2010 quruculuq, islahat,"Ümid" və qəhrəmanlıq ilidir

 

2010-cu ilin neft və qaz sahəsində ən mühüm hadisəsi "Ümid" yatağının açılmasıdır. Bu hadisə Azərbaycanın qaz ehtiyatlarının xeyli artmasına səbəb oldu və başqa strukturlarla bağlı ümidləri artırdı. Bu hadisədən sonra Azərbaycanın qaz ehtiyatlarının 4 trilyona yaxınlaşması haqda fikirlər səslənməyə başladı. "Ümid" yatağının açılmasının mühüm məqamlarından biri Azərbaycanda həyata keçirilən neft strategiyasının əhəmiyyətli bir hədəfinə nail olunması ilə bağlıdır. Uzun illərdən sonra Azərbaycan öz vəsaiti hesabına yeni yatağın açılışına nail olmuşdu. Yataqların təkbaşına işlənməsinin ilk növbədə kommersiya əhəmiyyəti var. Ona görə ki, yatağı yalnız Azərbaycanın Dövlət Neft Şirkəti işlətdiyi üçün gəlirlər heç kimlə bölüşdürülmür və gəlir qoyulmuş sərmayəni 10-100 dəfələrlə üstələyir. Başqa tərəfdən, təkbaşına işləmək fəaliyyət müstəqilliyini də təmin edir ki, bu da operativ qərar qəbul etmək imkanlarını artırır.

 

2010-cu ildən başlayaraq Azərbaycan yeni qaz bazarına çıxdı və Rusiyaya sərfəli qiymətlərlə qaz ixracına başladı. Bu həm yeni bazarlara çıxış, özünü alternativ bazarlarla təmin etmək, həm də kommersiya və siyasi baxımdan sərfəli bir qərar oldu.

Yeni bazarlara çıxış bununla bitmir. Ötən il Azərbaycanın Suriyanın qaz bazarına çıxışı üçün razılaşma imzalandı.

Ötən ilin daha bir mühüm hadisəsi də qaz bazarlarına yeni marşrutun açılması ilə bağlıdır. Rumıniya, Gürcüstan və Azərbaycan AGRİ layihəsinin həyata keçirilməsinə start verdilər. Bu Azərbaycan üçün yeni marşrutdur. Sıxılmış qazın ixracı isə yeni keyfiyyətdə Avropa bazarına girişi təmin edir. Eyni zamanda bu Azərbaycana qaz bazarları ilə bağlı manevr imkanları yaradır.

AGRİ-nin strateji geoiqtisadi parametriləri belədir:

- Bu Azərbaycanın enerji siyasətinin strateji hədəflərini dəyişmədən yeni istiqamət formalaşdırır (yəni əvvəlki çərçivələr daxilində yeni imkanlar yaradır);

- Bu Azərbaycanın enerji resurslarının ixracı bazarını dəyişmir;

- Avropa İttifaqı Azərbaycanın əsas qaz ixracatçısı bazarı kimi qalır;

- Bu Azərbaycanın yeni formada ixracat potensialını açır;

- Bu layihə başqa Xəzərətrafı dövlətləri də cəlb edə bilər.

Enerji ixracının təhlükəsizliyi və kommersiya parametrinə gəldikdə isə:

- Bu ixrac istiqamətlərini şaxələndirməklə Azərbaycanı əlverişli kommersiya və nəqliyyat imkanları ilə təmin edir;

- Azərbaycan qazın ixracında yeni forma və keyfiyyət tətbiq etməklə kəmərlərdən asılılığı azaldır;

- Bu layihədə istehsalçı və istehlakçılar kiçik sərmayə yatırmaqla əlavə marşrut və əlavə həcm əldə edə bilirlər;

- Qara dəniz üzərindən sıxılmış qaz ixracı layihəsi NABUKKO layihəsini inkar etmir və "Cənub dəhlizi"nin formalaşmasının tərkib hissəsidir.

Texniki infrastruktur parametrinə görə:

- Mövcud infrastruktura kiçik dəyişikliklər etməklə layihəni işə salmaq mümkündür.

