Azərbaycanın xarici işlər naziri BMT Baş Məclisində Təhlükəsizlik Şurasının Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə dair qətnamələrinin yerinə yetirilməsinə çağırmışdır

 

Xarici İşlər Nazirliyinin mətbuat xidmətindən bildirmişlər ki, sentyabrın 25-də nazir Elmar Məmmədyarov BMT Baş Məclisinin 64-cü sessiyasının ümumi müzakirələrində çıxış etmişdir.

Əvvəlcə nazir E.Məmmədyarov BMT Baş Məclisinin 64-cü sessiyasının sədri postuna seçilməsi münasibətilə liviyalı Ali Abdussalam Treki təbrik etmiş və təşkilatın baş katibi Pan Gi Muna dünyada daha firavan yaşayışı təmin etmək məqsədi ilə beynəlxalq ictimaiyyəti bir araya topladığına görə təşəkkürünü bildirmişdir.

E.Məmmədyarov vurğulamışdır ki, BMT-nin yaradılmasından 60 ildən çox keçməsinə baxmayaraq, müasir beynəlxalq təhlükəsizlik arxitekturasının dünyanın bu gün üzləşdiyi çoxtərəfli və bir-biri ilə sıx bağlılığı olan çağırış və hədələrə vaxtında və səmərəli yanaşması sualı hələ də gündəmdədir. Bu gün bizə məlum olan hədələr milli sərhədləri və bütövlükdə qitələri aşdığından, çoxtərəfli təhlükəsizlik sisteminin formalaşması prosesində hazırkı çağırış və hədələrin qlobal xarakterli olması coğrafi məsafələri əhəmiyyətsiz edir. Hədələrin dolayı təsiri birbaşa təsirlər kimi dağıdıcı ola bilər. Hədələrin bir-biri ilə sıx bağlılığı təhlükəsizliyə daha geniş anlamda baxmağı tələb edir, çünki artıq təhlükəsizlik anlayışı ənənəvi hərbi təhlükəsizliklə məhdudlaşmır, həmçinin siyasi, iqtisadi, mədəni, informasiya, enerji və başqa sahələri də özündə ehtiva edir.

Nazir qeyd etmişdir ki, hər bir dövlətin təhlükəsizliyi və daha geniş anlamda beynəlxalq sülh və təhlükəsizlik, ölkələrin özlərinin xarici və təhlükəsizlik siyasətlərində beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə nə dərəcədə əməl etməsindən asılı olacaqdır. Beynəlxalq arenada ümumi norma və qaydalara əməl olunması dövlətlərin davranışlarında şəffaflığın və qabaqcadan məlumluğun yaranmasına kömək edəcək və nəticə etibarilə beynəlxalq sülhü və təhlükəsizliyi möhkəmləndirəcəkdir.

Əfsuslar olsun ki, güc tətbiq etməyin qeyri-qanuniliyinin hələ də beynəlxalq əlaqələr mündəricəsindən çıxarılmadığını deyən E.Məmmədyarov bəzi dövlətlərin öz əsas vəzifələrinin yerinə yetirməsində uğursuzluğu ucbatından mülki əhalinin dünyanın bir çox yerlərində hələ də əziyyət çəkdiyini vurğulamışdır.

Nazir bildirmişdir ki, ən ciddi beynəlxalq cinayətlər də daxil olmaqla, silahlı münaqişələr, hərbi təcavüz və xarici işğal beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinin dövlətlər tərəfindən pozulmasının acı nəticələrinə dair müasir tarixdən canlı misallardır. Beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə əməl etməyi rədd edən hökumətlər demokratik inkişafı sarsıtmaqla, öz ölkələrində insan hüquq və azadlıqlarını labüddən pozurlar.

