Uğurlu xarici siyasət modeli

 

Son yeddi ildə ölkə rəhbərliyi tərəfindən aparılan xarici siyasət Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində rəsmi Bakının psixoloji-siyasi üstünlüyünü təmin etmişdir

 

"Azərbaycanın coğrafi mövqeyi özü onun xarici siyasətini müəyyən edir" - deyən dövlət başçısı İlham Əliyev ölkəmizin mürəkkəb geosiyasi məkanda yerləşməsinin fərqindədir özünün xarici siyasət doktrinasında bölgənin özəlliklərini nəzərə alır. Qərblə Şərqin qovuşduğu coğrafi məkanda yerləşən Azərbaycan bir çox sivilizasiyaların müsbət məqamlarını özündə cəmləşdirir. Avropanın mütərəqqi dəyərlərini paylaşan Avratlantik təhlükəsizlik arxitekturasının ayrılmaz bir halqası olan respublikamız bu məkanın təhlükəsizliyinə öz töhfəsini verməkdədir.

 

Azərbaycan Respublikasının yerləşdiyi region dostluq əməkdaşlıq ruhlu beynəlxalq tərəfdaşlarla birlikdə inkişaf üçün səmərəli istifadə oluna biləcək geniş potensial imkanları özündə birləşdirir. Zəngin təbii ehtiyatları ölkəmizin çiçəklənməsi əhalinin rifahının təmin olunması üçün perspektivlər açır, onu beynəlxalq əhəmiyyətli enerji mənbəyi enerji təchizatı şəbəkəsinin mühüm tərkib hissəsinə çevirir. Azərbaycan Respublikasının tərəfdaş ölkələrin iqtisadiyyatlarının inkişafına töhfə verən beynəlxalq əhəmiyyətli nəqliyyat kommunikasiya dəhlizlərinin inkişaf etdirilməsi, neft qaz boru kəmərlərinin inşası region ölkələrinin əməkdaşlığının bariz nümunəsidir.

Bütün bunlarla yanaşı, ölkənin yerləşdiyi coğrafi şərait ona mühüm üstünlüklər verməklə bərabər, eyni zamanda, onu bir sıra təhlükəsizlik problemləri ilə üzləşdirir. Bu problemlərin ən ağır bariz nümunəsi Azərbaycan Respublikasının qonşu Ermənistan tərəfindən hərbi təcavüzə məruz qalması bunun nəticəsində ölkə ərazisinin bir hissəsinin işğal olunması, təxminən bir milyon azərbaycanlının məcburi köçkün və qaçqına çevrilməsidir. Təcavüz zamanı ermənilər tərəfindən Azərbaycan Respublikasının vətəndaşlarına qarşı soyqırımı terror aktları daxil olmaqla, sülhə insanlığa qarşı ən ağır cinayətlər törədilmişdir zəbt olunmuş ərazilərdə transsərhəd mütəşəkkil cinayətkarlar, o cümlədən beynəlxalq terrorçu qruplar tərəfindən qeyri-qanuni fəaliyyət həyata keçirilməkdədir. Azərbaycanın işğal olunmuş ərazilərində mədəni arxeoloji abidələr kütləvi surətdə dağıdılmış, təbii sərvətlər talan edilmiş, ətraf mühitə ciddi ziyan vurulmuşdur.

Demokratik dəyərlərə, iqtisadiyyatın liberallaşdırılması xəttinə sadiq qalan rəsmi Bakı əlverişli coğrafi-siyasi yerləşməsindən, tranzit-kommunikasiya imkanlarından, fövqəlgüc dövlətlərinin strateji maraq dairəsində olmasından maksimum səmərəli bəhrələnməklə, konkret zaman, məkan şərait çərçivəsində xarici siyasət hədəflərini müəyyənləşdirir. Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq hüquq normaları əsasında ədalətli həlli, coğrafi baxımdan yaxın-uzaq dövlətlərlə, aparıcı beynəlxalq təşkilatlarla ikitərəfli çoxtərəfli əməkdaşlıq münasibətlərinin dərinləşdirilməsi, respublikamızda həyata keçirilən mütərəqqi ruhlu islahatlar barədə dünya ictimaiyyətində obyektiv rəyin formalaşdırılması, sivil, ədalətli qaydalar əsasında enerji resurslarının ixracı diversifikasiyası prosesinin gerçəkləşdirilməsi dövlət başçısı İlham Əliyevin xarici siyasətində diqqəti xüsusi çəkən prioritetlər olmuşdur. Məhz bu diplomatik reallıqlar fonunda respublikamızın Avropa üçün geosiyasi iqtisadi əhəmiyyəti daha da yüksəlmiş, avrostrukturlara inteqrasiya prosesi sürətlənmişdir.

Son illərdə dövlət rəhbərinin apardığı danışıqlar, nümayiş etdirdiyi mövqe, verdiyi bəyanatlar nəinki təbliğati prizmadan olduqca effektiv olmuş, eyni zamanda, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həll edilməsi ilə bağlı olaraq aparılan danışıqlarda rəsmi Bakının psixoloji-siyasi üstünlüyünü təmin etmişdir. Ölkənin iqtisadi cəhətdən qüdrətlənməsi, Azərbaycanın qlobal layihələrin həyata keçirilməsində əsas tərəf kimi beynəlxalq iqtisadi-siyasi proseslərdə aparıcı qüvvəyə çevrilməsi bu münaqişənin həlli ilə bağlı danışıqlarda rəsmi Bakının mövqelərinin güclənməsi ilə müşayiət olunur. Azərbaycanın iqtisadi potensialının güclənməsi, hərbi büdcəsinin ildən-ilə artması fonunda danışıqlar prosesi keyfiyyətcə yeni mərhələyə qədəm qoyur. Avropa Şurası, Avropa Birliyi, ATƏT, İKT kimi nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar, o cümlədən Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı 4 qətnamə qəbul etmiş BMT problemin həllində ərazi toxunulmazlığı prinsipini önə çəkmişdir. Son illər danışıqlar prosesi yeniləşmiş Madrid prinsipləri əsasında aparılır. Lakin hər dəfə Ermənistan rəhbərliyinin qeyri-konstruktiv mövqe nümayiş etdirməsi münaqişənin sülh yolu ilə həllinə ciddi maneə törədir.

