AZƏRBAYCAN
MİLLİ İDEYASI: siyasi və iqtisadi müstəqillikdən
modernləşməyə
Qloballaşma
dövründə hər bir xalqın milli ideyasının
yalnız təmsil etdiyi dövlətin coğrafi hüdudlarında
deyil, qlobal məkanda həyatiliyini sübut etməsi son dərəcə
zəruridir. Milli ideya xalqın identikliyini özündə nə
qədər əks etdirsə də, ümumən yeni dünya
nizamının reallıqlarına cavab verməli və bəşəri
dəyərlərlə uzlaşmalıdır. Mütərəqqi
xarakteri ilə dinamik inkişafa, sülh və tərəqqiyə,
sivilizasiyalararası dialoqa xidmət etməyən ideyaların
geniş ictimai dəstək alması, qlobal miqyasda
yayılması mümkün deyildir. Müstəqil
Azərbaycanın son 10 ildə ictimai həyatın
bütün sahələri üzrə yürütdüyü
siyasət milli maraqları özündə tam ehtiva etməklə
yanaşı, bütövlükdə inkişaf, sabitlik və
rifaha, təhlükəsizliyin təminatına yönəlmişdir.
Milli ideya statusu
almış hədəflər
İstənilən
milli ideyanın gerçəkləşdirilməsi
üçün xalqın güclü idarəçilik səriştəsinə
malik liderinin olması vacib şərtlərdir. Məhz belə
praqmatik liderlərin seçdiyi düzgün strategiya milli hədəflərə
doğru inamlı addımların atılmasına,
qarşıya qoyulmuş məqsədlərin uğurla
reallaşdırılmasına imkan yaradır. Bu
mənada, Heydər Əliyev siyasi kursunu 2003-cü ildən
inamla davam etdirən və zamanın tələblərinə
uyğun yeni siyasi çalarlarla zənginləşdirən Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin ölkənin gələcəyi
ilə bağlı müəyyənləşdirdiyi strateji hədəflər
özünün həyatiliyi, reallığa
adekvatlığı ilə milli ideya statusu almaqdadır.
Azərbaycanın son illərdəki
dinamik inkişafı fonunda ölkənin qarşısında
müəyyənləşdirilmiş məqsəd və vəzifələr,
ümumilikdə, milli ideyanın xarakteri də statik səciyyə
daşımır, zamanla dəyişir, yeniləşir. Əgər
1993-2003-cü illərdə dövlət müstəqilliyinin
daxili və xarici təhdidlərdən
qorunub saxlanılması, iqtisadiyyatın dirçəldilməsi,
ölkəmizin beynəlxalq arenada tanıdılması praktiki
məqsədlər idisə, son 10 ildə obyektiv həyat
reallıqları yeni hədəflər müəyyənləşdirmişdir.
Cənab İlham Əliyevin prezidentliyi illərində
respublikamız qarşısında duran ümummilli məqsədləri
dəqiq müəyyən edərək onların gerçəkləşdirilməsi
istiqamətində ardıcıl, sistemli fəaliyyət
göstərən ölkə kimi dünyanın yeni iqtisadi
fenomeninə çevrilmişdir.
Ümumi şəkildə ifadə
etsək, bu gün ölkədə həyata keçirilən
siyasətin başlıca məqsədi modernləşmə mərhələsini
də sürətlə başa vuraraq Azərbaycanı
inkişaf etmiş ölkələr səviyyəsində
yüksəltmək, demokratik idealların cəmiyyətdə
möhkəmlənməsinə nail olmaq, yeni
düşüncəli vətəndaş yetişdirməkdir.
Yeni dövrün milli ideallarına çevrilən
bu məqsədlərin reallığa adekvatlığı isə
qətiyyən şübhə doğurmur. Ən azı bu
baxımdan ki, Azərbaycan özünün çoxminillik
dövlətçilik tarixində heç zaman indiki kimi
güclü, qüdrətli, özünə inamlı
olmamışdır. Prezident İlham Əliyev bir
müddət əvvəl İsmayıllı rayonuna səfəri
zamanı demişdir: "Azərbaycanın bugünkü
reallıqları bir daha müstəqilliyimizin
üstünlüklərini göstərir. Tarixdə Azərbaycan
heç vaxt bu qədər güclü olmamışdır.
Bunun başlıca səbəbi müstəqil
olmağımızdır. Müstəqillik ən böyük
sərvətdir. Hər bir vətəndaş müstəqilliyi
qorumalıdır, öz işi ilə müstəqilliyimizə
töhfə verməlidir. Elə etməliyik ki, bundan sonra Azərbaycan
daim inkişaf yolu ilə getsin".