E.Məmmədyarov bəyan etmişdir ki, 20 ildir davam edən, beynəlxalq və regional sülhə, təhlükəsizliyə ciddi təhlükə olan Dağlıq Qarabağ münaqişəsi beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinin kobudcasına pozulmasının ən canlı nümunəsidir. Ermənistan tərəfindən həyata keçirilən təcavüzün nəticəsi olaraq Azərbaycan ərazilərinin beşdə biri zəbt olunmuş, etnik təmizləməyə məruz qalmış bir milyonadək azərbaycanlı qaçqın və məcburi köçkünə çevrilmiş, ölkənin minlərlə tarixi-mədəni irsi dağıdılaraq qarət edilmişdir. Münaqişə ilə bağlı BMT Təhlükəsizlik Şurasının qəbul etdiyi 4 qətnamədə başqa bir dövlətin ərazisinin güc tətbiq etmək yolu ilə ələ keçirilməsinin yolverilməzliyi və Azərbaycanın ərazi bütövlüyü, suverenliyi vurğulanmış, Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın bir hissəsi kimi tanınmış, zəbt olunmuş Azərbaycan torpaqlarından işğalçı qüvvələrin qeyd-şərtsiz çıxması çağırışı əksini tapmışdır. BMT Baş Məclisinin 14 mart 2008-ci il tarixli, 62/243 saylı Azərbaycanın "işğal edilmiş ərazilərində vəziyyət" qətnaməsində Azərbaycanın ərazi bütövlüyünə və suverenliyinə dəstək bir daha ifadə olunmuşdur. BMT Təhlükəsizlik Şurasının və Baş Məclisinin qətnamələrində əks olunmuş yanaşma Azərbaycanın tutduğu mövqe ilə tamamilə üst-üstə düşür. Azərbaycan ilk gündən münaqişənin mərhələli həllinin yeganə mümkün yol olduğunu demişdir. İşğal olunmuş bütün ərazilərdən erməni silahlı qüvvələrinin çıxarılması, həmin ərazilərin bərpası və qaçqın və məcburi köçkünlərin doğma yurdlarına - Dağlıq Qarabağa və ətraf rayonlara geri qayıtması, qarşılıqlı istifadə üçün bütün kommunikasiyaların açılması kimi bir sıra vacib işlər görülməlidir.

Bu, müharibənin nəticələrini aradan qaldırmağa, regionun azərbaycanlı və erməni icmalarının qarşılıqlı razılığı nəzərə alınmaqla Azərbaycan daxilində Dağlıq Qarabağ regionunun hüquqi statusunun işlənib hazırlanmasına, regionda davamlı sülhün və sabitliyin təşəkkül tapmasına zəmin yaradacaqdır.

Nazir E.Məmmədyarov bildirmişdir ki, hazırkı danışıqlar prosesi münaqişənin həll olunmasında pat vəziyyətinin aradan qalxacağına ümidləri artırır. 2008-ci ilin noyabrında Azərbaycan, Ermənistan və Rusiya Prezidentləri tərəfindən Moskvada imzalanmış Bəyannamədə Ermənistan tərəfinin münaqişənin beynəlxalq hüququn norma və prinsipləri əsasında mərhələli həllini qəbul etməsi yaxşı əlamətdir. Azərbaycan Cənubi Qafqaz regionunda və ondan kənarda təhlükəsizlik və sabitlik naminə Ermənistan rəhbərliyi ilə danışıqları davam etdirməyə hazırdır və bu da gələcəkdə geniş regional imkanları bütün tərəflərin faydası üçün istifadə etməyə şərait yaradacaqdır.

Azərbaycanın xarici siyasət idarəsinin rəhbəri ölkəmizin iqtisadi vəziyyəti haqqında da geniş məlumat verərək vurğulamışdır ki, ölkəmiz öz iqtisadiyyatında qlobal iqtisadi böhranın təsirini minimuma endirməyə və hətta iqtisadi artıma nail ola bilmişdir. 2009-cu ildə milli iqtisadiyyat öz dinamikasını saxlamış və hazırda ÜDM-in artımı 4 faiz olmuşdur. 2003-cü ildən bəri yoxsulluğun səviyyəsini 44 faizdən 13 faizə endirməyə nail olmuşuq. Azərbaycan hökuməti xüsusilə qeyri-neft sektorunda özəl sektorun inkişafına stimul yaradılması və ölkənin beynəlxalq bazarlarda rəqabət imkanlarının möhkəmləndirilməsi istiqamətində ticarət və investisiya mühitini davamlı inkişaf etdirmişdir. Qeyri-neft sektoru son 5 ildə 16 faiz artmışdır. Düşünülmüş iqtisadi siyasət və real nəticələrə yönəlmiş islahatlar Azərbaycanın Dünya Bankı tərəfindən dünyanın aparıcı islahatçı dövlətlərindən biri kimi müəyyən olunmasına səbəb olmuşdur.

