Uğurlu xarici siyasət
strategiyası
Azərbaycan
bu gün dünyada özünəməxsus milli inkişaf
modeli ilə, tolerantlığın və dini-etnik
sivilizasiyaların qovuşduğu məkan kimi tanınır,
eləcə də beynəlxalq tədbirlərə ən
yüksək səviyyədə ev sahibliyi
edən, regionda sərmayədar ölkə və qlobal
böhran şəraitində belə davamlı inkişaf edən
dövlət olaraq dünyanı heyrətləndirir.
Azərbaycan heç kimdən asılı olmayan, milli
maraqlara uyğun, tam müstəqil daxili və xarici siyasət
yürüdən dövlətdir. Respublikamız regionun
nəqliyyat-logistika mərkəzinə çevrilmiş,
bölgənin və Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində ciddi rol oynamağa
başlamış, öz peykini orbitə çıxararaq
kosmik klubun üzvü olmuşdur. Respublikamız
həm özünün tərəqqi və yüksəliş
dinamikası, həm də brendləri ilə dünyada
tanınır. Ötən illər ərzində
Azərbaycanda olimpiya hərəkatı geniş vüsət
almış, nəhəng, müasir idman infrastrukturları
yaradılmış, idmançılarımız
dünyanın müxtəlif ölkələrində
keçirilən mühüm beynəlxalq yarışlarda
böyük uğurlara imza atmışlar. Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
son on ildə Azərbaycan bütün sahələrdə
öz nümunəsini, identikliyini ortaya qoyaraq özünü
dünyaya güclü, müstəqil, müasir, davamlı
inkişaf edən ölkə kimi tanıtmışdır.
Dünya artıq Azərbaycanı öyrənir, Azərbaycandan
nümunə götürür.
Azərbaycan Avratlantika coğrafi arealında sülh, tərəqqi
və əməkdaşlıq paytaxtına, habelə beynəlxalq
miqyaslı enerji-kommunikasiya layihələrinin lokomotivinə
çevrilib.
Bu xarici siyasət strategiyası müstəqil
dövlətimizin milli mənafelərinə hörmətlə
yanaşan bütün beynəlxalq təşkilatlar və
xarici dövlətlərlə əməkdaşlıq əlaqələrinin
daha da genişləndirilməsi müstəvisi üzərində
qurulmuşdur.
Prezident İlham Əliyev beynəlxalq hüquq prinsiplərini
əsas tutaraq praqmatizmə, qarşılıqlı faydalı
əməkdaşlığa əsaslanan açıq xarici
siyasət xətti yürüdür. Ölkə
diplomatiyası regional əməkdaşlıq, enerji təhlükəsizliyi,
habelə beynəlxalq təşkilatlarda təmsilçilik
kimi məsələlərdə milli maraqların prioritetliyini
maksimum səviyyədə təmin edir, bölgədə
müşahidə olunan neqativ geosiyasi dəyişiklik meyillərinə
rasional və təmkinli münasibət göstərir. Təcrübə sübut edir ki, qlobal geosiyasi məkanda
cərəyan edən proseslərə çevik və adekvat
reaksiyası ilə seçilən, çoxqütblü əməkdaşlığa
üstünlük verən ölkələr tez bir zamanda
qarşıya qoyduqları bütün məqsədlərə
yetişə bilirlər.
Avropa
Şurasının tamhüquqlu üzvü olan
respublikamızın avrostrukturlara inteqrasiya prosesində BMT,
ATƏT, Avropa Birliyi, NATO kimi təşkilatlarla sıx əməkdaşlığı
hüquqi dövlət və vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu prosesinin dönməzliyinə etibarlı təminat
kimi qiymətləndirilir. Ermənistanın dünya
miqyasında təcavüzkar dövlət kimi
tanınmasına nail olmaq və Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü təmin etmək, dünya siyasətini
istiqamətləndirən böyük dövlətlərlə
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlığı
genişləndirmək dövlət başçısı
İlham Əliyevin xarici siyasətinin prioritet məqsədləri
sırasında xüsusi vurğulana bilər. Aparılan
uğurlu diplomatiya nəticəsində artıq beynəlxalq təşkilatlar
haqqın və ədalətin Azərbaycanın tərəfində
olduğunu etiraf edir, Ermənistanın təcavüzkar
dövlət olduğunu anlayırlar. Azərbaycan
danışıqlar prosesində ədalətli, prinsipial və
beynəlxalq hüquqa əsaslanan mövqe nümayiş etdirir. Bu dəyişməz mövqeyi Prezident İlham
Əliyev xarici ölkələrə səfərlərində,
eləcə də ölkəmizə gələn nüfuzlu
beynəlxalq təşkilatların və dövlətlərin
rəhbərlərinin diqqətinə dəfələrlə
çatdırıb. Rəsmi Bakı istənilən
beynəlxalq gərginlik və münaqişənin
ayrı-ayrı dövlətlərin siyasi iddiaları,
"ikili standartlar" əsasında deyil, məhz
aparıcı beynəlxalq təşkilatların qərar və
qətnamələri əsasında həllinin tərəfdarı
kimi çıxış edir.
