İqtisadi islahatlarda novatorçuluq xətti
Qurtuluşdan
başlanan dinamik inkişaf strategiyası keyfiyyətcə
yeni mərhələdə uğurla davam etdirilir
Bəşəriyyətin
mövcudluq tarixi göstərir ki, ictimai inam siyasi fəaliyyətdə
hər zaman böyük uğur və nailiyyətlərə
yol açan amil olaraq xalqın yüksək etimad göstərdiyi
liderlə sarsılmaz mənəvi
bağlılığını təmin etmişdir.
Bugünün özündə də hər bir siyasi qüvvə
cəlbedici proqram və ideyalarla cəmiyyətdəki həlledici
çoxluğun inam və dəstəyini qazanmağa
çalışır. Mənsub olduğu xalqın
etimadını əməli fəaliyyəti ilə qazanmaq,
milyonlarla insanın alternativsiz liderinə çevrilmək
xoşbəxtliyi isə heç də hamıya nəsib olmur.
Tarixi
təcrübə göstərir ki, yüksək dövlətçilik
və idarəçilik təfəkkürünə malik
lideri olmayan xalqlar nəinki müstəqil dövlət yarada
bilməmiş, hətta dünya səhnəsindən tamamilə
silinmək təhlükəsi ilə üzləşmişlər.
Böyük siyasi lider daim öz cəsarəti, çevik qərarları,
ən çətin şəraitlərdə optimal
çıxış yolu tapmaq məharəti ilə
seçilən parlaq şəxsiyyətdir. Ulu öndər
Heydər Əliyev də məhz bu keyfiyyəti ilə
xalqın arzusunda olduğu milli dövlət modelini
formalaşdırmış, onun əbədiliyini təmin etməklə
ümummilli liderlik zirvəsinə yüksəlmişdir.
1991-ci
il oktyabrın 18-də istiqlaliyyətini bərpa etmək
şansı qazanmış Azərbaycanın ilkin mərhələdə
üzləşdiyi ağır və mürəkkəb proseslər
təsdiqlədi ki, müstəqilliyi yalnız qətiyyətli
liderlərin, xalqına bağlı rəhbərlərin
yüksək idarəçilik səriştəsi sayəsində
qoruyub saxlamaq olar. Bu mənada, 1993-cü ilin iyun ayınadək
respublikanın müstəqilliyi şərti mahiyyət kəsb
etmiş, xalqımız demokratik, hüquqi və iqtisadi cəhətdən
inkişaf edən dövlətdə yaşamaq arzusunu tam
gerçəkləşdirə bilməmişdi. Həmin zaman
kəsiyində ölkə iqtisadiyyatında tənəzzül
prosesi dərinləşir, inflyasiyanın səviyyəsi
günü-gündən yüksəlir, əhalinin sosial rifah
halı pisləşir, ölkənin zəngin karbohidrogen
ehtiyatlarından səmərəli istifadə
yönümündə lazımi addımlar
atılmırdı. 1991-1993-cü illərdə ölkə
iqtisadiyyatında ümumi daxili məhsul hər il orta hesabla
16,5 faiz aşağı düşürdü. Tənəzzül
meyli sənayedə xüsusilə kəskin xarakter
almışdı: 1985-ci ilə nisbətən sənaye
istehsalının həcmi 1991-ci ildə 10, 1992-ci ildə 37,
1993-cü ildə 50 faizə qədər azalmışdı.
Ölkə istehsal potensialının 23 faizini itirmiş,
1992-ci ildə inflyasiyanın səviyyəsi əvvəlki ilə
nisbətən 4,9 dəfə artmışdı.
İqtisadi
tənəzzülün sürətlənməsi nəticəsində
bu dövrdə inflyasiya özünün ən yüksək səviyyəsinə
- hiperinflyasiya mərhələsinə qədəm qoymuşdu
(1994-cü ildə inflyasiya səviyyəsi 1763,5 faiz
olmuşdu). İstehsalın kəskin şəkildə
azalması, siyasi qeyri-sabitlik, müharibə, bazar elementlərinin
kortəbii fəaliyyəti kimi iqtisadi proseslər və
dövlət xərclərinin, əməkhaqqı səviyyəsinin
bir neçə dəfə artırılması, maddi vəziyyyəti
ağır olan sosial təbəqəyə güzəştlər,
düşünülməmiş pul-kredit, vergi-büdcə,
maliyyə-bank və xarici ticarət siyasəti tədbirləri
dövlətin real iqtisadi imkanları ilə
uzlaşmadığından inflyasiyanı daha da sürətləndirirdi.