E.Məmmədyarov Bakı-Supsa, Bakı-Tbilisi-Ceyhan neft ixrac boru kəmərləri və Bakı-Tbilisi-Ərzurum qaz kəməri kimi infrastruktur layihələrin uğurla həyata keçirilməsinin qonşu ölkələrin də inkişafına zəmin yaratdığını söyləmişdir. Onun sözlərinə görə, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunun və Xəzər dənizinin Azərbaycan hissəsində yeni dəniz limanının tikilməsi Azərbaycanın Asiya ilə Avropanı birləşdirən kommunikasiya mərkəzi kimi rolunu daha da artıracaqdır. Azərbaycanın Şərqlə Qərbin, Şimalla Cənubun əsas nəqliyyat yollarının kəsişdiyi məkanda yerləşməsi və regional avtomobil və dəmir yol şəbəkəsinə birləşən sürətlə inkişaf edən milli nəqliyyat infrastrukturu ölkənin strateji əhəmiyyətini artırır. Azərbaycan, həmçinin Şərq-Qərb nəqliyyat dəhlizinin əsas hissəsi olacaq və 20-dək ölkəni internet, telekommunikasiya sistemləri, elektron informasiya resursları ilə təmin etməyə qadir olan Trans-Avrasiya Super İnformasiya Magistralı yaratmaq təşəbbüsü ilə çıxış etmişdir.

Nazir bildirmişdir ki, bu gün biz bəzən müxtəlif təhlükəli forma alan etnik və dini təhdidlərin geniş yayıldığı bir dövrdə yaşayırıq və onlardan müxtəlif sahələrdə münaqişələrin yaranması üçün yanacaq kimi istifadə olunur. BMT-nin üzvü olan dövlətlər tərəfindən sivilizasiyalar arasında dialoqun rolunun qəbul olunması və beynəlxalq sülhün və təhlükəsizliyin möhkəmləndirilməsi sahəsində dinlərarası və mədəniyyətlərarası əlaqələrin inkişafı yalnız alqışlana bilər.

Mədəniyyətin ayrılmaz tərkib hissəsinə çevrilən, əsrlərcə müxtəlif etnik və dini qruplar arasında dinc yanaşı yaşamaq və tolerantlıq ənənələrinin formalaşdığı bir ölkə kimi, Azərbaycan müxtəlif dinlərə və mədəniyyətlərə məxsus insanları anlamaq və qarşılıqlı hörmət yolu ilə dinlərarası və mədəniyyətlərarası dialoqun inkişaf etdirilməsi istiqamətində müxtəlif mədəniyyətləri, sivilizasiyaları və qitələri bir araya gətirmək üçün təbii körpü rolu oynamağa sadiq olduğunu dəfələrlə nümayiş etdirmişdir.

E.Məmmədyarov vurğulamışdır ki, Azərbaycan Türkiyənin və İspaniyanın təşəbbüsü ilə baş tutan Sivilizasiyalararası Alyansa qoşulan ilk ölkələrdəndir. BMT-nin baş katibi tərəfindən təyin edilmiş Yüksək səviyyəli qrupun "Sivilizasiyalararası Alyans"dakı məruzəsində əks olunmuş rəylərin həyata keçirilməsi nöqteyi-nəzərindən, ötən il Azərbaycan bir neçə vacib tədbirlərə ev sahibliyi etmişdir. Ən son tədbir kimi biz mədəniyyətlərarası dialoqda qadınların rolunun artırılmasında öz töhfəsini verəcəyinə ümid etdiyimiz "Mədəniyyətlərarası dialoqda qadınların rolunun genişləndirilməsi" mövzusunda Beynəlxalq forumu həyata keçirmişik. 2008-ci ilin dekabrında Avropa Şurasının üzvü olan dövlətlərin mədəniyyət nazirlərinin konfransına ev sahibliyi etmişik. Avropa Şurasının tarixində ilk dəfə olaraq İSESKO-nun və ALESKO-nun üzvü olan ölkələrin nazirləri də bu tədbirə qoşulmuşdur. Qəbul edilmiş Bakı Bəyannaməsi Avropa və qonşu ölkələr arasında mədəniyyətlərarası dialoqu da nəzərdən keçirir. İslam Konfransı Təşkilatının üzvü olan ölkələrin mədəniyyət nazirlərinin 5-ci konfransında Azərbaycanın paytaxtı Bakı 2009-cu il üçün İslam mədəniyyətinin paytaxtı elan olunmuşdur. Cari ilin payızında isə Azərbaycan İKT-nin üzvü olan ölkələrin mədəniyyət nazirlərinin 6-cı konfransına ev sahibliyi edəcəkdir.

Çıxışının sonunda E.Məmmədyarov demişdir: "Azərbaycan inanır ki, yeganə universal təşkilat kimi BMT hər bir üzv ölkənin maraqlarına və arzularına cavab vermək, dünyanın hər bir hissəsində qlobal məsələlərə təsir gücünə və bacarığına malik olmaq üçün daha da güclü və bacarıqlı olmalıdır. Biz təşkilatda gedən islahatları dəstəkləməkdə davam edirik".

 

 

AzərTAc

 

Azərbaycan.- 2009.- 27 sentyabr.- S.1.