Ötən ilin ən mühüm hadisələrindən biri də uzun müddət müzakirələr mövzusu olmuş Türkiyə ilə Azərbaycan arasında qaz ticarətinə dair sazişin imzalanmasıdır. Qaz anlaşması hər iki tərəfin maraqlarını ifadə edir və Avropa ilə qaz ticarəti sahəsində anlaşmalar üçün əlverişli yol açır. İki il gecikmiş qaz anlaşması istər Avropa, istər Türkiyə, istərsə də Azərbaycan üçün mühüm əhəmiyyət daşıyan qazın satışı, tranziti və son iki ildə Azərbaycanın Türkiyəyə satdığı qazın qiymətində yaranmış fərqin ödənilməsi məsələsinə nöqtə qoydu. Bu nöqtə diskussiyalar mərhələsinə son verərək yeni mərhələyə yol açdı:

- "Şahdəniz - 2" layihəsinin işlənməsinə şərait yarandı;

- Azərbaycanın qaz potensialının tam realizə olunmasına təkan verdi;

- 20 milyard dollarlıq investisiyanın yatırılması prosesinə start oldu.

Azərbaycan Dövlət Neft Şirkəti ilə bp şirkəti arasında "Şəfəq" və "Asiman" yataqları ilə bağlı yeni müqavilə imzalandı. Bununla da Azərbaycan neft və qaz sektoruna xarici sərmayələrin marağının azalmadığını nümayiş etdirdi.

Ötən il ölkənin enerji təhlükəsizliyinin möhkəmləndirilməsi ilə bağlı yeni layihənin həyata keçirilməsi ilə yadda qaldı. Bölgələrdə kiçik çaylar üzərində kiçik su elektrik stansiyalarının tikintisinə başlandı. Göyçay, Balakən və Qusar rayonlarında 3 kiçik həcmli su elektrik stansiyasının təməli qoyuldu və Ordubadda Biləv SES istifadəyə verildi.

Qeyri-neft sektorunda çox böyük infrastruktur layihələrinin təməli qoyuldu. Təxminən 400 milyon dollar dəyəri olan Gəmiqayırma zavodunun əsası qoyuldu. Bu zavodu Koreyanın Keppel şirkəti tikir. Gəmiqayırma zavodu bir neçə istiqamətdə Azərbaycanın iqtisadi və siyasi maraqlarını təmin edəcək. Gəmiqayırma zavodu hər şeydən əvvəl Azərbaycanın Xəzər hövzəsində strateji mövqeyini gücləndirir və onun dəniz dövləti kimi statusunu möhkəmləndirir. Azərbaycanın dəniz donanmasının və yükdaşımalar sahəsində fəaliyyətinin müstəqilliyinə əlavə iqtisadi şərait yaradır. Nəqliyyat sahəsində Azərbaycanın təhlükəsizliyini təmin edir və resurslarını gücləndirir. Nəhayət, Azərbaycanın gəmiqayırma sahəsinə yönəltdiyi vəsait ölkədə qalır və 2000-nə qədər yeni iş yeri açılacaqdır. Yeri gəlmişkən, zavodda həm də yeni texnologiyalar tətbiq ediləcəkdir.

2010-cu il ərzində Prezident İlham Əliyev qeyri-neft sektoru istiqamətindəki siyasətin əsas elementi olan güzəştli kreditlərin verilməsində konkret layihələrin təqdim olunması mərhələsinə keçidi vacib saydı və son bir ildə taxıl anbarlarının və soyuducu anbar komplekslərinin yaradılmasına güzəştli kreditlərin verilməsinə başlandı.

Prezidentin soyuducu anbar komplekslərinə xüsusi diqqət yetirməsi bu qurğuların kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsalını stimullaşdırması və onların məhsulun realizə prosesində mühüm rolu ilə bağlıdır. Belə ki, soyuducu anbarlar bütün kənd təsərrüfatı məhsulları istehsalını öz arxasınca çəkib apara bilən bir mərhələdir.

2009-cu ilin ikinci yarımilliyi və 2010-cu ilin ötən dövründə ümumi tutumu 70 min ton olan 23 soyuducu anbar kompleksinin tikintisinə maliyyə vəsaiti ayrılıb. Soyuducu anbar komplekslərinin yaradılması ölkənin ərzaq təhlükəsizliyi ilə yanaşı kənd təsərrüfatı məhsullarının qiymətlərinin ilboyu sabit qalmasına imkan yaradır.

