Təbrizdən gələn aşıq

 

Muğam Teatrında keçirilən bir mərasimdə qara sazı sinəsinə sıxıb "Osmanlı divanı"nı çalan Çingiz Mehdioğlu hamını simlərin qopardığı tufanın sehrinə salmışdı.

Yüzilliklərin dizlərini qatlayıb döyüş meydanlarından qanadlanan bu möcüzəli hava türkün cəngavərliyindən, qalibiyyətindən, düşmənə üstün gələ bilən şücaətindən bir dastan danışırdı. Çingizin çalğısına məftunluq təkcə bu deyildi. O, həm də çox qeyri-adi bir ifa tərzi ilə seçilirdi. Sanki sinəsindəki nə köhnə saz idi, nə də onu dilləndirən insan əlləri. İlahinin bir möcüzəsi idi.

Sevindirici haldır ki, bir zamanlar laqeydliklə üzləşmiş aşıq sənəti bu gün dünya səviyyəsində yeni addımlar ataraq növbəti zirvələri fəth edir. Azərbaycan aşıqlarının səsi bu gün Avropadan gəlir. Çingiz Mehdioğlu da elə Avropanı dolaşaraq doğma Azərbaycana qəlbi dolu, sinəsi sazlı gəlib. O, 1962-ci ildə Güney Azərbaycanın Xudafərin bölgəsinin balaca bir kəndində doğulub. Əmisi aşıq Eynulladan sazın sirrini, sehrini öyrənib və bir gün qohum-əqrəba görüb ki, Çingiz sinəsində saz qədim el havalarını dilə gətirib. Həyatı enişli-yoxuşlu məqamlardan keçən Çingiz Mehdioğlunu təkcə Cənubi Azərbaycanda deyil, dünyanın bir çox ölkəsində yaxşı tanıyırlar. O, vaxtilə "Dalğa" adlı çalğı qrupu yaradaraq bitib-batmaqda olan el havalarını bərpa etməyə çalışmışdır. Bir tərəfdən də sazın yeni və mükəmməl fəaliyyətinə rəvac verə bilmişdi. "Dalğa" çalğı qrupu 1996-cı ildən başlayaraq müxtəlif ölkələrdə keçirilən musiqi yarışmalarında, festivallarda iştirak edərək dörd dəfə ardıcıl olaraq birinci yeri qazanmışdır. Çingiz Mehdioğlu 1992-1998-ci illərdə tək ifaçı kimi birinci yerləri əldə etmişdir.

Qədim saz havaları ilə Avropanı dolaşan təbrizli qardaşımız Almaniyada, Hollandiyada, İspaniyada keçirilən Uluslararası folklor çalğı yarışmasında da həmişə yüksək yerləri tutmuşdur. Onun Kanadaya olan səfəri daha unudulmaz idi. Çingizə qulaq asan tamaşaçılar sazdan qopan məlahətli sədanın sehrinə düşərək heyrət içində qalmışdılar. Onlar saza yaxından baxır, əllərinə alır, simlərinə toxunur, təəccüb içində deyirdilər: "Bu alətdən bir orkestrin səsi çıxır".

Kanadalılar Çingizi "Sehrli barmaqlı çalğıçı" adlandırmışdılar.

Çingiz Mehdioğlunun sazla olan səfərinin coğrafiyası həddən artıq genişdir. O, demək olar ki, bütün ölkələri dolaşıb. Amma onun üçün iki məkan daha əziz və doğmadır: Azərbaycan və Türkiyə. O, bu ölkələrdə öz qan qardaşları, soydaşları ilə görüşür, sazı sinəsinə daha ürəklə və ilhamla sıxaraq "Misri", "Heyratı" ifa edir. "Sarı gəlin" havasını isə daha şövqlə və inamla tamaşaçılara yetirir.

Aşıq Daşqının sazla bağlı bir qoşmasında deyilir:

 

Girmişəm, içimdə polad qəfəsə,

Çıxmaq istəmirəm hər gələn səsə.

Səsim dənizləri diskindirməsə,

Ulus demə mənə, sel demə mənə.

 

Çingiz Mehdioğlu təkcə saz ustadı deyil. O, həm də araşdırmaçıdır. Ötən on il ərzində violonçel, tar, kamança, gitara kimi alətləri dəqiq öyrənərək araşdırmış, bütün bunları bir-birinə qarşılıqlı olaraq tutuşdurmuş və sonda əski qopuzla bağlı dünya standartlarına uyğun metod və bilik kitabı yazmışdır. Ç.Mehdioğlu həm də sazın ikinci, üçüncü sıra tellərinin hər birinə bir bənd tel artırmaqla çalğının səs yayımını genişləndirmiş, sazdan daha artıq yararlanma yollarını əyani şəkildə ortaya qoymuşdur. Bu isə sazın yeni texniki imkanlarının üzə çıxarılması deməkdir. Əlbəttə, Çingizin ürəyində saza o qədər böyük məhəbbət var ki... Özü yaxşı deyir: "Mən sazı barmaqlarımla çalmıram. Sadəcə olaraq, texniki vərdişləri yerinə yetirirəm. Sazı dinləndirən sinəmdəki ürəkdir".

Tez-tez Bakıya gələn Çingiz Mehdioğlunun bir neçə dəfə Dövlət Filarmoniyasında konserti olub. Mərasimlərdə, tədbirlərdə məmnuniyyətlə iştirak edir. Onu Naxçıvanda da çox sevirlər. Tez-tez bu bölgəyə dəvətlər alır. İndi saz və qədim el havaları ilə bağlı yeni kitab üzərində işləyir.

Folkloşünas-alim Elxan Məmmədlinin fikridir: "Çingizə qulaq asanda adamın varlığında qəribə bir ruh yaranır. Özünü döyüş meydanında hiss edirsən. Sanki əlinə silah alıb düşmən üzərinə getməyə hazır olursan. Dədə-babadan belədir. Sazla qılınc həmişə qoşa fəaliyyət göstərib". Elə özü də saz havalarını belə dəyərləndirir:

 

Bürüsəm Aynalı, Qafqaz dağını,

Çağırsam döyüşə hər bir yağını,

Əsdirə bilməsəm el bayrağını,

Külək demə mənə, yel demə mənə!

 

 

Flora XƏLİLZADƏ

 

Azərbaycan.- 2009.- 6 sentyabr.- S. 5.