Ümumilikdə,
yeni mərhələni daha çox bazar münasibətlərinin
möhkəmləndirilməsi və inkişaf etdirilməsi,
modernləşmə strategiyasının
reallaşdırılması mərhələsi kimi səciyyələndirmək
olar. Bu xüsusda müasir dövrün milli ideyasının
Azərbaycan üçün nədən ibarət olduğu
da tamamilə aydındır. Prezident
İlham Əliyevin bəyan
etdiyi kimi, məqsəd Azərbaycanda yaxın 2020-ci ilədək
ümumi daxili məhsulun 2 dəfəyədək
artımına, 2018-ci ilədək bütün sosial problemlərin
həllinə nail olmaq, sistem islahatlarını başa
çatdırmaqdır. "Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış" Konsepsiyası məhz
bu və digər məqsədlərin
reallaşdırılması baxımından sosial-iqtisadi,
siyasi və hüquqi platform rolunu oynayır. Belə bir mükəmməl
sənədin hazırlanması və təsdiqi deməyə əsas
verir ki, cənab İlham Əliyev xalqın gələcəyi
ilə bağlı aydın baxışlara malikdir.
İqtisadi müstəqilliyə
təminat
Son illərə
qədər respublikada milli ideya səviyyəli məqsəd
kimi nəzərdən keçirilən daha bir məsələ
də müsbət həllini tapmış, Azərbaycan 2009-cu
ildə iqtisadi sahədə keçid dövrünü
uğurla başa vuraraq iqtisadi və sosiomədəni modernləşmənin
keyfiyyətcə yeni mərhələsinə qədəm
qoymuşdur.
Həyata keçirilən
dövlət siyasəti iqtisadi sahədə ənənəvi
hesab edilən neft-qaz sektoru ilə bərabər, investisiya,
sahibkarlıq, maliyyə-bank sektoru, tədiyyə balansı, kənd
təsərrüfatı kimi bölmələrdə dinamik
inkişafı təmin etmişdir.
Eyni zamanda, beynəlxalq iqtisadi münasibətlərin milli
maraqların qorunması çərçivəsində
gücləndirilməsi qlobal strukturlara səmərəli
inteqrasiyanı sürətləndirmişdir. Bu fonda əhalinin
sosial müdafiəsi məsələsi də daim ön planda
tutulmuş, bunun üçün əməli addımlar
atılmış, müvafiq dövlət proqramları qəbul
olunmuş, qanunvericilik bazası daha da təkmilləşdirilmişdir.
Prezident İlham Əliyevin Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin 95 illiyi münasibətilə
iyunun 26-da keçirilən möhtəşəm paradda
söylədiyi kimi, son 10 ildə inkişaf dinamikasına
görə Azərbaycanla müqayisə oluna biləcək
ikinci bir ölkə yoxdur. Ötən 10 il, ilk növbədə,
dünya siyasətinə təsir
göstərən möhtəşəm layihələrin
reallaşdırılması ilə səciyyəvidir.
Ümummilli liderin yeni neft strategiyasının tərkib hissəsi
olan Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac neft boru kəmərinin,
Bakı-Tbilisi Ərzurum qaz kəmərinin istifadəyə verilməsi,
"Ümid", "Abşeron" kimi perspektivli yataqlar kəşf
olunması, Şərqlə Qərbi qovuşduracaq
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xəttinin tikintisinə
başlanılması, TANAP layihəsinin gerçəkləşməsi
bu baxımdan xüsusi qeyd olunmalıdır.
Xəzərin karbohidrogen ehtiyatlarının
dünya bazarlarına nəqli məqsədilə boru kəmərlərinin
şaxələndirilməsi respublikamızın
bütövlükdə Avropa məkanının enerji təhlükəsizliyi
sisteminin əsas təminatçılarından birinə
çevrilməsini təmin etmişdir.
Bu gün Azərbaycan bütövlükdə MDB və Avropa məkanında
heç bir ölkədən enerji asılılığı
olmayan, müstəqil siyasət yeridən azsaylı dövlətlərdən
biridir. Bununla yanaşı, respublikamız regional və beynəlxalq
əhəmiyyətli layihələri də daxili imkanları
hesabına maliyyələşdirmək gücündə
olduğunu sübut etmişdir. Təkcə bir faktı demək
kifayətdir ki, Azərbaycan Şərqlə Qərbi birləşdirəcək
strateji əhəmiyyətli Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu xəttinin
maliyyələşdirilməsi üçün
Gürcüstana 25 il müddətinə 575 milyon dollar kredit
vermişdir.