2010-cu il ərzində müvəkkil kredit təşkilatları vasitəsilə 1430 sahibkarlıq subyektinə 115 milyon manat güzəştli kredit verildi.

 

"BB+"-dan "BBB-"yə qədər yüksəliş

 

2010-cu ilin ən diqqətçəkən məqamlarından biri də Beynəlxalq "Fitch Ratings" agentliyinin Azərbaycanın milli və xarici valyutada uzunmüddətli emitentin defoltu reytinqini "BB+" səviyyəsindən "BBB-" səviyyəsinə qədər yüksəltməsi oldu. Bu reytinqlər üzrə proqnoz isə sabit səviyyədə müəyyən edildi. Ölkənin qısamüddətli defolt reytinqi isə "B"-dan "F3"-dək yüksəldildi.

Azərbaycanın uzunmüddətli və qısa müddətli borcalma reytinqini artırdı.

"Fitch Ratings" agentliyinin verdiyi reytinq:

- Azərbaycanın ucuz kredit alması üçün zəmin yaradır;

- Azərbaycanın dövlət istiqrazlarının xarici maliyyə bazarlarında yerləşdirilməsinə müsbət təsir edir;

- Azərbaycanın özəl şirkətlərinin istiqrazlarının xarici bazarlara yol açması üçün əlverişli zəmin formalaşdırır;

- Ölkənin investisiya cəlbediciliyini artırır;

- Azərbaycanda ictimai-siyasi sabitliyin uzunmüddətli olacağını proqnozlaşdırır və bunu təsdiq edir;

- Azərbaycan ətrafında beynəlxalq vəziyyətin sabit qalacağını proqnozlaşdırır.

 

Təbii fəlakətə reaksiya

 

2010-cu ilin mayında təbii fəlakət, daşqınlar nəticəsində Kür çayı boyunca yaşayış məntəqələrini su basdı və nəticədə

- 20 minə yaxın ev su altında qaldı;

- 300-dən çox ev uçdu;

- 2 min ev qəzalı vəziyyətə düşdü;

- 50 min hektar əkin və örüş yerləri su altında qaldı.

Operativ qərarlar nəticəsində fəlakətin qarşısı alındı, adamlar xilas edildi, bəndbərkitmə işləri aparıldı, əhali üçün yeni evlər tikildi. Bunlar 2010-cu ilin ən irimiqyaslı hadisələridir.

2010-cu il mayın 7-dən sentyabrın 7-dək, 4 ay ərzində bütöv bir tsikl üzrə iş aparıldı. 4 ay ərzində əhalinin xilasetmə işi aparıldı, itki olmadı, əhali köçürüldü və yerləşdirildi, daha sonra geriyə, məskunlaşma yerlərinə qaytarıldı. Selin qarşısının alınması, suyun idarə olunması və sahilbərkitmə işləri aparıldı və nəhayət fövqəladə vəziyyətdən sonrakı mərhələdə beşinci istiqamətdə yeni evlərin tikilməsi, infrastrukturun qurulması və bərpası planı həyata keçirildi. Prezident mayın 7-də dövlətin əhalinin yanında olduğunu və bütün məsələlərdə yardım göstərəcəyini nümayiş etdirdi. Çox keçmədi, sentyabrın 7-də fəlakətdən əziyyət çəkmiş vətəndaşlara yeni evlərin verilməsinə başlandı.

Sentyabrın 7-də yeni evlərin fəlakətdən əziyyət çəkmiş vətəndaşlara verilməsi dövlət başçısının vədinin yerinə yetirilməsinin sübutudur. Siyasətçinin qiymətləndirilməsi üçün onun verdiyi vədləri yerinə yetirib-yetirməməsi ən vacib, ən yeganə doğru ölçü vasitəsi və göstəricidir.

Noyabrın 1-də isə Prezident tapşırıq verərkən qeyd etdiyi tarixdə tikilmiş evlərin təqdim olunması üçün bölgələrə səfər etdi. Əsas işlər düz müəyyən edilmiş müddətə, 71 gün ərzində hazır oldu. 1500 ev tikilib ödənişsiz olaraq daşqından əziyyət çəkmiş əhaliyə verildi. 15 məscid, 12 xəstəxana, tibb məntəqəsi, 6 uşaq bağçası təmir olundu. Hazırda 2 000 ev tikilib istifadəyə verilib, 600 evin tikintisi davam edir, 23 məktəbin təmir və tikintisi başa çatıb və onların 3-ü yeni tikilmiş məktəblərdir.