Ulu
öndər Heydər Əliyevin 1993-cü ilin iyununda
xalqın təkidli istəyi ilə
Naxçıvandan Bakıya qayıtması və Ali Məclisin
Sədri seçilməsi onun sadəcə hakimiyyətə
qayıdışı deyil, eyni zamanda xalqın xaosdan
qurtulması və davamlı inkişaf yoluna qədəm
qoymasıdır. Böyük strateq məhz bu mərhələdən
müstəqilliyi BMT tərəfindən hüquqi baxımdan
tanınmış Azərbaycan dövlətçiliyini faktiki
olaraq qurmağa, onun milli dövlətçilik
atributlarını formalaşdırmağa başladı.
Bütün səylərini səfərbər edərək Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyini, sadəcə, şərti
müstəqillik aktı və bəyanatlar səviyyəsindən
çıxarmağa nail oldu. Müstəqilliyin bir
çoxlarının düşündüyündən də
uzun və çətin yol olduğunu yaxşı bilən ulu
öndər Azərbaycanı taleyin ixtiyarına
buraxılmış dövlət düşüncəsindən
uzaqlaşdırdı. Ali Sovetin Sədri seçildikdən
sonra ulu öndər Heydər Əliyev ona göstərilən
etimadı doğrultmağa çalışacağını
vurğuladı: "Sizi əmin edirəm ki, bütün
imkanlardan istifadə edib bu böyük vəzifəni,
ağır bir yükü aparmağa
çalışacağam və bu vəzifənin ləyaqətlə
yerinə yetirilməsinə səy edəcəyəm. Bildirmək
istəyirəm ki, Azərbaycan Respublikasının
bugünkü ağır, mürəkkəb və gərgin vəziyyətini
tam məsuliyyətlə dərk edirəm. Bu vəzifəni
üzərimə götürərək öz məsuliyyətimi
anlayıram və bunların hamısını vəhdət
tutaraq əlimdən gələni edəcəyəm".
Ulu
öndər Heydər Əliyevin lider kimi gücü və
qüdrəti həm də onun zamanında elan etdiyi məqsəd
və vəzifələrin real həyatda praktik tətbiq
imkanları ilə ölçülür. Bu mənada
ümummilli lider müstəqil Azərbaycanı davamlı və
sabit inkişaf yoluna çıxaran mütərəqqi iqtisadi
modelin banisi kimi də ehtiramla xatırlanır. Bu iqtisadi
inkişaf modeli irəli sürülərkən heç də
mövcud dünya ölkələrinin təcrübəsi Azərbaycana
köçürülməmiş, respublikanın zəngin təbii
resursları, Şərqlə Qərbi qovuşduran əlverişli
coğrafi-siyasi mövqeyi, geniş tranzit-kommunikasiya imkanları,
habelə tarixi təsərrüfatçılıq ənənələri,
spesifik xüsusiyyətləri nəzərə
alınmışdır.
Böyük
strateq Heydər Əliyevin siyasi uzaqgörənliyinin və qətiyyət
nümayişinin məntiqi nəticəsi olaraq 1994-cü ildə
"Əsrin müqaviləsi"nin əfsanədən
reallığa çevrilməsi ölkənin bütün
strateji əhəmiyyətli sahələrinin inkişafına
yeni təkan vermişdir. "Əsrin müqaviləsi"nin
imzalanmasının milli inkişafdakı misilsiz əhəmiyyəti
bugünkü intensiv sosial-iqtisadi inkişaf fonunda daha
qabarıq görünür. Azərbaycana son illərdə
daha böyük uğurlar gətirən bu strategiyanın əsas
mahiyyəti ölkənin malik olduğu təbii sərvətlərdən
xalqın rifahı naminə daha uğurlu şəkildə
istifadə edilməsi prinsipidir. Bu müqavilə dünyada
miqyasca ən böyük enerji layihəsinin həyata
keçirilməsini təmin etməklə yanaşı,
respublikamızın ciddi elmi əsaslara söykənən
sosial-iqtisali inkişaf strategiyasının gerçəkləşməsinə
imkan yaratmış, dayanıqlı siyasi sabitliyə, iqtisadi və
milli təhlükəsizlik maraqlarının beynəlxalq səviyyədə
təminatına real zəmin formalaşdırmışdır.
Regionda qlobal enerji və kommunikasiya layihələrinin
gerçəkləşdirilməsi anlamında müsbət
presedent yaranmış, Azərbaycanın Qərb dövlətləri
ilə münasibətləri strateji müstəvidə
inkişaf etməyə başlamış, respublikamız Cənubi
Qafqazda sülhün, sabitliyin, iqtisadi tərəqqi və
inkişafın başlıca təminatçısına
çevrilmişdir. Son 19 ildə xarici şirkətlərlə
imzalanmış 30-dan çox neft-qaz müqaviləsi
iqtisadiyyatın digər sahələrinin inkişafına əsaslı
təkan vermiş, iqtisadi proseslərdə yüksək
dinamizmin əldə olunması, əhalinin maddi rifah
halının və alıcılıq qabiliyyətinin yüksəlməsi
prosesini sürətləndirmişdir.