Azərbaycanda heç bir kənar təsir və diktə
altında hərəkət etməyən, xalqın
maraqlarını, mənafeyini müdafiə edə bilən
hakimiyyət mövcuddur. Məhz bu amil ölkəmizə
qarşı yönəlmiş "ikili standartlar"ı neytrallaşdırır,
Azərbaycanı beynəlxalq səviyyədə söz sahibinə
çevirir. Azərbaycanın hücum diplomatiyasını, qlobal
təhdidlərə qarşı adekvat reaksiyasını təmin
edən dövlət başçısı İlham Əliyev
son 10 ildə respublikamızın diplomatik mövqeyini xeyli dərəcədə
gücləndirmişdir. Uzun illər
regionda siyasi arbitr rolunda çıxış etməyə
iddialı olan bəzi dövlətlərin respublikamıza bərabərhüquqlu
tərəfdaş kimi yanaşmaq məcburiyyətində
qalması, rəsmi Bakı ilə təzyiq və təhdid
dilində danışmağın mənasızlığını
dərk etməsi bu gün Azərbaycan diplomatiyasının ən
mühüm uğurlarından biri kimi vurğulana bilər.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti Administrasiyası İctimai-siyasi məsələlər
şöbəsinin müdiri Əli Həsənov "The
Business year: Azerbaijan-2014" nəşrinin təqdimat mərasimində
çıxışı zamanı Azərbaycanın
inkişaf dinamikasından, xarici siyasət strategiyasından bəhs
edib və əsas istiqamətləri göstərib. Əli Həsənov
bildirib: "Azərbaycan heç kimdən asılı olmayan,
milli maraqlara uyğun, tam müstəqil daxili və xarici siyasət
yürüdən dövlətdir. Bunun bariz nümunəsi kimi
2012-ci ildə Azərbaycanın güclü rəqabət
şəraitində 155 ölkənin dəstəyi ilə BMT
Təhlükəsizlik Şurasına üzv seçilməsini
və dünyanın nəhəng dövlətləri ilə
birlikdə beynəlxalq münasibətlər sistemində
yaxından iştirak etmək hüququ qazanmasını
göstərmək olar. Azərbaycan bu qurumda iki
illik fəaliyyəti ilə təsdiq etdi ki,
böyüklüyündən, kiçikliyindən
asılı olmayaraq, tam müstəqil siyasət yürüdən
hər bir dövlət öz nümunəsini ortaya qoya və
dünyada humanist dəyərlərin, ədalət prinsipinin,
sülh və təhlükəsizliyin möhkəmlənməsinə
layiqli töhfələr verə bilər. Deməli, tam
müstəqil siyasət nəticəsində Azərbaycan beynəlxalq
münasibətlər sisteminin öz səsi, mövqeyi olan, rəyinə
hörmətlə yanaşılan nüfuzlu subyektinə
çevrilmişdir ki, bu da cəmi 20 ildir dövlət
müstəqilliyini əldə etmiş bir ölkə
üçün çox böyük uğur hesab oluna bilər".
Azərbaycanın Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
(BMT) Təhlükəsizlik Şurasının qeyri-daimi
üzvü seçilməsi bütövlükdə müasir
tariximizin ən əlamətdar, qürur doğuran hadisələrindən
biri kimi yadda qalmışdır. Bu tarixi hadisə, ilk növbədə,
rəsmi Bakının son dərəcə sabit və
uğurlu, eyni zamanda tarazlı xarici siyasət
yürütdüyünü bir daha təsdiqləməklə
yanaşı, müstəqil Azərbaycanın beynəlxalq
miqyasda artan nüfuzunun parlaq təcəssümü kimi dəyərləndirilə
bilər.
Respublikamızın
dünya siyasətində əsas söz sahibi olan ölkələrlə
əlaqələrini son illərdə daha da inkişaf etdirməyə
nail olması, regionda sülh, sabitlik və iqtisadi əməkdaşlıq
təşəbbüslərini fəal şəkildə dəstəkləməsi
fonunda BMT-dəki tarixi qələbəmiz də tamamilə məntiqə
uyğundur. Erməni lobbisinin, təcavüzkar
Ermənistanın Azərbaycana qarşı apardığı
məkrli informasiya siyasəti şəraitində BMT-nin 193
üzvündən 155-nin birbaşa dəstəyinə nail
olmaq respublikamızın xarici siyasətinin ümumi mahiyyəti
barədə tamamilə dolğun təəssürat
yaradır. Azərbaycan BMT Təhlükəsizlik
Şurasına sədrliyi dövründə bu qurumun fəaliyyət
gündəliyini müəyyən etməklə
dünyadakı hadisələrlə bağlı qərar qəbuletmə
prosesinin fəal iştirakçısına çevrildi.