 

Muskok, Brüssel və Astana bəyanatları

 

Gərgin diplomatik mübarizə və təzyiqlərə müqavimət ili

 

2010-cu ilin birinci yarısında Azərbaycanın da cəlb olunduğu, Türkiyə ilə Ermənistan arasında sərhədlərin açılması ilə bağlı diplomatik gərginlik dövrü yaşandı. 2009-cu il oktyabrın 11-də Sürixdə Ermənistanla Türkiyə arasında sərhədlərin açılması ilə bağlı protokollar imzalanmışdı. Bu protokollardakı müddəalar Azərbaycanın milli maraqlarını çox böyük təhlükə altına salırdı. Prezident İlham Əliyev Avropa İttifaqı, ABŞ və Rusiyanın xeyir-duası və bilavasitə xarici işlər nazirlərinin iştirakı ilə imzalanmış bu sənədə qəti etiraz etdi. Çox böyük siyasi gərginlik yarandı. Böyük təzyiqlərə baxmayaraq Azərbaycan Prezidenti milli maraqlardan geri çəkilmədi və nəticədə Türkiyə-Ermənistan sərhədlərinin açılması ideyasının reallaşmasının qarşısı alındı.

Türkiyəyə təzyiq göstərilməsi üçün ABŞ Konqresindəki Ali Palatada ermənipərəst senatorlar qondarma erməni soyqırımı məsələsinə dair qətnamə qəbul etdilər. Ancaq Azərbaycan və Türkiyə birlikdə Konqresdə belə bir qətnamənin təsdiqinin qarşısını aldılar. 2009-cu ilin oktyabrından 2010-cu il aprelin 22-dək davam etmiş bu böyük qarşıdurmanın nəticələri belə oldu:

- Türkiyə-Ermənistan sərhədləri açılmadı;

- Dağlıq Qarabağ münaqişəsini arxa plana keçirmək mümkün olmadı;

- Ermənistan prosesi birtərəfli dondurmaqla qeyri-konstruktiv mövqedə göründü;

- ABŞ Prezidenti erməni soyqırımı ifadəsini işlətmədi.

ABŞ Prezidenti Barak Obama ilə yazışmalarda və Nyu-Yorkdakı görüşdə Azərbaycan və ABŞ-ın yaxşı münasibətlər yaratmaq niyyətləri təsdiqləndi və ABŞ-la Azərbaycan əlaqələri öz məcrasına qayıtmağa başladı.

ABŞ-ın müdafiə naziri Robert Qeyts və ABŞ-ın dövlət katibi Hillari Klinton Bakıda oldular. Bu 1991-ci ildən indiyədək ABŞ dövlət katibinin Ceyms Beykerdən və Madelin Olbraytdan sonra Azərbaycana üçüncü səfəri idi.

Rusiya ilə Azərbaycan arasında sərhədə dair saziş imzalandı və Rusiya ilə bütün sərhədlər razılaşdırıldı. Bu, Azərbaycan Rusiya münasibətləri tarixində ilk belə sazişdir.

Avropa Parlamenti 2010-cu il mayın 20-də ilk dəfə olaraq Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həllini nəzərdə tutan mühüm bir qətnamə qəbul edib. Qətnamə bütövlükdə Avropa İttifaqının Cənubi Qafqaz bölgəsi ilə münasibətlərinin strategiyasının əsas prinsiplərini özündə ehtiva edirdi. Qətnamə münaqişənin

- Madrid prinsipləri və Akvil bəyanatının əsasında həllini dəstəkləyir;

- Qaçqınların və məcburi köçkünlərin geri qayıtma, mülkiyyət və şəxsi təhlükəsizlik hüquqlarının tanınmasına və onların dərhal realizə olunmasına çağırır;

- Ermənistan silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın bütün işğal olunmuş ərazilərindən çıxmasını tələb edir;

- Keçid dövründə təhlükəsizliyi təmin etmək üçün BMT-nin Nizamnaməsinə uyğun olaraq əraziyə beynəlxalq sülhyaratma qüvvələrinin yerləşdirilməsini vacib sayır;

Qətnamədə daha sonra qeyd edilirdi ki,

- Sülhməramlı qüvvələr Dağlıq Qarabağ əhalisinin təhlükəsizliyini təmin edəcək və məcburi köçkünlərin geri qayıtmasına şərait yaradacaq;

- Avropa Parlamenti inanır ki, Dağlıq Qarabağ və ətrafındakı Azərbaycanın bütün işğal olunmuş əraziləri sürətlə tərk edilməlidir...