"Əsrin
müqaviləsi" imzalandıqdan sonra ümummilli lider
özünün zəngin iqtisadi bilik və təcrübəsi
əsasında Azərbaycanın yeni dövr üçün
iqtisadi inkişaf prioritetlərini müəyyənləşdirmiş,
bu sahədə mövcud problemlərin həlli
yollarını elmi-nəzəri və praktiki əsasda
göstərmişdir. Ümummilli lider mərkəzi
planlaşdırma və bölgü prinsiplərinin hakim
olduğu ictimai-iqtisadi formasiyadan azad bazar iqtisadiyyatına
optimal keçid modelini özünəməxsus entuziazmla irəli
sürmüş, onun həyata keçirilməsinə
çalışmışdır. Azərbaycanda bazar
iqtisadiyyatının başlıca prinsipləri - xüsusi
mülkiyyətçilik, azad sahibkarlıq fəaliyyəti,
özəlləşdirmə, qeyri-neft sektorunun, sənayenin
inkişafı və sosial infrastrukturun yeniləşdirilməsi
prioritet seçilmişdir. İqtisadi sahədə həyata
keçirilən islahatların əsasında bazar
iqtisadiyyatının formalaşdırılması yolu ilə
ümumi daxili məhsul istehsalını artırmaq, qeyri-neft
sektorunun sürətli inkişafını təmin etmək məqsədi
dayanmışdır.
Böyük
strateq Heydər Əliyev Azərbaycanın həqiqi müstəqilliyinin
təmin edilməsi üçün hər bir fərdin mənafeyinə
cavab verən hüquqi islahatların aparılmasını da təmin
etmişdir. 1995-ci ilin 12 noyabrında ümumxalq səsverməsi
yolu ilə qəbul edilmiş müstəqil Azərbaycanın
ilk Konstitusiyası ölkənin gələcək inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirməklə
yanaşı, insan hüquq və azadlıqlarının təminatını
da dövlətin ali məqsədi kimi ön plana
çıxarmışdır. Konstitusiyada vətəndaşların
sosial-iqtisadi hüquqları da dəqiqliklə əksini
tapmış, hər bir vətəndaşın layiqli həyat
səviyyəsinin təmin olunması dövlətin ali məqsədi
kimi ön plana çəkilmişdir. Əsas Qanunun 16-cı
maddəsində göstərilir ki, Azərbaycan dövləti
xalqın və hər bir vətəndaşın rifahının
yüksəldilməsi, onun sosial müdafiəsi və layiqli həyat
səviyyəsinin qayğısına qalır.
Bazar
münasibətləri əsasında formalaşan
sosialyönümlü milli iqtisadiyyatın qurulmasını əsas
strategiya kimi müəyyən edən ümummilli liderin həyata
keçirdiyi sosial siyasətin iki əsas xarakterik cəhəti
xüsusi olaraq diqqəti cəlb edirdi. Bunlardan birincisi sosial
siyasətin dayanıqlı xarakter daşıması, ölkənin
iqtisadi bazisinə əsaslanması, ikincisi onun mükəmməl
və dünya təcrübəsində uğurla sınaqdan
çıxmış normativ-hüquqi bazaya söykənməsi
idi. Ümumilikdə ulu öndər Heydər Əliyevin rəhbərliyi
altında yeni iqtisadi şəraitə uyğun olaraq ölkədə
formalaşmaqda olan sosial müdafiə modeli cəmiyyətin və
ayrılıqda hər bir vətəndaşın
rifahının yüksəldilməsinə, onların sosial
müdafiəsinə, layiqli həyat səviyyəsinin təmin
olunmasına, habelə şəxsiyyətin azad inkişafı
üçün bərabər imkanlar yaradılmasına xidmət
edirdi. Heydər Əliyevin 1994-cü il 15 iyun tarixli "Əhalinin
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi və
iqtisadiyyatın maliyyə vəziyyətinin sabitləşdirilməsi
tədbirləri haqqında" və 1994-cü il 24 oktyabr
tarixli "Əhalinin sosial müdafiəsi sahəsində əlavə
tədbirlər haqqında" sərəncamları bilavasitə
əhalinin sosial müdafiəsinin daha etibarlı şəkildə
qorunmasına xidmət etmişdir. 1995-ci ildən Azərbaycan
iqtisadiyyatının dirçəlməsi sahəsində
görülmüş ardıcıl işlər nəticəsində
əhalinin gəlirləri də tədricən artmağa
başlamışdır. 2003-cü ilədək ölkədə
orta aylıq real əməkhaqqı 5,1 dəfə, pensiyalar
5,1 dəfə, orta aylıq nominal əməkhaqqı 6 dəfədən
çox artmış, habelə əhalinin rifahının
yaxşılaşdırılması sahəsində
ardıcıl proqramlar yerinə yetirilmişdir.
