Zeynəb Tahirova orta ixtisas təhsilli iqtisadçı, Mehriban Axundova və Zuleyxa Cabbarova məktəbəqədər müəssisələrində tərbiyəçi, Təranə Abdullayeva, Müjgan Əliyeva və Sevər Bağırova ümumi orta təhsilli olduqları halda, qanunazidd olaraq kitabxanaçı vəzifəsinə işə qəbul olunmuşlar.

Aparılmış monitorinq nəticəsində məlum olmuşdur ki, əlavə təhsil müəssisələrinin maddi-texniki və tədris bazası, onların zəruri avadanlıqlarla təchizatı qənaətbəxşdir. Bununla yanaşı, bu sahədə bir sıra nöqsan və çatışmazlıqlar mövcuddur.

AMİ-nin Quba, Şəki və Şamaxı filiallarının əlavə təhsil korpusunun əsaslı təmirə ehtiyacı vardır. Mühazirə və seminar auditoriyalarında olan avadanlıqlar yeniləşdirilməlidir. Müasir kompüter texnikasına ehtiyac vardır. Gəncə, Mingəçevir, Cəlilabad filiallarının binaları əsaslı və cari təmir olunsa da, yeni avadanlıqlara və texniki vasitələrə tələbat vardır. Sumqayıt filialında tədris imkanları məhduddur, əlavə mühazirə və seminar otaqlarına ehtiyac vardır.

Ümumtəhsil məktəblərində işləyən müəllimlərin peşə bacarıqlarının artırılması, tədris etdikləri fənn üzrə məzmun və metodika sahəsindəki yeniliklərin vaxtaşırı onlara çatdırılması, qabaqcıl iş təcrübələrinin öyrənilməsi və tətbiq edilməsi baxımından ən yaxşı fənn kabinetlərinin və ən təcrübəli fənn müəllimlərinin seçilib yerlərdə dayaq məntəqələrinin yaradılması məsələsi zamanın tələbi olaraq meydana gəlmişdir.

Dayaq məntəqələrinin yaradılması ilə əlaqədar Təhsil Nazirliyi tərəfindən məqsədyönlü fəaliyyət həyata keçirilmiş, son illərdə bu prosesi tənzimləyən lazımi reqlamentlər hazırlanıb təsdiq edilmiş, icra üçün yerlərə göndərilmişdir.

Təhsil Nazirliyi tərəfindən pedaqoji kadrların təkmilləşdirilməsi, ixtisasının artırılması şəbəkəsinin "Dayaq məntəqələri" mexanizmi işlənib hazırlanmış, nazirliyin 21.02.2002-ci il tarixli, 164 nömrəli əmri ilə lİxtisasartırma təhsilində yeni mexanizmə keçid və müəllimlərin təkmilləşdirilməsi işinin təşkili» barədə əmr imzalanmışdır.

Aparılmış təhlil göstərmişdir ki, keçən müddət ərzində pedaqoji kadrların əlavə təhsil şəbəkəsinə daxil olan tədris müəssisələrinin, struktur qurumların, eləcə də yerli təhsil orqanlarının bu istiqamətdə fəaliyyəti son dərəcə zəif olmuş, qəbul edilmiş kollegiya qərarları, müvafiq əmr və təlimatlar lazımi səviyyədə icra edilməmiş, bu istiqamətdə məqsədyönlü iş aparılmamışdır. Yerli təhsil orqanları və əlavə təhsil müəssisələrinin rəsmi təqdimatlarına əsasən hazırda respublikada 3000-dən çox dayaq məntəqəsi fəaliyyət göstərirsə də, onların böyük əksəriyyətinin formal olduğu aşkar edilmişdir.

AMİ-də ixtisasartırma təhsilinin təşkili və həyata keçirilməsinə məsuliyyətlə yanaşılmış, son iki ildə bütün kateqoriyalardan olan 6173 nəfər, o cümlədən, 2007-2008-ci tədris ilində 3750, 2008-2009-cu tədris ilində isə 2423 nəfər pedaqoji işçi ixtisasartırma təhsilindən keçirilmişdir.

