Məhkəmə sisteminin müasirləşdirilməsi dövrün tələbidir

 

Ümummilli lider Heydər Əliyev bütün varlığı ilə haqqın və ədalətin carçısı, düzgünlüyün tərəfdarı idi. Dürustlük, zəiflərin haqqını müdafiə etmək, humanizm, insanpərvərlik kimi ali insani keyfiyyətlər ulu öndərin müdrik rəhbər obrazının qabarıq görünən cizgiləri idi. Hələ ötən əsrin 70-ci illərində respublikaya rəhbərlik edən Heydər Əliyevin sayəsində ali təhsil müəssisələrində bilik yeganə meyara çevrilmiş, bir sıra nüfuzlu ixtisaslara, o cümlədən hüquq fakültəsinə qəbul zamanı yol verilən ayrı-seçkiliyin qarşısı alınmış, sıravi vətəndaşların övladlarının nüfuzlu ixtisaslara sahib olmaq yolunu bağlayan sədlər aradan qaldırılmışdı. Eyni zamanda, ulu öndərin uzaqgörənliyinin nəticəsi olaraq minlərlə azərbaycanlı gənc Rusiyanın nüfuzlu ali məktəblərində təhsil almaq, ixtisaslı kadr kimi yetişmək imkanı qazanmışdılar.

Ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycanın minilliklərlə ölçülən dövlətçilik tarixinin yalnız 34 ilində ölkəmizə rəhbərlik etsə də, bu zaman kəsiyinin mahiyyətində xalqın minilliklərlə intizarında olduğu arzular, niyyətlər, məramlar gerçəyə çevrilmişdir. Bu mərhələ Azərbaycanda müstəqilliyin əbədi, dönməz xarakter alması, sabit dövlət quruluşunun yaranması, xalqın konstitusion haqlarına sahib çıxması, milli-mənəvi yüksəlişə nail olması, fərdin özünü vətəndaş olaraq dərk etməsi və millət kimi inkişafı misilsiz tarixi prosesi əhatələyir.

Ümummilli liderin dövlətçilik fəlsəfəsinin qayəsini təşkil edən ən mühüm məqamlardan biri qanunun aliliyinin idarəetmə sisteminin əsas prinsiplərindən biri kimi təsbit edilməsi idi. Aydın məsələdir ki, hüquqi, demokratik, dünyəvi dövlət demokratik qanunlar əsasında yaradılmalı idi. 1995-ci il noyabrın 12-də Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının qəbul edilməsi ilə respublikamız hüquqi və demokratik dövlət quruculuğu yolunda inamla addımladığını bir daha dünyaya nümayiş etdirdi. Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası müstəqil Azərbaycan dövlətinin inkişafının əsas istiqamətlərini müəyyənləşdirən tarixi bir sənəd olaraq dövlətin inkişafına və Azərbaycan xalqının rifahının yaxşılaşmasına xidmət edən hüquqi bazaya çevrildi. Sonrakı mərhələdə Heydər Əliyevin iradəsi ilə qəbul olunan çoxsaylı qanunların da kökündə məhz insan şəxsiyyətinə hörmət amili dayanırdı. Respublikada əfvetmə institutunun bərpası, ölüm hökmü üzərində moratoriumun qoyulması, 1998-ci ildə bu hökmün birdəfəlik ləğv olunması, üçpilləli müstəqil məhkəmə hakimiyyətinin formalaşdırılması, insan hüquqları üzrə müvəkkil (ombudsman) institutunun yaradılması, hüquq-mühafizə orqanlarında dövrün tələblərinə cavab verən mütərəqqi islahatların aparılması məhz Heydər Əliyevin qətiyyətli addımları sayəsində gerçəkliyə çevrilmişdir.

Əsası ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş məhkəmə-hüquq islahatları son 6 ildə Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən yüksək əzmlə, yeni dövrün gerçəkliklərinə uyğun davam etdirilmiş, məhkəmələrin fəaliyyətinin müasirləşdirilməsi və təkmilləşdirilməsi məsələləri daim ön plana çəkilmişdir. Hüquqi və demokratik cəmiyyət quruculuğunun ən başlıca şərtlərindən biri də yeni dövrün tələblərinə cavab verən hüquq islahatlarının reallaşması, ədalət mühakiməsini həyata keçirən məhkəmələrin müstəqilliyinin təmin edilməsi, qanunun aliliyinin bütün səviyyələrdə qorunmasıdır. Respublikamızda məhz bu zərurət nəzərə alınaraq ədalət mühakiməsini həyata keçirən məhkəmələrin fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə, insan hüquq və azadlıqlarının təminatında bu müstəqil hakimiyyət institutunun rolunun artırılmasına xüsusi diqqət yetirilir. Bunun nəticəsidir ki, hazırda respublikada ədalət mühakiməsi hakimlərin müstəqilliyi təmin edilməklə, heç bir məhdudiyyət qoyulmadan, faktlara əsasən, qərəzsiz, ədalətlə və qanunlara uyğun həyata keçirilir.