Azərbaycanın
ildən-ilə əhəmiyyətli dərəcədə
artan maliyyə imkanları onun həm də sərmayədar
ölkəyə çevrilməsini, digər dövlətlərin
iqtisadiyyatına kapital yatırmasını şərtləndirir.
Türkiyə, Gürcüstan, Moldova,
İçveçrə və Yunanıstan ərazisində
inşa edilən nəhəng sənaye obyektləri respublikamızın
həmin ölkələrin bu məhsullara olan təminatında
həlledici rol oynaması ilə bərabər, sərmayədar
dövlət kimi dünya bazarında rəqabət
imkanlarını artırır.
Prezident
İlham Əliyevin 10 illik prezidentlik dövrünün ən
mühüm göstəricilərindən biri də ölkənin
neft gəlirlərindən asılılığının
əhəmiyyətli dərəcə azaldılmasıdır.
İqtisadiyyatın diversifikasiyası ilə bağlı nəzərdə
tutulmuş tədbirlərin sistemli və ardıcıl
reallaşdırılması üçün dövlət
başçısının müvafiq fərman və sərəncamları
ilə "Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı", "2008-2015-ci illərdə
Azərbaycan Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və
davamlı inkişaf Dövlət Proqramı",
"2008-2015-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında əhalinin ərzaq məhsulları ilə
etibarlı təminatına dair Dövlət Proqramı" və
bir sıra sahəvi inkişaf proqramları təsdiq
edilmişdir və hazırda uğurla icra olunur.
Güclü
dövlət - yüksək sosial rifah
Ümumilikdə, son illərin
digər makroiqtisadi göstəriciləri Prezident İlham
Əliyevin yürütdüyü siyasətin xalqın
maraqlarına tam cavab verdiyinin əyani təsdiqidir. 2003-2012-ci
illərdə ümumi daxili məhsulun orta illik artımı
13 faiz, qeyri-neft sektorunda 10,6 faiz təşkil etmişdir.
ÜDM 3 dəfə, onun adambaşına düşən həcmi
2,7 dəfə, qeyri-neft sektoru 2,3 dəfə, əsas kapitala
yönəldilən investisiyaların həcmi 7,3 dəfə
artmışdır. Bu dövrdə ölkə iqtisadiyyatı
3 dəfədən çox artmış, onun inkişafına
132 milyard dollar məbləğində sərmayə
qoyulmuşdur. Bu müddətdə bir milyondan
çox yeni iş yeri açılmış, yoxsulluğun səviyyəsi
44,7 faizdən 5,6 faizə enmişdir. Əldə olunmuş
dinamik iqtisadi artımın nəticəsidir ki, Azərbaycanın
"yuxarı orta gəlirli" ölkələr
sırasında mövqeyi daha da möhkəmlənmişdir.
Ötən
10 ildə Azərbaycanda həyata keçirilən
islahatların insan və vətəndaş amilinin yüksəlişinə
xidmət etdiyini xüsusi vurğulamağa ehtiyac yoxdur. Respublikanın iqtisadi cəhətdən inkişaf
etmiş dövlətə çevrilməsi məqsədinin
özü də, ilk növbədə, ölkə vətəndaşlarının
sosial rifah səviyyəsinin yüksəldilməsi məqsədinə
hesablanmışdır. 2003-cü ildə Azərbaycanda
yoxsulluğun səviyyəsi 44,4 faiz təşkil edirdisə,
hazırda bu rəqəm cəmi 5,6 faizdir. Prezident İlham
Əliyevin 2008-ci il 15 sentyabr tarixli sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş "2008-2015-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında yoxsulluğun azaldılması və
davamlı inkişaf Dövlət Proqramı" 2015-ci ilədək
respublikada yoxsulluğun tamamilə ləğvini nəzərdə
tutur.
Cənab İlham Əliyevin
prezidentliyi dövründə Azərbaycanda bütün
sosial-iqtisadi göstəricilər kimi orta aylıq əməkhaqqının
da dəfələrlə artımı baş vermişdir.
2003-cü ilin göstəricilərinə əsasən, Azərbaycanda
orta aylıq əməkhaqqı təxminən 78 manat səviyyəsində
idisə, 2013-cü ilin birinci
yarısının yekunlarına görə 408,8 manatdır.
Hazırda
Azərbaycan orta aylıq əməkhaqqı səviyyəsinə
görə Rusiya və Qazaxıstandan sonra
üçüncü yeri tutur. Beynəlxalq
maliyyə institutlarının hesabatlarına əsasən,
2003-2012-ci illərdə Azərbaycanda orta aylıq əməkhaqqı
5 dəfədən çox artmışdır. 2013-cü ildə
orta aylıq əməkhaqqının artımının davam
edərək 440 manatı (təqribən 565 ABŞ dolları)
keçəcəyi gözlənilir.