Araşdırmalar göstərmişdir ki, respublikada pedaqoji kadrların ixtisasartırmasının kəmiyyət və keyfiyyət göstəriciləri ümumilikdə qənaətbəxş deyildir. Son iki ildə ixtisasartırma təhsilinə 28109 nəfər dinləyici cəlb edilmişdir ki, bu da nəzərdə tutulandan çox azdır. AMİ-nin Şamaxı, Quba, Cəlilabad, Şəki, Zaqatala filialları, Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma və Yenidənhazırlanma İnstitutu, Bakı Slavyan Universitetinin əlavə təhsil fakültəsi müəllimlərin ixtisasartırma təhsilinə cəlb olunmasında öz imkanlarından kifayət qədər istifadə etməmişlər. RTŞ-ların ixtisasartırma təhsilinə yarıtmaz münasibətinin və eyni zamanda ixtisasartırma təhsili müəssisələrinin təşkilati işləri yerinə yetirə bilməməsinin nəticəsidir ki, ayrı-ayrı rayonlardan ixtisasartırmaya cəlb olunanların sayı planlaşdırılandan xeyli azdır, bir sıra rayonlardan isə ixtisasartırma təhsilinə, ümumiyyətlə müəllim göndərilməmişdir. Həmçinin ixtisasartırma təhsilini bitirənlərə vəsiqələrin verilməsində də nöqsanlar mövcuddur.

AMİ-nin Sumqayıt filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Sumqayıt şəhəri, Abşeron, Xızı və Qubadlı rayonları) 9288 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 1235 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Abşeron, Xızı və Qubadlı RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini yerinə yetirməmişlər.

AMİ-nin Gəncə filialının dislokasiyası üzrə (Gəncə və Naftalan şəhərləri, Şəmkir, Göygöl, Samux, Goranboy, Daşkəsən rayonları) 16723 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 4409 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir.

AMİ-nin Mingəçevir filialının dislokasiyası üzrə (Mingəçevir şəhəri, Göyçay, Ağdaş, Ucar, Tərtər, Bərdə, Yevlax rayonları) 15709 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 1056 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Göyçay, Ağdaş və Tərtər RTŞ-lar bağlanmış müqavilə öhdəliklərinə əməl etməmişlər.

AMİ-nin Şamaxı filialının dislokasiyası üzrə (Şamaxı, İsmayıllı, Kürdəmir, Qobustan, Ağsu rayonları) 7202 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 270 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. İsmayıllı və Qobustan RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini yerinə yetirməmişlər. Kürdəmir və Ağsu rayonlarından ümumiyyətlə ixtisasartırma təhsilinə müəllim göndərilməmişdir.

AMİ-nin Quba filialının dislokasiyası üzrə (Quba, Qusar, Xaçmaz və Dəvəçi rayonları) 8225 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 427 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Quba, Qusar, Xaçmaz və Dəvəçi RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini yerinə yetirməmişlər.

AMİ-nin Salyan filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Şirvan şəhəri, Salyan, Neftçala, Saatlı, Sabirabad, Cəbrayıl və Hacıqabul rayonları) 9646 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 1610 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Dislokasiya üzrə RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini tam yerinə yetirməmişlər. Hacıqabul RTŞ son 2 ildə ixtisasartırma təhsilinə cəmi 11 nəfər müəllim göndərmişlər.

AMİ-nin Cəlilabad filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Cəlilabad, Masallı, Biləsuvar və İmişli rayonları) 9164 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 698 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Dislokasiya üzrə RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini tam yerinə yetirməmişlər. İmişli RTŞ tərəfindən son 2 ildə ixtisasartırma təhsilinə müəllim göndərilməmişdir.

AMİ-nin Ağcabədi filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Ağcabədi, Beyləqan, Xocavənd, Ağdam, Füzuli və Laçın rayonları) 14265 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 1217 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Dislokasiya üzrə RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini tam yerinə yetirməmişlər. Zərdab və Beyləqan RTŞ-lar tərəfindən son 2 ildə ixtisasartırma təhsilinə müəllim göndərilməmişdir.

AMİ-nin Qazax filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Qazax, Ağstafa, Tovuz və Gədəbəy rayonları) 9981 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 1583 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Dislokasiya üzrə RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini tam yerinə yetirməmişlər. Gədəbəy RTŞ tərəfindən 2008-2009-cu tədris ilində ixtisasartırma təhsilinə müəllim göndərilməmişdir.

AMİ-nin Şəki filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Şəki, Oğuz və Qəbələ rayonları) 8043 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə 645 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir. Dislokasiya üzrə RTŞ-lar müqavilə öhdəliklərini tam yerinə yetirməmişlər. Oğuz RTŞ tərəfindən son iki ildə 46 müəllim ixtisasartırmaya göndərilmiş, Qəbələ RTŞ tərəfindən ixtisasartırma təhsilinə müəllim göndərilməmişdir.

