Əgər uşaqlara yalnız öz bildiklərimizi öyrətsək, onlar bizim izimizlə gedəcəklər, lakin onlara öyrənməyi öyrətsək, istədikləri
hər yerə gedə bilərlər
Təhsil hər
bir ölkənin inkişafı, gələcəyidir.
Qloballaşan dünyada
hər bir sahənin təkmilləşməsinin
başlanğıcı isə
müasir çağırışlara
cavab verməkdən keçir. Bu sahə də innovasiyaya, yeniliklərə
hər zaman açıq olmalıdır
ki, ölkədə təhsilin səviyyəsində
müsbət dinamika izlənilsin.
Hər il iyunun 15-də Azərbaycan
məktəbliləri təhsil
ili ilə vidalaşırlar. Məzunlar
isə yeni təhsil yoluna başlamaq üçün
ali təhsil müəssisələrinə qəbul
imtahanı verirlər.
Amma son illərin statistikası göstərir ki, hətta iki qəbul imtahanı şansı verilməsinə,
eyni zamanda müxtəlif qrup imtahanlarında iştirak seçimi yaradılmasına
baxmayaraq, abituriyentlərin
göstəriciləri o qədər
də ürəkaçan
olmur.
2022-ci ildə respublikanın
ali təhsil müəssisələrinə I-IV ixtisas qrupları üzrə keçirilən
qəbul imtahanlarında
73 min 429 abituriyent iştirak edib. Onlardan 65 faizə qədəri 0-300 bal toplayıb. Cəmi 9,64 faiz abituriyent 500-700 bal aralığında nəticə göstərə
bilib. 2077 nəfər
isə 600 və daha çox bal toplayıb.
Maksimum və ya yüksək bal, bəzən savad göstəricisi olmasa da, amma
abituriyentin gələcəkdə
təhsil alacağı
istiqamət üzrə
müəyyən fənn
biliklərinin çox
aşağı olması
onun sonradan kadr kimi hansı
potensiala malik olduğunu indidən ortaya çıxarır.
Hər şey məktəbə atılan
ilk addımdan başlayır. İbtidai sinif təhsil həyatımızın bünövrəsidir.
Bünövrə nə
qədər möhkəm
olarsa, qazanılan biliklər də onun üzərində daha sabit və
möhkəm durur. Qəbul imtahanlarında zəif nəticələrin
göstərilməsi təhsil
sistemində müəyyən
boşluqlar olduğunu
bir daha təsdiqləyir. Bunu aradan qaldırmaq üçün isə müasir çağırışlara
cavab vermək ən ümdə məsələlərdən biridir.
Təhsildə "Yeni
çağırışlar"
Təbii ki, bunun üçün yeniliklər
təqdim edən, kreativ düşüncəli
təhsilin idarə olunması üzrə gənc mütəxəssislərə
böyük ehtiyac var. "Yeni çağırışlar"ı yaymaq üzərində qurulan T-Network təhsil işçilərinin təcrübə
və kommunikasiya platformasının rəhbəri,
Yaxın Doğu Universitetinin Təhsilin idarəolunması üzrə
doktorantı Cəfər
Mənsimi də bu istiqamətdə çalışan mütəxəssislərdəndir.
Cəfər Doğu
Akdeniz Universitetində
ictimaiyyətlə əlaqələr
ixtisası üzrə
bakalavr, təhsilin idarə olunması ixtisası üzrə isə magistr dərəcəsini bitirib.
Bakalavr təhsilini kafedra birincisi olaraq tamamlayan C. Mənsimi hər iki təhsilini Şimali Kipr Türk Cümhuriyyəti Təhsil Nazirliyinin təqaüdü ilə davam etdirib. Eyni zamanda sosial
fəaliyyətlərinə görə təhsil haqqından azad edilib. Bir neçə
kitabın ideya müəllifi və tərtibatçısı olan
Cəfər Kıbrıs
Doğa Məktəblər
Şəbəkəsində Araşdırma və İnkişaf Mərkəzində
(Ar-Ge) çalışıb.
Təhsildə inkişaf
yaratmaq səylərinə
görə "Hundred"
qlobal təhsil təşkilatının 100 səfirindən
biri seçilib. O, həmçinin müxtəlif
təhsil layihələrinin,
beynəlxalq forum və konfransların təşkilatçısı və
təşəbbüskarı olub.