Ümummilli
liderin yeni iqtisadi sistemdə uğurlu həllinə nail
olduğu məsələlərdən biri də torpaq
islahatlarının əhalinin mənafeyinə uyğun həlli
olmuşdur. Böyük strateq aqrar sahədə ciddi
dönüş yaratmağın vacibliyini özünəməxsus
uzaqgörənliklə bəyan etmiş, bu məqsədlə
ilk növbədə kənd təsərrüfatında
mövcud olan tənəzzülün qarşısı
alınmış, aqrar islahatlara hüquqi zəmin
yaradılmışdır. Aqrar islahatlara
başlanılması üçün ilk növbədə
müvafiq normativ-hüquqi baza yaradılmış, 1995-ci ildən
başlayaraq "Aqrar islahatın əsasları
haqqında", "Sovxoz və kolxozların islahatı
haqqında", "Torpaq islahatı haqqında" Azərbaycan
Respublikasının qanunları qəbul edilmişdir. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 10 yanvar 1997-ci il tarixli "Aqrar
islahatların həyata keçirilməsini təmin edən bəzi
normativ-hüquqi aktların təsdiq edilməsi barədə"
fərmanı və digər qanunvericilik aktları əsasında
respublikada analoqu olmayan aqrar islahat prosesinə start verilmiş,
MDB-yə daxil olan respublikalarla müqayisədə çox
qısa vaxtda sovxoz və kolxozlar ləğv olunaraq onların
torpaqları və əmlakı pulsuz olaraq kəndlilərə
paylanmışdır. Ölkəmizdə torpaq
islahatının digər üstün cəhəti də ondaydı
ki, başqa ölkələrdən fərqli olaraq,
torpaqların əhalinin xüsusi mülkiyyətinə verilməsini
təsdiq edən hüquqi sənədlərin rəsmiləşdirilməsi
dövlətin hesabına aparılmış, bu proses qısa
müddətdə başa
çatdırılmışdır.
Ümumiyyətlə,
Heydər Əliyevin böyük müdriklik və iqtisadi
hesablama əsasında müəyyənləşdirdiyi
inkişaf konsepsiyasının əsasını üç mərhələdə
həyata keçirilməsi nəzərdə tutulan islahatlar təşkil
etmişdir: birinci mərhələdə güclü dövlət
tənzimlənməsi ilə böhrandan çıxmaq, ikinci
mərhələdə iqtisadiyyatın sabitliyini təmin etmək,
üçüncü mərhələdə isə iqtisadi dirçəlişə nail
olmaq. Hər bir mərhələyə uyğun həyata
keçirilən iqtisadi islahatlar nəticəsində
1996-cı ildə respublika iqtisadiyyatında sabitlik təmin
edilmiş, 1997-ci ildən sosial-iqtisadi inkişafda müsbət
meyillər özünü göstərməyə
başlamışdır.
Dövlət
mülkiyyətinin xalqın mənafeyinə uyğun formada
özəlləşdirilməsi sərbəst bazar rəqabəti
prinsiplərinin, xüsusi mülkiyyətçiliyin bərqərar
olmasına, habelə milli iqtisadiyyatın dünya iqtisadi
sisteminə inteqrasiyasına, insanların şüurunda, həyat
tərzində əsaslı dəyişişikliklərin
baş verməsinə səbəb olmuşdur. Ölkədə
həyata keçirilmiş özəlləşdirmə
prosesi hər bir vətəndaşın iqtisadi islahatlarda
şəxsi marağını təmin etmək, əhalinin həyat
səviyyəsini yaxşılaşdırmaq, sağlam rəqabətə
əsaslanan istehsal üçün şərait yaratmaq niyyətinə
xidmət etmişdir. İqtisadiyyatın bütün sahələrini
əhatə edən özəlləşdirmə prosesi
müstəqil respublikamızda bazar iqtisadiyyatı
meyarlarının sürətlə formalaşmasına,
ölkənin xarici iqtisadi əlaqələrinin yüksəlməsinə,
dünya təsərrüfat sisteminə inteqrasiyasına
etibarlı zəmin yaratmışdır.