BMT-nin Baş Assambleyasının gündəliyinə Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı məsələnin salınması ilə Azərbaycan Beynəlxalq faktaraşdırıcı missiyanın işğal olunmuş ərazilərə səfərinin baş tutmasına nail oldu. 2005-ci ildən sonra belə bir səfərin baş tutmasına daim maneçilik yaradan Ermənistan hökuməti ilk dəfə olaraq bu missiyanın baş tutmasına razılıq vermək zorunda qaldı.

2010-cu il iyunun 26-da Muskokda üç həmsədr dövlət başçılarının Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli prinsiplərini ehtiva edən birgə bəyanatı imzalandı. Muskok bəyannaməsində

- Referendum ifadəsi işlədilməyib;

- İradənin ifadəsinin konkret vaxtı göstərilməyib;

- Yekun statusun gələcəkdə müəyyənləşdiriləcəyi qeyd olunub.

Azərbaycan kiçik istisnalarla bu prinsiplərə öz razılığını bildirdi.

Daha sonra Rusiya, Azərbaycan və Ermənistan prezidentlərinin Həştərxan bəyanatı imzalandı. Bu bəyanatla tərəflər əsirlərin, həlak olmuş hərbçilərin cənazələrini dəyişmək haqda razılığa gəldilər.

2010-cu il dekabrın 1-2-də Astanada ATƏT-in sammiti keçirildi. Sammitdə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllinə dair birgə bəyanat qəbul edildi.

1 dekabr 2010-cu il Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həllində yeni mərhələyə keçid tarixi oldu. Nəhayət, Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyan prezidentlər Medvedev, Obama və Sarkozinin 2009-cu il iyulun 10-da Akvildə və 2010-cu il iyunun 29-da Muskokda imzaladıqları bəyanatların əsasında münaqişənin həllinə razı olduğunu öz imzası ilə təsdiqlədi. Astanada Minsk qrupu həmsədrlərinin Rusiya Prezidenti Dmitri Medvedevin, Fransanın Baş naziri Fransua Fillonun, ABŞ-ın dövlət katibi Hillari Klintonun və Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin, Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyanın birgə imzaladıqları bəyanatda deyilir: "Ermənistan və Azərbaycan prezidentləri Dağlıq Qarabağ münaqişəsini beynəlxalq hüququn norma və prinsipləri, BMT-nin Nizamnaməsi, Helsinki Yekun Aktı, habelə prezidentlər Medvedev, Sarkozi və Obamanın Akvildə 2009-cu il iyulun 10-da və 2010-cu il iyunun 26-da Muskokda verdikləri bəyanatlar əsasında yekun həllini arayacaqlarını təsdiq edirlər".

Astana bəyanatında münaqişənin nizamlanması zamanı 2008-ci il noyabrın 2-də Moskvada, Mayendorfda Rusiya, Azərbaycan və Ermənistan prezidentlərinin birgə bəyannaməsinin və 2010-cu ilin oktyabrın 27-də Həştərxandakı bəyanatın prinsiplərinin əsas götürülməsi də qeyd edilib.

Bütün bu sadalananlar Azərbaycanın artıq çoxdan razılıq verdiyi prinsiplərdir. Ermənistan isə Minsk qrupu həmsədrlərinin - prezidentlərin Muskokdakı birgə bəyanatında göstərilmiş prinsiplərə əsasən münaqişənin nizamlanmasına etiraz edirdi və buna razılıq vermirdi. Astanadakı birgə bəyanatda isə Serj Sarkisyan həmin prinsipləri öz imzası ilə rəsmən təsdiqlədi.