2003-cü
ilin əvvəlində Azərbaycanda cəmi 20 manat təşkil
edən orta aylıq pensiyanın məbləği hazırda
175 manata yaxındır. Yeni pensiya sisteminin tətbiqindən bu
vaxtadək yaşa görə əmək pensiyasının
baza hissəsinin artırılması ilə bağlı 8,
sığorta hissəsinin artırılması ilə
bağlı 6 sərəncam imzalanmışdır.
Beynəlxalq
Pensiya və Sosial Fondlar Assosiasiyasının statistikasına əsasən,
Azərbaycan hazırda əmək pensiyasının baza hissəsinin
məbləğinə görə MDB ölkələri
arasında ilk yerlərdən birini tutur.
Uğur
diplomatiyası
Ötən 10 ildə
sivil dünyanın qəbul etdiyi meyarlara cavab verən
balanslı xarici siyasət yeridən respublikamız
özünün Cənubi Qafqaz regionundakı əhəmiyyətli
ərazi, geostrateji və geoiqtisadi üstünlüklərindən
maksimum faydalı şəkildə yararlanmağa, habelə
beynəlxalq təşkilatlarda layiqli təmsilçiliyə
çalışmışdır. Əlverişli
nəqliyyat-kommunikasiya və tranzit imkanlarına, iqtisadi
inkişaf dinamikasına, etnik-dini tolerantlığına
görə Avrasiya qitəsinin ən cəlbedici məkanlarından
birinə çevrilən Azərbaycan ayrı-ayrı dövlətlərin
bölgədə toqquşan maraqlarının optimal
balansına da uğurla nail olmuşdur.
Xarici siyasət məsələlərinə
geniş yer ayıran, Azərbaycanın "hücum
diplomatiyası"nı, qlobal təhdidlərə
qarşı adekvat reaksiyasını təmin edən dövlət
başçısı İlham Əliyev son 10 ildə
respublikamızın diplomatik mövqeyini xeyli dərəcədə
gücləndirmişdir. Respublikamızın
konkret zaman, məkan və şəraitə uyğun olaraq
müəyyənləşdirdiyi xarici siyasət
strategiyasında müstəqilliyin möhkəmləndirilməsi,
milli maraqların qorunması, ərazi bütövlüyü
və suverenliyin bərpası, ölkə həqiqətlərinin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılması,
regional iqtisadi əməkdaşlığın dərinləşdirilməsi,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin ədalətli həlli, diaspor və
lobbi quruculuğu kimi prioritetlər xüsusi aktuallıq kəsb
etmişdir.
Xarici siyasətdə öhdəliklərə
sabitlik, şəffaflıq, başqa dövlətlərin
daxili işlərinə qarışmamaq kimi aparıcı
istiqamətlər önə çəkilmiş, region
dövlətləri ilə hərtərəfli əlaqələrinin
genişləndirilməsində mehriban qonşuluq prinsipləri
təşviq edilmişdir. Cənab
İlham Əliyevin prezidentliyi dövrü xarici siyasətdə
fəallığın, intensivliyin və səmərəliliyin
artması ilə yadda qalmış, Azərbaycan bölgədə
müşahidə olunan neqativ geosiyasi dəyişiklik meyillərinə
kifayət qədər rasional və təmkinli münasibət
göstərmişdir.
Yalnız
bir neçə fakt Azərbaycan diplomatiyasının son 10 ildəki
uğurları barədə dolğun mənzərə
yaradır: Azərbaycan son iki ildə BMT Təhlükəsizlik
Şurasına üzv seçilmiş, Rusiyanın Azərbaycandakı
yeganə hərbi bazasının - Qəbələ
Radiolokasiya Stansiyasının fəaliyyəti
dayandırılmış, Azərbaycan zabiti Ramil Səfərovun
vətənimizə ekstradisiyası
reallaşdırılmış, türk və islam dövlətləri
ilə münasibətlər keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qədəm qoymuşdur.
Çevik
və çoxtərəfli diplomatik fəaliyyətimizin, Azərbaycanın
təşəbbüskarlığı və ev sahibliyi ilə
Bakıda keçirilən çoxsaylı mötəbər
beynəlxalq tədbirlərin nəticəsidir ki, Bakı
artıq regionun "diplomatik paytaxtı"na
çevrilmişdir.