AMİ-nin Zaqatala filialına daxil olan dislokasiya üzrə (Zaqatala, Balakən və Qax rayonları) 6328 nəfər pedaqoji işçidən son 2 ildə cəmi 536 nəfər ixtisasartırmaya cəlb edilmişdir ki, bu da normadan çox azdır. İxtisasartırma təhsilini başa vurmuş dinləyicilərə qanunazidd olaraq vəsiqə əvəzinə arayış verilmişdir.

Lənkəran Dövlət Universitetinin nəzdində ixtisasartırma və yenidənhazırlanma fakültəsi ayrıca tədris korpusunda fəaliyyət göstərir. Lənkəran, Astara, Lerik və Yardımlı rayonları LDU-nun müvafiq fakültəsinin dislokasiyasına daxil edilmiş və həmin rayonlarda işləyən 9646 nəfər pedaqoji işçidən son iki ildə 910 nəfər ixtisasartırma təhsilinə cəlb edilmişdir. Onlardan 773 nəfərinə vəsiqə, 137 nəfərinə arayış verilmişdir.

Bakı şəhərinin ümumu təhsil müəssisələrində işləyən 40 minədək pedaqoji işçidən BPKİYİ-də son iki ildə 6621 nəfər ixtisasartırma təhsilindən keçmiş, 420 nəfər vəsiqə almamışdır.

Bakı Slavyan Universitetinin nəzdində ixtisasartırma və yenidənhazırlanma fakültəsində son iki ildə 87 nəfər ixtisasartırma təhsilinə cəlb edilmiş, onların hamısına vəsiqə verilmişdir.

Qeyd olunanlardan aydın olur ki, yerli təhsil orqanları və ixtisasartırma təhsili müəssisələri arasında müqavilələrin bağlanmasına laqeyd yanaşılmış, "sifariş-təklif" prinsipinə əməl edilməmiş, pedaqoji kadrların ixtisasartırmaya olan fərdi tələbatının öyrənilməsinə lazımi diqqət yetirilməmişdir.

İxtisasartırma təhsili sahəsində qeyd olunan problemlərin yaranmasının əsas səbəbi kimi rayon (şəhər) təhsil şöbələri tərəfindən ixtisasartırma təhsilinə cəlb olunma ilə əlaqədar dəqiq proqnozlaşdırma aparılmadığı və maliyyə orqanlarının müqaviməti nəticəsində büdcədə ixtisasartırma təhsili üçün ezamiyyə xərclərinin kifayət qədər nəzərdə tutulmadığı, yerli təhsil orqanları və təhsil müəssisələri ilə bağlanmış müqavilələrdə "sifariş-təklif" prinsipinə əməl edilmədiyi, pedaqoji kadrların ixtisasartırmaya olan fərdi tələbatlarının öyrənilməsinə lazımi diqqət yetirilmədiyi, ixtisasartırma təhsilində müasir təlim metodları və texnologiyalarından geniş şəkildə istifadə edilmədiyi, ixtisasartırma təhsili müəssisələrinin yataqxanalarının olmadığı, mövcud yataqxanalarda məcburi köçkünlər məskunlaşdığı göstərilmişdir.

Pedaqoji kadrların ixtisasartırma təhsili sisteminin müasir tələblər səviyyəsində qurulmasını, bu sahədə yeni mexanizmlərin və reqlamentlərin işlənib hazırlanmasını təmin etmək üçün Təhsil Nazirliyi tərəfindən bir sıra əməli tədbirlər həyata keçirilməkdədir. Belə ki, Təhsil Nazirliyinin Dünya Bankı ilə birgə bağladığı müqaviləyə əsasən "Təhsil Sektorunun İnkişafı üzrə İkinci Layihə (2009-2014-cü illər)"nin icrasına başlanılmışdır. Həmin layihədə "Pedaqoji kadrlar üçün ixtisasartırma təhsili sisteminin müasirləşdirilməsi" adlanan ikinci komponent üzrə icra planı hazırlanmış və nəzərdə tutulmuş işlərin icrasına başlanılmışdır.

Ötən müddət ərzində planda nəzərdə tutulmuş vəzifələrin icrası ilə əlaqədar bir sıra tədbirlər yerinə yetirilmişdir. Belə ki, pedaqoji kadrların ixtisasartırma təhsili üzrə yeni mexanizmlərin işlənib hazırlanması üçün müvafiq "işçi qrupu" yaradılmış, bu sahədə beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsinə və yeni normativ sənədlərin işlənib hazırlanmasına dəstək verəcək beynəlxalq və milli məsləhətçilər seçilmiş, ixtisasartırma təhsilinin müasir tələblər səviyyəsində yenidən qurulması istiqamətində işlər davam etdirilməkdədir.