Bazar iqtisadiyyatı yolunu seçmiş istənilən dövlətin müstəqil yaşaması və inkişafı prosesində orta təbəqənin - iqtisadi inkişaf və sabitliyin təminatçısı sayılan sahibkarlar sinfinin rolu müstəsnadır. Bu reallığı böyük müdrikliklə nəzərə alan ümummilli ilder Heydər Əliyev milli iqtisadi inkişaf modelinin reallaşdırılmasında özəl sektorun həlledici rolunu daim önə çəkir, güclü sahibkarlar təbəqəsinin formalaşmasına, onların cəmiyyətdəki mövqelərinin güclənməsinə çalışırdı. Bunun nəticəsidir ki, 1995-2003-cü illərdə respublikada sahibkarlığın inkişafı üçün zəruri maliyyə təminatı yaradılmışdır. İnvestisiyaların təşviqi üçün respublikada daha münbit şərait yaratmaq, daxili və xarici sərmayəni stimullaşdıran səmərəli metodlardan istifadə etmək, xarici kapital qoyuluşunun başlıca istiqamətini regionların, qeyri-neft sektorunun inkişafına yönəltmək, habelə maddiləşən işgüzar fəallığı gücləndirmək üçün kompleks tədbirlər həyata keçirilmişdir.
1997-ci ildə qəbul edilmiş "Azərbaycan Respublikasında kiçik və orta sahibkarlığın inkişafı (1997-2000-ci illər) Dövlət Proqramı" əhəmiyyətinə, aktuallığına və miqyasına görə milli sahibkarlığın inkişafında yeni mərhələnin başlanğıcı olmuş, bu sahədə dövlət siyasətinin başlıca prinsiplərini müəyyənləşdirmişdir. Dövlət proqramında ilk dəfə olaraq milli sahibkarlığın stimullaşdırılması və onun dövlət maliyyə təminatı mexanizmlərinin formalaşdırılması, daxili bazarın qorunması yolu ilə istehsal sahibkarlığının inkişaf etdirilməsi, qeyri-neft sektorunun ümumi daxili məhsuldakı çəkisinin artırılması ilə bağlı kompleks tədbirlər planı əksini tapmışdır. Dövlət proqramı çərçivəsində həyata keçirilmiş tədbirlər nəticəsində sahibkarlıq subyektlərində əsassız yoxlamaların aparılması qadağan edilmiş, iş adamlarının fəaliyyətinə əngəl yaradan problemlərin aradan qaldırılması yolları göstərilmişdir.
Kiçik və orta sahibkarlıq subyektlərinin normal fəaliyyəti üçün sonrakı mərhələdə "Azərbaycan Respublikasında kiçik sahibkarlığa dövlət köməyi haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanununa bir sıra mütərəqqi dəyişiklik və əlavələr edilmiş, habelə "Haqsız rəqabət haqqında", "İnvestisiyaların qorunması haqqında", "İstehlak bazarı haqqında" və digər zəruri qanunlar qəbul edilmişdir. Bu qanunlar yerli və xarici sahibkarların təhlükəsiz və xüsusi risklilik tələb etməyən biznes fəaliyyətinə dövlət tərəfindən verilən hüquqi təminatı daha da gücləndirmiş, investisiyaların qarşılıqlı təşviqinə və qorunmasına əsaslı zəmin formalaşdırmışdır.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin 17 avqust 2002-ci il tarixli fərmanı ilə təsdiq edilmiş "Azərbaycan Respublikasında kiçik və orta sahibkarlığın inkişafı (2002-2005-ci illər) Dövlət Proqramı" özəl sektorun inkişafını stimullaşdıran tədbirlərin davamı kimi mühüm əhəmiyyət kəsb etmiş, dövrün bir sıra reallıqları ilə şərtlənmişdir. Eyni zamanda, sahibkarlığa dövlət maliyyə dəstəyinin hüquqi əsaslarının formalaşdırılması üçün ulu öndər Heydər Əliyevin 27 avqust 2002-ci il tarixli fərmanı ilə Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun Əsasnaməsi təsdiqlənmiş, strukturu formalaşdırılmışdır. Fondun vəzifəsi ölkədə sahibkarlığın inkişafına maliyyə dəstəyi göstərmək, onlara müvəkkil banklar vasitəsilə güzəştli kreditlərin verilməsini təmin etmək, bir sözlə, iş adamlarının səmərəli biznes layihələrinin reallaşmasına yardımçı olmaqdır.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin
10 sentyabr 2002-ci il tarixli "Azərbaycan Respublikasında
sahibkarlığın inkişafına dövlət
qayğısı haqqında" və 28 sentyabr 2002-ci il
tarixli "Sahibkarlığın inkişafına mane olan
müdaxilələrin qarşısının alınması
haqqında" fərmanlarında dövlət qurumları ilə
sahibkarlıq subyektləri arasında dərin kök
salmış və həllini gözləyən bir sıra
ciddi problemlər tam açıqlığı ilə
göstərilmiş, onların qarşısının
alınması üçün kompleks islahatlar
aparılmışdır. Bütün bu tədbirlərin
nəticəsi kimi 1996-2003-cü illərdə Azərbaycanın
bütün həyati əhəmiyyətli sahələrində
dinamik inkişaf və tərəqqi təmin edilmiş, milli
sahibkarlar ordusu formalaşmış, ümumi daxili məhsulda
özəl sektorun xüsusi çəkisi 1994-cü ildəki
29 faizdən 75 faizə yüksəlmişdir.
