41 il səmada

 

Pilot Əzimbaladan yazmaq çoxdankı arzum idi. Neçə dəfə cəhd göstərsəm də, görə bilməmişdim. Bu dəfə eskadriliyadan dedilər ki, Kiyevdədir. Gözləsən iki saatdan sonra Bakıda olacaq. Gözlədim, gəldi, görüşdük. Məqsədimi biləndə gülümsəyib: "yəqin ki, səni uçuşlar zamanı baş verən çətin anlar, hadisələr daha çox maraqlandırır" deyib söhbətə doqquz il əvvəl baş vermiş bir əhvalatla başladı:

- 38 tona qədər humanitar yük və dava-dərmanla "İl-76" hava gəmisi ilə Belçikadan Əfqanıstana uçurduq. Kabil aeroportuna nəzərdə tutulan vaxtda çatmışdıq. Mən ilk növbədə aeroportdakı hava təzyiqini, meteoroloji vəziyyəti öyrənməli idim. Nə qədər - "Kabil! Kabil!" - deyə çağırsam da aeroportun hava hərəkəti üzrə dispetçeri cavab vermirdi. Bildim ki, aeroportla rabitə kəsilib. Ümidimi itirməyib Kabil üzərində dövrə vuranda səmada bir təyyarə gördüm. Bu zaman qulaqcıqdan da səs gəldi. Bu, Kabil hava limanı və Əfqanıstan səması üzərində patrul xidməti çəkən ABŞ-a məxsus "Boeing-707" təyyarəsinin pilotunun səsi idi. O vaxtlar həmin təyyarəyə "uçan qərargah" da deyirdilər. Sevinib ingilis dilində bir neçə mühüm məlumatı öyrənmək istədim. Lakin "uçan qərargah" sorğuma cavab vermədi. Pilot yalnız ingilis dilində "bilmirəm" dedi. Enmə zolağına istiqaməti də müəyyənləşdirmək çətin idi. Böyük risk olsa da, bir-iki dəfə fırlanıb enmə zolağına daxil oldum. Təyyarə yerə oturanda gördüm ki, aeroport dağılıb, dispetçer məntəqəsi yerlə yeksan olub. Uçuş-enmə zolağında partlamış mərmilərin yerini daşla, torpaqla doldururlar. Təyyarəni qəzasız endirdiyimə görə Kabil hava limanında olanlar çox heyrətlənmişdilər, mənə təəccüblə baxırdılar. Sən demə, dağıntıdan sonra Kabilə birinci təyyarə endirən mən olmuşam...

Nəfəsini dərib buna bənzər daha bir neçə əhvalat danışdı. Onların hər biri maraqlı olsa da həyəcansız qulaq asmaq olmurdu. Əhvalatlarla bağlı fikrini axırda belə yekunlaşdırdı: aviasiya sərtdir, pilotun səhvlərini bağışlamır, amma əsl həyat məktəbidir, - deyib bu dəfə uşaqlıq və gənclik illərindən söz saldı:

- Uşaqkən rəhmətlik babamla çox gəzirdim. Babam Xanbaba Əzimov dəmiryolçu idi. Bakı-Astara xəttində poçt vaqonunda işləyirdi. Mənə soyadını vermişdi. Tez-tez paravoza mindirirdi. Maşinist olmaq istəyirdim. Texnikaya da böyük həvəsim vardı. Sonralar hərdənbir evimizin üstündən uçan təyyarələrə maraqla tamaşa edirdim. İndiki kimi yadımdadır, 1957-ci ildə Zabratda aviasiya bayramı keçirilirdi. Avqustun 18-i idi. Atam Zabit Axundov məni də ora aparıb bayram tamaşasına bilet aldı. "Lİ-2" təyyarəsinə minib uçdum. Sonralar tez-tez Zabrata gedib bilet alır, "Kukuruznik" kimi tanınan "Po-2" təyyarəsində 10-15 dəqiqə uçurdum. Bu, çox xoşuma gəlirdi. Bundan sonra təyyarəçi olmaq arzusuna düşdüm. Babama da bildirdim, uğur dilədi.