İxtisasartırma təhsili sahəsində bir sıra ölkələrin təcrübəsi öyrənilmiş və onların ölkəmizdə müvcud olan sistem ilə müqayisəli təhlili aparılmışdır. Məlum olmuşdur ki, fasiləsiz peşə hazırlığı və ixtisasartırma üçün yeni model hazırlamaq və tətbiq etmək məsələsi zamanın tələbindən irəli gəlir. Bu, bir tərəfdən 2007-ci ildə Azərbaycan Respublikasının hökuməti tərəfindən təsdiq olunmuş "Azərbaycan Respublikasında fasiləsiz pedaqoji təhsil və müəllim hazırlığının Konsepsiyası və Strategiyası"nın şərt və tələblərinə uyğundur. Digər tərəfdən, yeni model həm də İqtisadi Əməkdaşlıq və İnkişaf Təşkilatının, YUNESKO-nun və Lissabon və Boloniya prosesi çərçivəsində Avropa İttifaqının dəstəklədiyi mövcud beynəlxalq strategiyalara və tendensiyalara uyğundur.

İxtisasartırma təhsili sahəsində mövcud beynəlxalq təcrübəyə əsaslanaraq Azərbaycan üçün məqbul variantın müəyyənləşdirilməsi istiqamətində iş aparılmış və "Azərbaycan Respublikasında məktəbəqədər və ümumi təhsil müəssisələrinin rəhbər və pedaqoji kadrlarının ixtisasartırma təhsilinə dair Əsasnamə" layihəsi hazırlanmışdır. Layihə bir sıra aidiyyəti müəssisə və təşkilatlara (Azərbaycan Müəllimlər İnstitutu, Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu, BPKİY İnstitutu, Təhsil Problemləri İnstitutu, Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti, Azərbaycan Dillər Universiteti, Lənkəran Dövlət Universiteti, Bakı Slavyan Universiteti, Müasir Təhsilə və Tədrisə Yardım Mərkəzi, YUNİSEF-in Azərbaycandakı nümayəndəliyi və bir neçə ümumtəhsil məktəbi) rəyə göndərilmiş, rəylər əsasən nəzərə alınmışdır.

"Pedaqoji kadrlarin ixtisasartırma təhsili: mövcud vəziyyət, problemlər və təklif edilən yeni model haqqında" Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin 24 oktyabr 2009-cu il tarixli kollegiya qərarının icrasını təmin etmək məqsədilə

 

ƏMR EDİRƏM:

 

1. "Azərbaycan Respublikasında məktəbəqədər və ümumi təhsil müəssisələrinin rəhbər və pedaqoji kadrlarının ixtisasartırma təhsilinə dair Əsasnamə" təsdiq üçün Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinə təqdim edilsin.

2. Yeni modelə keçidlə əlaqədar ixtisasartırma proqramlarının akkreditasiyası məqsədilə Təhsil Nazirliyi nəzdində Akkreditasiya Şurası yaradılsın.

3. Təhsil Nazirliyinin strukturunda müvafiq dəyişiklik edilərək Strateji təhlil, planlaşdırma və kadrların idarəolunması şöbəsinin nəzdində "İxtisasartırma təhsili" sektoru yaradılsın.

4. Dünyada gedən tendensiyalar nəzərə alınaraq ixtisasartırma təhsilində modul-kredit sisteminin tətbiq edilməsi və sertifikatlaşdırmanın aparılması üzrə müvafiq tədbirlər həyata keçirilsin.

5. İxtisasartırma təhsili müəssisələri rəhbərləri:

5.1. Monitorinqin nəticələrini geniş müzakirə etsinlər və kollegiya qərarından irəli gələn vəzifələrə dair tədbirlər planı hazırlayıb həyata keçirilməsini təmin etsinlər;

5.2. İxtisasartırma üzrə proqramların təkmilləşdirilməsi məqsədilə ayrı-ayrı kateqoriyadan olan pedaqoji işçilərin ehtiyac və tələbatlarının öyrənilməsini və nəzərə alınmasını təmin etsinlər;

5.3. Kadrların tərkibinə yenidən baxsınlar, müəssisənin səriştəli elmi-pedaqoji kadrlarla təmin olunması, öyrədənlərin peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsi istiqamətində tədbirlər görsünlər;

5.4. İxtisasartırma kurslarının və treninqlərin təşkilində müasir metodlar və təlim texnologiyalarından, İKT-nin imkanlarından geniş istifadə olunmasına nail olsunlar;