2003-cü
ildən Heydər Əliyev siyasi kursunu uğurla davam etdirən
dövlət başçısı İlham Əliyev ötən
10 ildə milli inkişaf prioritetlərini düzgün müəyyənləşdirmiş,
ölkənin bütün potensialını intellektual
resursların, insan kapitalının gücləndirilməsi
yönümündə səfərbər etmişdir. Ötən
illərdə keçid dövrünü geridə qoyan
respublikanın iqtisadi inkişafı son illərdə keyfiyyətcə
yeni mərhələyə qədəm qoymuşdur. Bu mərhələdə
əsas məqsədlərdən biri də milli
iqtisadiyyatın rəqabətqabiliyyətliyinin yüksəldilməsinə
və dünya təsərrüfat sisteminə səmərəli
inteqrasiyasına nail olmaqla uzunmüddətli perspektivdə
ölkədə dinamik sosial-iqtisadi inkişafın
davamlılığını təmin etməkdən ibarətdir.
Son illər dövlət başçısının
imzaladığı fərmanlarda, təsdiq etdiyi dövlət
proqramlarında bu hədəfin reallaşması
üçün yerinə yetirilməsi zəruri olan vəzifələr
müəyyənləşdirilmişdir. "Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasının hazırlanmasında məqsəd də
respublika iqtisadiyyatındakı pozitiv meyilləri daha da sürətləndirmək və mövcud potensialı
davamlı inkişaf naminə səfərbər etməkdir. Bu
məqsədlərə nail olunması üçün rəqabətqabiliyyətli,
ixracyönümlü, çoxşaxəli, innovativ
iqtisadiyyatın formalaşdırılması, sənayeləşmə
siyasətinin sürətləndirilməsi, mütərəqqi
təcrübəyə əsaslanan sənaye zonalarının
yaradılması, müəssisələrin texnoloji cəhətdən
yeniləşdirilməsi, intensiv metodların tətbiqinin daha
da genişləndirilməsi və digər tədbirlər nəzərdə
tutulur.
Son
illərin makroiqtisadi göstəriciləri əsası ulu
öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş
inkişaf strategiyasının xalqın mənafeyinə tam
adekvat olduğunu təsdiqləyir. 2003-2012-ci illərdə
ümumi daxili məhsulun orta illik artımı 13 faiz, qeyri-neft
sektorunda 10,6 faiz təşkil etmişdir. ÜDM 3 dəfə,
onun adambaşına düşən həcmi 2,7 dəfə,
qeyri-neft sektoru 2,3 dəfə artmışdır. Əsas
kapitala yönəldilən investisiyaların həcmi 7,3 dəfə
artmışdır. Bu dövrdə ölkənin
iqtisadiyyatı 3 dəfədən çox artmış, onun
inkişafına 132 milyard dollar məbləğində sərmayə
qoyulmuşdur. Dövlət büdcəsi 19 dəfə,
strateji valyuta ehtiyatları 29 dəfə, iqtisadiyyatın
kreditləşməsi 24,5 dəfə artmışdır. Əhalinin
gəlirləri, orta aylıq əməkhaqları və
pensiyaların orta məbləği müvafiq olaraq 6,9, 6,3 və 6,4 dəfə yüksəlmişdir.
Bu müddətdə bir milyondan artıq yeni iş yeri
açılmış, yoxsulluq səviyyəsi 44,7 faizdən
6 faizə, işsizliyin səviyyəsi 28 faizdən 5,2 faizə
enmişdir. Əldə olunmuş dinamik iqtisadi artımın nəticəsidir
ki, Azərbaycanın "yuxarı orta gəlirli" ölkələr
sırasında mövqeyi daha da möhkəmlənmişdir.
Hər bir ölkənin davamlı inkişafının mühüm göstəricilərindən biri də onun strateji valyuta ehtiyatlarının həcmidir. Bu baxımdan ötən illərdə büdcənin artım dinamikası ölkədəki makroiqsadi sabitliyin mühüm göstəricisi kimi diqqət çəkir. Hazırda ölkəmizin strateji valyuta ehtiyatları 47 milyard ABŞ dollarına yüksəlmişdir. Dünya iqtisadiyyatında tənəzzülün davam etməsinə baxmayaraq, ölkəmiz son illərdə yüksək makroiqtisadi göstəricilər əldə etmiş, regionda həyata keçirilən transmilli layihələrdə aparıcı rol oynamış, dövlət proqramlarını uğurla icra etmişdir. 2013-cü ilin yanvar-aprel aylarının əsas fərqləndirici xüsusiyyəti iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi prosesinin sürətləndirilməsi olmuş, qeyd olunan dövrdə qeyri-neft sektoru 11 faiz artmışdır. Əgər əvvəlki illərdə iqtisadi yüksəliş əsasən mədənçıxarma sənayesi hesabına əldə edilirdisə, hazırda bu, qeyri-neft sektorunun inkişafı sayəsində baş verir. Qeyri-neft sənayesindəki yüksək artım yeni müəssisələrin yaradılmasına, mövcud olanların isə fəaliyyət dairəsinin genişləndirilməsinə əsaslanan davamlı sənayeləşmə prosesinin əyani göstəricisidir.