Multikulturalizm
ünvanı
Son
vaxtlaradək Azərbaycanın coğrafi mövqeyi ilə
bağlı belə bir fikir səslənirdi ki, ölkəmiz
Şərqlə Qərb arasında mənəvi
körpüdür. Lakin Prezident İlham Əliyevin də qeyd
etdiyi kimi, indi Azərbaycanın iqtisadiyyatı və elmi-mədəni
potensialı elə səviyyəyə
çatmışdır ki, biz daha sadəcə olaraq iki
sivilizasiya arasında körpü rolunu oynamırıq; biz bu
sivilizasiyaların hər ikisinin daşıyıcısı
olmaqla, həm də multikulturalizm məkanına
çevrilmişik. Son illərdə
qazanılmış böyük iqtisadi nailiyyətlər Azərbaycana
özünün beynəlxalq mövqeyini möhkəmləndirmək,
Şərq ilə Qərb arasında tutduğu əlverişli
coğrafi vəziyyətdən daha optimal surətdə istifadə
etmək imkanı vermişdir.
Müasir
dövrdə sivilizasiyalar arasında dialoqun ən mühüm
problemlərindən biri də multikulturalizmdir. Bu
anlayışın mahiyyətində cəmiyyəti daha
çox ədalət, mərhəmət kimi ümumbəşəri
ideyalara təşviq etmək cəhdləri də var.
Multikulturalizm elə bir siyasətdir ki, o, mədəni
plüralizmi qəbul edir və onun inkişafına şərait
yaradır. Bu, ölkə əhalisinin etnik irqi və dini
müxtəlifliyindən asılı olmayaraq, onların
hamısının hüquq və azadlıqlarına hörmətlə
əlaqədardır. Multikultural cəmiyyətdə
hər bir vətəndaş öz mədəniyyətini,
dilini, ənənəsini, etnik və dini dəyərlərini
inkişaf etdirmək, ana dilində məktəb açmaq, qəzet
və jurnal dərc etdirmək sahələrində bərabər
hüquqlara malikdir.
Multikulturalizm
hamı tərəfindən tanınan, müxtəlif mədəniyyətlərə
tolerant münasibətə əsaslanan dinc, yanaşı
yaşama prinsipidir. Müxtəlif xalqların,
millətlərin, dinlərin xüsusiyyətlərinə
tolerant münasibətin azərbaycanlıların mentalitetinə
xas bir dəyər olduğunu nəzərə alsaq, fərqli
baxışlara, adətlərə, vərdişlərə
dözümlülük mövqeyini özündə ehtiva edən
multikulturalizmin Azərbaycan üçün xüsusi əhəmiyyətini
dərk etmək çətin deyildir.
Multikulturalizmin
alternativinin özünütəcrid olduğunu bəyan edən
Azərbaycan Prezident İlham Əliyev
çıxışlarının birində demişdir:
"Multikulturalizm başqa xalqın nümayəndəsinə
hörmət, başqa dinə hörmətdir. Öz dininə
hörmət başqa dinə hörmətdən
başlayır. Multikulturalizm ayrı-seçkiliyə yol
vermir, əksinə, bütün xalqları birləşdirir.
Eyni zamanda, hər bir ölkənin öz qaydaları, öz ənənələri
vardır. Azərbaycanda yaşayan xalqlar əsrlər boyu
multikulturalizm şəraitində yaşayıblar".
Azərbaycan isə son illərdə
bu sahədə aparılan müzakirələrin sadəcə
iştirakçısı qismində çıxış
etmir, eyni zamanda, bəşəriyyətin gələcək
inkişafı naminə mədəniyyətlərarası,
konfessiyalararası və sivilizasiyalararası dialoq
üçün real imkan və mexanizmlərin müəyyənləşdirilməsinə
xidmət göstərən bu cür
müzakirələrin təşəbbüskarı və təşkilatçısı
missiyasını yerinə yetirir.
2011-2012-ci illərin
oktyabrında paytaxtımızda keçirilən 1-ci və
2-ci Bakı beynəlxalq humanitar forumaları müxtəlif
ölkələrin dövlət siyasətində
multikulturalizmin mövqe və imkanlarının bir daha təhlilinə,
etnik və mədəni özünüdərk arasında azad
seçimin təmin olunmasına, azadlıq,
bərabərlik və dözümlülük kimi təməl
dəyərlərin cəmiyyətdə bərqərar
olmasına yönələn qlobal miqyaslı tədbirlərlə
dünyanın ən yeni tarixinə əhəmiyyətli hadisə
kimi daxil olmuşdur.