Rəsmi Bakının yürütdüyü prinsipial
siyasətin nəticəsi olaraq regionda sülh, sabitlik və
iqtisadi əməkdaşlığa ciddi təhlükə olan
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli ilə bağlı beynəlxalq
səviyyəli müzakirələr son vaxtlar intensivləşib. Aşkar
görünür ki, dünyada baş verən mühüm
geosiyasi dəyişikliklər fonunda Cənubi Qafqazdakı
münaqişə ocaqlarının söndürülməmiş
qalması ümumi siyasi mənzərəyə mənfi təsir
göstərməklə yanaşı, bölgədə
iqtisadi və siyasi maraqları olan dövlətlərin mənafelərini
ciddi şəkildə təhdid edir. Münaqişənin
həlli məsələsinin regional müstəvidən
çıxaraq beynəlxalq səciyyə daşıması
da məhz bu amillə şərtlənir.
Azərbaycanın haqlı mövqeyi Avropa
Şurasında, BMT, Avropa Birliyi, ATƏT, NATO, İƏT, GUAM
və digər beynəlxalq təşkilatlarda dəstəklənmişdir. Xatırladaq ki, Avropa
Parlamenti tərəfindən qəbul edilmiş "Avropa
İttifaqının Cənubi Qafqaz üçün strategiya
ehtiyacı" adlı qətnamədə Dağlıq
Qarabağ, eləcə də onun ətrafındakı ərazilərin
işğal altında olması faktı təsdiq edilmişdir.
Qətnamədə, həmçinin Ermənistan
silahlı qüvvələrinin Azərbaycanın işğal
edilmiş bütün ərazilərindən
çıxarılması, doğma torpaqlarından didərgin
düşmüş qaçqın və məcburi
köçkünlərin tezliklə öz daimi
yaşayış yerlərinə qayıtması hüququnun təmin
edilməsi tələb olunmuşdur. 2012-ci
ildə NATO-nun zirvə görüşündə və qəbul
edilmiş qətnamədə Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ərazi
bütövlüyü əsasında həll edilməsi məsələsi
öz əksini tapmışdır. Beynəlxalq
təşkilatlar tərəfindən qəbul edilmiş qətnamələrdə
birmənalı olaraq Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü, müstəqilliyi və suverenliyi dəstəklənmiş,
münaqişələrin məhz bu prinsipləri nəzərə
alınmaqla həllinin vacibliyi vurğulanmışdır.
Eyni zamanda, 2012-ci ildə Azərbaycanın
qoşulduğu Qoşulmama Hərəkatının zirvə
toplantısında Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həlli ilə bağlı
çox tutarlı və ədalətli qətnamə qəbul
edilmişdir. Həmin qətnamədə
deyilir ki, bu münaqişə yalnız Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü çərçivəsində öz
həllini tapmalıdır.
Azərbaycanın sülh danışıqları nəticə
verməyəcəyi təqdirdə münaqişənin hərb
yolu ilə həlli barədə verdiyi bəyanatlar həm
regionun, həm də Qərbin aparıcı dövlətlərini
ciddi şəkildə narahat edir. Müdafiə məqsədilə
ayrılan hərbi xərclərin ildən-ilə artması,
eləcə də ölkədə hərbi təyinatlı məhsulların
istehsalını həyata keçirən sənaye müəssisələrinin
yaradılması da ordu quruculuğu baxımından vacib əhəmiyyətə
malikdir. Azərbaycan müxtəlif xarici
ölkələrdən müasir hərbi texnikalar alır,
ordunun arsenalında olan bir sıra texnikaların modernləşdirilməsini
həyata keçirir. Əvvəllər
xaricdən alınan bəzi hərbi texnika və
döyüş sursatları artıq Müdafiə Sənayesi
Nazirliyinin tabeliyində olan müəssisələrdə
istehsal olunur. Azərbaycanın yerli istehsal
hesabına ordusunun müxtəlif hərbi ləvazimatlara və
döyüş sursatlarına olan ehtiyacını ödəməsi
ölkəmizin Ermənistan qarşısında
üstünlüyünü daha da artırır.
Xarici siyasətdə öhdəliklərə sabitlik,
şəffaflıq, başqa dövlətlərin daxili işlərinə
qarışmamaq kimi aparıcı istiqamətlər önə
çəkilmiş, region dövlətləri ilə hərtərəfli
əlaqələrin genişləndirilməsində mehriban
qonşuluq prinsipləri təşviq edilmişdir.
Elnur HACALIYEV,
Azərbaycan.-2014.- 7 iyun.- S.3.