Bütün bu uğurlu göstəricilər həm də sahibkarlığın inkişafına göstərilən yüksək diqqət və qayğının nəticəsi sayılmalıdır. Son illər kiçik və iri sahibkarlara dövlət büdcəsindən ayrılan vəsaitlərin həcminin ildən-ilə artırılması, iş adamlarının fəaliyyətinə süni müdaxilələrin aradan qaldırılması, antiinhisar və korrupsiyaya qarşı mübarizə tədbirlərinin gücləndirilməsi, yerlərdə regional iqtisad məhkəmələrinin formalaşdırılması, azad iqtisadi zonaların yaradılmasını nəzərdə tutan xüsusi qanunun qəbulu və s. tədbirlər iş adamları tərəfindən də razılıqla qarşılanır. Kənd təsərrüfatı sahəsində çalışan fermerlərin lazımi texnika, gübrə və toxum məhsulları ilə təmin edilməsinə kömək məqsədi ilə "Aqrolizinq" Səhmdar Cəmiyyətinin yaradılması, onların gəlir vergisindən azad edilməsi, güzəştli şərtlərlə yanacaq və motor yağları ilə təmini də sahibkarlığa göstərilən qayğının mühüm tərkib hissəsi kimi xüsusi vurğulanmalıdır. 2013-cü ildə Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaitləri hesabına sahibkarlara 250 milyon manatdan çox vəsaitin ayrılması nəzərdə tutulur.
Bu gün respublikamızın paytaxtı Bakıda və onun bölgələrində özünü qabarıq göstərən dinamik inkişaf prosesi tarixən Azərbaycanın mühüm sənaye mərkəzlərindən biri olan Sumqayıtda da qabarıq hiss olunur. Mövcud potensialın səmərəli realizə edilməsi, şəhərin malik olduğu əmək ehtiyatlarının və digər resursların konkret məqsədlərə yönəldilməsi, ən başlıcası, Azərbaycan Prezidentinin imzaladığı dövlət proqramlarından, fərman və sərəncamlardan irəli gələn vəzifələrin böyük əzm və bacarıqla həyata keçirilməsi Sumqayıt şəhərinin 2011-2013-cü illərdəki möhtəşəm uğurlarını şərtləndirən əsas məqamlar sırasındadır. Şəhərdə son illər əldə olunmuş nailiyyətlər həm kəmiyyət, həm də keyfiyyət göstəricilərinə görə miqyaslı, konkret və ünvanlıdır. Sumqayıt Şəhər İcra Hakimiyyəti üzərinə düşən məsuliyyəti düzgün qiymətləndirməklə, fəaliyyətini dövlət başçısının yeritdiyi çevik və səmərəli inkişaf strategiyasının mahiyyətinə uyğun qurmağa, idarəetmədə mütərəqqi prinsipləri tətbiq etməyə, qarşıda duran vəzifələri dəqiq müəyyənləşdirərək vaxtında və düzgün icrasına nail olmağa çalışmışdır. Əsas diqqət əhalini narahat edən xarakterli kommunal problemlərin həllinə, genişmiqyaslı abadlıq-quruculuq və yaşıllaşdırma işlərinin aparılmasına, infrastrukturun yeniləşdirilməsinə, yolların təmirinə, məktəblərin, səhiyyə və mədəniyyət ocaqlarının təmiri və yenidənqurulmasına diqqət artırılmışdır.
İcrasına uğurla başlanılmış layihələrin yüksək dinamizmlə, vaxtlı-vaxtında reallaşdırılması nəticəsində Sumqayıt bu gün böyük tikinti meydanını xatırladır. Son illər təkcə paytaxt üçün deyil, ümumən respublika əhəmiyyətli bir sıra qlobal layihələrin gerçəkləşdirilməsi məhz bu şəhərlə xeyli dərəcədə bağlıdır. Burada gerçəkləşdirilən layihələr, görülən işlər həm miqyasına, həm də konkret nəticələrinə görə nümunəvi xarakter daşıyır. İndi Bakı ilə yarışa girən Sumqayıtın inkişaf göstəricilərinin paytaxtla uyğunlaşdırılması dövlət başçısının qarşıda müəyyənləşdirdiyi mühüm vəzifələrdən biridir. Başqa sözlə, Azərbaycanın əsas sənaye mərkəzinə çevrilən Sumqayıtın qısa zaman kəsiyində həm də geniş abadlıq-quruculuq məkanına çevrilməsinin ən ümdə səbəbi şəhərə Prezident İlham Əliyev tərəfindən xüsusi diqqət və qayğının göstərilməsidir.