Demokratikləşmə
milli ideyanın mühüm komponentidir
Prezident
İlham Əliyev Kürdəmir rayonuna səfəri zamanı
qarşıdakı illərdə ölkədə sistem
islahatlarının aparılması zərurətini xüsusi
önə çəkmişdir. Söhbət
siyasi və hüquqi liberallaşmaya, vətəndaş cəmiyyəti
təsisatlarının inkişafına xidmət edən
islahatların sürətləndirilməsi zərurətindən
gedir. Şübhəsiz, iqtisadi cəhətdən inkişaf
etməmiş hansısa dövlətdə demokratikləşməyə
və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğuna yönələn cəhdlər uğursuzluqla nəticələnir,
çünki tətbiqinə cəhd göstərilən
mütərəqqi yeniliklər vətəndaşların real
yaşayış səviyyəsi, həyat tərzi ilə
uzlaşmır. Məhz bu reallıqdan
çıxış edən Prezident İlham Əliyev ötən
10 ildə hər iki təmayülə vəhdət şəklində
yanaşaraq ölkənin uzunmüddətli
inkişafını məhz demokratik və iqtisadi
islahatların paralel şəkildə davam etdirilməsində
görür. Bu mənada, yüksək
sosial-iqtisadi inkişafla yanaşı, demokratikləşmə
prosesinin sürətləndirilməsi, vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu prosesinin başa çatdırılması,
hüquqi dövlətin, sözün həqiqi mənasında,
bərqərar olması müasir Azərbaycan milli
ideyasının tərkib hissələri kimi nəzərdən
keçirilir.
Təcrübə
göstərir ki, liberalizm, demokratiya və bazar münasibətləri
prinsipləri məcmu halda çıxış edir. Məhz demokratik dövlət bazar münasibətlərinin,
azad rəqabətin mövcudluğunun və səmərəli
fəaliyyətinin təminatı kimi çıxış
edir. İqtisadi məcburiyyət formasından insanları azad
etməklə, bu sahədə nomenklatura imtiyazlarını
aradan götürməklə demokratik cəmiyyətin hər
bir üzvünün iqtisadi azadlığının
reallaşması üçün ən yaxşı şəraiti
yaradır.
Cəmiyyətin
demokratikləşməsi millətin intellektual
potensialının həyata keçməsinə, yeni
sivilizasiyaya yaxınlaşmağa meydan açır. Ancaq
demokratikləşmənin özü də milli ideyaya
bağlı olmasa, sosiumun milli özəlliyi nəzərə
alınmasa, uğursuzluğa məhkumdur. Milli
ideyanın millətin inkişafına, dövlətin tərəqqisinə
tam dolğun xidmət etməsi üçün o, cəmiyyəti
innovasiyalı modernləşməyə istiqamətləndirməlidir.
İnsanların şüuruna hakim kəsilən milli ideya millətin
konkret fundamental məqsəd və vəzifələrinə
nail olmaqda reallaşmalıdır. Məhz buna görə
də demokratikləşmə Azərbaycan milli
ideyasının mühüm komponentinə çevrilir.
Ümumilikdə isə Prezident
İlham Əliyevin 2011-ci il 27 dekabr tarixli "Azərbaycan
Respublikasında İnsan Hüquqları sahəsində Milli Fəaliyyət
Proqramı", 23 may 2011-ci il tarixli "Dövlət
orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin
təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında", 27 dekabr 2011-ci il tarixli, 5
sentyabr 2012-ci il tarixli "Açıq Hökumətin
təşviqinə dair 2012-2015-ci illər üçün
Milli Fəaliyyət Planı"nın və "Korrupsiyaya
qarşı mübarizəyə dair" 2012-2015-ci illər
üçün Milli Fəaliyyət Planı" insan
hüquq və azadlıqlarının təmini, demokratik və
açıq cəmiyyətin qurulması baxımından
yeni imkanlar açmışdır. "Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasında siyasi və hüquqi mühitin
liberallaşdırılmasına xidmət edən kompleks tədbirlərin
nəzərdə tutulması isə Azərbaycanı bu sahədə
qabaqcıl dövlətə çevirmək niyyətindən
irəli gəlir.
Ekspansiya siyasətinin
məkrli təzahürləri
Əlbəttə,
demokratiya özbaşınalıq və hərc-mərclik
deyil, qanunların aliliyinə söykənən idarəetmə
forması və siyasi mədəniyyətdir. Onun müəyyən
qanunauyğunluqlarından kənara çıxdıqda,
demokratiya insanların, dövlətin inkişafına deyil,
demokratik idealların, prinsiplərin buxovlanmasına, məhvinə
gətirib çıxarır. Bununla belə,
müasir dövrdə "demokratiya çətiri"
altında hələ də özünün imperialist siyasətini
yürüdən, geosiyasi və iqtisadi maraqları ətrafında
reveranslar edən bəzi aparıcı dövlətlərin,
eləcə də müəyyən təşkilatların
"ikili standartları" nəinki demokratik ideallara kölgə
salır, hətta beynəlxalq hüququ iflic duruma gətirir.