1960-cı ildə Suraxanıdakı avamodelçilik dərnəyinə getdim. Bir il sonra aerokluba üzv yazıldım. 3 il Bakı aeroklubunda aviamodelçilik dərnəyində məşğul oldum. 1964-cü il may ayının 9-da Qala aerodromunda ilk dəfə paraşütdən tullandım. Bu sahə üzrə kursu qısa vaxtda tam mənimsədim. 109 dəfə paraşütdən tullanmışam. Təyyarəçiliyə olan həvəs sonralar məni planerçilik kursuna apardı. Çox keçmədən planerdə uçmağa başladım. Planer 1-2 yerlik idi. Ona motorsuz təyyarə də deyirdilər. 1966-cı ildən isə "KAİ-2" və "Blonik" planerlərində uçmağı davam etdirdim. Həmin vaxtlarda Bakı aeroklubunda aviatexnik kimi işə başladım.

Əzimbala bununla kifayətlənmir. Pilot peşəsinə olan həvəs onu 1966-cı ildə Ryazan vilayətinə - Sasovo şəhərinə aparır. Orada Sovet İttifaqı Qəhrəmanı Taran adına Təyyarəçilik Məktəbinə daxil olur. Məktəbi bitirib Zabrat Birləşmiş Aviadəstəsində işə başlayır. Əvvəl "An-2" təyyarəsində 2-ci pilot, sonra "YAK-12", "YAK-18, "Tesna", "İl-18", "Tu-154" və "Boeing-707" təyyarələrində gəmi kapitanı kimi uçur.

Artıq 41 ildir ki, dünyanın bir çox ölkəsinə tikinti materialları, ərzaq, neft avadanlıqları, dava-dərman və başqa humanitar yüklər daşıyır. Bu illər ərzində nə az, nə çox 26.000 saat uçmuşdur. Dünyanın müxtəlif ölkələrində qəfil peşə yoxlamaları ilə də çox üzləşib. Hər dəfə də yoxlamalardan alnı açıq çıxıb. O cümlədən son illərdə Almaniyanın Frankfurt, Fransanın Tuluza və İtaliyanın Milan aeroportlarında İKAO-nun yoxlama aparan mütəxəssisləri Əzimbalanın işindən, peşəkarlığından razı qalmışlar. Niyə də qalmasınlar. 5 nəfərlik uçuş heyəti - kapitan, 2-ci pilot, şturman, mühəndis-təlimatçı və radist həmişə öz işini İKAO-nun standartları səviyyəsində yerinə yetirir.

İndi Əzimbala Əzimov "Silk Way" (İpək Yolu) yük aviaşirkətinin eskadrilya komandiri kimi Azərbaycan Bayrağı altında Əfqanıstana, Belçikaya, Tanzaniyaya, Çinə, Sinqapura, Vyetnama, Hindistana, Kanadaya və dünyanın bir çox başqa ölkələrinə çarter reysləri yerinə yetirir. Dünyada məşhur, yaraşıqlı aeroportları çox görüb. Lakin Heydər Əliyev Beynəlxalq Aeroportunu hamısından üstün tutur: - "Azərbaycanın giriş qapısı, daha möhtəşəmdir və gözəldir", - deyir. Bu aeroport İKAO-nun standartlarına tam cavab verir.

Aprelin əvvəllərində İslandiyada baş vermiş vulkan püskürməsi nəticəsində yaranmış kül buludlarının fəsadları barədə soruşanda dedi:

- Bu, təyyarəçilər üçün çox risklidir. Vizual baxımdan hardasa sərnişinləri xilas etmək olar. Amma, heç vaxt unutmaq olmaz ki, təyyarənin mühərriki çox incədir. Kül buludundan və ya toz dumanından uzaq olmaq qəzadan qurtulmaq deməkdir.