Astana bəyanatının daha bir mühüm məqamı isə ondan ibarətdir ki, beş dövlətin rəhbərləri Birgə bəyanatı imzaladılar. Əvvəllər imzalanmış bəyannamə və bəyanatlar əsasən Fransa, Rusiya və ABŞ prezidentləri və yaxud Rusiya, Azərbaycan və Ermənistan prezidentləri tərəfindən imzalanırdı. İlk dəfədir ki, beş dövlət və hökumət rəhbərləri Birgə bəyanata imza atırlar. Bu artıq münaqişənin mövcud olduğu 21 il ərzində həmsədrlərin və münaqişə tərəflərinin birgə baxışlarını əks etdirən imzalanmış ilk sənəddir.

Nəhayət, birgə bəyanatdakı üçüncü mühüm məqam odur ki, həmsədr dövlətlərin başçıları da, münaqişə tərəfləri də münaqişənin həllinin vaxtının çatdığını bəyan ediblər və yekun sənədin hazırlanmasını növbəti mərhələ kimi müəyyənləşdiriblər.

 

Kədər və qəhrəmanlıq ili və yaxud Qəhrəmanlığa analitik baxış

 

2010-cu il kədər və qəhrəmanlıq ili kimi də yadda qaldı. Azərbaycan ordusunun hərbçiləri Mübariz İbrahimov və Fərid Əhmədov Azərbaycanın hərb tarixinə daxil olan qəhrəmanlıq göstərərək şəhid oldular. Azərbaycanda ilk dəfə olaraq prezident başda olmaqla bütün dövlət strukturlarının rəhbərlərinin iştirakı ilə onların dəfn mərasimi keçirildi.

Mübariz və Fərid bizim bir qayda olaraq xarici filmlərdə gördüyümüz qəhrəmanlığı real həyatda, real düşmənlə döyüşdə göstərdilər. Ancaq Mübariz İbrahimov və Fərid Əhmədovun qəhrəmanlığında çox mühüm və onların qəhrəmanlığının mahiyyətini ifadə edən bir məqam var. Bu onların təmənnasızlığıdır. Onlar öz qəhrəmanlıqlarının əvəzində nəinki heç nə ummurdular, əksinə, öz qəhrəmanlıqlarını hamıdan gizlətməyə çalışırdılar və bunu sona qədər də etdilər. Öz qəhrəmanlığını gizlətmək isə təmənnasızlığın şübhəyə yer qoymayan sübutudur. Başqa bir məqam isə təmənnasız qəhrəmanlığın əsasında Vətənə sevginin dayanmasıdır. Onların gördüyü işdə Vətənə sevgi, özünü qurban verməklə qəhrəmanlıq və ən vacibi TƏMƏNNASIZLIQ vardı. Bu, Vətənə xidmətin çox nadir nümunələrindəndir. Həm də Vətənə təmənnasız sevgi, ümumiyyətlə xeyirxahlığında təmənnasız olmaq Allaha yaxın olmağın ən qısa yoludur. Müqəddəs kitabları mütaliədən sonra dahi Lev Nikolayeviç Tolstoy öz düşüncələrində bu nəticəyə gəlmişdi. "Anna Karenina" romanının qəhrəmanı Levinin dili ilə Tolstoy insanları Allaha yaxın olmaq üçün yaxşılıqlarında TƏMƏNNASIZ olmağa çağırır. Mübariz və Fəridin təmənnasızlığı isə yaxşılıq müqabilində təmənnasız olmaq deyil, TƏMƏNNASIZ olaraq həyatını qurban verməkdir. Bu başqa bir məsələdir. Belə real qəhrəmanlıq haqda nə oxumuşdum, nə də eşitmişdim.

 

2010 - Xəzərdə təhlükəsizlik

 

2010-cu ilin ən mühüm beynəlxalq siyasi hadisələrindən biri də Bakıda Xəzəryanı dövlətlərin sammiti oldu. Sammitdə Xəzərdə təhlükəsizliyə dair razılaşma əldə olundu və beş dövlət belə qərara gəldilər ki, Xəzərdə təhlükəsizliyin təmin olunması yalnız Xəzəryanı dövlətlərin funksiyasıdır. Xəzəryanı dövlətlərin sammitində qəbul edilmiş birgə bəyanatda regiondakı münaqişələrin ərazi bütövlüyü, suverenlik və sərhədlərin toxunulmazlığı prinsipləri və BMT-nin Nizamnaməsi əsasında həll edilməsinin vacibliyi qeyd edilib. Sammitdə imzalanmış saziş və bəyanatın mahiyyəti başqa dövlətlərdə olduğu kimi Azərbaycan üçün də maksimum dərəcədə sərfəlidir. Bu sənədlərdə öz əksini tapmış