Dövlət başçısının 19 yanvar 2006-cı il tarixdə imzaladığı "Azərbaycan Respublikasında məhkəmə sisteminin müasirləşdirilməsi və Azərbaycan Respublikasının bəzi qanunvericilik aktlarına dəyişikliklər və əlavələr edilməsi haqqında" qanunun tətbiq edilməsi haqqında fərman respublikada məhkəmə hakimiyyətinin cəmiyyətdə nüfuzlu təsisat kimi təşəkkül tapmasına yönəlmiş islahatların davamı olmuşdur. Bu fərman məhkəmələrin fəaliyyəti ilə bağlı narahatlıq doğuran bəzi məqamların aradan qaldırılması baxımından əlahiddə əhəmiyyətli sənəd olmaqla, həm də regionların hazırkı sosial-iqtisadi inkişaf tempi ilə şərtlənmişdir. Bölgələrdə yaşayan əhaliyə göstərilən hüquqi yardımın səviyyəsinin yüksəldilməsi, onların hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi üçün yeni məhkəmələrin yaradılması, vətəndaşların narazılıqlarına səbəb olan sui-istifadə, süründürməçilik hallarının və digər nöqsanların aradan qaldırılması, ədalət mühakiməsinin səmərəliliyinin artırılması və vətəndaşların məhkəmələrə inamının təmin edilməsi, məhkəmələrə müraciət imkanlarının asanlaşdırılması, məhkəmələrin fəaliyyətində yeni informasiya texnologiyalarının tətbiqi, məhkəmə aparatlarının strukturunun və işinin daha optimal şəkildə qurulması və digər mühüm məsələlər fərmanın əhatə dairəsinə daxildir. Son 3 il yarımda Bakıda, Gəncədə, Sumqayıtda, Şəkidə və Şirvanda apellyasiya məhkəmələrinin, Naxçıvanda Ağır Cinayətlərə Dair İşlər üzrə Məhkəmənin, Bakıda 2 saylı Yerli İqtisad Məhkəməsinin, Sumqayıt və Şəki şəhər yerli iqtisad məhkəmələrinin yaradılması və fəaliyyətə başlaması sözügedən fərmandan irəli gələn vəzifələrin reallaşdığını göstərir.

Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev 2009-cu ilin may ayında Ali Məhkəmənin yeni binasının açılış mərasimində respublikamızda məhkəmə orqanlarının fəaliyyətinin müasirləşdirilməsi prosesinin bundan sonra da davam etdiriləcəyini xüsusi vurğulamışdır: "Azərbaycan dünya birliyinə inteqrasiya yolunu seçibdir. Azərbaycan müasirləşir, zənginləşir. Biz həm iqtisadi cəhətdən öz imkanlarımızdan istifadə edirik. Eyni zamanda, siyasi islahatlar, məhkəmə-hüquq sistemində islahatlar paralel şəkildə aparılmalıdır və aparılır. Bir daha demək istəyirəm ki, qanunun aliliyinin tətbiq edilməsi hər bir cəmiyyətin inkişafı üçün çox mühüm məsələdir. Eyni zamanda, hamı qanun qarşısında bərabər olmalıdır. Heç bir kateqoriyadan olan insanlara heç bir güzəşt edilməməlidir. Hamı qanun qarşısında bərabərdir və hamı qanun qarşısında öz məsuliyyətini dərk etməlidir. Məhz o halda cəmiyyətdə tam şəkildə ədalət bərqərar olunacaqdır".

Bütün bunlar təsdiqləyir ki, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi altında başlanmış məhkəmə-hüquq islahatlarının yeni mərhələsi ədalət mühakiməsinin səmərəli təşkilinə, insan və vətəndaş hüquq və azadlıqlarının etibarlı təminatına yönəlmişdir. Həyata keçirilən bu islahatlar respublikamızda qanunçuluğun, hüquq qaydalarının daha da möhkəmlənməsinə, habelə Azərbaycanın beynəlxalq arenadakı demokratik imicinin yüksəlməsinə xidmət edir.

 

 

Nurəddin BAĞIROV,

Səbail Rayon Məhkəməsinin

hakimi

 

Azərbaycan.- 2009.- 14 avqust.- S. 2.