Təbii sərvətlər
üzərində nəzarəti həyata keçirmək,
"yenidən bölgü" niyyətini reallaşdırmaq
istəyən məlum qüvvələrin İraq,
Əfqanıstan, Liviya, Misir, Tunis, Yəmən və Suriyada
"demokratiya və insan hüquqlarının
qorunması" adı altında həyata keçirdiyi
dağıdıcı "ssenari"lərin nəticələri
göz önündədir. Bu gün bütövlükdə
Yaxın Şərq barıt qoxusu verir: dinc insanlar
öldürülür, vətənlərindən didərgin
düşərək qaçqına çevrilirlər. Misir
və Suriyada cərəyan edən hadisələr "inqilab
ssenariləri"nin məhvə məhkum olduğunu göstərməklə
yanaşı, demokratiya ixracı cəhdlərinin
doğurduğu fəsadları üzə çıxarır.
Vaxtilə Yaxın Şərqdə iqtisadi-siyasi gücü ilə
seçilən həmin dövlətlər cəmi bir-iki il
içində "qara inqilablar" nəticəsində vətəndaş
müharibəsinə sürükləniblər. Regionda tənəzzül,
səfalət, aclıq, bir sözlə, humanitar fəlakət
baş alıb gedir.
İmperializmin tərkib hissəsi
olan ekspansiya siyasəti islamafobiya meyillərini də kəskinləşdirmişdir.
İslamı və müsəlman dövlətlərini
"terrorla mübarizə" adı ilə hədəfə
götürənlər, əslində, Avropa ölkələrində
müsəlmanlara qarşı törədilən terrorun,
ayrı-seçkiliyin, dözümsüzlüyün fərqində belə deyillər. Üstəlik,
Qərbin müəyyən dairələri nəyəsə
görə belə hesab edirlər ki, müsəlman dövlətlərinə
demokratiyanı onlar öyrətməli, dövlət
quruculuğu onların istədiyi kimi olmalıdır.
İmperialist dövlətlər
regionun iqtisadi cəhətdən qüdrətli və demokratik
müsəlman dövlətlərindən olan Türkiyənin
nüfuzunun artmasından da ciddi təşviş keçirir,
bu ölkənin daxili işlərinə kobud müdaxilə
edir, aranı qarışdırmağa
çalışırlar. "Gəzi
parkı" hadisələrinin ardınca son günlərdə
qardaş ölkədə kiçik bir azlığın vəziyyəti
yenidən gərginləndirməyə
çalışması, "Taksim" meydanında baş
verənlər xarici təsirlərin qabarıq təzahürüdür.
Lakin Türkiyə güclü dövlət kimi bu cəhdlərin
əbəs olduğunu dəfələrlə sübuta yetirmiş
və xalqının iradəsilə təxribat cəhdlərinin
qarşısını qətiyyətlə
almışdır.
Müstəqil Azərbaycan da
son 10 ildə bu təsirləri öz üzərində hiss edərək
uğurla neytrallaşdırmış, demokratik
inkişafın yalnız hüquqi, siyasi və iqtisadi
islahatların paralelliyi şəraitində
mümkünlüyünü öz təcrübəsində
sübuta yetirmişdir. Müxtəlif
beynəlxalq təşkilatların hesabatlarında Azərbaycanla
bağlı ifrat qərəzin yer alması, kiçik
nöqsanların həddən artıq şişirdilməsi
ölkə ictimaiyyəti üçün müəyyən mənada,
adiləşmişdir. Lakin bəzən bu çirkin kampaniyaya
Avropa və dünya miqyasında müəyyən nüfuza
malik təşkilatların da qoşulması, sadəcə, təəssüf
hissi doğurur. Bəzi xırda faktların
ictimai kontekstdən çıxarılaraq ümumiləşdirilməsi,
bunun qanunauyğunluq, sistematik baş verən hadisələr,
ümumi inkişaf meyli kimi təqdim edilməsinə cəhd
göstərilməsi, şübhəsiz, Azərbaycandakı
demokratik prosesləri gözdən salmağa yönəlmişdir.
Regionda insan hüquqlarının kobud şəkildə
pozulduğu, insan ləyaqətinə
etinasızlığın baş alıb getdiyi dövlətlər
var. Ermənistan bu sırada ön yerdə dayanır. Lakin məhz
Azərbaycanın həmin dövlətlər sırasından
çıxarılıb xüsusi diqqət mərkəzinə
çəkilməsi xeyirxah münasibətdən irəli gəlmir
və qərəzli xarakter daşıyır.