- Xəzərin sülh və əməkdaşlıq dənizi olması;

- Xəzərin hərbsizləşdirilmiş dəniz olması;

- Xəzərdə təhlükəsizliyin birgə təminatı;

- Xəzəryanı dövlətlərin öz resurslarına münasibətdə suverenliyinin tanınması;

- Xəzər statusunun bir il ərzində tam müəyyənləşdirilməsi;

- Xəzər regionundakı münaqişələrin suverenlik, ərazi bütövlüyünə hörmət və dövlətlərin sərhədlərinin toxunulmazlığı prinsipləri, BMT Nizamnaməsinin şərtləri əsasında həll edilməsi və sairə.

2010-cu ildə Türkiyə-Azərbaycan münasibətlərində yeni mərhələ başladı. Türkiyə-Azərbaycan Yüksək Səviyyəli Tərəfdaşlıq Şurası yaradıldı. Bu, müttəfiqliyin yeni mərhələsinin başlanğıcı idi. Bu Şura iki dövlətin maraqlarının birgə müdafiəsində və həyata keçirilməsində mühüm mexanizmlərdən biri olacaq.

 

Ali təhsildə adambaşına maliyyələşməyə keçid

 

Prezident İlham Əliyevin 2010-cu ildəki addımları sırasında ali məktəblərdə adambaşına maliyyələşmə ilə bağlı sərəncam imzalanması təhsil sahəsinə fundamental islahata yol açdı.

Prezidentin sərəncamı ilə tətbiq edilmiş bu sistem

- Universitetlər arasında rəqabət mühitini formalaşdırmağa;

- Təhsilin keyfiyyətini yüksəltməyə;

- Tələbələr üçün azad seçim imkanı yaratmağa və sistemi demokratikləşdirməyə;

- Şəffaflığın artırılmasına;

- Dövlət vəsaitinin qənaətlə və ünvanlı xərclənməsinin təmin edilməsinə yönəlib.

2010-cu il aprelin 26-27-də isə dini liderlərin Ümumdünya Bakı sammiti keçirildi. Bu sammit Azərbaycanın sivilizasiyaların əməkdaşlıq etdiyi və birgəyaşayışının mümkün olduğu, sivilizasiyalararası dialoq məkanı kimi statusunu möhkəmləndirməyə xidmət etdi.

2010-cu il "Ekologiya ili" elan olundu və bu sahədə irimiqyaslı proqramlar təsdiqləndi və həyata keçirilməsinə başlandı.

2010-cu ildə Azərbaycanın Milli Məclisinə seçkilər keçirildi.

Novruz bayramı ərəfəsində Prezidentin imzaladığı əfv fərmanı ilə 72 nəfər məhbus azadlığa buraxıldı.

2010-cu il sentyabrın 1-də Azərbaycanın dövlət bayrağının ucaldıldığı Dövlət bayrağı meydanının açılışı oldu.

Dövlət bayrağı meydanında ucaldılmış Azərbaycan bayrağının hündürlüyü 162 metr, parçasının uzunluğu 70 metr, eni 35 metr, çəkisi 350 kiloqramdır.

Və nəhayət, paytaxt Bakıya Oğuz dağlarından su kəmərinin çəkilişi başa çatdı. Bu ötən əsrin əvvəllərində Hacı Zeynalabdin Tağıyev və ötən əsrin 70-80-ci illərində Heydər Əliyevdən sonra Bakıya üçüncü dəfə su çəkilişi layihəsi idi. Şükür olsun ki, o da uğurla başa çatdı.

Bu ildə hər şey, Qarabağ probleminin nizamlamasında mürəkkəb dolanbaclar, xarici siyasət tələləri, gərginliklər və sınaqlar, sınaqlardan uğurla çıxmaq və böyük quruculuq təcrübəsi var. Bu, heç də sadə bir il deyildi.

 

 

İbrahim MƏMMƏDOV,

AzTV-nin İctimai-siyasi

proqramlar baş redaksiyasının

baş redaktoru

 

Azərbaycan.- 2010.- 31 dekabr.- S. 6.