5.5. Rəhbər və pedaqoji işçilərin ixtisasartırma təhsilindən keçirilməsi üzrə müqavilə şərtlərinin yerinə yetirilməsi, müdavimlərə təhsil haqqında sənədlərin vaxtında verilməsi sahəsində nöqsanların aradan qaldırılmasını təmin etsinlər;

5.6. Hər tədris ilinin sonunda rəhbər və pedaqoji kadrların ixtisasartırma təhsilinə cəlbi və müdavimlərə təhsil sənədlərinin verilməsi barədə Təhsil Nazirliyinə hesabat versinlər;

5.7. Müəssisələrin maddi-texniki və tədris bazasının gücləndirilməsi istiqamətində təkliflər hazırlayıb Təhsil Nazirliyinə təqdim etsinlər.

6. R(Ş)TŞ rəhbərləri:

6.1. Yerlərdə pedaqoji işçilərin ixtisasartırma təhsili vəziyyətini ətraflı təhlil etsinlər və aparılmış monitorinq zamanı ixtisasartırmaya cəlb edilmə sahəsində yol verilmiş nöqsanların aradan qaldırılması, bağlanmış müqavilə şərtlərinin yerinə yetirilməsi üçün tədbirlər görsünlər;

6.2. Ayrı-ayrı kateqoriyadan olan pedaqoji işçilərin ixtisasartırmaya olan ehtiyac və tələbatlarının öyrənilməsi, bu istiqamətdə dəqiq sifarişlərin hazırlanması üçün xüsusi proqram işləyib hazırlasınlar və həyata keçirilməsini təmin etsinlər;

6.3. Rəhbər və pedaqoji işçilərin ixtisasartırma təhsilinə cəlb edilməsinə dair informasiya bankının yaradılmasını təmin etsinlər;

6.4. Hər tədris ilində ixtisasartırma təhsilinə cəlb ediləcək rəhbər və pedaqoji işçilərin sayının müəyyənləşdirilməsi üzrə dəqiq proqnozlaşdırma aparsınlar və onun nəticələrinin büdcə smetasının hazırlanmasında nəzərə alınmasını təmin etsinlər;

6.5. Fənlər üzrə müəyyənləşdirilmiş dayaq məntəqələrinin Təhsil Nazirliyinin mövcud reqlamentləşdirici sənədlərinə uyğun formalaşdırılması və fəaliyyətlərinin keyfiyyət və səmərəliliyinin artırılması üçün tədbirlər görsünlər;

6.6. Metodkabinetlərin tərkibinə yenidən baxsınlar, metodistlərin peşəkarlıq səviyyəsinin artırılması istiqamətində təsirli tədbirlər görsünlər, gələcəkdə bu vəzifəyə işə qəbulu müsabiqə yolu ilə həyata keçirsinlər.

7. Strateji təhlil, planlaşdırma və kadrların idarəolunması şöbəsi (F.Qədirov), LƏQ-in direktoru (E.Rüstəmov);

7.1. TSİİL-in "Pedaqoji kadrların ixtisasartırma sisteminin müasirləşdirilməsi" komponenti üzrə nəzərdə tutulan tədbirlərin vaxtında həyata keçirilməsini təmin etsinlər;

7.2. İxtisasartırma təhsili sahəsində yeni model və mexanizmlərin tətbiq edilməsini təmin etsinlər;

7.3. 2010-2011-ci tədris ili üçün yeni model üzrə ibtidai sinif müəllimlərinin ixtisasartırma təhsili ilə bağlı təkliflər və çərçivə kurikulumu hazırlanmasını, pilot olaraq tətbiq edilməsini təmin etsinlər;

7.4. İxtisasartırma təhsili üzrə monitorinq və qiymətləndirmə mexanizminin yaradılmasını təmin etsinlər.

8. İctimaiyyətlə əlaqə şöbəsi (B.Hüseynzadə) bu əmrin "Azərbaycan müəllimi" qəzetində dərc olunmasını təmin etsin.

9. Təhsil Nazirliyinin ümumi şöbəsi (İ.Mirzəyev) əmrin çoxaldılaraq bütün (rayon) şəhər təhsil şöbələrinə, Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu, Azərbaycan Müəllimlər İnstitutu və onun filiallarına, Bakı Pedaqoji Kadrların İxtisasartırma və Yenidənhazırlanma İnstitutuna çatdırılmasını təmin etsin.

10. Əmrin icrasına nəzarəti öz üzərimə götürürəm.

 

 

Misir MƏRDANOV,

Azərbaycan Respublikasının təhsil naziri

5 noyabr 2009-cu il

 

Azərbaycan müəllimi.-2009.-13 noyabr.-S.2.