Aşkar görünür ki, Azərbaycanda
mütləq əksəriyyətin etimadını qazanan,
sürətli sosial-iqtisadi inkişafı təmin edən,
ictimai-siyasi sabitliyi qoruyub saxlayan, qlobal enerji layihələrinin
gerçək təminatçısına çevrilən,
ölkənin beynəlxalq arenada nüfuz və mövqelərini
möhkəmləndirən güclü
hakimiyyətin mövcudluğu antiazərbaycançı şəbəkəyə
qətiyyən sərfəli deyildir. Regionda maraqlarını
gerçəkləşdirmək istəyən müəyyən
dairələr Azərbaycanda zəif və marionet qüvvənin
hakimiyyətdə olmasını daha çox istəyirlər.
Çünki xalqın dəstəyini almayan hakimiyyət
üçün milli maraq məfhumu da olmur. Son 20 ildə
xalqın dəstəyindən məhrum olmuş aqressiv
müxalifət partiyaları hakimiyyət maraqları naminə
həmin qüvvələrə öz xidmətlərini təklif
edirlər. Bu qüvvələrin mövcud hakimiyyətə
qarşı mücadiləsi də əslində, hakimiyyət
dəyişikliyinə yox, müstəqil dövlətimizi
vassal, "forpost"a çevirmək məramına
hesablanmışdır.
Fəqət,
Azərbaycan hazırda elə bir yüksək inkişaf mərhələsinə
qədəm qoymuşdur ki,
iqtidar-müxalifət münasibətləri, hakimiyyət
uğrunda mübarizə yalnız sivil, demokratik forma və
metodlarla aparıla bilər. Bu isə dialoq, real
şüarların və daha cəlbedici sosial-iqtisadi
proqramların irəli sürülməsi yoludur. Dövlətin
uzunmüddətli inkişaf məqsədlərinə
etinasızlıq göstərən məsuliyyətsiz, ifrat
radikalizm və "inqilabi" ritorika yeniləşən
ictimai prioritetlərə yad olmaqla, onlarla uyuşmur. Fəqət,
ölkədəki və xaricdəki müəyyən qüvvələr
bu gerçəkliyi nədənsə dərk etmək istəmirlər.
Onlar unudurlar ki, xalq və xüsusən, yüksək təhsilli
indiki nəsil küçə siyasətini, mitinq
hay-küyünü, köhnəlmiş şüarları qəbul
etmir. Bunun nəticəsidir ki, müxalifətin
qarşıdakı prezident seçkiləri ilə
bağlı vahid namizəd axtarışları uğursuzluqla
nəticələnmişdir.
Azərbaycan
demokratik inkişaf yolunu Avropa və Qərbin xoşuna gəlmək
üçün seçməmişdir. Bu yol xalqın
plüralist demokratiyanı bərqərar etmək, hüquqi
dövlətin yüksək standartlarına nail olmaq əzmi ilə
bağlıdır. Qərəzli iddialara və qərarlara rəğmən,
respublikamız demokratiyanın şəksiz
üstünlüklərini gerçəkləşdirərək,
insan hüquqlarına və azadlıqlarına hörmətə
əsaslanan demokratik, hüquqi dövlət quruculuğu
yolundan heç vaxt çəkilmir.
2013-cü
ilin 9 oktyabr seçkilərinə hazırlıq prosesinin
tamamilə azad, şəffaf şəkildə, qanunvericiliyə
uyğun şəkildə getməsi, ümumilikdə
seçkiqabağı mühitin demokratikliyi aqressiv müxalifətin
xaricdəki havadarlarını da susmaq məcburiyyətində
qoymuşdur.
Azərbaycan xalqı
anarxiyanı, xaosu, gərginliyi deyil, sabitlik, tərəqqi və
inkişafı dəstəkləyir. Çünki bu siyasətin
son 10 ildə ölkəmizə, həyatımıza hansı
böyük uğurlar gətirdiyini, nə kimi yeniliklərə
yol açdığını hamı yaxşı bilir.
Həyata keçirilən iqtisadi-siyasi islahatlar fonunda Vətənini,
xalqını sevən hər bir azərbaycanlı gələcəyə
böyük ümidlə baxır. Azərbaycan xalqının
qarşıdakı sınaqdan uğurla
çıxacağı, öz iradəsi əsasında, azad
şəkildə istədiyi namizədi prezident seçəcəyi
şübhəsidir.
Hüseynbala
MİRƏLƏMOV,
Milli Məclisin
deputatı, yazıçı-publisist
Azərbaycan. - 2013.-
14 sentyabr.- S. 5.