Bu yaxınlarda Qazaxıstanın paytaxtı Astanada ATƏT-in VII sammiti keçirildi. Sammitdə ümumilikdə 56 üzv 12 tərəfdaş ölkənin dövlət hökumət başçıları, nümayəndə heyətləri, həmçinin beynəlxalq təşkilatların nümayəndələri iştirak etmişdilər. Sammitdə Prezident İlham Əliyev çıxış edərək Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli ilə bağlı prinsipial mövqeyini bir daha diqqətə çatdırmışdır: "Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın tarixi hissəsidir. O, Azərbaycanın beynəlxalq səviyyədə tanınmış hissəsidir. Bu gün Ermənistan işğal edilmiş ərazilər üzərində nəzarəti saxlamaq məcburi köçkünlərin öz evlərinə qayıdışına mane olmaq məqsədilə gücdən istifadə edir. Buna baxmayaraq, Azərbaycan hər zaman sülh danışıqlarına sadiq qalmış, qalır yenə ümid edir ki, onlar nəticə gətirəcəkdir. Münaqişənin həlli yalnız beynəlxalq hüququn norma prinsiplərinə hörmətlə yanaşma, BMT Təhlükəsizlik Şurasının 4 qətnaməsinin, ATƏT-in qərarlarının, Avropa Parlamenti, Avropa Şurası digər beynəlxalq təşkilatların qətnamələrinin həyata keçirilməsinə əsaslanmalıdır. Lakin Ermənistan münaqişənin mümkün qədər tezliklə uzunmüddətli həllinə nail olmaq məqsədilə vicdanla danışıqlar aparmaq əvəzinə, gözlənilməz nəticələri ola biləcək münaqişənin eskalasiyasına üstünlük verir. Ermənistan daimi olaraq atəşkəs rejimini pozur, işğal olunmuş ərazilərdə hərbi təlimlər keçirir, işğal edilmiş şəhər kəndlərimizin tarixi adlarını dəyişməyə cəhd göstərir. Ermənistan qeyri-qanuni olaraq mülki şəxsləri işğal edilmiş ərazilərə yerləşdirir, vəziyyəti dönməz sülh prosesini mənasız etməyə çalışır".

Portuqaliyanın paytaxtı Lissabon şəhərində NATO-nun zirvə toplantısı bu çərçivədə Beynəlxalq Təhlükəsizliyə Yardım Qüvvələrinə töhfə verən dövlət hökumət başçılarınn iclasının nəticələri Ermənistan üçün ağır olmuşdur. Belə ki, dünyanın çox nüfuzlu hərbi-siyasi təşkilatı olan NATO ölkəmizin ərazi bütövlüyünü birmənalı şəkildə dəstəkləmişdir. Xatırladaq ki, NATO əvvəllər qəbul etdiyi sənədlərdə eyni mövqe nümayiş etdirmişdi. Ermənistan tərəfi bir müddət əvvəl Strasburq-Kehl sammitində təşkilata üzv ölkələrin Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü dəstəkləməməsi üçün uğursuz cəhdlər etmişdi. Cari ilin mayında Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyan Brüsseldə - NATO-nun qərargahında olarkən bu məsələ gündəmə gətirilmişdir. Ermənistan prezidenti təşkilatın baş katibi Anders Foq Rasmussenlə birgə keçirdiyi mətbuat konfransında NATO-nun Azərbaycanın ərazi bütövlüyünə dəstək verməməsini istəmişdi. İşğalçı Ermənistan tərəfinin bütün cəhdlərinin əbəs olduğu NATO-nun son zirvə toplantısında bir daha təsdiqləndi. Təşkilatın yekun Bəyannaməsində Azərbaycanın ərazi bütövlüyü suverenliyi növbəti dəfə dəstəkləndi.

Bəyanatda ərazi bütövlüyü məsələsi ilə bağlı qeyd olunur ki, Şimal Alyansı Gürcüstan, Azərbaycan Moldovanın ərazi bütövlüyünü, müstəqilliyini suverenliklərini bir daha tanıdığını vurğulayaraq hər bir münaqişənin prinsipini nəzərə almaqla bu regional münaqişələrin sülh yolu ilə həlli istiqamətində səyləri dəstəkləyəcəyini bəyan edir. Bu bəyanatda Azərbaycanın da ərazi bütövlüyü tanındığı üçün Ermənistan, ümumiyyətlə, sənədin belə bir şəkildə tərtib edilməsini istəməyib. Lakin bəyanatın mətni əvvəlcədən üzv ölkələrlə razılaşdırılıb Ermənistanın bu istəyi nəzərə alınmayıb. NATO-nun zirvə toplantısında qəbul olunan yekun bəyanatda Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün, suverenliyinin bir daha ifadə olunması haqq işimizin nüfuzlu beynəlxalq qurumlar tərəfindən müdafiə edildiyini növbəti dəfə sübuta yetirdi.

 

E.HACIALIYEV,

 

Azərbaycan.- 2010.- 19 dekabr.- S. 1.