Uçuşda olmadığı günlərdə pilot peşəsinin sirlərini gənclərə öyrətməklə məşğul olur. Deyir ki, bəzən elə gənclərlə rastlaşıram ki, əziyyət çəkmədən pilot olmaq istəyirlər. Bu, qeyri-mümkündür. Təyyarəçilik arzudan əlavə məsuliyyət, bilik, bacarıq, yeri gəldikdə ani qərarlar qəbul etmək, təhlükəli anlarda məsuliyyəti öz üzərinə götürmək məharəti tələb edir. Təyyarəçi olmaq istəyən öz fiziki sağlamlığına da fikir verməli, necə deyərlər, daim formada olmalı, üstəlik xarici dil də bilməlidir. Bunların heç biri isə insana anadangəlmə verilmir.

Bu yaxınlarda Azərbaycan Respublikasının "Əməkdar pilot" fəxri adının təsis edilməsindən özü söz saldı. Onu Prezident İlham Əliyevin aviatorlara böyük qayğısı kimi dəyərləndirdi. Dedi ki, bu qayğı biz aviatorları daha yüksək nailiyyətlər qazanmağa ruhlandırıb. "Azərbaycan Hava Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin prezidenti Cahangir Əsgərovun və rəhbərliyin digər işçilərinin də qayğısını daim hiss edirik. Problemlərimiz olanda kömək edir, hər il bizi dincəlməyə göndərirlər.

Əzimbala kiçik oğlu Şəhriyarın da adını çəkdi. "Sevinirəm ki, peşəmi davam etdirir. "İl-76" yük təyyarəsinin heyət kapitanıdır.

Azərbaycan üçün nə isə faydalı bir iş görəndə, bir də uçuşdan sonra evdə nəvələrimin yanında olanda fərəh duyuram. Nəvələrim Əzimlə Gülərin Şəmsəddin babaları da təcrübəli pilotdur. Şəmsəddin Mirsalayev də mənim kimi "İl-76"da uçur. Təhlükəsiz uçuşlar həyata keçirməkdə ustadır. Eyni zamanda "Silk Way" aviaşirkətinin direktoru kimi yükdaşımaların təşkilinə rəhbərlik edir. Onun da ən böyük arzusu balaca Əzimi gələcəkdə pilot görməkdir.

Əzimbala həmişə zəhmətinin bəhrəsini görüb. Sovetlər dövründə "Əmək şöhrəti", "Qırmızı əmək bayrağı", "Şərəf nişanı" ordenləri ilə təltif olunub. Aldığı mükafatlar içərisində onun üçün ən çox qiymətlisi 2 il əvvəl aldığı müstəqil Azərbaycanın "Şöhrət" ordenidir.

...Heydər Əliyev Beynəlxalq Aeroportunda uçuşlar hər gün öz ahəngi ilə davam edir. Kimi havaya qalxır, kimi yerə enir. Havaya qalxan təyyarələrə hərdən gözüm sataşanda Əzimbalanın "uçanda sanki dünyanı mənə verirlər", bir də nə vaxtsa eşitdiyim "səma cəsurları sevir" sözləri yadıma düşür.

Tanrı sizi qorusun! Səma daim üzünüzə açıq olsun. Bu sözlər təkcə mənim yox, hər gün təyyarə ilə yaxın, uzaq ellərə yaxınlarını, doğmalarını yola salan, yaxud qarşılayan neçə-neçə adamın dilində səslənir.

 

 

Məhərrəm SƏFƏRLİ,

Azərbaycan "Hava Yolları"

Qapalı Səhmdar

Cəmiyyətinin xidmət rəisi,

Beynəlxalq Jurnalistlər

Federasiyasının üzvü

 

Azərbaycan.- 2010.- 1 iyun- S.  6.