Hazırda Elm və Təhsil Nazirliyinin feysbuk səhifəsində "Yeni
çağırışlar" müzakirə proqramı onun təqdimatında yayımlanır. Proqramda Nobel
mükafatçısı, professor Məhəmməd
Yunusdan tutmuş Elon Maskın anası, yazıçı
beynəlxalq bestsellər
müəllifi Mey Mask, Harvard Universitetinin professorları, o cümlədən
dünyaşöhrətli professor
Filip Kotler və digərləri qonaq olublar.
Proqramda "Təhsildə
yeni çağırışları
8 guşəli ulduza bənzətsək, bu guşələr hansı
çağırışlardan ibarət olar?", "Xoşbəxt məktəb
mühiti necə yaradılmalıdır?", "Rəqəmsal dünyada öyrənmək necə
təşkil edilməlidir?",
"Hansı yeni məktəb modellərinə
ehtiyac var?", "Təhsildə təlim prosesinin və məzmunun gələcəyi
necə olacaq?",
"Gələcəyə necə insan hazırlamalıyıq?", "Məktəb həyatı
ilə həyat məktəbi arasında balansı qorumaq üçün hansı çağırışlara cavab
verilməlidir?", "Təhsildə
keyfiyyəti artırmaq
üçün hansı
imkanlar var?", "Təhsilin yaşıllaşdırılması
təhsilin yaxşılaşdırılmasına
necə töhfə verə bilər?",
"Şagirdlərin smartfonlarından
daha ağıllı olması üçün
nə etməliyik?",
"Yeni dövrün
öyrənmə mədəniyyətinin
özünəməxsusluğu nədir və bu xüsusiyyətlər təhsil prosesində hansı dəyişikliklər
yaradır?" kimi suallara cavab axtarılır və bu mövzular ətrafında qonaqlarla müzakirələr aparılır.
Təhsildəki yeniliklərə
can atan Cəfər Mənsimi
"Narty" adlı
yeni ideyanın da müəllifidir. "Aldım bir dənə çıxdı
min dənə" misalını insanın potensialı ilə eyniləşdirən gənc
mütəxəssis bildirir
ki, insan da nar kimi
bir xəzinədir, nar dənəsi kimi fərqlidir, unikaldır. "Nar dənələri bir-birlərinə
söykənərək gözəllik
yaradırlar. Bir bütünün zərrəsi
olan insanlar da bir-birlərinə dayaq olanda tamlaşırlar,
gözəllik yaradırlar.
"Narty"nin əsas
missiyası sinerji təlimləri ilə özümüzə baxmaq,
daha təhsilli gələcək yaratmaqdır.
Qoşul bizə, öyrən, özünə
bax! Çünki sən bir dənəsən",
- deyə müəllif
yeni ideyasından bəhs edir.
"T-Network" təhsil işçilərinin təcrübə
və kommunikasiya platformasıdır. Platformanın
ideyası təhsildə
yeni çağırışları
yaymaq üzərində
qurulub. "T-Network"ün
rəhbəri deyir ki, əsas missiya
təhsil işçiləri
arasında səmərəli
əməkdaşlığı və kommunikasiyasını
təşkil etmək,
təhsildə beynəlxalq
yeni çağırışlara
əsaslanan qabaqcıl
təcrübələri yaymaq,
təhsil işçilərinin
peşəkarlığını yüksəltməkdir. Məqsədə
çatmaq üçün
platforma müxtəlif
formatlı virtual və canlı tədbirlər, görüşlər,
yerli və beynəlxalq forumlar, konfranslar, çağdaş
təhsil mövzularında
müzakirələr təşkil
edir və tədqiqatlar həyata keçirir, müxtəlif
proqramlar hazırlayır.
Eyni zamanda
"T-Network"ün nəzdində
"Direktorlar klubu"
yaradılıb ki,
1000-ə yaxın məktəb
direktoru burada təmsil olunaraq təcrübə mübadiləsi
aparırlar.