Sumqayıtda inkişaf prosesi çoxcəhətli xarakterə malikdir: sənaye, digər profilli istehsal müəssisələri, sosial həyat, infrastruktur və digər sahələrdə sürətli tərəqqi paralel şəkildə özünü göstərərək bir-birini tamamlayır. Ölkə Prezidentinin Sumqayıtın sənaye potensialının möhkəmləndirilməsi, burada sahibkarlığın inkişafı, yeni iş yerlərinin açılması vacibliyi ilə bağlı söylədiyi fikirlər də şəhərin iş adamları tərəfindən böyük rəğbətlə qarşılanır. Şəhərdə sənayenin qeyri-neft sektorunun inkişaf istiqamətlərinin genişləndirilməsi, rəqabətədavamlı sənaye məhsulları istehsalının dəstəklənməsi və ixracyönümlü istehsal sahələrinin yaradılmasının təşviqi qarşıya qoyulan əsas məqsədlərdəndir. Bununla əlaqədar ixrac potensialının artırılmasında və cəmiyyətin sosial problemlərinin həllində sahibkarlıq institutunun rolunun gücləndirilməsi, iş adamlarının fəaliyyətinin sahə, regional və texnoloji baxımdan strukturunun optimallaşdırılması üçün konkret tədbirlər həyata keçirilir. Nəticə etibarilə Sumqayıtda müxtəlif təyinatlı məhsulların istehsalı ilə məşğul olan müəssisələrin maddi-texniki bazası davamlı olaraq möhkəmləndirilir, müasir tələblərə uyğunlaşdırılır, yeniləri inşa edilir. Son illər Prezident İlham Əliyevin xüsusi diqqət və qayğısı ilə burada Cənubi Qafqazda analoqu olmayan Sumqayıt Texnologiyalar Parkı yaradılmışdır. Bütün bunlar həm də çoxlu sayda yeni iş yerlərinin açılmasına, əhalinin sosial rifahının yaxşılaşmasına səbəb olur. İnanırıq ki, sənayeləşmə istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər Sumqayıtda strateji əhəmiyyətli müəssisələrdən olan şüşə zavodunun da yenidənqurulmasına və fəaliyyətinin bərpasına, bu mühüm sənaye məhsulunun idxalının ixracla əvəzlənməsinə imkan verəcəkdir.
"Əsl siyasət konkret real iş görməkdir" deyən möhtərəm Prezident İlham Əliyev Heydər Əliyevin xilas edərək inkişaf yoluna çıxardığı müstəqil Azərbaycanı son 10 ildə inamla irəliyə doğru aparmış, onun davamlı uğurlarına hesablanmış məqsədyönlü və uzaqgörən siyasət yürütmüşdür. Bu da təsadüfi deyildir ki, Yeni Azərbaycan Partiyasının bir neçə gün əvvəl keçirilmiş V qurultayında cənab İlham Əliyevin növbəti dəfə prezidentliyə namizədliyi irəli sürülmüşdür. YAP-ın rəhbər strukturlarına cəmiyyətdə kifayət qədər yüksək nüfuza, hörmətə malik ziyalıların seçilməsi partiyanın fəaliyyətinin daha da çevik və işlək mexanizmlər əsasında qurulmasına, qarşıya qoyduğu hədəflərə doğru inamla irəliləməsinə, habelə sıralarının genişlənməsinə yeni imkanlar açmışdır.
Cənab
İlham Əliyevin prezidentliyə namizədliyinin irəli
sürülməsi cəmiyyətdə mütləq əksəriyyətin
istək və arzusunu özündə təcəssüm
etdirməklə yanaşı, islahatlar kursunun
qarşıdakı beş ildə də uğurlu davamına
etibarlı təminat yaratmaq istəyindən irəli gəlir.
İnanırıq ki, müdrik xalqımız
qarşıdakı seçkilərdə də məhz
özünün gələcək taleyi baxımından
dürüst seçim edəcək, Azərbaycan bu
seçimin nəticəsi olaraq yaxın perspektivdə
inkişaf etmiş ölkələr səviyyəsinə
yüksələcəkdir.
Qüdrət KƏRİMOV,
"Xəzər" Səhmdar Cəmiyyətinin
sədri, iqtisad elmləri doktoru
Azərbaycan.-2013.- 14 iyun.- S.7.