"T-Network" dünyanın təhsil nəhənglərindən
Andreas Şleyxer, Sal Xan, Məhəmməd
Yunus, Mey Mask, Filip Kotler,
Pasi Sahlberg, Azra Kohen, Tony Vaqner, Maykl Fullan,
Anant Aqarval, Con Hətti, Fernando Reimers, Dilan Villiam, Tal Ben Shahar
olmaq üzrə dünyaşöhrətli mütəxəssislərin
azərbaycanlı təhsil
işçiləri ilə
görüşünü təşkil
edərək onların
zəngin təcrübəsini
bölüşüb.
Dünya yeniliyə
açıq olanları
mükafatlandırır
"T-Network" tərəfindən
Andreas Şleyxerin
"Dünya standartları:
XXI əsrin məktəbini
necə qurmalı"
kitabı təqdim edilib. Network bu günə qədər 3 dəfə təşkil edilən, ümumilikdə
60 min təhsil işçisinin iştirak
etdiyi Təhsildə Yeni Çağırışlar
Beynəlxalq Forumunun da müəllifidir. Növbəti forum isə bu il 5 Oktyabr Beynəlxalq
Müəllimlər Günündə
keçiriləcək və
"Heydər Əliyev
İli"nə həsr
ediləcək. Forum Ulu
Öndərin "Mən
müəllimdən yüksək
ad tanımıram"
ideyasını rəhbər
tutur.
Cəfər Mənsimi
"T-Network" tərəfindən Elm və Təhsil
Nazirliyinin dəstəyi
ilə çap edilən PISA direktoru Andreas Şleyxerin "Dünya standartları: XXI
əsrin təhsil sistemini necə qurmalı" kitabına istinadən müəllifin
çağırışlarını belə şərh edir: ""Əgər uşaqlara yalnız öz bildiklərimizi öyrətsək, onlar bizim izimizlə gedəcəklər, lakin onlara öyrənməyi öyrətsək, onlar istədikləri hər yerə gedə bilərlər. Böyük
təhsilin ürəyi
texnologiyalar deyil, peşəyə sahiblənməkdir.
Şagirdlər müəllimlərini
fəal öyrənənlər
kimi görməsələr,
ömürboyu öyrənənlər
ola bilməzlər. XX
əsrdə savadlılıq
öncədən kodlaşdırılmış
məlumatların aşkara
çıxarılması və
işlənməsi ilə
bağlı idisə,
XXI əsrdə bu, məlumatın yaradılması
və təsdiqlənməsi
ilə bağlıdır.
Yəni media və oxu savadlılığı
vacib məqamdır. Şagirdlərimiz öz smartfonlarından ağıllı
olmalıdırlarsa, o zaman
testlər şagirdlərin
yalnız bildiklərini
təkrarlamasını yoxlamalı
deyil, həm də biliklərini yeni vəziyyətlərə
yaradıcı şəkildə
tətbiq etmək bacarıqlarını dəyərləndirməlidir.
Şagirdləri hər
gün yeni formul əzbərlətməyə
sövq etsəniz, onlar dərsdən soyuyacaqlar. Onlara o fənnin düşüncə
tərzini aşılamaq
lazımdır. Məsələn,
riyaziyyatı götürək.
Onlara formul əzbərlətmək yerinə
riyazi düşüncə
tərzini aşılamaq
lazımdır. Problemin
səbəbini və mahiyyətini anlamaq düsturları əzbərləməkdən
daha vacibdir. Şagirdlər əldə
etdikləri məlumatları
gündəlik həyatla
əlaqələndirə bilməlidirlər.
Unutmayın ki, gündəlik həyatda heç kim həndəsə və ya cəbr kimi
bir problemlə qarşılaşmır. Dünya
insanların bilikləri
necə tətbiq etdiklərini, yeniliyə açıq olduqlarını
mükafatlandırır".
Beləliklə, Şleyxerin
vurğuladığı kimi,
dünya yeniliyə açıq olanları mükafatlandırır. Bu
baxımdan yeniliyə
ən çox can atan təhsil
sahəsinin qapılarını
da hər zaman açıq qoymalıyıq ki, dünyanın qabaqcıl təhsil sistemlərini öyrənə, ölkəmizdə
tətbiq edə bilək.
Əsmər QARDAŞXANOVA,
Azərbaycan.-2023.-
27 iyul.- S.11.